Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czeka mnie wymiana uszczelniacza tynego dyferencjału. Jest mały wyciek na wałku atakującym. Do wymiany mam już przygotowany oryginany olej i uszczelniacz. Znalazł się też klucz płaski 50mm i silikon. Za nakrętką na klucz 50 znajduje się srebrzysty (może aluminiowy) element z 12-kątną koronką. Co to jest?( W wykazie części nie ma nazwy i numeru.) Jeżeli jest to nakrętka to czym ją odkręcić? TU proszę o radę. Cześć Janusz

Opublikowano (edytowane)

BMW X3 F25 Mechanizm różnicowy tylny / Dyferencjał 7592009Chyba o tym mówisz, tak dla podglądu innym. Tutaj cytat i link "

W mojej g30 2017r też miałem wyciek z uszczelniacza wałka atakującego. Wymieniłem go sam, ale do tego są potrzebne odpowiednie narzędzia.

Specjalny klucz do dyferencjału, do odkręcenia nakrętki 12-kątnej 72mm. Kupiłem go z firmy tesam koszt 320zł. Dodatkowo potrzebny klucz płaski o rozmiarze 50mm. Sama wymiana dość uciążliwa, bo trzeba wyjąć cały wydech i opuścić most.

Sam uszczelniacz kupiłem z Corteco, koszt niewielki około 60zł. Dodatkowo wymieniłem olej w dyferencjale na zamiennik Fuchs g3, bo oryginalny ma chorą cenę. 200zł za 500ml, a potrzebny jest litr... Zamiennik to cena 100zł za litr. Przy wymianie trzeba uważać na wstępne napięcie łożyska, dlatego przy odkręcaniu robimy znaki na osi wychodzącej z dyferencjału, liczymy ilość obrotów i dokręcamy w to samo miejsce"


Nie wiem .... wystarczy poszukać.

Edytowane przez marcin62
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

Dotarł do mnie zamówiony klucz specjalny do dyferencjału mostu tylnego. To taki trochę zmodernizowany klucz oczkowy 65mm( w allegro: Klucz oczkowy do podbijania udarowy jednostronny 65mm FORSAGE) za 84 zł. Mój  specjalny firmy Erton kosztował 169 zł. Do wymiany uszczelniacza potrzebne są następujaće narzędzia;

-nasadka 6-kątna: 8mm, 10mm,13mm,

-klucz płaski 8mm i 50mm,

-KLUCZ SPECJALNY (na allegro KLUCZ DYFER MOST TYŁ DO BMW F20 F21 F22 F23 F25) są tam też klucze 2x droższe,

-łącznik pomiedzy dużymi kluczami a rurką (sklepana na końcu rura tak aby z jednej strony można włożyć klucz specjalny - chwyt klucza to płaska    płetwa owymiarach (50x12)mm-, a z drugiej rurę przedłużkę. W moim przypadku ten łącznik powstał z rury fi wewn. 45mm i długości 300mm.

- rura fi zew. 40mm i długości 600mm (była dłuższa ale została skrócona aby można ją było manewrować w kanale remontowym,

-uszczelniacz do dyfra (40zł w serwisie BMW),

- 10 śrubek TS5  do mocowania izolacji termicznej tunelu (38zł w serwisie BMW)

Naprawa

Demontujemy izolację termiczną tunelu - 15 śrubek TS5 (nasadka 8mm i klucz płaski lub oczkowy 8mm do jednej śrubki nad rurą wydeczową.Nie demontujemy rury wydechowej. Przekręcamy izolację nad ruą wydechową w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.( Patrząc w kierunku jazdy).W celu ułatwienia wyjęcia luźnej (odkręconej) izolacji termicznej luzowałem nakrętki plastikowe (3szt. nasadka 10mm) w prawej tylnej osłonie podwozia. Prace wykonywałem z kanału remontowego. Najlepiej najechać prawymi kołami blisko kanału, jest wtedy większy kąt kręcenia kluczem. Obrót klucza z przedłużką ogranicza rura wydechowa z jednej strony i ściana kanału z drugiej. Pdklinowałem koła tylne i załączyłem hamulec postojowy. Patrząc na tylny dyfer od strony wału kręcimy nakętkę kluczem płaskim 50mm zgodnie ze wskazówkami zegara. Po około 10 obrotach kluczm, nakrętka jest zluzowana, jednak wał kardana nadal jest połączony  z wałkiem atakującym dyfra.Połączony jest na wielowypuście. Odkręcamy wspornik tylny połączenia tunelu (nad wspornikiem wału) 6 śrub nasadka 13mm, oraz wspornik wału 2 śruby nasadka 13mm. Wał podbudowałem od spodu pudłem kartonowym. Następnie wybijamy wał napędowy z wałka atakującego dyfra. Wybijalem uderzająć młotkiem poprzez twardy klocek drewniany. Po rozłączeniu wału od dyfra wyjmujemy luźną nakrętkę na klucz 50mm. Przez  przerwę między wałem a dyfrem wkładamy klucz specjalny 12-kątny. Wałek atakujący dyfra blokujemy zakładając ponownie wał napędowy na wielowypust. Część nagwintowaną wału napędowego zabespieczamy przed uszkodzenim przez ześlizgujący się przypadkowo klucz specjalny. Nawinąłem na gwint taśmę izolacyją, (5 czy więcej zwojów taśmy). Następnie zaznaczamy położenie nakrętki 12- kątnej względem wałka atakującego. Rysujemy tuszem kreski i uważamy aby ich nie zmazać, bo w to samo miejsce bedziemy nakrętkę ustawiać. Odkręcamy nakrętkę 12- kątną kręcąc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Po odkręceni nakrętki mamy uszczelniacz na widoku. Odłączamy wał od dyfra. Wyjmujemy nakrętkę 12-kątna. Wymieniamy uszczelniacz na nowy, trochę oleju wycieknie. Czyścimy szczotką drucianą gwinty uważając aby nie usunąć znaczników. Nakładamy klej do gwintów i wkrecamy ręcznie nakrętkę do dyfra. Po nałożeniu klucza specjalnego ponownie łączymy wał z dyferencjałem. Teraz dokręcamy kluczem specjanym nakretkę do położenia pierwotnego. Rozłączamy wał z dyferencjałem, wstawiamy na wałek dyfra nakrętkę 50mm. Łączymy wał napędowy z dyfrem, nakładamy klej do gwintów i przykręcamy nakrętkę na klucz 50mm. Dalej składamy w odwrotnej kolejności. Po tej wymianie wymieniłem też olej w dyferencjale bo był bardzo ciemny. Z opisu wymiany wynika,że nie wykorzystywałem klucza do przytrzymania wałka tylnego mostu BMW (firmy Tesam S.C. za 245zł)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.