Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
mam ciekawy problem z PDC.
Działał dobrze, piszczał jak trzeba do niedawna i ....
.... w pewnym momencie zaczął popiskiwać zawsze po wrzuceniu wstecznego. Popiskują tylne czujniki bez względu na to czy coś za mną stoi, czy nie. Popiskują ale działają, tzn. zaraz po wrzuceniu wstecznego popiskują powoli (dając znać, że coś stoi daleko za mną, choć zupełnie nic nie ma), ale gdy zacznę się do czegoś zbliżać to popiskują coraz częściej aż do ciągłego pisku gdy przeszkoda jest te kilka centymetrów od samochodu.
Pomyślałem, że czujnik/i są uszkodzone.
Podpiąłem inpe. Błędów zero. Ale zacząłem bawić się statusem. 
Na statusie cały czas pokazuje to samo, czyli obecność przy czujniku środkowym prawym i lewym.
Tak to wygląda:

Zamieniałem czujniki miejscami. Przerzucałem lewe na prawe, środkowe na zewnętrzne i nic to nie zmieniało. Inpa cały czas pokazuje obecność przy czujniku środkowym prawym i lewym.
Wyciągnąłem wiązkę aż do miejsca gdzie chowa się w bagażniku i wygląda w miarę dobrze. Tzn. owijka kabli w wielu miejscach nie występuje (spadła, zużyła się i odpadła) ale kable wyglądają ok. Niepomurszałe, niepopękane itd.

Co to może się dziać?
Czy możliwe że jednak któryś czujnik jest zepsuty i tak sieje błędami, że cały czas pokazuje zajętość tych samych czujników?
Czy jednak wiązka?
Czy może sterownik w bagażniku?
Czy mogę to jakoś sprawdzić?
Co byście radzili?

1.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli zamiana miejscami daje ten sam rezultat, to by wskazywało na sterownik pdc. I od jego podmiany bym zaczął, są dość tanie. Czujniki tylko oryginał i gorzej dostępne. Masz hak w aucie, bo czasami potrafi go łapać i cuda pokazuje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
11 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Jeżeli zamiana miejscami daje ten sam rezultat, to by wskazywało na sterownik pdc. I od jego podmiany bym zaczął, są dość tanie. Czujniki tylko oryginał i gorzej dostępne. Masz hak w aucie, bo czasami potrafi go łapać i cuda pokazuje.

Z czujnikami wiem, że tylko oryginały. Już kilka wymieniłem. Da się znaleźć używkę.

Jeśli chodzi o hak to tak mam. Tylko mam przez cały czas i w tym temacie się nic nie zmieniło. Nie zmieniłem nic w konfiguracji samochodu, nie bawiłem się żadnymi ustawieniami w pdc. Samo z siebie zaczęło popiskiwać.

A stroi się w ogóle jakoś PDC? Jakieś ustawienia w Inpie, ncsexpercie można tam robić?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, mcs80 napisał(a):

 

A stroi się w ogóle jakoś PDC? Jakieś ustawienia w Inpie, ncsexpercie można tam robić?

 

Przynajmniej mnie nic o tym nie wiadomo, a hak zdejmij na próbę. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Hak zdjęty i nie ma żadnej różnicy.

Nadal pokazuje, że coś za mną jest, kiedy tak naprawdę nic nie ma. To nie wina haka. Ale też tak myślałem, bo do tej pory nie było z nim problemu.

Jak sobie popiskiwały tak sobie popiskują.

Od czego zaczynać? 

Kupić jeden czujnik i wymieniać po kolei? Choć nie chce mi się wierzyć, że któryś jest uszkodzony a komp tego nie wykrywa i tak sieje błędami po instalacji, że sterownik od tego głupieje.

Wiązkę cała wymienić?

Czy sterownik nowy, tzn. inny używany?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro czujniki zamieniałeś miejscami i nic to nie zmieniło to ja bym zaczął od sterownika bo kupisz za śmieszne pieniądze.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.