Skocz do zawartości

X5 lci - skretna tylna os, warto?


IronSzn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam sie do g05 i męcze różne opcje konfiguracji . Zastanawiam się czy warto brać tylna os skrętna

boje sie awaryjności i efektu pływania tylu przy szybkiej jeździe. Jakie sa wasze odczucia? Macie? Polecacie czy odpuscic?

na jazdę próbna szans brak

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem ze  warto mam dwa auta duże i to nie tylko przy manewrowaniu na parkingu jest super ale jak jedziesz szybciej to auto lepiej się układa do zakrętu. Jest to super opcja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maja22 napisał(a):

Powiem ze  warto mam dwa auta duże i to nie tylko przy manewrowaniu na parkingu jest super ale jak jedziesz szybciej to auto lepiej się układa do zakrętu. Jest to super opcja 

Na pewno jest to super opcja w mieście i ciasnych skrętach; ale jak by to było takie super przy większych prędkościach to na bank by to był standard w "M", a tam tego nawet za dopłatą nie można domówić - ciekawe dlaczego?

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, maja22 napisał(a):

Powiem ze  warto mam dwa auta duże i to nie tylko przy manewrowaniu na parkingu jest super ale jak jedziesz szybciej to auto lepiej się układa do zakrętu. Jest to super opcja 

Nie ma uczucia plywania tylu przy zmianie lasa na autostradzie czy esce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto będzie często jeżdżone w mieście i parkowane w ciasnym parkingu to jak najbardziej warto. Jeśli masz dom z szerokim podjazdem i jeździsz głównie trasy to może niekonieczne 🙂 u mnie będzie mix więc wziąłem i działa jak należy... po 2k km 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto, gratulacje! Konfig jeszcze możesz spokojnie zmienić jakby co 😉

Mam w swoim aucie takie same fotele i mogę o nich powiedzieć tylko jedno: są FANTASTYCZNE! 

Pytałeś o skrętną oś - ja mam (nie da się nie mieć w M60i) i w żadnym razie mi nie przeszkadza; a jest to pierwszy samochód, w którym mam tę opcję. W mieście, na parkingu, w ciasnych przejazdach bardzo pomaga. Na trasie w ogóle nie czuć, że jest. Bez wahania dodałbym tę opcję. I również bez wahania zrezygnowałbym z szyberdachu w Twoim aucie. Dużo mniej zaufania mam do dziur w dachu, niż do systemu skręcającego tylnymi kołami... (miej też na względzie środek ciężkości tego, co by nie było, wielkiego SUVa... mechanizm skrętnej osi dodaje wagę w podłodze, a panorama wrzuca 100kg w dach...)

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maciek_w napisał(a):

Piękne auto, gratulacje! Konfig jeszcze możesz spokojnie zmienić jakby co 😉

Mam w swoim aucie takie same fotele i mogę o nich powiedzieć tylko jedno: są FANTASTYCZNE! 

Pytałeś o skrętną oś - ja mam (nie da się nie mieć w M60i) i w żadnym razie mi nie przeszkadza; a jest to pierwszy samochód, w którym mam tę opcję. W mieście, na parkingu, w ciasnych przejazdach bardzo pomaga. Na trasie w ogóle nie czuć, że jest. Bez wahania dodałbym tę opcję. I również bez wahania zrezygnowałbym z szyberdachu w Twoim aucie. Dużo mniej zaufania mam do dziur w dachu, niż do systemu skręcającego tylnymi kołami... (miej też na względzie środek ciężkości tego, co by nie było, wielkiego SUVa... mechanizm skrętnej osi dodaje wagę w podłodze, a panorama wrzuca 100kg w dach...)

Chce miec system travel and comfort i rolety dla dzieciakow czy to w bagazniku sila rzeczy zmusza do dachu. Tez go nie chcialem ale nie da sie. A jak juz ma byc to niech przynajmniej bedzie w wersji sky lounge

 

ps masz galerie swojego auta?

Edytowane przez IronSzn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

galerii nie mam. Kilka zdjęć wrzucę tutaj. Natomiast ja zrezygnowałem z rolet i pakietu Travel - właśnie ze względu na panoramę:

  1. nie widzę dla niej zastosowania (rzadko patrzę w górę, nigdy nie jeżdżę z tyłu)
  2. dodaje dużo ciężaru w najgorszym możliwym miejscu
  3. jak czytam zagraniczne fora, to nie ma dnia, żeby ktoś nie założył nowego wątku o cieknącym szyberdachu, lub nie dodał wpisu w już istniejącej rozmowie (może to statystycznie rzadkie przypadki w ogólnej populacji, nie wiem; natomiast np na bimmerpost bałbym się zaglądać mając auto z panoramą)
  4. jest głośniej w środku

Potraktuj powyższe jako moje osobiste przemyślenia. Absolutnie nie bierz tego jako zniechęcanie lub straszenie

Zdjęcia:

  

D88A8A9A-CA3B-4215-8A9A-3525F02CA71F_1_105_c.jpeg

DF44B1F4-9404-4F60-B0B1-806760370BFC_1_105_c.jpeg

D3CB67F7-967F-48CF-BE94-2BF6866E3ADC_1_105_c.jpeg

B24B86D2-28FC-4994-8EEF-D35C16C9C095_1_105_c.jpeg

560406B4-6506-4B19-BE9B-884EA13F5445_1_105_c.jpeg

5EA82690-D47A-488A-A5AE-C1BC721B0159_1_105_c.jpeg

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, skóra zdaje egzamin. Choć jestem miłośnikiem jasnych (z palety BMW najbardziej pasuje mi Silverstone, a w drugiej kolejności Ivory - niestety te kolory z tymi fotelami dostępne są tylko w "prawdziwym M", tj. X5M i X6M)

Na lakierze jest powłoka natryskowa i quick detalier

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukałem ze szklanym dachem, ale taki ustrzeliłem i jest to świetna sprawa, szczególnie latem. Nic nie przecieka, ale może faktycznie jest przez to głośniej, nie wiem? Nie mam klejonych szyb, więc i tak cicho nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa, jeździłem wczoraj X5 40d ze skrętną osią i pneumatyką, żeby sprawdzić czy to faktycznie zmienia charakterystykę na "pontonową" i muszę powiedzieć że różnica niewielka. Auto było na 20" więc powinno być max komfortowe, ale nie było jakiejś przepaści w porównaniu z moimi 21" z adaptacyjnym.
Na zakrętach i przy prędkościach tylna oś też nie psuła zabawy, ale przy gabarytach X5 to jest dobra rzecz na parkingach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu odebrałem swoje 🙂  jest 21', pneumatyka i skrętna oś. Auto prowadzi się świetnie zarówno na zakrętach jak i w trasie. Polecam skrętną oś, pomaga, super opcja, czekałem na nią specjalnie bo były restrykcje. Pneumatyka również fajna sprawa, lecz ubolewam nad tym, że w tak drogim  aucie nie ma nawet w opcji stabilizacji przechyłów jak np w Q7 czy 8, przydało by się do pełni szczęścia podczas jazdy w comfort. Może wymyślą to w następnym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, filipo12 napisał(a):

Miesiąc temu odebrałem swoje 🙂  jest 21', pneumatyka i skrętna oś. Auto prowadzi się świetnie zarówno na zakrętach jak i w trasie. Polecam skrętną oś, pomaga, super opcja, czekałem na nią specjalnie bo były restrykcje. Pneumatyka również fajna sprawa, lecz ubolewam nad tym, że w tak drogim  aucie nie ma nawet w opcji stabilizacji przechyłów jak np w Q7 czy 8, przydało by się do pełni szczęścia podczas jazdy w comfort. Może wymyślą to w następnym modelu.

jest opcja stabilizacji przechyłów - zawieszenie na stalowych sprężynach w wersji M Professional

Od podstawowego adaptacyjnego różni się właśnie tymi stabilizatorami aktywnymi. Reszta żelastwa (sprężyny, amortyzatory) oraz ustawień jest taka sama w wersji adaptacyjnej i M Pro - co znaczy, że w czasie jazdy komfort jest taki sam w obu wariantach, tylko ten M Pro redukuje wychyły nadwozia. Odbiór stopnia redukcji jest moim zdaniem kwestią subiektywną - niektórzy stwierdzą, że nie ma co włosa dzielić na czworo i będą szczęśliwi z pneumatyką, inni (jak ja) uznają, że to różnica typu "dzień/noc" (na szybkich łukach - np. zjazd/wjazd na autostradę - w aucie bez tych aktywnych stabilizatorów łapałem się za uchwyt w podsufitce)

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maciek_w napisał(a):

jest opcja stabilizacji przechyłów - zawieszenie na stalowych sprężynach w wersji M Professional

zgadza się, jest ale tylko w M Pro na stalowym zawiasie, jeździłem na zwykłym adaptacyjnym i nie wybrałem go celowo, na autostradzie w trasie i na równej drodze jest ok, ale na nierównej nawierzchni tak jak jest np w mojej okolicy pozostawia trochę do życzenia. Zależało mi tym razem i w tym aucie na komforcie. jednak cały czas uważam że w tak drogim aucie jak x5 i tej klasie powinna być opcja stabilizacji przechyłów również i w pneumatyce jak chociażby w konkurencyjnych markach. W audi czy mercedesie działa to świetnie właśnie na pneumatyce i to w ustawieniu na komfort.

13 godzin temu, maciek_w napisał(a):

(na szybkich łukach - np. zjazd/wjazd na autostradę - w aucie bez tych aktywnych stabilizatorów łapałem się za uchwyt w podsufitce)

nie przesadzaj może jechałeś w ustawieniu na komfort. W ustawieniu zawieszenia pneumat na sport wychyły są minimalne ale jednak są. Wiem że każdy chwali swoje ale wersja M60i to jednak M, lecz inni już mają sportowe zawieszenia w pneumatyce i z tymi wszystkimi dodatkami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, BMW odstaje po tym względem (tj. w kwestii braku opcji aktywnej stabilizacji w wersji z zawieszeniem pneumatycznym) - zakładam, że jest to świadoma decyzja, mająca mocniej zróżnicować oferowane warianty wyposażenia

Fakt, że nie ma jednego "najlepszego" wariantu sprawia, że każdy musi iść na lekki kompromis (komuś będzie trochę za twardo, kogoś innego będzie trochę bardziej przechylać). Zupełnie jakby BMW chciało nam powiedzieć "be a man, choose your poison" 😉

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2024 o 08:07, filipo12 napisał(a):

zgadza się, jest ale tylko w M Pro na stalowym zawiasie, jeździłem na zwykłym adaptacyjnym i nie wybrałem go celowo, na autostradzie w trasie i na równej drodze jest ok, ale na nierównej nawierzchni tak jak jest np w mojej okolicy pozostawia trochę do życzenia. Zależało mi tym razem i w tym aucie na komforcie. jednak cały czas uważam że w tak drogim aucie jak x5 i tej klasie powinna być opcja stabilizacji przechyłów również i w pneumatyce jak chociażby w konkurencyjnych markach. W audi czy mercedesie działa to świetnie właśnie na pneumatyce i to w ustawieniu na komfort.

nie przesadzaj może jechałeś w ustawieniu na komfort. W ustawieniu zawieszenia pneumat na sport wychyły są minimalne ale jednak są. Wiem że każdy chwali swoje ale wersja M60i to jednak M, lecz inni już mają sportowe zawieszenia w pneumatyce i z tymi wszystkimi dodatkami.

 

W X5 nie jechałem na M Pro, ale jechałem X7. Sam mam pneumatykę i jeżdzę większość na Sporcie. Różnica w łukach jest duża moim zdaniem. Oczywiście, jak jeździsz szybciej (=nie 140). Zwykłe adaptacyjne - moim zdaniem tragedia. Pneumatykę ratuje utwardzanie i obniżanie (plus 22"). Wadą M Pro jest brak regulacji wysokości (dość duża wada imho). Ja się przesiadałem z piątki z aktywnymi stabilizatorami, którą często jeździłem na marginesie i stąd moje odczucia mogą być spotęgowane. X5 na pneumacie po prostu tak już nie jeżdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2024 o 21:54, IronSzn napisał(a):

Chce miec system travel and comfort i rolety dla dzieciakow czy to w bagazniku sila rzeczy zmusza do dachu. Tez go nie chcialem ale nie da sie. A jak juz ma byc to niech przynajmniej bedzie w wersji sky lounge

 

ps masz galerie swojego auta?

Trudny temat, bo to opcja wyjątkowo niejednoznaczna. Zalety bezsprzeczne. Ale przy istotnych wadach, każdy musi sobie wyważyć sam, czy warto.

Z wad: auto bardzo się nagrzewa, ale to bardzo. Non stop jest gorąco. Mam odsłonięty cały czas (lubię), ale przeszkadza mi ten efekt szklarni. Jest też dodatkowy hałas (chociaż nie mam porównania do X5 bez dachu, to G05 jest naprawdę głośne vs G31 z tym samym silnikiem bez dachu i dach co oczywiste ma na to wpływ). Środka ciężkości w klocku X5 nie liczę - imho nieistotne. Awaryjność - wg serwisu jakaś jest, chociaż demonizowana na forach.

Sama funkcjonalność szklanego i otwieranego dachu świetna - uwielbiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, JarekR napisał(a):

Trudny temat, bo to opcja wyjątkowo niejednoznaczna. Zalety bezsprzeczne. Ale przy istotnych wadach, każdy musi sobie wyważyć sam, czy warto.

Z wad: auto bardzo się nagrzewa, ale to bardzo. Non stop jest gorąco. Mam odsłonięty cały czas (lubię), ale przeszkadza mi ten efekt szklarni. Jest też dodatkowy hałas (chociaż nie mam porównania do X5 bez dachu, to G05 jest naprawdę głośne vs G31 z tym samym silnikiem bez dachu i dach co oczywiste ma na to wpływ). Środka ciężkości w klocku X5 nie liczę - imho nieistotne. Awaryjność - wg serwisu jakaś jest, chociaż demonizowana na forach.

Sama funkcjonalność szklanego i otwieranego dachu świetna - uwielbiam.

przyciemnij szkło folią, bedzie sie mniej nagrzewać. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.