Skocz do zawartości

640i F06 - N55B30 - problemy z valvetronic/vanos


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od ponad pol roku jestem posiadaczem BMW 640i F06 z silnikiem N55B30, przebieg 155tys km. 

 

Po kolei zaczalem eliminowac usterki z jakimi auto zostalo zakupione. Jako ostatni zostal blad: 130F11 Czujnik wałka rozrzadu strony wydechowej: sygnal nieprawidlowy. Dodam, ze auto wpadalo w tryb awaryjny (nie zawsze) przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu oraz zaczely z okolic silnika dobiegac lekke stuki (mechanik stwierdzil ze nie sa to panewki ani rozrzad), zapewniel, ze po wymianie valvetronica stuki ustana.

Mechanik zaczal od wymiany Valvetronica, zakupilem oryginalny Valvetronic, nastepnie mechanik stwierdził, że trzeba wymienic oba vanosy, zakupiłem również obydwie sztuki nowe. Nastepnie mechanik podjal sie adaptacji valvetronica. Podczas adaptacji wystapil problem, zalaczam zdjecie.

"Próba usuniecia oporow ruchu systemu valvetronic i aktywowania go.
Wymien nastepujace podzespoly:
-silownik valvetronic

-walek mimosrodkowy
-dysza wtrysku oleju"

 

Pytanie czy mial ktos podobne problemy z zmiennymi fazami rozrzadu? Jak je rozwiazal?
Dlaczego skoro valvetronic jest nowy podczas adaptacji pisze aby wymienic go na nowy?
Czy stuki dochodzace z okolic silnika moga byc spowodowane uszkodzonym/nie zaadaptowanym valvetronic/vanosami? 

Pozdrawiam.

IMG-20240531-WA0002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.