Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, przedwczoraj kupiłem swoje pierwsze BMW, samochód wymaga wielu mniejszych lub większych napraw, ale bardzo się cieszę, bo e39 podobają mi się właściwie od zawsze, więc fajnie, że trafiła się taka możliwość. Auto nie było drogie, więc też nie należało się spodziewać, że będzie idealne. Jeżeli sprzedający mówił prawdę, auto było prawie 13 lat w jednych rękach. Jeśli chodzi o stan, to blacharsko jest średnio, bo poza pojedynczymi i niezbyt groźnymi ogniskami rdzy, do wymiany jest próg i tylna klapa (oświetlenie tablicy jest przyklejone taśmą, bo odgniło i wisi na kablach), w środku miejscami odkleja się materiał, szczególnie przy słupkach. Mechanicznie, silnik pracuje cicho i równo, nie wydaje niepokojących dźwięków, prowadzi się przyjemnie i pewnie. Niestety nie działa ABS i kontrola trakcji, świeci się kontrolka poduszek, pokazuje komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego, ale płyn ma odpowiedni poziom, nie działa czujnik ciśnienia w oponach, klamka w drzwiach kierowcy jest odłamana, jedna tylna szyba się otwiera, ale nie zamyka, szyberdach się otwiera kawałek i zamyka, bo coś go blokuje, świeci się czujnik wymiany klocków, klapa bagażnika ma działające domykanie, ale niestety trzeba ją podpierać kijem, bo sama się nie utrzymuje otwarta, ktoś wymontował zmieniarkę cd z bagażnika i jeszcze trochę takich rzeczy jest ;-) Wszystkie szyby mają logo BMW, więc możliwe, że auto nie miało żadnego poważniejszego incydentu. Chciałbym doprowadzić to auto do jak najlepszego stanu, mam nadzieję, że starczy mi na to cierpliwości. W przyszłym tygodniu auto zobaczy mój mechanik i powie, czego jeszcze nie zauważyłem. Wyposażenie po VIN (nie ukrywam, że nie mam pojęcia czym są niektóre z tych elementów wyposażenia ;) ):  

 Type
 Value
VIN GR82533
Prod. Date 1998-12-14
Service History Check History
Type 528I
Series E39 (5 Series)
Body Type Touring
Steering -
Engine M52/TU
Displacement 0
Drive rwd
Colour orient-blau
Upholstery Leather Montana/basic equip/schwarz

Editions and packages

S339 Shadow-Line
S710 M Sports steering wheel, multifunction

Comfort and interior equipment

S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S413 Luggage compartment net
S441 Smoker package
Service History Check History
S464 Ski bag
S473 Armrest front
S481 Sports seat

Multimedia

S629 Car telephone (GSM) w card reader, front
S665 Radio BMW Business RDS
S672 CD changer for 6 CDs
Service History Check History
S690 Cassette holder
S694 Provisions for BMW 6 CD changer

Driver assistance and lightning

S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
Service History Check History
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control

Wheels and drive

S216 Hydro steering-servotronic
S220 Self-levelling suspension
S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
Service History Check History
S291 BMW light alloy wheel, cross spoke 2 pce

Environment and safety

S302 Alarm system
S358 Climate comfort windscreen
S855 Language version, Italian
Service History Check History
S863 Dealer List Europe
S877 Omission of non-combined operation
S884 On-board literature Italian

Individual equipment

S773 Fine wood trim

Other equipment

S915 Dummy-SALAPA
S928 Tyre control

 

 

20240601_150403.jpg

20240601_205237.jpg

20240601_205250.jpg

20240601_205431.jpg

20240601_205440.jpg

20240601_205626.jpg

20240601_205709.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jutro jedziemy robić hamulce, wymiana klocków, tarcze są w agonalnym stanie, przewody hamulcowe też już proszą o wymianę, obawiam się że zaciski też pójdą do wymiany, chyba, że wyglądają gorzej niż działają. Do tego mechanik ma ocenić ogólnie co jest do zrobienia na już, a co może poczekać. Podłączyłem auto do komputera, INPA pokazuje przerwy w zapłonie na 4 i 6 cylindrze, zbyt bogatą mieszankę na obydwu sondach i walniętą grzałkę termostatu. Jak auto wróci od mechanika, zamierzam wyczyścić przepływomierz i sprawdzić szczelność dolotu (chociaż ten wygląda na w miarę świeży więc raczej jest ok). Nie wiem dlaczego INPA może odczytać tylko silnik, przy próbie odczytania innych błędów, program nie potrafi się połączyć z komputerem w aucie. Więc na przykład nadal nie wiem, dlaczego abs raz jest, raz go nie ma ;-)

 

Cóż, podobno nie ma nic droższego, niż tanie BMW :-D

Opublikowano

U mechanika sprawa wygląda tak, że podnieśli auto tylko na tyle, żeby zrobić hamulce, przód jak się okazało jest w porządku, tył do wymiany, plus regeneracja zacisków, bo był jeden zapieczony, żeby robić dalej, auto musi mieć zrobione progi, bo są w katastrofalnym stanie, w poniedziałek jedzie do blacharza, w przyszłym tygodniu będą nowe progi, a później dalsze działania mechanika, czyli wymiana przewodów hamulcowych i ogólne przejrzenie auta od spodu, jak już bez strachu będzie można pod nim stać ;-)  

Resized_20240618_142757_1718713685727.jpeg

Resized_20240618_142810_1718713713134.jpeg

Resized_20240618_142837_1718713734783.jpeg

Resized_20240618_145512_1718715317314.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 17.06.2024 o 22:15, Radek528 napisał(a):

Nie wiem dlaczego INPA może odczytać tylko silnik, przy próbie odczytania innych błędów, program nie potrafi się połączyć z komputerem w aucie.

We wnętrzu łączy się tylko z silnikiem i skrzynią (gdy jest automat), natomiast całe auto przez okrągłe złącze pod maską.

  • Lubię to 1

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jestem pod wrażeniem, że chce Ci się reanimować. Skalkulowałeś sobie ile to wyjdzie i czy warto?

Robisz to hobbystycznie, z nieograniczonym budżetem czy chcesz mieć niezawodny samochód na codzień rozsądnym kosztem? Bo to druge to na pewno nie będzie 😄

Patrząc po zdjęciach wygląda to naprawdę słabo, to co opisujesz też nie napawa optymizmem, sprawdź dokładnie podłogę, żeby nie wyszło, że sama blacharka wyjdzie Cię drożej niż zakup samochodu w dobrym stanie blacharskim. A jak już robisz blachę, to dobrze by było zrobić u kogoś kto zrobi to porządnie, żeby się pozbyć problemu na dłużej, bo spotkałem się też z "blacharzami" którzy na sypiącą się podłagę baranka kładli i po czasie podłoga składała się z baranka i garści rdzy, można było śrubokręt do wnętrza włożyć.

Silnik w tym przypadku to pewnie najmniejszy problem, ale żeby go doprowadzic też trzeba w to czasu, części i wiedzy włożyć, żeby doprowadzić do porządku (o ile olej był wymieniany w miarę regularnie i nie podpija litra na tysiąc).

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Blacharz wycenił naprawę progów i podłogi na 2900zł, podłoga nie jest w jakimś bardzo złym stanie, większy problem to progi. Auto kupiłem za 5000zł, więc doskonale wiedziałem, że kupuję samochód w złym stanie i trzeba będzie mu poświęcić sporo czasu i pieniędzy. Naprawa hamulców łącznie z wymianą wszystkich przewodów została wyceniona na około 1600zł, jak będzie zrobione to i progi z podłogą, auto będzie normalnie zdatne do użytkowania i powoli, powoli będę robił następne rzeczy, także być może nie przegram tej walki ;-) Patrzyłem na ceny 528i w lepszym stanie, jestem od nich dość daleko więc myślę, że ostatecznie raczej ich nie przebije za mocno z naprawami, a przynajmniej wszystkie naprawy będą zrobione i będę pewny tego czym jeżdżę. Blacharz co będzie go robił, ma dobrą opinie i sporo klientów, także nie martwię się raczej jakością wykonania jego pracy. Naprawy rdzy na nadwoziu spróbuję wykonać sam, a jeżeli nie, to odłożę je na później, byle przed zimą zdążyć. Nie jest to mój jedyny samochód, więc robię to bardziej hobbystycznie, jednak chciałbym z biegiem czasu doprowadzić go do dobrego stanu, zobaczymy jak to pójdzie :-)

Opublikowano (edytowane)

Jestem bardzo zadowolony, bo po trudnych poszukiwaniach, udało mi się kupić za 40zł (nawet niezbyt zajechaną) klamkę w kolorze Orient Blau :-) Jak auto wróci od blacharza, to założę i w końcu będzie się dało normalnie wsiadać :classic_biggrin:

20240623_200809.jpg

Edytowane przez Radek528
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Progi zrobione, podłogi nie trzeba było robić, teraz mechanika, będzie doszczelnienie silnika, wymiana pompy wspomagania, wymiana wahaczy, to na teraz. A jeszcze niestety, i to finansowo zaboli, do zrobienia lub wymiany jest przekładnia kierownicza. A tak poza tym reszta wydaje się być ok. Pod koniec tygodnia, albo na początku przyszłego, auto powinno być gotowe do jazdy :-) 

sil.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wrócił, została do zrobienia przekładnia kierownicza, bo cieknie i jest w ogólnie złym stanie, będzie raczej regeneracja, podobno z robocizną około 1200/1500zł zobaczymy, oraz abs/trakcja, raz jest, raz nie ma, i tu nie wiem ile to będzie kosztować, bo nie wiadomo, co będzie do zrobienia, a tak to poza pierdołami typu mechanizmy tylnych szyb, czy szyberdach, to auto jest ogarnięte :-) EDIT: Aaa, no i klapa bagażnika, ale to na koniec ;-)

beem.jpg

Edytowane przez Radek528
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeszcze będzie fajne Daily z niej, obserwuję temat. Patrząc po zdjęciach to fajnie zachowało się wnętrze a dla mnie to bardzo ważne 😄 

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 minut temu, Randall napisał(a):

Jeszcze będzie fajne Daily z niej, obserwuję temat. Patrząc po zdjęciach to fajnie zachowało się wnętrze a dla mnie to bardzo ważne 😄 

No wnętrze jest ładne, kierownica jest zajechana niestety, ale poza tym jest ładnie, nawet nie trzeszczy jakoś mocno :classic_biggrin: Jeszcze trochę i będzie fajne, sprawne daily :classic_smile: Po naprawie hamulców, nie zniknął błąd informujący o zużyciu klocków, więc mi świeci czerwona lampka, pewnie trzeba to jakoś skasować, albo czujniki są uszkodzone, ale tak to już zaczyna nabierać kształtu i wygląda na to, że auto nie było tak złe, jak myślałem, że jest, kiedy je kupowałem :classic_smile: Zobaczymy, najgorsze już chyba za mną, a były momenty zwątpienia ;)

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.