Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. X3 F25 mistrzem wygłuszenia zdecydowanie nie jest, ale mam problem którego mam wrażenie inni nie mają. Jeżdżę na oponach Hankook 245/45/19 przód i 275/40/19 tył runflat produkcja 2022 przebieg może 4-5 tysięcy km. Odkąd mam to auto szumi niesamowicie od prędkości już w zasadzie 70-80km/h. Z tyłu miałem wrażenie, że cały czas jadę z otwartą klapą bagażnika. Wygłuszyłem tylne nadkola matami butylowymi na blachę oraz pianką kauczukową na nadkole i problem szumu z tyłu załatwiłem. To samo zrobiłem z przednimi nadkolami, ale tutaj efekt jest praktycznie nie zauważalny. Może też dlatego, że przednie nadkole w 90% łączy się raczej z komorą silnika, a nie wnętrzem pojazdu. 

Żeby wykluczyć opony zmieniłem gumy na Kleber Dynaxer które są jednymi z cichszych opon na rynku. Bez run flatów, mają index głośności 69db (Hankook miał 72db). Szumi może odrobinę mniej, ale nadal irytuje. Jadąc powyżej 100km/h wyłączam radio bo szkoda się denerwować 😕 Łożysko też wykluczam. Mam takie 200m jakiegoś innego asfaltu koło domu i jak jadę tamtędy nagle zupełna cisza w samochodzie, a jak tylko zjadę na "standardowy" asfalt znowu szum. 

Myślicie, że warto wygłuszyć dodatkowo drzwi? Którędy ten szum może wpadać do auta bo już nie mam pomysłów? Jechałem ostatnio busem z kolegą z meblami i u niego w busie jest duuuuużo ciszej niż w tym moim suvie klasy premium 😄 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z przodu wiekszosc halasu pochodzi z drzwi. Mam X3 z oponami dokladnie takimi samymi jak Ty (w sensie rozmiarow), do tego to jakas chinszczyzna, ale nie musze radia wylaczac jak jade. 🙂 X3 nie jest autem klasy premium. X5 takim jest. Dlatego X3 jest glosniejsze od X5, a F30 od F10, a F10 od F01. Jakby tak nie bylo to by ludzie pewnie kupowali X3 zamiast X5. 😉 Niestety BMW sobie tak stopniuje te rzeczy aby ludzie kupowali tez te drozsze modele. Glosnosc i jakosc materialow, to glowne bolaczki tanszych modeli, ale nie dzieje sie tak przez przypadek. 😉

Nie wiem jakie masz oczekiwania, ale niestety X3 autem bardzo cichym nie jest. Jak chcesz je wyciszyc to musisz to zrobic sam. Ja mam taki plan w moim F10, bo tez przy wyzszych predkosciach lekko irytuje halas. Kocham to auto i przy wolniejszej jezdzie jest bardzo ciche, ale na autostradzie juz tak rozwowo nie jest. Czyms musieli je od 7ki pogorszyc, bo w innych wzgledach roznic praktycznie nie ma. 🙂 Mysle, ze dobre wygluszenie drzwi zrobi robote.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

polecam wygłuszyć nadkola. Zrobiłem taki zabieg w x5 f15, nie było źle ale po wyciszeniu jest bardzo duża poprawa.

Na materiał nadkola taki włochaty nakładamy pastę, nadkola elementy plastikowe pianka, na blachę gdzie się da wygłuszenie bitumiczne i pianka. Całość około 500zł + robota. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam, ja niedawno wygłuszałem w f25 3.0D przednie nadkola matą butylową 2,5mm na blachę oraz pianką kauczukową 10mm na nadkola, 2 dni roboty, ale efekt mega zauważalny, nawet mniej silnik słychać, szumy od opon bardzo przytłumione - jestem zadowolony. Teraz słyszę tylko szumy z tylnych opon, więc będę wygłuszał tylne nadkola. Dodam, że wcześniej wygłuszyłem przednie drzwi oraz podszybie od strony silnika i słupki A - polecam taki zabieg, róźnica wielka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.