Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej Forumowicze.

Pytanie z serii statystycznych.

Jak tam u Was w temacie trwałości przewodów hamulcowych metalowych? Ktoś był zmuszony wymieniać?

Jeśli tak to które i co zamontował? Stal czy miedź?

Dobrze by dodać rocznik i przebieg auta no i może kraj pochodzenia jeśli nie tajemnica?

Ogólnie to można taki temat statystyczny utworzyć i zadawać podobnie głupie pytania?

Piszcie.

  • Lubię to 1
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

W mojej E60 (rocznik 2005) wymieniany był jakieś 6 lat temu przewód metalowy lewy biegnący pod podłogą kierowcy z powodu rozszczelnienia (korozja przewodu). Mechanik zmienił na przewód niedziany-jak do tej pory jest w porządku.

Jednak nie zaleca się wymiany na miedziane tylko na stalowe z powodu złego oddziaływania miedzi na stal i odwrotnie oraz stal ma lepszą wytrzymałość mechaniczną.

 

 

Opublikowano

Ja wymieniłem u siebie ten od środka auta do tylnego lewego koła na oryginał z Aso w 2018 roku auto miało wtedy jakieś 270 tys , auto z Niemiec, teraz widzę że ten drugi tylny do prawego koła  też by można wymienić  bo jest trochę rdzy w miejscu gdzie kończy się płyta osłonowa pod autem i tam zbiera się woda, która kapie akurat na przewód ,narazie przeszlifowałem trochę papierem i zabezpieczyłem to , bo robienie prawej strony to jakiś armagedon 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy nie lepiej wymienić fragment skorodowany?

A przewód z ASO jest już ukształtowany czy trzeba go giąć?

Ogólnie takie wymiany do przyjemności nie należą...

Co do miedzi to wytrzymałość ma wystarczającą a kłopoty można mieć za granicą bo jest tam zakaz takich napraw.

Dzięki za odpowiedzi. Piszcie dalej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No wszystko fajnie ,tylko  od środka auta do koła  idzie jeden cały przewód 😀 przewód jest prosty do gięcia,  do lewego koła nie było aż takiej tragedii, ale prawe to jest jakieś nieporozumienie ... , sam przewód kosztuje koło stówki po rabatach w serwisie , więc bajka ,ale wymiana 🫣 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki .

Oglądałem u siebie i stwierdzam , że raczej wszystkie są do wymiany.

Czyli czeka mnie sporo roboty...

Raczej będą w miedzi ze względu na łatwiejsze kształtowanie.

Chyba , że ktoś opisze swoje doświadczenie ze stalą ?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zabrałem się za przewody. Pracy z tym sporo ale jak je widzę to wiem , że to KONIECZNIE trzeba zrobić.

Przewody bardzo mocno skorodowane. Pod nadkolami tam gdzie ich już nie widać jest tragedia. Rdza bardzo głęboka.

Będzie trzeba wymienić większość przewodów w aucie. Zakładam miedzionikiel. Podobno dopuszczony za zachodnią granicą. Takie przewody nie reagują chemicznie z płynem i innymi metalami. Są sztywniejsze od miedzi. Kupiłem zestaw przewodów pomimo , że mam czym zarobić końcówki bo z tym jest i tak dużo roboty i nie chciałem dodatkowo tracić czasu na robienie przewodów od podstaw.

Posprawdzajcie przewody w waszych autach. Opiszcie ich stan.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walka z przewodami zakończona. Trochę na raty to robiłem bo czasu brak.

Powiem tylko , że roboty z tym kupa ale widząc stare przewody wiem , że trzeba było to koniecznie zrobić.

Korozji nie było tylko pod maską a reszta to dramat...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.