Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry, nie mogłem znaleźć podobnego tematu na forum. Interesuje mnie dołożenie aktywnego tempomatu (Adaptive Cruise Control) do BMW 3 z 2022. Podczas gdy zamawiałem auto ta opcja była restrykcyjna. Oprócz tego mam na wyposażeniu poniższe elementy wyposażenia. 
 

  • 544 Cruise Control With Braking Function
  • 548 Speedometer With Kilometer Reading
  • 5AQ Active Guard Plus
  • 5AS Driving Assistant
  • 8TF Active Protection For Pedestrians

Ewidentnie za grillem jest miejsce na montaż radaru widać miejsca do jego montażu. Auto trzyma się linii jest w stanie także rozpoznać samochód przede mną w momencie jak nie mam uwagi.
Biorąc pod uwagę powyższe, jakie elementy musiałbym dokupić żeby zamontować go?

Edytowane przez carles
Opublikowano

Niestety nie pomogę w temacie retrofitu, ale jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to przejedź się G20 wyposażonym w aktywny tempomat zanim władujesz w to sporo kasy. Mam u siebie i według mnie nie działa jakoś fantastycznie, w korkach trochę szarpie, na autostradzie dość późno przyspiesza po zjechaniu z pasa pojazdu z przodu. Ogólnie raczej nie polecam, a na pewno nie w cenie retrofitu, który będzie znacząco droższy niż doklikanie przy konfigurowaniu auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problemem w tym wszystkim będą licencje FSC.

Generalnie po VIN musiałbyś zobaczyć czy masz pompe DSC w odpowiednim wariancie. Jeśli tak, to połowa sukcesu. 5 kabelków do ACC, dołożenie ACC, zmiana kratki, kodowanie i licencje...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie są już wszystkie graty w aucie, radar mnie ostrzega jak jadę za blisko, tempomat może dostosowywać prędkość do ograniczeń prędkości, a pełny aktywny tempomat mogę aktywować za £750 w sklepie BMW 

jestem zaskoczony tymi opcjami, jak np aktywne światła drogowe za £10/miesiąc

Opublikowano
4 godziny temu, szoszon1983 napisał(a):

U mnie są już wszystkie graty w aucie, radar mnie ostrzega jak jadę za blisko, tempomat może dostosowywać prędkość do ograniczeń prędkości, a pełny aktywny tempomat mogę aktywować za £750 w sklepie BMW 

jestem zaskoczony tymi opcjami, jak np aktywne światła drogowe za £10/miesiąc

Ludzie, przecież to jest jawne dy*manie klientów bez wazeliny, płacicie za jakieś udogodnienia potężne pieniądze i jeszcze dodatkowe opłaty żeby to działało, jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie płacić za każde otwarcie klapki paliwa albo gniazda do naładowania akumulatora. 

Opublikowano
7 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ludzie, przecież to jest jawne dy*manie klientów bez wazeliny, płacicie za jakieś udogodnienia potężne pieniądze i jeszcze dodatkowe opłaty żeby to działało, jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie płacić za każde otwarcie klapki paliwa albo gniazda do naładowania akumulatora. 

No właśnie nie. Albo za to płacisz przy kupnie auta, albo potem możesz płacić za to abonament (albo wykupić na stałe). Jak przy kupnie auta za to zapłacisz to potem nie masz żadnych opłat.

Opublikowano
11 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ludzie, przecież to jest jawne dy*manie klientów bez wazeliny, płacicie za jakieś udogodnienia potężne pieniądze i jeszcze dodatkowe opłaty żeby to działało, jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie płacić za każde otwarcie klapki paliwa albo gniazda do naładowania akumulatora. 

Ja akurat auto kupiłem używane i z funkcji aktywnego tempomatu mam tylko dostosowanie prędkości do ograniczeń na drodze, pełne ACC mogę sobie dokupić. Jest tam sporo innych opcji, które mogę aktywować: sportowy dźwięk z głośników-£100, Apple play-£265, aktywne światła £10/miesiąc, automatyczne parkowanie (ceny nie pamiętam).

Hardware jest w audiencji, tylko soft jest zablokowany. Irytujące zagranie BMW, ale ja chociaż nie płaciłem za to w salonie 

Opublikowano
4 godziny temu, darkdancerr napisał(a):

No właśnie nie. Albo za to płacisz przy kupnie auta, albo potem możesz płacić za to abonament (albo wykupić na stałe). Jak przy kupnie auta za to zapłacisz to potem nie masz żadnych opłat.

Za to płaci każdy, kto kupuje auto, bez względu na to, czy zamówił daną opcję. Oszczędzają na materiałach wykończeniowych każdego możliwego eurocenta, ale już wszystkie graty od aktywnego tempomatu to dorzucają do każdego samochodu niezależnie od tego, czy ktoś to zamówił, czy nie? Litości, nie bądźmy aż tak naiwni.

Opublikowano
W dniu 29.05.2024 o 08:09, luk_byd napisał(a):

Problemem w tym wszystkim będą licencje FSC.

..

A co jest licencja FSC i jak ją zdobyć?

Mam G31 LCI i takie samo wyposażenie jak autor wątku plus do tego kamery 360 z asystentem parkowania co chyba ma znaczenie . Pompa chyba jest właściwa. 
W teorii z harware potrzebowałbym radar, przewody i przyciski na kierownicy. 
 

Czy ktos się orientuje czy przyciski można dokupić czy trzeba wymienić całą kierownicę? (A być może przyciski są w kierowcy tylko zaślepione)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.