Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Czy orientujecie się jaki jest orientacyjny koszt wymiany DPF w X1 E84 N47 z 2013 roku? Czy oprócz samego filtra coś jeszcze trzeba wymienić?

Dzięki

Opublikowano

Może samo wyczyszczenie wystarczy? Co do witamy to zamiennik około 1800-2500zl plus robocizna. 

Jaki jest powód wymiany? Jeżeli się zapchał, to z nowym.za chwilę może być to samo.

Opublikowano
W dniu 26.05.2024 o 07:24, p_s88 napisał(a):

Może samo wyczyszczenie wystarczy? Co do witamy to zamiennik około 1800-2500zl plus robocizna. 

Jaki jest powód wymiany? Jeżeli się zapchał, to z nowym.za chwilę może być to samo.

Cześć. dzięki za odpowiedź.

Tak - jest zapchany.

Co do wyczyszczenia to nie jestem przekonany - tzn nie mam doświadczenia, bo to mój pierwszy diesel z tym cholerstwem ;-) - może powinienem spytać w temacie posta o wasze doświadczenia z czyszczeniem właśnie?

W każdym razie autko ma nalatane już 293 tys - w 80-90% w trasie - najpierw 28 km przez wioski, potem  autostrada, ekspresówka - i tak przez ostatnie 5 lat. W taki sposób była jeżdżona od kupna z przebiegiem 90 tys km.

Nie było żadnych awarii dotychczas, spalanie na jednym poziomie, ostatnio wyskoczył komunikat o DPF, mechanik wymienił jakieś 2 czujniki, włączył jakieś wypalanie i kazał przejeździć 1 tys km i zobaczymy co dalej. Auto jest trochę słabsze - można to odczuć i szarpie między 1500 a 2000 obrotów. Jeśli nie przepali to trzeba wymienić powiedział. I dlatego moje poszukiwania, bo pomimo sporego przebiegu autko jest bezawaryjne i chciałbym jeszcze nią pojeździć. 

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

 

Opublikowano

Nie jesteśmy.mechaniem, ale możliwe że to czujniki to czujniki ciśnienia, które padły i przez to procedura wypalania mogła się w ogóle nie uruchamiać. Przy użytkowaniu, które odpisujesz to raczej nie powinno mieć miejsca. Zacząłbym od zakupu sprawdzonej kostki obd i programu bimmercode. Możesz tam sprawdzić stan filtra i wymusić jego wypalenie. 

Kup dodatek do DPF, np Liqui moly, wymuś wypalenie I zobacz co się stanie. Na pewno wyjdzie Cię dużo taniej, a kostka zawsze się przyda do diagnostyki:)

Opublikowano (edytowane)

Z drugiej strony przy tym przebiegu nazbierało się pewnie tyle popiołu, która się nie wypala że warto wyprać filtr i mieć spokój. Tylko zmień mechanika;) Jak zostawisz w tym stanie ci jest to prawdopodobnie za miesiąc sytuacja się powtórzy. Poszukaj firmy specjalizującej się w czyszczeniu DPF, przewaznie robią diagnostykę i szukają przyczyny zapchania przed czyszczeniem.

Pisałeś, że jesteś zadowolony z auta więc na Twoim miejscu oddałbym do czyszczenia, zamiast kupowania nowego. Za zaoszcsdzone pieniądze oddałbyn od razu EGR i kolektor do czyszczenia razem ze sprawdzeniem podkładek pod wtryskami i klapkami. Będziesz miał spokoj na dłużej:)

Edytowane przez p_s88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.