Skocz do zawartości

LCI 3.0d vs 4.0d


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Fikus napisał(a):

O ile jeszcze w pewnym stopniu potrafię zrozumieć wybór 40d, to już zastanawianie się nad wyborem między 30d a 40d jest dla mnie wręcz szokujące... Silnik 30d bierzesz albo do pracy jako ten przysłowiowy wół roboczy, albo wtedy gdy Ciebie nie stać na paliwo albo jako auto na wieś. Dla mnie 30d to abominacja, a ludzie mający auta z silnikami 20d i 30d dla ich własnego dobra powinni mieć odrębne forum albo specjalne wątki tylko dla nich. Nie mówię, że są gorsi - są po prostu inni.
Ale pogodzę Was, koledzy dizlowcy kłócący się o wyższość 30d nad 40d, stwierdzeniem, że już na tym forum dowiodłem, że auto premium zaczyna się od 40i. 

Osobne forum dla ciebie by się przydało.

  • Lubię to 4
  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobrze auto zamowione.... zaskoczenie bo będzie 3.0d 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/l9i7d3d4

Testowalem wszystkie od 3.0d do 4.0i. 

Wygrywa 4.0i świetny motor

 Ale do moich wymagań spokojnie 3.0d starczy. Moment robi robotę i to spalanie 7 do 8 l szok. 

Jeśli ktoś uważa że 3.0d to nie premium to kolega ma duże oczekiwania i 90% aut musi odrzucić.....a co to bedzie po 2030r . 

Po odbiorze auta będzie trochę modyfikacji zewnętrznych i może program na 360KM

Testowałem duzo aut i Porsche no1 ale jakosc do ceny to tylko BMW I dlugooo nic. 

Thx panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfig spoko. Jednak jeżeli masz jeszcze opcje to zastanów się nad :

- kołami 22 cale czarne. Robią mega robotę w wyglądzie

- wydłużeniem gwarancji chociaż do 3 lat, pneumatyka lubi się psuć a naprawy są kosztowne

 

Co do spalania to u mnie wyszło tak:  8,5-9 z dużego miasta i ok.9 trasa z prędkością 160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alekar napisał(a):

Konfig spoko. Jednak jeżeli masz jeszcze opcje to zastanów się nad :

- kołami 22 cale czarne. Robią mega robotę w wyglądzie

- wydłużeniem gwarancji chociaż do 3 lat, pneumatyka lubi się psuć a naprawy są kosztowne

 

Co do spalania to u mnie wyszło tak:  8,5-9 z dużego miasta i ok.9 trasa z prędkością 160km/h

🙂 jakie fotele wybrałeś? Komforty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak komfort 

Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mariuszcom napisał(a):

Koła 22 zdecydowanie, robi robotę temat.

Potwierdzam. Natomiast w moim odczuciu czarne felgi są nieciekawe - ja ich w ogóle nie widzę

 

 

 

IMG_6272.jpeg

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2024 o 01:34, Fikus napisał(a):

O ile jeszcze w pewnym stopniu potrafię zrozumieć wybór 40d, to już zastanawianie się nad wyborem między 30d a 40d jest dla mnie wręcz szokujące... Silnik 30d bierzesz albo do pracy jako ten przysłowiowy wół roboczy, albo wtedy gdy Ciebie nie stać na paliwo albo jako auto na wieś. Dla mnie 30d to abominacja, a ludzie mający auta z silnikami 20d i 30d dla ich własnego dobra powinni mieć odrębne forum albo specjalne wątki tylko dla nich. Nie mówię, że są gorsi - są po prostu inni.
Ale pogodzę Was, koledzy dizlowcy kłócący się o wyższość 30d nad 40d, stwierdzeniem, że już na tym forum dowiodłem, że auto premium zaczyna się od 40i. 

Zryty beret na maxa 🤣 sloma z butow wystaje 🤣

  • Lubię to 4
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2024 o 08:51, maja22 napisał(a):

No dobrze auto zamowione.... zaskoczenie bo będzie 3.0d 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/l9i7d3d4

Testowalem wszystkie od 3.0d do 4.0i. 

Wygrywa 4.0i świetny motor

 Ale do moich wymagań spokojnie 3.0d starczy. Moment robi robotę i to spalanie 7 do 8 l szok. 

Jeśli ktoś uważa że 3.0d to nie premium to kolega ma duże oczekiwania i 90% aut musi odrzucić.....a co to bedzie po 2030r . 

Po odbiorze auta będzie trochę modyfikacji zewnętrznych i może program na 360KM

Testowałem duzo aut i Porsche no1 ale jakosc do ceny to tylko BMW I dlugooo nic. 

Thx panowie

Dlaczego nie weźmiesz 40d skoro tego 30d i tak chcesz modyfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2024 o 20:55, mariuszcom napisał(a):

Czarne standardowo pasują do czarnych lakierów oraz jasnych. Przerabiam to ze wspólnikiem i w obu wyglądają sztosik. 

Pełna zgoda:

attachment.php?attachmentid=3292918&stc=

Edytowane przez tomekck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 24.05.2024 o 09:22, maja22 napisał(a):

Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców :

Różnica w spalaniu  300 vs 350 KM

Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? 

Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone 

Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie 

 

tu mam moja konfigurację 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z 

Pewnie już zamówiłeś , ale :

odebrałem 40d miesiąc temu. 
spalanie średnie 9.7, siedzenia komfort rewelka, elektryczne standard, skórę mam syntetyk, ponieważ w f15 40d miałem natural, ale siedzenia się wycierały i wypychały. W busach firmowych syntetyk i po 200 tys km zero śladów zużycia, ponad to wzór szycia (romby) bardziej mi się podobał.  IE jeździłem 30d , ale podług 40d f15 313ps jest wiele bardziej dynamiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.05.2024 o 22:39, buster12 napisał(a):

Sam niedawno stałem przed podobnymi wyborami, więc moje osobiste wnioski.

30d vs 40d. 2 turbiny vs 3 turbiny (jak leci jedna to zabiera ze sobą 1-2 pozostałe). +50KM da się zrobić programem bez głębokiego modzenia. Jest jeszcze 40i, ale kultura pracy R6 diesla jest nieporównywalna do zwykłych klekotów R4, a częściej wykorzystasz moment diesla niż moc z benzyny. Ja wybrałem 30d.

Fotele komfortowe to minimum. Trochę gorzej trzymają niż podstawowe sportowe, ale są ultra wygodne. Jedyne, które bym ew. rozważył to właśnie sportowe M - też łamią się w 18 czy tam 19 punktach, ale mają lepsze trzymanie.

Sensafin vs Merino - osobiście wybrałem Sensafin ze względu na funkcjonalność (nie wygniata się jak skóra naturalna) i wygląd (Silverstone wygląda mega dobrze w porównaniu do ciepłej Ivory). W dotyku jest różnica, ale myślę, że to kwestia wyłącznie porównania obok siebie - np. w salonie. W użytkowaniu nie powinno być takiej różnicy. To nie Sensatec, który był tragiczny.

Konfig bardzo fajny. Osobiście zastanowiłbym się nad klimatyzacją 4 strefową, tylko ze względu na fakt, że w przypadku klimatyzacji 3 strefowej, w tylnym rzędzie panel wygląda jak z taniej fabii 😁

Odgrzewam temat.

Obecnie stoje przed dylematem takim jak Wy wczesniej. Rozsądek mówi 30d, ale kusząca jest lepsza góra i w związku z tym lepsze osiągi na autostradzie w 40d.

1) Jak to jest z tymi turbinami? Troche sie naszukalem o B57 i wydaje mi się, że w LCI, zarówno 30d jak i 40d, to jest TwinTurbo znaczy sie dwie turbosprezarki. Nie wiem tylko czy czasem nie jest tak, ze w 30d jedna jest zwykla, a druga o zmiennej geometrii, natomiast w 40d obie są o zmiennej geometrii. Jeździłem ostatnio dwoma wariantami i o ile 40d nie wydawalo sie jakos duzo szybsze, to mialem wrazenie, ze reakcja na gaz była lepsza niz w 30d. Dodatkowo zauwazylem, ze 40d wazy o 20 kg wiecej wg danych technicznych, czyli jest jakas roznica w hardware, byc moze wlasnie osprzęt silnika (cięższa druga trubospreżarka o zmiennej geometrii).

2) Co byscie wybrali po czasie? 30d czy 40d? Dopłata jest dość spora, 30 k, co prawda po rabacie juz topnieje do 24-25 k, ale nadal to spora kwota jak za inny program w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Odgrzewam temat.

Obecnie stoje przed dylematem takim jak Wy wczesniej. Rozsądek mówi 30d, ale kusząca jest lepsza góra i w związku z tym lepsze osiągi na autostradzie w 40d.

1) Jak to jest z tymi turbinami? Troche sie naszukalem o B57 i wydaje mi się, że w LCI, zarówno 30d jak i 40d, to jest TwinTurbo znaczy sie dwie turbosprezarki. Nie wiem tylko czy czasem nie jest tak, ze w 30d jedna jest zwykla, a druga o zmiennej geometrii, natomiast w 40d obie są o zmiennej geometrii. Jeździłem ostatnio dwoma wariantami i o ile 40d nie wydawalo sie jakos duzo szybsze, to mialem wrazenie, ze reakcja na gaz była lepsza niz w 30d. Dodatkowo zauwazylem, ze 40d wazy o 20 kg wiecej wg danych technicznych, czyli jest jakas roznica w hardware, byc moze wlasnie osprzęt silnika (cięższa druga trubospreżarka o zmiennej geometrii).

2) Co byscie wybrali po czasie? 30d czy 40d? Dopłata jest dość spora, 30 k, co prawda po rabacie juz topnieje do 24-25 k, ale nadal to spora kwota jak za inny program w silniku.

Dla mnie 30d jest wystarczające. Głównie poruszam się po mieście, także tu dol odgrywa znaczącą rolę. W trasie jeżdżę z dzieckiem więc nie ma szaleństw jak mogłoby to być kiedyś. Z drugiej strony nie demonizujmy góry 30d jakby to auto w ogóle nie przyspieszało. Wiadomo, że wykres się szybko wypłaszcza, ale zrobiłem kilka tras 200km i jedną 500 i uważam, że tym autem z tym silnikiem jeździ się komfortowo, a na pewno nie jest to jakaś jazda za karę.

Czasem mam myśli jakby to było z 40d, ale jak sobie przypominam, że tam jest dopłata 30k, to przestaje o tym myśleć. Jeśli budżet Cię nie boli, to bierz 40d.

Moja perspektywa: przesiadałem się z 20i w prawie 2 tonowym suvie, także dla mnie ten silnik ma świetne osiągi. Przy kolejnym pójdę już w jakieś v8 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to 🙂 ja dawno nie miałem 3l silnika , więc dla mnie nawet w ciężkim SUVie 30d to bajeczka do normalniej komfortowej jazdy i w mieście i w trasie, ale gdybym miał się przesiąść z 40i albo M50d to pewnie byłoby nie do przyjęcia 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie czesto trasy  3L dieslem  Anglia -Polska /Polska -Anglia 1940km na raz i nie narzekam 🙂 Niemcy  srednia prędkość to 160-180km/h i jedzie się  wygodnie komfortowo jak trzeba jeszcze depnąć  to do 200km/h  w miare  szybko się  zbierze 🙂 jak się przydusi trochę dłużej to nawet 230km/h Screenshot_20240823_175451_WhatsApp.thumb.jpg.ab248c78db98c03996c5ba5bac9e57e2.jpg pojedzie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

 

2) Co byscie wybrali po czasie? 30d czy 40d? Dopłata jest dość spora, 30 k, co prawda po rabacie juz topnieje do 24-25 k, ale nadal to spora kwota jak za inny program w silniku.

Weź też pod uwagę że spora część z tego jeszcze odzyskasz przy odsprzedaży i o ile 40d vs 30d w oglodzeniu będzie plus na 40d o tyle program/chip raczej będzie powodował kręcenie przez ludzi nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sugeruję 40i…

jeśli moje V8 mieści się w 13-13.5 l/100, to 40i pewnie przy spokojnej jeździe zejdzie do 10-11?

Czy przy takich poziomach spalania, diesel ma jeszcze uzasadnienie? Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że 40d startuje z ceną 20tys wyższą niż 40i? A o wyższości kultury pracy 6cyl rzędowej benzyny nad dieslem chyba nikogo nie trzeba przekonywać?

poniżej fotki na potwierdzenie mojego claimu odnośnie spalania:

 

IMG_7587.thumb.png.d69fdb4655102dd6161958e9a385d9c9.png

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moim nowym G05 40i w ciągu miesiąca zrobiłem 5500km i spalanie z tego okresu mam na poziomie 9,5l. Fakt że spora część z tego to jazda poza miastem z prędkościami 130-150km/h ale mimo to jestem zachwycony. 

Przesiadłem się z 320i gdzie spalanie przy takiej samej jeździe wychodziło na poziomie 7,5l więc jak dla mnie silnik 40i w G05 to po prostu kozak

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed podjeciem decyzji jezdzilem najpierw 40i i potem 40d. Po tym tescie od razu wiedzialem ze 40d. Odczuwalnie bardziej dynamiczna jazda niz 40i. Dla mnie odczuwalnie lepiej sie zbiera i dawal mi duzo wiecej funu niz 40i. Mimo ze na papierze do 100 maja podobne staty. Kultura pracy 40d naprawde na wysokim poziomie jak na dizla. Mowie o wersji przed lift, po lifcie troche podniesli moc wiec moze jest lepiej. Dla mnie wazny komfort to ze jak zaleje to moge jechac 800-1000km. Oczywiscie to subiektywna opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.