Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 15 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 15 godzin temu 3 minuty temu, maciek_w napisał(a): Dla zagorzałych miłośników fajerwerków i na starcie i później… M60i ma tyle momentu co diesle i więcej mocy niż 40i. Best of both worlds… kto by się tam spalaniem przejmował w takich okolicznościach 🤣 (wybaczcie lekką prowokację; choć nadal szokująco niskie jest wg mnie spalanie w M60; od miesięcy na poziomie 13.5/100) Taaa, a dostanie po tylku od BYD:) w kazdej sytuacji. 🙂 1
IronSzn Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) 2 minuty temu, kkx5 napisał(a): Taaa, a dostanie po tylku od BYD:) w kazdej sytuacji. 🙂 Zawsze znajdzie ktos wiekszy, silniejszy, szybszy, mądrzejszy. Takie zycie;) dla mnie porownujac 40i do 40d benzyna jest tańsza, cichsza, szybsza przy mniejszym skompilowaniu i mniejszej awaryjności. A to okupione srednim spalaniem statystycznie 2 l wiekszym , co bedzie zakladajac różnice w cenie nawet po rabacie i w zakupie za gotowke (16000) przy cenie paliwa 7 zl zwracać sie przez (16000/7/2*100) ponad 100 tkm Edytowane 14 godzin temu przez IronSzn 2
savik79 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 7 minut temu, maciek_w napisał(a): Dla zagorzałych miłośników fajerwerków i na starcie i później… M60i ma tyle momentu co diesle i więcej mocy niż 40i. Best of both worlds… kto by się tam spalaniem przejmował w takich okolicznościach 🤣 (wybaczcie lekką prowokację; choć nadal szokująco niskie jest wg mnie spalanie w M60; od miesięcy na poziomie 13.5/100) U mnie z tym V8 też nie jest źle ... (tak, tak wiem 40d to "minimum -50%" 🙂, wiem zdaję sobie z tego sprawę ale taki był mój wybór i dobrze mi z tym ! ) 1
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 14 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Niezależnie od ilości spalonego paliwa, przyspieszenie od prędkości A do prędkości B będzie "efektywne" - osiągnie się zamierzony rezultat (= efekt). Efektywne znaczy tyle, co skuteczne Pełna zgoda w tym, że to bycie efektywnym może być powiązane z bardzo różną wydajnością. W benzynie pożądany efekt (przyspieszenie) wymaga zużycia większej ilości zasobów (paliwa). W dieslu mniej. Diesel jest wydajniejszy, nikt z tym nie dyskutuje Jeśli Twoim celem jest wydajne bycie skutecznym (mało paliwa zużywasz przy przyspieszaniu), to nic diesla nie pobije - o tym już było. Korzyść wynika i z większej wydajności spalania dzięki konstrukcji silnika i z większej kaloryczności oleju napędowego vs benzyna Na koniec proszę o wybaczenie - nie chcę brzmieć jak kąśliwy przemądrzalec Edytowane 14 godzin temu przez maciek_w Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 14 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 14 godzin temu 8 minut temu, IronSzn napisał(a): Zawsze znajdzie ktos wiekszy, silniejszy, szybszy, mądrzejszy. Takie zycie;) dla mnie porownujac 40i do 40d benzyna jest tańsza, cichsza, szybsza przy mniejszym skompilowaniu i mniejszej awaryjności. A to okupione srednim spalaniem statystycznie 2 l wiekszym , co bedzie zakladajac różnice w cenie nawet po rabacie i w zakupie za gotowke (16000) przy cenie paliwa 7 zl zwracać sie przez (16000/7/2*100) ponad 100 tkm Dla mnie benzyna jest glosniejsza, wolniejsza, duzo wiecej pali niz 2L przy takiej samej jezdzie, rownie skomplikowana i wcale nie mniej awaryjna. Moge tu pare tlokow rozerwanych wstawic od b48/b58, przebiegi 150tys+ 1 1 1
Semtex93 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 17 minut temu, IronSzn napisał(a): Zawsze znajdzie ktos wiekszy, silniejszy, szybszy, mądrzejszy. Takie zycie;) dla mnie porownujac 40i do 40d benzyna jest tańsza, cichsza, szybsza przy mniejszym skompilowaniu i mniejszej awaryjności. A to okupione srednim spalaniem statystycznie 2 l wiekszym , co bedzie zakladajac różnice w cenie nawet po rabacie i w zakupie za gotowke (16000) przy cenie paliwa 7 zl zwracać sie przez (16000/7/2*100) ponad 100 tkm Przy leasingu juz bedzie inaczej, bo nie splacasz 16000 tylko powiedzmy ze przez przecietny okres jezdzenia autem (4 lata ?) jakies 50 % tej kwoty (utrate wartosci + troche). Do tego jak lubisz cisnac lewym na ekspresowce/autobahn, to roznica bedzie 3 L +. Olej napedowy jest troche tanszy niz PB, ale juz pominmy na Twoja korzysc. 8000/7/3*100 = 38 tkm. 1
Semtex93 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu 19 minut temu, savik79 napisał(a): U mnie z tym V8 też nie jest źle ... (tak, tak wiem 40d to "minimum -50%" 🙂, wiem zdaję sobie z tego sprawę ale taki był mój wybór i dobrze mi z tym ! ) Zazdroszcze lekkiej nogi. Spolecznosc masz tam napisane 14,5 L. Jezdzisz cokolwiek po ekspresowkach/autostradach?
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 14 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Ja jeżdżę. Tu przykład (po drodze był postój na kawę i tankowanie…) EcoPro: w Warszawie, przez Trójmiasto, jakieś fragmenty trasy. Większość drogi na Sport Edytowane 14 godzin temu przez maciek_w Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 13 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 13 godzin temu (edytowane) Panowie, V8 to jest V8, od 3ciej generacji genialne silniki (juz 2ga jest ok gdyby nie problemy z tulejami), tu spalanie jest malo istotne ( aczkolwiek bardzo znosne) kupujemy je z mysla o pracy jednostki (troszke szkoda braku dzwieku przez eco), mocy, momentu i tego czegos. Nie ma co ich porownywac do "klekota" (m50d tutaj sie wylamuje), czy b58. Edytowane 13 godzin temu przez kkx5
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 13 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 13 godzin temu Pełna zgoda i znowu sorry za off-topic. Ten wątek o 40d/i... Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
IronSzn Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu Myślę ze ciężko o dyskusje kiedy merytoryczne tresci sa pomijane. Jezeli dla kogos wolniejsze jest szybsze a cichsze glosniejsze to o czym mamy gadac? Jesli ktos kto jeszcze nie odebral swojej x5 udowadnia na sile ze spalanie srednie jest wyzsze niz średnia uzytkownikow … 2 godziny temu, kkx5 napisał(a): Dla mnie benzyna jest glosniejsza, wolniejsza, duzo wiecej pali niz 2L przy takiej samej jezdzie, rownie skomplikowana i wcale nie mniej awaryjna. Moge tu pare tlokow rozerwanych wstawic od b48/b58, przebiegi 150tys+ pokaz dane na to ze benzyna 40i jest glosniejsza niz 40d Na to ze 40i jest wwolniejsze niz 40d😅 co do awarii to mozna znalesc dowody na poparcie kazdej tezy i co z tego. Kazdy kto jest świadomy roznic w tych silnikach wie ze b58 wygeneruje mniej problemow w trakcie eksplatacji 1
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 10 godzin temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 10 godzin temu O tym ze masz wyjsc z neta, wskoczyc do 40d i nim pojezdzic, szczegolnie w najnowszej odmianie, wtedy zrozumiesz co oznacza ciszej, dynamiczniej. Nie na papierku i ogladajac video z drag race. Wielu denerwuje glosne krecenie benzyny aby osiagnac jakies przyspieszenie, w aucie typu x5, to jest meczarnia. Czy wygeneruje mniej problemow? Poczekajmy az sie zblizy do przebiegow diesla ~300tys, de facto, b58 to przeciez diesel z wtryskami benzyny wiec poczekajmy. Napisze raz jeszcze, mam stycznosc z kazdym rodzajem napedu w bmw, codziennie, nie jestem osoba ktora cos slyszala i naogladala sie filmikow z neta. 2
savik79 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu 5 godzin temu, kkx5 napisał(a): O tym ze masz wyjsc z neta, wskoczyc do 40d i nim pojezdzic, szczegolnie w najnowszej odmianie, wtedy zrozumiesz co oznacza ciszej, dynamiczniej. Nie na papierku i ogladajac video z drag race. Wielu denerwuje glosne krecenie benzyny aby osiagnac jakies przyspieszenie, w aucie typu x5, to jest meczarnia. Czy wygeneruje mniej problemow? Poczekajmy az sie zblizy do przebiegow diesla ~300tys, de facto, b58 to przeciez diesel z wtryskami benzyny wiec poczekajmy. Napisze raz jeszcze, mam stycznosc z kazdym rodzajem napedu w bmw, codziennie, nie jestem osoba ktora cos slyszala i naogladala sie filmikow z neta. Może nie do końca zrozumiałem ten wpis, lub jego część: b58 to przeciez diesel z wtryskami benzyny wiec poczekajmy To był sarkazm tak ? 🙂 Jej, jak pisałem wyżej, (i chyba nie tylko ja ), ten wątek to skarbnica wiedzy zarówno internetowej jaki i czysto praktycznej
BigCactus Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu 5 godzin temu, kkx5 napisał(a): O tym ze masz wyjsc z neta, wskoczyc do 40d i nim pojezdzic, szczegolnie w najnowszej odmianie, wtedy zrozumiesz co oznacza ciszej, dynamiczniej. Nie na papierku i ogladajac video z drag race. Wielu denerwuje glosne krecenie benzyny aby osiagnac jakies przyspieszenie, w aucie typu x5, to jest meczarnia. .... Praktycznie każdy z nas jeździł i dieslem i benzyną przez lata więc takie wycieczki personalne są bzdurą. Mam w domu benzynę i diesla i miałem także 40i. Kręcenie 40i w X5 nie było głośne, silnik świetnie zbierał się od samego dołu, kręcenie było czystą przyjemnością i dokładnie takie samo odczucie miał każdy miłośnik motoryzacji, który ze mną jechał (w odróżnieniu od kręcenia diesli). Jak takie bzdury można napisać w ogóle o benzynie R6 BMW, które od zawsze słyną z kultury pracy i były wyznacznikiem jakości dla branży???
IronSzn Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Ty serio uwazasz ze benzyna w x5 kreci sie ciagle pod czerwone pole? W codziennej jezdzie obroty trzymane przez skrzynie sa mega nisko co i tam wystarcza zeby w ruchu miejskim poruszac sie sprawniej niz wiekszosc aut obok. Mam wrazenie ze czytam dyskusje sprzed 25 lat porownujaca 1.9tdi z wolnossącą 2.0 benzyna. co jest bardziej miarodajne pomiar glosnosci sonometrem czy wrazenia wlasne Pana kkx5 ? wczesniej masz mase danych z pomiarow elastycznosci a nie drag race gdzie nadal b58>b57 w x5 „b58 diesel z wtryskami benzyny” 🤦 porownaj sobie chociazby stopien sprezania, cisnienie doladowania. Dodaj dotrysk mocznika, dpf. Ale powiedzmy ze dla pierwszego użytkownika jest gwarancja w tej kwestii. proponuje jednak przejechac sie ta „straszna glosna, wolna, paliwozerna benzyna „
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 3 godziny temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 3 godziny temu B58 to diesel z wtryskami benzyny. Nie pisze o pracy. O budowie silnika. Jednostki sa mocne i podatne na tuning wlasnie z tego powodu. Bmw wzielo blok silnika b57 i wstawilo go do b58.
savik79 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) Godzinę temu, kkx5 napisał(a): B58 to diesel z wtryskami benzyny. Nie pisze o pracy. O budowie silnika. Jednostki sa mocne i podatne na tuning wlasnie z tego powodu. Bmw wzielo blok silnika b57 i wstawilo go do b58. Czyli serio piszesz o tym. Zacząłem drążyć temat, niestety w necie, nie mam innego źródła informacji (prawdopodobnie jak napiszę do centrali BMW to nie otrzymam odpowiedzi przez najbliższe tyg lub wcale ) Natomiast co znajduję: Nie, BMW nie wzięło bloku silnika z silnika B57 (diesel) i nie wstawiło go do silnika B58 (benzyna). Choć oba te silniki mają podobne oznaczenia i pewne wspólne cechy konstrukcyjne, wynikają one z modułowej architektury silników BMW, ale różnią się kluczowymi elementami. Niektóre rozwiązania technologiczne, takie jak układ chłodzenia czy pewne elementy pomocnicze, mogą być podobne, ale kluczowe elementy (blok, głowica, tłoki) nie są wymienne między B57 a B58 z powodu różnic w rodzaju paliwa i wynikających z tego wymagań konstrukcyjnych. BMW opracowało te silniki niezależnie, dostosowując je do specyficznych potrzeb benzyny i diesla, ale oba korzystają z modularnej strategii, co pozwala obniżyć koszty produkcji i uprościć projektowanie. W sumie ma to sens kiedy człowiek przyjrzy się bliżej obu konstrukcjom ale i tak teraz mam zagwozdkę wierzyć w Internet (gdzie wszystkie artykułu mówią, że to nie prawda ) czy wierzyć praktykom ... 🤔 Edytowane 2 godziny temu przez savik79
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 2 godziny temu Zasłużeni forumowicze Opublikowano 2 godziny temu No chyba nie sadzisz ze pisze o wymianie 1:1....pisze o konstrukcji, closed deck, stopy, rozrzad, tuleje, wal, nawet panewki stosuje z b58 do b57. Wpiszesz w alle blok b58 i blok b57, znajdz roznice.
BigCactus Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Dodałbym, że z tego co pamiętam główne elementy w B58 są kute - dzięki czemu silnik jest bardzo odporny na zwiększanie mocy, ale przede wszystkim jest dzięki temu długowieczny bez takich zabiegów.
tommy_vercetti Opublikowano 56 minut temu Opublikowano 56 minut temu @maciek_w masz pełną rację, to jest idealny silnik do tego auta, 30d jest optymalny, 40i to bardzo dobra alternatywa do diesla, 40d jest świetny, mógłby być odrobinę tańszy. Do tej pory jeździłem N63 w G30 i ten moment obrotowy jest genialny, a do tego liniowo rozwijana moc - sama przyjemność jazdy. Co do X5 to bliżej odczuciami 40d do N63 niż 40i zakładając relatywnie normalną, przeciętną jazdę - dynamicznie, ale bez szaleństw i deptania. Myślę, że ma to związek właśnie ze zbliżonym momentem obrotowym na dole, na co wskazywali rozmówcy. Co do 40i jest bardzo dużo mitów ponieważ jest to nadal bardzo rzadko spotykane auto na rynku polskim czy niemieckim (ok 10-15% w najnowszych rocznikach wg. statystyk ogłoszeń). Trudno mi było znaleźć okazję do przetestowania 40i - bardzo fajne silnik, natomiast na pewno lubiący wyższe obroty, zupełnie inna charakterystyka niż N63. Zgadzam się z przedmówcami, że w codziennej jeździe auta użytkuje się zupełnie inaczej niż w syntetycznych testach, te różnice są tak naprawdę niewielkie, a cennik ułożony bardzo mądrze. Wybór jest naprawdę bardzo trudny, stąd też chyba brak jednoznacznego konsensusu po kilkuset komentarzach w tym wątku, każdy racjonalizuje swój wybór. Przy dynamicznej jeździe 40i jest głośniejsze od 30d/40d, co może być zaletą lub wadą zależnie od preferencji, przy niskich obrotach oba silniki w LCI są bardzo ciche (jest na yt test z sonometrem), zapewne dobre wygłuszenie i MH. Słychać to również na kanałach, które testowały obie wersje w tych samych warunkach na tym samym sprzęcie (załączam). 40i będzie szybsze przy pełnej mocy i wysokich obrotach, natomiast różnice względem nawet 30d są naprawdę niewielkie (vide poniższy test i tabela), przy 40d pomijalne, dodatkowo zakładają maksymalnie wciśnięty pedał gazu (jeździ tak marginalna ilość kierowców). Wybór jest naprawdę kwestią preferencji: niektórzy potrzebują zasięgu, niektórzy wyższej mocy, niektórzy ciszy mimo dynamicznej jazdy, niektórzy oszczędności, a niektórzy najlepszych osiągów i wtedy tak jak napisałem @maciek_w biorą M60i 😂 Czas pogodzić się z faktem, że ludzie mają różne preferencje, a każdy wybór jest tutaj dobry - 30d/40d/40i/M60i 🤣 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się