Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Odpowiem na wszystkie 4 posty powyżej ( @savik79 & @Randall )

1) Wydech dAhlera rozważałem, byłem w rozmowie m.in. z wydechowe.pl (ci od filmiku z M50i) -- efekt jest "średni" w najlepszym razie. Ten układ daje niezłą poprawę brzmienia w wersjach M60i na USA i inne rynki, gdzie nie montują OPF. W wersjach europejskich... krótko mówiąc: szkoda kasy. Z MGMotorsport też rozmawiałem, cena faktycznie proponowana była mi niższa niż za dAhlera, ale tam także póki co nie ma opracowanego wydechu dającego efekt WOW. Wszystko wynika z tego, że konstrukcja samego kolektora w M60i jest inna niż w M50i, co dobrze wpływa na ekologię, ale skutkuje akustyczną kastracją silnika

Fakt drugi jest taki, że te wycięcia w zderzaku w wersji M60i są takie same jak we wszystkich innych wersjach X5 (diesle, 40i) - czyli małe. Trzeba by zmienić cały tylny zderzak na ten od X5M, żeby duże końcówki wydechu dobrze wyglądały. A to dodatkowo podnosi koszty całej operacji. Innym wyjściem jest rezygnacja z dużych końcówek wydechu i zostawienie takich kadłubków, jak seryjne
 

2) W M50i już seria brzmi o niebo lepiej od M60i (w co pewnie trudno uwierzyć słuchając nagrania z powyższego filmiku wydechowe.pl). Takiego efektu jak w M50i z otwartymi klapami to w M60i w Europie nie da się osiągnąć bez wywalenia katalizatorów z rur (a to rodzi ryzyko komunikatów o błędach i utratę gwarancji, etc. - jak dla mnie gra niewarta świeczki)

 

3) Akrapovica do M60i nie ma. A czy wersję do X5M da się zamontować do M60i? Nie wiem. Napisałem do Akrapovica i czekam na ich odpowiedź

 

Krótko mówiąc, wykrzesanie z M60i dźwięku, którego człowiek nie będzie się wstydził nie jest łatwą sprawą...

O jeju, ale jezdzi to zajebiscie. Testowalem 60i, przesiadam sie z 40d i juz wiem jaki silnik wezme w lci. Ale fakt brzmi slabo…

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem, jeździ super. Choć... jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia i ja już czuję, jak czai się we mnie myśl, że następne BMW to będzie "prawdziwe M" 😅

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 4.11.2024 o 01:55, Fikus napisał(a):

Jeśli komuś korek wstydu do adblue nie przeszkadza i jest centusiem to niech bierze nawet i x5 25d z komisu i niech sobie wmawia, że w dieslu to on przecież jeździ na momencie i że ten moment wciska go w fotel. Ważne żeby nie przejmować się spalaniem w aucie za setki tysięcy złotych i ac za 15k rocznie. No ale jeśli kogoś naprawdę to interesuje: moje spalanie x5 40i lci w 2024: 9,5 l pb, 0 l mocznika

IMG_3454.jpeg

Jako były użytkownik X5 40i , użytkowałem auto przez ponad 2.5 roku , moje średnie spalanie od fabryki było 11,7 (80% miasto). 

Wyjazdy wakacyjne z rodziną to spalanie w okolicach 10, zasięg często pokazywał mi +800km 🙂

od 01.1024 auto użytkuje mój przyjaciel, często jeździ w trasy Litwa/Łotwa z racji swojej pracy, wysyła mi zdjęcia,  nierzadko są to okolice 8.5l na dystansie 1200 km.

Szkoda, że te silniki b58 są tak zblokowane i już nie można łatwo zrobić mapy na nim, z tego b58 bez problemu można osiągnąć  400Km+  i okolice 600 niutów.

Uważam, że 40i LCI (z obecną mocą 370KM vs pre LCI 333KM) to bardzo fajna alternatywa do diesla. Oczywiście nie będzie takiego dołu i odczucia momentu ale to kwestia 0-50km, później te różnice się zacierają. Silnik sam w sobie prostszy i lżejszy o jakieś 100kg (bez egrow, adblue passywny/aktywny, sond nxo itp itd) 

Reasumując: jak ktoś już wielokrotnie pisał , w obecnym konfigu dizel vs benzyna to już kwestia gustu . ( o których jak wiemy się nie dyskutuje )

 

 

Opublikowano
W dniu 22.11.2024 o 21:08, maciek_w napisał(a):

Odpowiem na wszystkie 4 posty powyżej ( @savik79 & @Randall )

1) Wydech dAhlera rozważałem, byłem w rozmowie m.in. z wydechowe.pl (ci od filmiku z M50i) -- efekt jest "średni" w najlepszym razie. Ten układ daje niezłą poprawę brzmienia w wersjach M60i na USA i inne rynki, gdzie nie montują OPF. W wersjach europejskich... krótko mówiąc: szkoda kasy. Z MGMotorsport też rozmawiałem, cena faktycznie proponowana była mi niższa niż za dAhlera, ale tam także póki co nie ma opracowanego wydechu dającego efekt WOW. Wszystko wynika z tego, że konstrukcja samego kolektora w M60i jest inna niż w M50i, co dobrze wpływa na ekologię, ale skutkuje akustyczną kastracją silnika

Fakt drugi jest taki, że te wycięcia w zderzaku w wersji M60i są takie same jak we wszystkich innych wersjach X5 (diesle, 40i) - czyli małe. Trzeba by zmienić cały tylny zderzak na ten od X5M, żeby duże końcówki wydechu dobrze wyglądały. A to dodatkowo podnosi koszty całej operacji. Innym wyjściem jest rezygnacja z dużych końcówek wydechu i zostawienie takich kadłubków, jak seryjne
 

2) W M50i już seria brzmi o niebo lepiej od M60i (w co pewnie trudno uwierzyć słuchając nagrania z powyższego filmiku wydechowe.pl). Takiego efektu jak w M50i z otwartymi klapami to w M60i w Europie nie da się osiągnąć bez wywalenia katalizatorów z rur (a to rodzi ryzyko komunikatów o błędach i utratę gwarancji, etc. - jak dla mnie gra niewarta świeczki)

 

3) Akrapovica do M60i nie ma. A czy wersję do X5M da się zamontować do M60i? Nie wiem. Napisałem do Akrapovica i czekam na ich odpowiedź

 

Krótko mówiąc, wykrzesanie z M60i dźwięku, którego człowiek nie będzie się wstydził nie jest łatwą sprawą...

ad 3) Daj proszę znać co odpowiedzieli. Potencjalnie byłym też zainteresowany. Wydaje mi się, że gdzieś  forum w latach 2019-21, któryś z użytkowników M50i rozmawiał z dealerem BMW o montażu Akrapovica u nich. Cena to koło 40k. Postaram się znaleźć  ten wątek i tu go wkleić. Ale 40k ??  hmmm, toż to już cena auta ...

Opublikowano

Nikt nie założył, że ktoś może ciągnąć przyczepę. Wtedy 40D jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od jakiejkolwiek benzyny. Sam jestem takim przykładem. F-15 40D z chipem na 400KM spalał mi ciągnąc przyczepę z prędkością autostradową 90km/h (tempomat ustawiony na 95km/h) około 12l/100km; F-95 z takimi samymi nastawami spala mi około 20l/100km. Jadąc z Bydgoszczy S'ką i A1 do Kartuz (500km w obie strony) nie wrócę do domu na jednym zbiorniku, 40D spokojnie się wyrabiał.

Opublikowano
Godzinę temu, wilk325 napisał(a):

Nikt nie założył, że ktoś może ciągnąć przyczepę. Wtedy 40D jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od jakiejkolwiek benzyny. Sam jestem takim przykładem. F-15 40D z chipem na 400KM spalał mi ciągnąc przyczepę z prędkością autostradową 90km/h (tempomat ustawiony na 95km/h) około 12l/100km; F-95 z takimi samymi nastawami spala mi około 20l/100km. Jadąc z Bydgoszczy S'ką i A1 do Kartuz (500km w obie strony) nie wrócę do domu na jednym zbiorniku, 40D spokojnie się wyrabiał.

Ile takich tras w roku robisz zeby wybierac pod to auto?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Ile takich tras w roku robisz zeby wybierac pod to auto?

Osiem w to miejsce i około 4 razy gdzie trasa w jedną stronę to ponad 1000km. 50% tras to jazda z przyczepą.

Ludzie, którzy ciągną przyczepy kempingowe też dużo podróżują nie tylko po PL, tak więc to nie jest jednostkowa sprawa i przy wyborze auta warta przemyślenia.

Edytowane przez wilk325
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba bym oszalał z nudów jadąc 1000km z prędkością 90kmh... jak ja Cię podziwiam. Całkowicie serio

  • Lubię to 3
  • Haha 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, savik79 napisał(a):

ad 3) Daj proszę znać co odpowiedzieli. Potencjalnie byłym też zainteresowany. Wydaje mi się, że gdzieś  forum w latach 2019-21, któryś z użytkowników M50i rozmawiał z dealerem BMW o montażu Akrapovica u nich. Cena to koło 40k. Postaram się znaleźć  ten wątek i tu go wkleić. Ale 40k ??  hmmm, toż to już cena auta ...

Jasne dam znać

Tylko nie wiem, na ile moja odpowiedź będzie dla Ciebie miarodajna. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz M50i (silnik N63), a ja mam M60i (silnik S68). Z jakiegoś powodu wydechy nie są kompatybilne między tymi wersjami. Nie zgłębiłem jeszcze tematu na tyle, aby zrozumieć, czym różni się jedna rura od drugiej i dlaczego nie da się ich stosować naprzemiennie. Jakiś powód jednak musi być, bo nawet na forach w Stanach i Niemczech nie znalazłem relacji wariatów, którzy próbowaliby takiego Frankensteina zrobić (tj. zamontować do M60i wydech zaprojektowany z myślą o M50i)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto operować faktami i danymi odnośnie tego samego modelu/rocznika. 

Spalanie benzyny (40i) będzie większe od diesla o 1,5-2l/100km. Pomijam skrajną jazdę "tylko 90km/h" i "0-180km/h z butem w podłodze". Biorąc pod uwagę obecnie panujące X5, 40i jest szybsze od 30d i ciut szybsze od 40d. Więc dokładanie 20 tyś do 40d (vs40i) i rozmowa o oszczędzaniu paliwa w granicach 3-5 tyś rocznie nie mają sensu.

Duże przebiegi roczne - wg. mnie 30d.

"A 40d po chipie ..." - nie uznaję argumentu, preferuję auta z gwarancją 🙂, do tego wątek jest z tego co kojarzę o konfiguracji nowego auta.

M50i/M60i to już wybór, przy którym rozmowa o spalaniu nie ma sensu.

Spalanie X5 M z przyczepą .... to trochę rozważanie jaka furmankę kupić aby maksymalnie wykorzystać konia arabskiego 🙃

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Jasne dam znać

Tylko nie wiem, na ile moja odpowiedź będzie dla Ciebie miarodajna. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz M50i (silnik N63), a ja mam M60i (silnik S68). Z jakiegoś powodu wydechy nie są kompatybilne między tymi wersjami. Nie zgłębiłem jeszcze tematu na tyle, aby zrozumieć, czym różni się jedna rura od drugiej i dlaczego nie da się ich stosować naprzemiennie. Jakiś powód jednak musi być, bo nawet na forach w Stanach i Niemczech nie znalazłem relacji wariatów, którzy próbowaliby takiego Frankensteina zrobić (tj. zamontować do M60i wydech zaprojektowany z myślą o M50i)

Tak, tak wiem ze M60i to już S68 z MHEV , choć ja te modyfikację wydechu rozumiem, że na ostatnim etapie wydechu, gdzie są przepustnice, zmienia się materiał rur na tak zwaną "Kwasówkę" aby udrożnić wylot spalin (wiadomo standardowe rury są chropowate) oraz mieć możliwość sterowania przepustnicami ... to powinno poprawić efekt dźwiękowy (tak przynajmniej mówi teoria 🙂 ) 

wydaje mi się, że tutaj tak dużej roli nie odgrywa silnik .

Chyba, że modyfikacja obejmuje jeszcze inne elementy takie jak katalizator, GPF ale to już jest typowy downpipe - konsekwencją są błędy i utrata gwarancji ... (a błędy są rzeczywiście różne w zależności od softu i silnika ) 

No nic... liczę, że może Ci odpiszą "do M60i nie mamy jeszcze rozwiązania, ale gdyby Pan miał M50i" 🙂🙂 

Edytowane przez savik79
  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Chyba bym oszalał z nudów jadąc 1000km z prędkością 90kmh... jak ja Cię podziwiam. Całkowicie serio

Kumpel pierwszy raz wybrał się przyczepą do Włoch z rodziną na wakacje .. od kilka ładnych lat "lata" w te rejony służbowo .. (przez Niemcy ).

Powiedział, że nie zdawał sobie sprawy ile "ciekawych rzeczy jest na trasie", ile można zobaczyć jadąc 90 km/h 🙂 

coś w tym jest 🙂 

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, kwiatus19 napisał(a):

Warto operować faktami i danymi odnośnie tego samego modelu/rocznika. 

Spalanie benzyny (40i) będzie większe od diesla o 1,5-2l/100km. Pomijam skrajną jazdę "tylko 90km/h" i "0-180km/h z butem w podłodze". Biorąc pod uwagę obecnie panujące X5, 40i jest szybsze od 30d i ciut szybsze od 40d. Więc dokładanie 20 tyś do 40d (vs40i) i rozmowa o oszczędzaniu paliwa w granicach 3-5 tyś rocznie nie mają sensu.

Duże przebiegi roczne - wg. mnie 30d.

"A 40d po chipie ..." - nie uznaję argumentu, preferuję auta z gwarancją 🙂, do tego wątek jest z tego co kojarzę o konfiguracji nowego auta.

M50i/M60i to już wybór, przy którym rozmowa o spalaniu nie ma sensu.

Spalanie X5 M z przyczepą .... to trochę rozważanie jaka furmankę kupić aby maksymalnie wykorzystać konia arabskiego 🙃

Doplata do 40d wzgledem 40i, po uwzgl rabatow to 16-17 k brutto.

Jesli ktos jezdzi raczej szybko, glownie trasami szybkiego ruchu, to roznica bedzie min 3 L. 

40d jest bardziej odporne (mniej wzrasta spalanie) na sytuacje typu walka z wiatrem czolowym, ciaganie przyczep itp.

40d w codziennym uzytkowaniu tzn w niskim i srednim zakresie obrotow jezdzi podobnie jak M60i.

Podsumowujac to wszystko, 40d ma prawo miec swoich zwolennikow.

Edytowane przez Semtex93
  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

40d w codziennym uzytkowaniu tzn w niskim i srednim zakresie obrotow jezdzi podobnie jak M60i.

Dla jasności mam świadomość że 40d to dobry silnik i ma najlepsze relacje spalanie/osiągi.

Nie jeździ on niestety "podobnie" do M60i 🙂, fakt, że uderzasz głową w zagłówek, od ciosu Nm, nie znaczy, że przyspieszasz szybciej.

  • Lubię to 5
Opublikowano
5 godzin temu, kwiatus19 napisał(a):

Dla jasności mam świadomość że 40d to dobry silnik i ma najlepsze relacje spalanie/osiągi.

Nie jeździ on niestety "podobnie" do M60i 🙂, fakt, że uderzasz głową w zagłówek, od ciosu Nm, nie znaczy, że przyspieszasz szybciej.

Jest jeszcze jeden aspekt benzyna vs diesel, niezależny od spalania, przyspieszenia czy zasięgu z przyczepą.

Mianowicie:

kiedy w grudniu 2023 chciałem oddać swoje 40i w rozliczeniu, sprzedawca poinformował mnie, że jeśli weźmie to niechętnie (i da "taką sobie" cenę) , argumentując, że benzyny w budach X5/x7 są niepopularne. Gdyby był to diesel byłaby oczywiście inna rozmowa... Bo ten sprzedaje się lepiej i trzyma swoją cenę.

Jest to taka trochę niekonsekwencja rynku, ponieważ b58 jest chyba jednym z najlepszych (jak nie najlepszy ) silników tej marki. 

Na rynku wtórnym ciężko znaleźć 540i czy M340i , a jeśli są to ceny są duuużo wyższe od odpowiedników w dieslu. 

Myślę jednak, że ten trend jak X5/X7 to tylko diesel, trochę się teraz odwraca (lub na siłę ktoś chce go odwrócić ), mocniejszy 40i, nowe PHEVy o mocy 490KM, i wciąż V8 vs 30d/40d -> może okazać się, że za kilka lat to benzyna będzie bardziej pożądana niż diesel, jeśli oczywiście auta spalinowe wciąż będą "legalne" 

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, savik79 napisał(a):

Jest jeszcze jeden aspekt benzyna vs diesel, niezależny od spalania, przyspieszenia czy zasięgu z przyczepą.

Mianowicie:

kiedy w grudniu 2023 chciałem oddać swoje 40i w rozliczeniu, sprzedawca poinformował mnie, że jeśli weźmie to niechętnie (i da "taką sobie" cenę) , argumentując, że benzyny w budach X5/x7 są niepopularne. Gdyby był to diesel byłaby oczywiście inna rozmowa... Bo ten sprzedaje się lepiej i trzyma swoją cenę.

Jest to taka trochę niekonsekwencja rynku, ponieważ b58 jest chyba jednym z najlepszych (jak nie najlepszy ) silników tej marki. 

Na rynku wtórnym ciężko znaleźć 540i czy M340i , a jeśli są to ceny są duuużo wyższe od odpowiedników w dieslu. 

Myślę jednak, że ten trend jak X5/X7 to tylko diesel, trochę się teraz odwraca (lub na siłę ktoś chce go odwrócić ), mocniejszy 40i, nowe PHEVy o mocy 490KM, i wciąż V8 vs 30d/40d -> może okazać się, że za kilka lat to benzyna będzie bardziej pożądana niż diesel, jeśli oczywiście auta spalinowe wciąż będą "legalne" 

 

Cos w tym jest. Moze nie stanie sie tak, ze na rynku wtornym (gdzie jeszcze bardziej liczy sie niskie spalanie w suv-ie, bo ludzie maja mniejszy budżet) benzyna stanie sie bardziej pożądana niż diesel, ale z pewnoscia po tym skoku mocy w LCI 40i, ten wariant zaczął być przynajmniej wart rozważenia i benzyna może mieć większy udział w gamie X5 niz w preLCI.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
18 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Chyba bym oszalał z nudów jadąc 1000km z prędkością 90kmh... jak ja Cię podziwiam. Całkowicie serio

Wystarczy pojechać do Skandynawii, albo Szwajcarii - tam bez przyczepy masz takie osiągi 😉

  • Przykro mi 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każde 40i w g05 ma sens, czy LCI czy przed liftem. Niestety pokutuje "moda" i oklepane teorie.

Kiedy benzynowa R6 była słabsza od diesla 40d, miała oznaczenie 35i. Kiedy na klapie jest 40i to jest to odpowiednik osiągów 40d.

Blisko 20 lat temu dyskutowało się na tym forum o tym co lepsze M52TU czy M47/M57 i to o dieslu mówiło się, że fajny, ale do traktora 😀 ceny aut oscylowały w okolicach 30-50 tyś (e46).

Teraz historia zatacza koło, benzyna jest alternatywą , spalanie (benzyn) 300KM+ podobne jak w 150KM+ sprzed lat.

Auta co prawda już nie po 30-50 tylko po 300-500tyś .... ale argument o 1-2 litrach na 100km ponadczasowy 😁

I kolejny raz podkreślę ... nie mam nic do diesla, mam auto z dieslem i jest w nim hak 🙃

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kwiatus19 napisał(a):

Każde 40i w g05 ma sens, czy LCI czy przed liftem. Niestety pokutuje "moda" i oklepane teorie.

Kiedy benzynowa R6 była słabsza od diesla 40d, miała oznaczenie 35i. Kiedy na klapie jest 40i to jest to odpowiednik osiągów 40d.

Blisko 20 lat temu dyskutowało się na tym forum o tym co lepsze M52TU czy M47/M57 i to o dieslu mówiło się, że fajny, ale do traktora 😀 ceny aut oscylowały w okolicach 30-50 tyś (e46).

Teraz historia zatacza koło, benzyna jest alternatywą , spalanie (benzyn) 300KM+ podobne jak w 150KM+ sprzed lat.

Auta co prawda już nie po 30-50 tylko po 300-500tyś .... ale argument o 1-2 litrach na 100km ponadczasowy 😁

I kolejny raz podkreślę ... nie mam nic do diesla, mam auto z dieslem i jest w nim hak 🙃

 

40i w G05 preLCI ma watpliwy sens. Powinno miec tam oznaczenie 35i. Jest dobre dla emerytow lub osob, ktore wiedza, ze beda jezdzic tylko po miescie i nie chca problemow z dpf itd.

Dopiero w LCI, pod katem osiagow, jak juz sie napedzi, to 40i jest na poziomie 40d lub odrobine wyzej. Ze startu zatrzymanego z kolei 40d bedzie odrobine wyzej wzgledem 40i (oczywiscie do pewnej predkosci, ktorej wiekszosc w normalnych warunkach w Polsce nie przekroczy).

Edytowane przez Semtex93
  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, savik79 napisał(a):

Tak, tak wiem ze M60i to już S68 z MHEV , choć ja te modyfikację wydechu rozumiem, że na ostatnim etapie wydechu, gdzie są przepustnice, zmienia się materiał rur na tak zwaną "Kwasówkę" aby udrożnić wylot spalin (wiadomo standardowe rury są chropowate) oraz mieć możliwość sterowania przepustnicami ... to powinno poprawić efekt dźwiękowy (tak przynajmniej mówi teoria 🙂 ) 

wydaje mi się, że tutaj tak dużej roli nie odgrywa silnik .

Chyba, że modyfikacja obejmuje jeszcze inne elementy takie jak katalizator, GPF ale to już jest typowy downpipe - konsekwencją są błędy i utrata gwarancji ... (a błędy są rzeczywiście różne w zależności od softu i silnika ) 

No nic... liczę, że może Ci odpiszą "do M60i nie mamy jeszcze rozwiązania, ale gdyby Pan miał M50i" 🙂🙂 

No to mam odpowiedzi od Akrapa 

 

Wymiana #1

Pytanie: co można zrobić z wydechem od X5M, żeby pasował do M60i

Odpowiedź: nie mamy produktu do M60i

(Dosłownie taka, bez odniesienia do faktycznego wątku w moim pytaniu; ergo w ogóle nie podjęli tematu i wykazali brak ochoty na rozmowę. Postanowiłem podrążyć…)

 

Mail #2

Pytanie: ok, rozumiem, szkoda. Gdybym jednak chciał podjąć się dopasowania, to jakie wyzwania trzeba by przezwyciężyć?

Odpowiedź: (cytuję dosłownie) “Nie mamy pojęcia, oraz informacji że ktokolwiek podjął próbę dopasowania do tego modelu”

(spuszczenie po brzytwie, i to takiej z zadziorami; firma Akrapovic nie będzie na szczycie mojej listy, jak będę szukał czegoś do kolejnego auta; ja rozumiem, że można trwać w oferowaniu produktów dla bardzo wąskiego, wybranego i cennego segmentu rynku; ale dobry customer service na tym polega, że każdego pytającego traktujesz, jakby za chwilę mógł wysypać na stół zamówienie za milion; tutaj Pan z polskiego przedstawicielstwa Akrapa egzaminu nie zaliczył)

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1
  • Przykro mi 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
46 minut temu, maciek_w napisał(a):

No to mam odpowiedzi od Akrapa 

 

Wymiana #1

Pytanie: co można zrobić z wydechem od X5M, żeby pasował do M60i

Odpowiedź: nie mamy produktu do M60i

(Dosłownie taka, bez odniesienia do faktycznego wątku w moim pytaniu; ergo w ogóle nie podjęli tematu i wykazali brak ochoty na rozmowę. Postanowiłem podrążyć…)

 

Mail #2

Pytanie: ok, rozumiem, szkoda. Gdybym jednak chciał podjąć się dopasowania, to jakie wyzwania trzeba by przezwyciężyć?

Odpowiedź: (cytuję dosłownie) “Nie mamy pojęcia, oraz informacji że ktokolwiek podjął próbę dopasowania do tego modelu”

(spuszczenie po brzytwie, i to takiej z zadziorami; firma Akrapovic nie będzie na szczycie mojej listy, jak będę szukał czegoś do kolejnego auta; ja rozumiem, że można trwać w oferowaniu produktów dla bardzo wąskiego, wybranego i cennego segmentu rynku; ale dobry customer service na tym polega, że każdego pytającego traktujesz, jakby za chwilę mógł wysypać na stół zamówienie za milion; tutaj Pan z polskiego przedstawicielstwa Akrapa egzaminu nie zaliczył)

oj bardzo słabo ... widocznie nasze "cywilne" auta nie wpisują się w ich grono odbiorców ... 

ogólnie mam wrażenie, że modyfikacja wydechu (która w teorii jest dość prostą sprawą) urasta do miana  nauk wyższych 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akrap ma masę opcji do wersji nie-M. Ale w budach serii 2, 3, etc. Do X-ów nie-Mkowych nie robią. Pewnie wyszło im w excelu, że nie ma rynku

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

No to mam odpowiedzi od Akrapa 

 

Wymiana #1

Pytanie: co można zrobić z wydechem od X5M, żeby pasował do M60i

Odpowiedź: nie mamy produktu do M60i

(Dosłownie taka, bez odniesienia do faktycznego wątku w moim pytaniu; ergo w ogóle nie podjęli tematu i wykazali brak ochoty na rozmowę. Postanowiłem podrążyć…)

 

Mail #2

Pytanie: ok, rozumiem, szkoda. Gdybym jednak chciał podjąć się dopasowania, to jakie wyzwania trzeba by przezwyciężyć?

Odpowiedź: (cytuję dosłownie) “Nie mamy pojęcia, oraz informacji że ktokolwiek podjął próbę dopasowania do tego modelu”

(spuszczenie po brzytwie, i to takiej z zadziorami; firma Akrapovic nie będzie na szczycie mojej listy, jak będę szukał czegoś do kolejnego auta; ja rozumiem, że można trwać w oferowaniu produktów dla bardzo wąskiego, wybranego i cennego segmentu rynku; ale dobry customer service na tym polega, że każdego pytającego traktujesz, jakby za chwilę mógł wysypać na stół zamówienie za milion; tutaj Pan z polskiego przedstawicielstwa Akrapa egzaminu nie zaliczył)

Z ciekawości to samo napisałbym do centrali i zobaczył w jakim tonie będzie odpowiedź. Niestety często podmioty franczyzowe/filie psują ten PR, który sobie buduje producent.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Dopiero w LCI, pod katem osiagow, jak juz sie napedzi, to 40i jest na poziomie 40d lub odrobine wyzej. Ze startu zatrzymanego z kolei 40d bedzie odrobine wyzej wzgledem 40i.

40i - 5,4s vs 40d 5,5s do 100km 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.