Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Odpowiem na wszystkie 4 posty powyżej ( @savik79 & @Randall )

1) Wydech dAhlera rozważałem, byłem w rozmowie m.in. z wydechowe.pl (ci od filmiku z M50i) -- efekt jest "średni" w najlepszym razie. Ten układ daje niezłą poprawę brzmienia w wersjach M60i na USA i inne rynki, gdzie nie montują OPF. W wersjach europejskich... krótko mówiąc: szkoda kasy. Z MGMotorsport też rozmawiałem, cena faktycznie proponowana była mi niższa niż za dAhlera, ale tam także póki co nie ma opracowanego wydechu dającego efekt WOW. Wszystko wynika z tego, że konstrukcja samego kolektora w M60i jest inna niż w M50i, co dobrze wpływa na ekologię, ale skutkuje akustyczną kastracją silnika

Fakt drugi jest taki, że te wycięcia w zderzaku w wersji M60i są takie same jak we wszystkich innych wersjach X5 (diesle, 40i) - czyli małe. Trzeba by zmienić cały tylny zderzak na ten od X5M, żeby duże końcówki wydechu dobrze wyglądały. A to dodatkowo podnosi koszty całej operacji. Innym wyjściem jest rezygnacja z dużych końcówek wydechu i zostawienie takich kadłubków, jak seryjne
 

2) W M50i już seria brzmi o niebo lepiej od M60i (w co pewnie trudno uwierzyć słuchając nagrania z powyższego filmiku wydechowe.pl). Takiego efektu jak w M50i z otwartymi klapami to w M60i w Europie nie da się osiągnąć bez wywalenia katalizatorów z rur (a to rodzi ryzyko komunikatów o błędach i utratę gwarancji, etc. - jak dla mnie gra niewarta świeczki)

 

3) Akrapovica do M60i nie ma. A czy wersję do X5M da się zamontować do M60i? Nie wiem. Napisałem do Akrapovica i czekam na ich odpowiedź

 

Krótko mówiąc, wykrzesanie z M60i dźwięku, którego człowiek nie będzie się wstydził nie jest łatwą sprawą...

O jeju, ale jezdzi to zajebiscie. Testowalem 60i, przesiadam sie z 40d i juz wiem jaki silnik wezme w lci. Ale fakt brzmi slabo…

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem, jeździ super. Choć... jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia i ja już czuję, jak czai się we mnie myśl, że następne BMW to będzie "prawdziwe M" 😅

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 4.11.2024 o 01:55, Fikus napisał(a):

Jeśli komuś korek wstydu do adblue nie przeszkadza i jest centusiem to niech bierze nawet i x5 25d z komisu i niech sobie wmawia, że w dieslu to on przecież jeździ na momencie i że ten moment wciska go w fotel. Ważne żeby nie przejmować się spalaniem w aucie za setki tysięcy złotych i ac za 15k rocznie. No ale jeśli kogoś naprawdę to interesuje: moje spalanie x5 40i lci w 2024: 9,5 l pb, 0 l mocznika

IMG_3454.jpeg

Jako były użytkownik X5 40i , użytkowałem auto przez ponad 2.5 roku , moje średnie spalanie od fabryki było 11,7 (80% miasto). 

Wyjazdy wakacyjne z rodziną to spalanie w okolicach 10, zasięg często pokazywał mi +800km 🙂

od 01.1024 auto użytkuje mój przyjaciel, często jeździ w trasy Litwa/Łotwa z racji swojej pracy, wysyła mi zdjęcia,  nierzadko są to okolice 8.5l na dystansie 1200 km.

Szkoda, że te silniki b58 są tak zblokowane i już nie można łatwo zrobić mapy na nim, z tego b58 bez problemu można osiągnąć  400Km+  i okolice 600 niutów.

Uważam, że 40i LCI (z obecną mocą 370KM vs pre LCI 333KM) to bardzo fajna alternatywa do diesla. Oczywiście nie będzie takiego dołu i odczucia momentu ale to kwestia 0-50km, później te różnice się zacierają. Silnik sam w sobie prostszy i lżejszy o jakieś 100kg (bez egrow, adblue passywny/aktywny, sond nxo itp itd) 

Reasumując: jak ktoś już wielokrotnie pisał , w obecnym konfigu dizel vs benzyna to już kwestia gustu . ( o których jak wiemy się nie dyskutuje )

 

 

Opublikowano
W dniu 22.11.2024 o 21:08, maciek_w napisał(a):

Odpowiem na wszystkie 4 posty powyżej ( @savik79 & @Randall )

1) Wydech dAhlera rozważałem, byłem w rozmowie m.in. z wydechowe.pl (ci od filmiku z M50i) -- efekt jest "średni" w najlepszym razie. Ten układ daje niezłą poprawę brzmienia w wersjach M60i na USA i inne rynki, gdzie nie montują OPF. W wersjach europejskich... krótko mówiąc: szkoda kasy. Z MGMotorsport też rozmawiałem, cena faktycznie proponowana była mi niższa niż za dAhlera, ale tam także póki co nie ma opracowanego wydechu dającego efekt WOW. Wszystko wynika z tego, że konstrukcja samego kolektora w M60i jest inna niż w M50i, co dobrze wpływa na ekologię, ale skutkuje akustyczną kastracją silnika

Fakt drugi jest taki, że te wycięcia w zderzaku w wersji M60i są takie same jak we wszystkich innych wersjach X5 (diesle, 40i) - czyli małe. Trzeba by zmienić cały tylny zderzak na ten od X5M, żeby duże końcówki wydechu dobrze wyglądały. A to dodatkowo podnosi koszty całej operacji. Innym wyjściem jest rezygnacja z dużych końcówek wydechu i zostawienie takich kadłubków, jak seryjne
 

2) W M50i już seria brzmi o niebo lepiej od M60i (w co pewnie trudno uwierzyć słuchając nagrania z powyższego filmiku wydechowe.pl). Takiego efektu jak w M50i z otwartymi klapami to w M60i w Europie nie da się osiągnąć bez wywalenia katalizatorów z rur (a to rodzi ryzyko komunikatów o błędach i utratę gwarancji, etc. - jak dla mnie gra niewarta świeczki)

 

3) Akrapovica do M60i nie ma. A czy wersję do X5M da się zamontować do M60i? Nie wiem. Napisałem do Akrapovica i czekam na ich odpowiedź

 

Krótko mówiąc, wykrzesanie z M60i dźwięku, którego człowiek nie będzie się wstydził nie jest łatwą sprawą...

ad 3) Daj proszę znać co odpowiedzieli. Potencjalnie byłym też zainteresowany. Wydaje mi się, że gdzieś  forum w latach 2019-21, któryś z użytkowników M50i rozmawiał z dealerem BMW o montażu Akrapovica u nich. Cena to koło 40k. Postaram się znaleźć  ten wątek i tu go wkleić. Ale 40k ??  hmmm, toż to już cena auta ...

Opublikowano

Nikt nie założył, że ktoś może ciągnąć przyczepę. Wtedy 40D jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od jakiejkolwiek benzyny. Sam jestem takim przykładem. F-15 40D z chipem na 400KM spalał mi ciągnąc przyczepę z prędkością autostradową 90km/h (tempomat ustawiony na 95km/h) około 12l/100km; F-95 z takimi samymi nastawami spala mi około 20l/100km. Jadąc z Bydgoszczy S'ką i A1 do Kartuz (500km w obie strony) nie wrócę do domu na jednym zbiorniku, 40D spokojnie się wyrabiał.

Opublikowano
Godzinę temu, wilk325 napisał(a):

Nikt nie założył, że ktoś może ciągnąć przyczepę. Wtedy 40D jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od jakiejkolwiek benzyny. Sam jestem takim przykładem. F-15 40D z chipem na 400KM spalał mi ciągnąc przyczepę z prędkością autostradową 90km/h (tempomat ustawiony na 95km/h) około 12l/100km; F-95 z takimi samymi nastawami spala mi około 20l/100km. Jadąc z Bydgoszczy S'ką i A1 do Kartuz (500km w obie strony) nie wrócę do domu na jednym zbiorniku, 40D spokojnie się wyrabiał.

Ile takich tras w roku robisz zeby wybierac pod to auto?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Ile takich tras w roku robisz zeby wybierac pod to auto?

Osiem w to miejsce i około 4 razy gdzie trasa w jedną stronę to ponad 1000km. 50% tras to jazda z przyczepą.

Ludzie, którzy ciągną przyczepy kempingowe też dużo podróżują nie tylko po PL, tak więc to nie jest jednostkowa sprawa i przy wyborze auta warta przemyślenia.

Edytowane przez wilk325
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba bym oszalał z nudów jadąc 1000km z prędkością 90kmh... jak ja Cię podziwiam. Całkowicie serio

  • Lubię to 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, savik79 napisał(a):

ad 3) Daj proszę znać co odpowiedzieli. Potencjalnie byłym też zainteresowany. Wydaje mi się, że gdzieś  forum w latach 2019-21, któryś z użytkowników M50i rozmawiał z dealerem BMW o montażu Akrapovica u nich. Cena to koło 40k. Postaram się znaleźć  ten wątek i tu go wkleić. Ale 40k ??  hmmm, toż to już cena auta ...

Jasne dam znać

Tylko nie wiem, na ile moja odpowiedź będzie dla Ciebie miarodajna. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz M50i (silnik N63), a ja mam M60i (silnik S68). Z jakiegoś powodu wydechy nie są kompatybilne między tymi wersjami. Nie zgłębiłem jeszcze tematu na tyle, aby zrozumieć, czym różni się jedna rura od drugiej i dlaczego nie da się ich stosować naprzemiennie. Jakiś powód jednak musi być, bo nawet na forach w Stanach i Niemczech nie znalazłem relacji wariatów, którzy próbowaliby takiego Frankensteina zrobić (tj. zamontować do M60i wydech zaprojektowany z myślą o M50i)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto operować faktami i danymi odnośnie tego samego modelu/rocznika. 

Spalanie benzyny (40i) będzie większe od diesla o 1,5-2l/100km. Pomijam skrajną jazdę "tylko 90km/h" i "0-180km/h z butem w podłodze". Biorąc pod uwagę obecnie panujące X5, 40i jest szybsze od 30d i ciut szybsze od 40d. Więc dokładanie 20 tyś do 40d (vs40i) i rozmowa o oszczędzaniu paliwa w granicach 3-5 tyś rocznie nie mają sensu.

Duże przebiegi roczne - wg. mnie 30d.

"A 40d po chipie ..." - nie uznaję argumentu, preferuję auta z gwarancją 🙂, do tego wątek jest z tego co kojarzę o konfiguracji nowego auta.

M50i/M60i to już wybór, przy którym rozmowa o spalaniu nie ma sensu.

Spalanie X5 M z przyczepą .... to trochę rozważanie jaka furmankę kupić aby maksymalnie wykorzystać konia arabskiego 🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.