JarekR Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 3 godziny temu, _holek napisał(a): Większych bzdur już dawno nie czytałem. Reprezentujesz mindset przez który jesteśmy bardzo źle kojarzeni wszędzie na świecie. Chciałbym zobaczyć Cię np w Singapurze gdzie nie wolno żuć gumy. Oczywiście Ty stwierdziłbyś że to bez sensu i że rada mędrców nie będzie Ci ograniczać wolności bo jesteś z Polski i całe życie żułeś gumę więc i w Singapurze nie widzisz żadnych przeciwwskazań. Bo i co złego w tym jest? Albo nie wolno pić w metrze. No kto to widział? Wiele krajow ma różne przepisy dotyczące niemal wszystkich aspektów życia i, czy Ci się to podoba czy nie, musisz je respektować. Za niedostosowanie się do obowiązujących przepisów grożą konsekwencje. Czasami surowe, czasami mniej. Np w przywołanym przeze mnie Singapurze wysokie grzywne ale i kary cielesne takie jak publiczne batożenie czy nawet ucięcie ręki za kradzież. W Szwajcarii za przekroczenie prędkości dowala Ci taki mandat, że będziesz go spłacał długi czas, w Austrii zabiorą auto a w Norwegii zamkną w więzieniu. I nie ma znaczenia co Ty o tym sądzisz - tak po prostu jest. Jeżeli w Polsce można jeździć eską 120 to jazda średnio 200 na pewno nie jest powodem do dumy a tylko skończony idiota się tym chwali. Naprawdę chcesz wybierać które zasady są dobre a które złe? A co do przyspieszania to nie wiem jakich argumentów musiałbyś użyć abym uwierzył, że 7 sekund to szybciej niż 5 🙂 Mindset raczej krytyczny, niekoniecznie niewolniczy. Widzę, że wielu osobom faktycznie komfortowo funkcjonuje się w tym drugim. Jestem zdania, że warto przede wszystkim najpierw myśleć, a później ewentualnie doktoryzować się nad literą prawa. Jeśli wolisz inaczej lub odwrotną kolejność - mnie to nie przeszkadza. Odnoszę wrażenie, że niektórzy łakną takiego singapursko-norweskiego bata, że im taki sznyt wręcz imponuje, a maksymalizację kontroli państwa utożsamiają z wysokim rozwojem cywilizacyjnym. Nie podzielam takich zamiłowań. Jestem za minimalizacją liczby regulacji, a przede wszystkim za ich racjonalizacją i rezygnacją z tych w oczywisty sposób kretyńskich (osobiście nie żuję gum, co nie oznacza, że nie widzę absurdu takiego zakazu). Nie mój kraj, więc nie mam z tym problemu, że gdzieś taki zakaz obowiązuje, ale zdecydowanie nie chciałbym podobnych wymysłów tu, gdzie mieszkam. W PL konsekwencje póki co są jakie są i wiele osób jak widać akceptuje ewentualność, że będzie je ponosić. W Norwegii może by nie akceptowali. W DE być może by nie musieli. Tyle w temacie. Myślę, że nie musiałbym używać żadnych dodatkowych argumentów, gdybyś tylko spróbował przeczytać ze zrozumieniem i nie okopywał się we własnym poglądzie. Wtedy może nie napisałbyś, że ktoś próbuje cię przekonać, że "7 sekund to szybciej niż 5", bo to jest kompletnie niezrozumienie tematu. Mowa tu wyłącznie o odczuciach, nie o stoperze. 1
Moderatorzy Rufio Opublikowano 27 Października Moderatorzy Opublikowano 27 Października Wszelkie ograniczenia to zawsze równanie w doł. Zobaczcie w druą stronę generalnie skończnie trudniejszej szkoły, czy egzaminy na zawody lekarza, pilota, itp wymagają w założeniu wiedzy myślenia itd. Prawo jazdy może zrobić prawie każdy. Dlatego zrobimy ograniczenia do tych gorszych aut i głupszych/mniej doświadczonych kierowców. Każda przebudowa drogi to coraz więcej ograniczeń prędkości i linii ciągłych. Po poprostu dopasowujem ograniczenia drogowe do miernot drogowych. Zobaczcie przyczyny wypadków: niedostosowanie prędkosci zostały przyrównane do przekroczenia prędkośći. A tak nie jest. Jeżdzę często autostradami szybciej niż140kmh. Jak jest sucho i mały ruch. Jak popada deszcz dużo zwalniam. Co robią inni ? Dalej lecą ogniem, a potem wypadek w barierki lub inne auta. Takie przemyślenia po 30 latach za kółkiem. Wracając do tematu. Kupować 30d. I tak SUV to gówniane auto, dla samej frajdy z jazdy. Dlaczego SUVy są popularne? Tempomat i jedziemy lodówką AGD kołach. Docieramy w nudzie na miejsce. Zwracam honor orędownikam diesla w SUVie. 4 http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
IronSzn Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 43 minuty temu, Rufio napisał(a): Wracając do tematu. Kupować 30d. I tak SUV to gówniane auto, dla samej frajdy z jazdy. Dlaczego SUVy są popularne? Tempomat i jedziemy lodówką AGD kołach. Docieramy w nudzie na miejsce. Zwracam honor orędownikam diesla w SUVie. Ja zdecydowałem sie na suva bo otwiera mi droge do zakupu kompletnie niepraktycznego auta weekendowego typu 911/m4 itp. 540i w sedanie które mialem bylo świetnym autem, ale dla mnie nie wystarczajaco rodzinno praktycznym ani wystarczajaco szybkim. Kompromis ktory przestal mi pasowac 1
Big_daddy Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października 4 godziny temu, Rufio napisał(a): Wracając do tematu. Kupować 30d. I tak SUV to gówniane auto, dla samej frajdy z jazdy. Dlaczego SUVy są popularne? Tempomat i jedziemy lodówką AGD kołach. Docieramy w nudzie na miejsce. Zwracam honor orędownikam diesla w SUVie. Nie zgodze sie. SUV oczywscie nie da tyle frajdy na zakrętach co 911 i nie da ci tyle emocji, ale mowienie ze docieramy w nudzie to mocne spłycanie. Mimo ze mam tylko 40d..uwazam ze potrafi dac w frajde w odczuciu przyspieszenia - jak lodówka potrafi sie zebrac, na zakretach tez jestem wstanie z z niego co nie co wyciagnac i potrafi dac mi troche fanu. Dla mnie z kazdego auta mozna cos wyciagnac..nawet z tico Niestety duzo jezdze i jezdzilem i moj kregoslup na kazde nizsze auto reguje lekkim fochem 🤭 5 godzin temu, JarekR napisał(a): Odnoszę wrażenie, że niektórzy łakną takiego singapursko-norweskiego bata, że im taki sznyt wręcz imponuje, a maksymalizację kontroli państwa utożsamiają z wysokim rozwojem cywilizacyjnym. Nie podzielam takich zamiłowań. Jestem za minimalizacją liczby regulacji, a przede wszystkim za ich racjonalizacją i rezygnacją z tych w oczywisty sposób kretyńskich (osobiście nie żuję gum, co nie oznacza, że nie widzę absurdu takiego zakazu). Nie mój kraj, więc nie mam z tym problemu, że gdzieś taki zakaz obowiązuje, ale zdecydowanie nie chciałbym podobnych wymysłów tu, gdzie mieszkam. Dokladnie tak. Prawo jest po to aby je przestrzegać ale musi byc napisane madrze, nie pod debili. Niestety odnoszę wrazenie, ze prawo jest pisanych dla głupich,a ostatnio to właśnie ta grupa przybiera w sile. Obecne pokolenia sa takie, ze jak by im nie napisali ze nie mozna suszyc kota w mikrofali to by probowali…bo nikt nie napisal, nie ostrzegl , nie powiedzial, nie zakazal. 5 godzin temu, Rufio napisał(a): Zobaczcie przyczyny wypadków: niedostosowanie prędkosci zostały przyrównane do przekroczenia prędkośći. A tak nie jest. Jeżdzę często autostradami szybciej niż140kmh. Jak jest sucho i mały ruch. Jak popada deszcz dużo zwalniam. Zgadzam sie w 100%, kiedy mam warunki, to nawet w polsce potrafie miec pod 200 na liczniku i sie tego nie wstydze, ale jak jest tloczno, mokro, czy slisko to jade nawet wolniej bo mam swiadomosc ze nie podskocze wyzej. Zobaczcie ile tych przepisowych podczas ulewnego deszczu na autostradzie jedzie na dziennych i powoduje jeszcze wieksze zagrozenie niz ten co jedzie szybko, ale ma swiatla mijania wlaczone. I tak potem wszyscy napisza..ze predkosc zabija..i to wina ten co jechal szybciej.. 4
Fikus Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada (edytowane) Jeśli komuś korek wstydu do adblue nie przeszkadza i jest centusiem to niech bierze nawet i x5 25d z komisu i niech sobie wmawia, że w dieslu to on przecież jeździ na momencie i że ten moment wciska go w fotel. Ważne żeby nie przejmować się spalaniem w aucie za setki tysięcy złotych i ac za 15k rocznie. No ale jeśli kogoś naprawdę to interesuje: moje spalanie x5 40i lci w 2024: 9,5 l pb, 0 l mocznika Edytowane 4 Listopada przez Fikus
Fikus Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada A tutaj koledzy proszę bardzo: oto jak widzi dizlowcow chatgpt. Pięknie się tutaj przedstawiliście.
Semtex93 Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada 5 godzin temu, Fikus napisał(a): Jeśli komuś korek wstydu do adblue nie przeszkadza i jest centusiem to niech bierze nawet i x5 25d z komisu i niech sobie wmawia, że w dieslu to on przecież jeździ na momencie i że ten moment wciska go w fotel. Ważne żeby nie przejmować się spalaniem w aucie za setki tysięcy złotych i ac za 15k rocznie. No ale jeśli kogoś naprawdę to interesuje: moje spalanie x5 40i lci w 2024: 9,5 l pb, 0 l mocznika Komentarz ktory nic nie wnosi. Ustalilismy juz wyzej ze srednia spolecznosci to w LCI 40i 11.1 L / 100. Skoro masz 9.5 to trzeba bylo wybrac X3 20i bo widac ze nie wykorzystujesz B58. 3
Marchall Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada (edytowane) Hej, pytanie do uzytkownikow 50i i 60i. Obecnie mam 40d i srednie spalanie od fabryki 10,6; srednia spolecznosci to 9,2l. Jak widac noge mam ciezsza niz srednia. Trasy/miasto to tak 50/50, miasto to tez stanie w korkach (pozdrawiam jezdzacych Puławska w wawie:). Jakiej sredniej powinieniem sie spodziewac w 60i? Jak to bedzie wychodzic w miescie a jak w trasie? Na trasie jezdze tak 150-160 z tempomatem, ale jak warun pozwala to depne i pojezdze dynamiczniej. W zasadzie jestem zdecydowany na 60i bo chce cos zmienic i wyrobic sobie zdanie o duzej benzynie vs dizel. Nie boje sie spalania, pytam zebym mial poglad informacji. Edytowane 4 Listopada przez Marchall
Semtex93 Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada 8 minut temu, Marchall napisał(a): Hej, pytanie do uzytkownikow 50i i 60i. Obecnie mam 40d i srednie spalanie od fabryki 10,6; srednia spolecznosci to 9,2l. Jak widac noge mam ciezsza niz srednia. Trasy/miasto to tak 50/50, miasto to tez stanie w korkach (pozdrawiam jezdzacych Puławska w wawie:). Jakiej sredniej powinieniem sie spodziewac w 60i? Jak to bedzie wychodzic w miescie a jak w trasie? Na trasie jezdze tak 150-160 z tempomatem, ale jak warun pozwala to depne i pojezdze dynamiczniej. W zasadzie jestem zdecydowany na 60i bo chce cos zmienic i wyrobic sobie zdanie o duzej benzynie vs dizel. Nie boje sie spalania, pytam zebym mial poglad informacji. Był tu screen z apki LCI M60i kilka stron temu i tam w społeczności było na zdjeciu 13.8 L / 100. U Cb by pewnie bylo 14,5-15,0 L / 100.
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 4 Listopada Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Listopada 7 godzin temu, Marchall napisał(a): Hej, pytanie do uzytkownikow 50i i 60i. Obecnie mam 40d i srednie spalanie od fabryki 10,6; srednia spolecznosci to 9,2l. Jak widac noge mam ciezsza niz srednia. Trasy/miasto to tak 50/50, miasto to tez stanie w korkach (pozdrawiam jezdzacych Puławska w wawie:). Jakiej sredniej powinieniem sie spodziewac w 60i? Jak to bedzie wychodzic w miescie a jak w trasie? Na trasie jezdze tak 150-160 z tempomatem, ale jak warun pozwala to depne i pojezdze dynamiczniej. W zasadzie jestem zdecydowany na 60i bo chce cos zmienic i wyrobic sobie zdanie o duzej benzynie vs dizel. Nie boje sie spalania, pytam zebym mial poglad informacji. Ja sie upieram przy tych moich %. 40d vs 60i zużycie paliwa+ 50-60%.
Marchall Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada 22 minuty temu, Michael1916 napisał(a): Ja sie upieram przy tych moich %. 40d vs 60i zużycie paliwa+ 50-60%. No tak spodziewam sie 16 l
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 4 Listopada Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Listopada 150-160 na tempomacie daje około 14 litrów, jak zapakujesz po sufit, wrzucisz komplet pasażerów i boks na dach, to pewnie wyjdzie 16-17 miasto miastu nierówne - w korkach przy wyłączonym ASS licz się z wynikiem rzędu 15-18 / 100 czyli średnio pewnie z 16 przy Twoim stylu jazdy (w punkt, patrząc na szacunki w poście powyżej) Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Fikus Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada 10 godzin temu, Semtex93 napisał(a): Komentarz ktory nic nie wnosi. Ustalilismy juz wyzej ze srednia spolecznosci to w LCI 40i 11.1 L / 100. Skoro masz 9.5 to trzeba bylo wybrac X3 20i bo widac ze nie wykorzystujesz B58. A jak się wykorzystuje taki silnik w SUVie? Jeśli w ten sposób, że jeździ się jak pojeb rozpędzając się od świateł do świateł w mieście, to rzeczywiście tak nie jeżdżę. Średnia społecznosci z listopada (wiem, początek miesiąca) to 10.9, ale nie chcę tutaj niszczyć Twojego przekonania, że jeździsz super oszczędnym klekotem więc niech będzie, że ponad 11l. 4
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 4 Listopada Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Listopada Nie bardzo rozumiem te twoje wpisy... Klekotem? Okazuje sie ze diesel jest bardziej cichy w trasie niz benzyna wiec to ty jezdzisz klekotem. Poza tym, ten obrazek, czlowieku, obecne diesle to sa fiolki z tlumnika, smierdza benzyny i maja czarne rury. 3
IronSzn Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada 1 godzinę temu, kkx5 napisał(a): Nie bardzo rozumiem te twoje wpisy... Klekotem? Okazuje sie ze diesel jest bardziej cichy w trasie niz benzyna wiec to ty jezdzisz klekotem. Poza tym, ten obrazek, czlowieku, obecne diesle to sa fiolki z tlumnika, smierdza benzyny i maja czarne rury. Sa gdzies dane z pomiarow glosnosci? Moje subiektywne wrazenia byly odmienne i glosniejszy dla mnie byl diesel
nadel Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada Też jestem ciekaw pomiarów głośności. Poprzednich kilka lat jeździłem suvem innego koncernu z dieslem V6. Zamierzałem przesiąść się do X5 40d ale odgłosy pracy silnika 40d, szczególnie podczas przyspieszania były dla mnie nie do zaakceptowania. Pisałem to gdzieś tu już wcześniej: dźwięk 40d trzeba lubić albo polubić:)
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 4 Listopada Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Listopada 38 minut temu, IronSzn napisał(a): Sa gdzies dane z pomiarow glosnosci? Moje subiektywne wrazenia byly odmienne i glosniejszy dla mnie byl diesel ja przyznam, że jakiejś wielkiej różnicy nie słyszałem - testowałem 40d i 50i tego samego dnia, na tej samej trasie, w tych samych warunkach pogodowych i przy takich samych prędkościach (na esce ok 140, na dojazdach i w ulicach ze światłami - do 70 km/h). Przy prędkościach powyżej 100 km/h oba silniki były ciche, przy niższych bardziej było słychać diesla, ale nie był to w żadnym razie "głośno" pracujący silnik - po prostu ma swoje brzmienie, tak typowe dla diesli (choć podane w bardzo kulturalny sposób, w ogóle nie porównywalny do 4-cyl) w obu samochodach mega dobrze się jedzie - a ponieważ przesiadłem się do X5 bezpośrednio z siódemki 740d, to dodam, że X5 wyciszone jest fenomenalnie; na moje ucho w wersjach z klejonymi szybami jest ciszej niż w było w mojej siódemce, która miała pojedyncze szyby w drzwiach. Zauważyłem natomiast, że X5 jest bardziej wrażliwe na rodzaj nawierzchni - na niektórych w X5 dużo wyraźniej niż w siódemce słychać szum opon; nie wiem, od czego to zależy - pewnie od szerokości tych gum (jednak i na przedniej i na tylnej osi koło jest o te 3-4 cm szersze) Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Serek3005 Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada Rozmowa w tym temacie sięgnęła poziomu dzieciaków z liceum którzy przechwalają się kto jeździ lepszym samochodem 🤣🙈 3
lukasz822 Opublikowano 5 Listopada Opublikowano 5 Listopada 13 godzin temu, Serek3005 napisał(a): Rozmowa w tym temacie sięgnęła poziomu dzieciaków z liceum którzy przechwalają się kto jeździ lepszym samochodem 🤣🙈 Tu się mylisz, mam syna w szkole średniej i w porównaniu z moimi latami stwierdzam, że młodzież dzisiaj wybitnie nie interesuje się motoryzacją. Bardziej by pasowało , że przechwalają się kto ma lepsze ciuchy 😉 2 1
savik79 Opublikowano Piątek o 14:23 Opublikowano Piątek o 14:23 (edytowane) W dniu 20.10.2024 o 14:59, maciek_w napisał(a): Oby. Próbuję wejść z nimi w kontakt. Są mało frontem do klienta 😕 Trochę późno ale czy próbowałeś tej opcji : https://www.daehler-tuning.com/dealer/poland/ Daehler ma fajną opcję sterowania głośnością wydechu (sterujący przepustnicami (pilotem) niezależnie od trybów auta ) Bardzo sprawnie odpowiadają, przynajmniej ten z pomorza. (jest też dealer w Warszawie ) Cena oczywiście wyższa od MGSport , koszt to okolice 25k PLN M60i M50i zrobione przez wydechowe.pl a tutaj filmik wymiany wydechu plus kilka modow Edytowane Piątek o 14:32 przez savik79
Moderatorzy Randall Opublikowano Piątek o 17:27 Moderatorzy Opublikowano Piątek o 17:27 Te kominy z pierwszego filmiku paskudne i zupełnie nie pasujące do wycięć w dyfuzorze.
savik79 Opublikowano Piątek o 17:55 Opublikowano Piątek o 17:55 23 minuty temu, Randall napisał(a): Te kominy z pierwszego filmiku paskudne i zupełnie nie pasujące do wycięć w dyfuzorze. Zgadza się ... Można pójść w Akrapovica z "karbonowymi" końcówkami ale to już inna półka cenowa. Nie wiem ile jest "przekłamania" w tych filmikach, ale M50i na filmiku 2 brzmi znacznie lepiej niż M60i
Moderatorzy Randall Opublikowano Piątek o 18:19 Moderatorzy Opublikowano Piątek o 18:19 Dźwięk jest ok, ale wizualnie jakoś słabo 😞
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano Piątek o 20:08 Zasłużeni forumowicze Opublikowano Piątek o 20:08 Odpowiem na wszystkie 4 posty powyżej ( @savik79 & @Randall ) 1) Wydech dAhlera rozważałem, byłem w rozmowie m.in. z wydechowe.pl (ci od filmiku z M50i) -- efekt jest "średni" w najlepszym razie. Ten układ daje niezłą poprawę brzmienia w wersjach M60i na USA i inne rynki, gdzie nie montują OPF. W wersjach europejskich... krótko mówiąc: szkoda kasy. Z MGMotorsport też rozmawiałem, cena faktycznie proponowana była mi niższa niż za dAhlera, ale tam także póki co nie ma opracowanego wydechu dającego efekt WOW. Wszystko wynika z tego, że konstrukcja samego kolektora w M60i jest inna niż w M50i, co dobrze wpływa na ekologię, ale skutkuje akustyczną kastracją silnika Fakt drugi jest taki, że te wycięcia w zderzaku w wersji M60i są takie same jak we wszystkich innych wersjach X5 (diesle, 40i) - czyli małe. Trzeba by zmienić cały tylny zderzak na ten od X5M, żeby duże końcówki wydechu dobrze wyglądały. A to dodatkowo podnosi koszty całej operacji. Innym wyjściem jest rezygnacja z dużych końcówek wydechu i zostawienie takich kadłubków, jak seryjne 2) W M50i już seria brzmi o niebo lepiej od M60i (w co pewnie trudno uwierzyć słuchając nagrania z powyższego filmiku wydechowe.pl). Takiego efektu jak w M50i z otwartymi klapami to w M60i w Europie nie da się osiągnąć bez wywalenia katalizatorów z rur (a to rodzi ryzyko komunikatów o błędach i utratę gwarancji, etc. - jak dla mnie gra niewarta świeczki) 3) Akrapovica do M60i nie ma. A czy wersję do X5M da się zamontować do M60i? Nie wiem. Napisałem do Akrapovica i czekam na ich odpowiedź Krótko mówiąc, wykrzesanie z M60i dźwięku, którego człowiek nie będzie się wstydził nie jest łatwą sprawą... Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Ratm Opublikowano Piątek o 22:16 Opublikowano Piątek o 22:16 25k+zeby ladnie robilo brum brum? 🙂 no niby mozna, kto bogatemu zabroni 😉 Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się