Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 22 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Października 1 minutę temu, IronSzn napisał(a): Wydawał sie, dobrze powiedziene. Juz wczesniej pokazalem ze czasy benzyna ma lepsze w kazdym zakresie predkosci. Juz wczesniej zwracałem na to uwage. "Wydawał się mocniejszy" bierze się z tego, że w zakresie obrotow 1500-3000 rzeczywiście mocniejszy ten diesel jest i dopiero przy porzadnym wcisnieciu gazu to benzyna ma przewage mocy.
IronSzn Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października 2 minuty temu, Michael1916 napisał(a): Juz wczesniej zwracałem na to uwage. "Wydawał się mocniejszy" bierze się z tego, że w zakresie obrotow 1500-3000 rzeczywiście mocniejszy ten diesel jest i dopiero przy porzadnym wcisnieciu gazu to benzyna ma przewage mocy. To co mamy porównywać auta przy wciśnięciu gazu na 30-50%? but w podloge i porownujemy😉
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 22 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Października (edytowane) W danych technicznych podaje sie moc maksymalną oraz maksymalny moment obrotowy ze wskazaniem przy jakich obrotach te parametry są osiągane. W zależności więc w jakim stylu dany kierowca jeździ jest w stanie wycisnąc z tej benzyny maksa lub nie. Omawiamy osiagi X5. Raczej z gazem w podłodze jeździ się takimi samochodami tylko dla testu. Z tego powodu w dużych suvach ludzie są zwykle bardziej zadowoleni z osiagów silnikow diesla nawet jeśli na papierze osiągi maksymalne pokazują co innego. Edytowane 22 Października przez Michael1916 2
Semtex93 Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października (edytowane) 16 minut temu, IronSzn napisał(a): To co mamy porównywać auta przy wciśnięciu gazu na 30-50%? but w podloge i porownujemy😉 Jezdzisz prawie 2,5 tonowym suvem na zasadzie but w podłoge? Moze jeszcze od swiatel do swiatel 🤣, a hamulce wymieniasz w zwiazku z tym tak czesto jak zmieniasz opony letnie/zimowe. Coraz ciekawsze te teorie... Jak tak dalej pojdzie to za chwile sie okaze, ze jedyne sluszne to jest X5 M. Ktoś tu już pisał, że to tak jak by chcieć nauczyć słonia tańczyć. Edytowane 22 Października przez Semtex93
IronSzn Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października (edytowane) Oczywiste ze nie z butem w podłodze ale jak inaczej porównać? Nie ma danych dla przyspieszenia przy otwarciu przepustnicy na 30 czy 50% odnoszac sie do postu powyzej to zaraz sie okaze ze diesel szybszy niz x5m przy przepustnicy otwartej na 20% Edytowane 22 Października przez IronSzn
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 22 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Października 5 minut temu, IronSzn napisał(a): Oczywiste ze nie z butem w podłodze ale jak inaczej porównać? Nie ma danych dla przyspieszenia przy otwarciu przepustnicy na 30 czy 50% odnoszac sie do postu powyzej to zaraz sie okaze ze diesel szybszy niz x5m przy przepustnicy otwartej na 20% Każdy przed zakupem może sie zapoznać z danymi technicznymi dotyczącymi osiągów maksymalnych. Kto na podstawie danych papierowych dopłaciłby 20 czy 30 tys zł do wersji 40d zamiast brać tańszą i na papierze, dynamiczniejszą 40i? Przecież tej różnicy w cenie nie odrobi się raczej mniejszym spalaniem. Ludzie biorą diesla bo zapewnia im lepsze osiągi przy przeciętnym stylu jazdy kierowcy Suva. 1
IronSzn Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października Ja patrząc po znajomych powiedziałbym ze ludzie biora diesla bo boja sie spalania benzyny żyjąc wiedza sprzed 15-25 lat. Nikt z mojego towarzystwa kto przesiadl sie na benzyne ( w tym ja) nie zalowal tej decyzji 4
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 22 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 22 Października Moim zdaniem wręcz niemożliwe jest stwierdzenie czy lepsza jest benzyna czy diesel. Wszystko zależy w jakim nadwoziu i jaki styl jazdy. Ja na przestrzeni 10-15 lat przechodze z benzyny na diesla i z powrotem. Teraz zastanawiam się czy by znowu nie wejść w benzynowe V8 ale nie do SUVa tylko do czegos gdzie z jego zalet bede faktycznie korzystał. Pisałem to gdzieś tutaj pare dni temu i moge powtorzyć - mamy złoty czas jeśli chodzi o silniki w BMW. Takiej gamy wspaniałych motorów jak teraz nie było w ofercie nigdy. Żaden silnik nie będzie złym wyborem. 1
kenhor Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października Godzinę temu, Semtex93 napisał(a): Jezdzisz prawie 2,5 tonowym suvem na zasadzie but w podłoge? Moze jeszcze od swiatel do swiatel 🤣, a hamulce wymieniasz w zwiazku z tym tak czesto jak zmieniasz opony letnie/zimowe. Coraz ciekawsze te teorie... Jak tak dalej pojdzie to za chwile sie okaze, ze jedyne sluszne to jest X5 M. Ktoś tu już pisał, że to tak jak by chcieć nauczyć słonia tańczyć. Widzisz i znowu sam sobie zaprzeczasz. Bo tu słusznie piszesz, że nikt nie jeździ z butem w podłodze na co dzień, szczególnie w mieście, ale już chętnie piszesz o autostradzie i 180-200 non stop i że na bank dojdziemy do różnicy 4l w spalaniu. No pewnie dojdziemy. Ale pokaż mi proszę tych, co to ciągle w Polsce jeżdżą w taki sposób... 28 minut temu, Michael1916 napisał(a): Moim zdaniem wręcz niemożliwe jest stwierdzenie czy lepsza jest benzyna czy diesel. Wszystko zależy w jakim nadwoziu i jaki styl jazdy. Ja na przestrzeni 10-15 lat przechodze z benzyny na diesla i z powrotem. Teraz zastanawiam się czy by znowu nie wejść w benzynowe V8 ale nie do SUVa tylko do czegos gdzie z jego zalet bede faktycznie korzystał. Pisałem to gdzieś tutaj pare dni temu i moge powtorzyć - mamy złoty czas jeśli chodzi o silniki w BMW. Takiej gamy wspaniałych motorów jak teraz nie było w ofercie nigdy. Żaden silnik nie będzie złym wyborem. Amen. Każdy ma jakąś opinię, jestem w stanie przyjąć argumenty innych i też wierzę, że pewnie bez dociskania ten moment w dieslach czuje się bardziej. Ale jeździ mi się mega fajnie moją 40i, jest dynamiczna (wcale nie tylko w górnych obrotach), pali tyle, ile zakładałem, przy normalnym użytkowaniu w mieście jeździ się... no właśnie, chyba normalnie, a nie z butem wiecznie w podłodze, więc aż tak nie odczujemy tych różnic, żeby trzeba było naście stron na forum marnować na cięte dyskusje. Przy zakupie i wyborze diesel/benzyna wchodzi ileś rzeczy, każdy ma swoje przemyślenia w zależności od tego, jak zamierza użytkować auto (miasto, wokół komina czy głównie trasy i sporo km, a co za tym idzie np. dpf vs gpf, szybkość nagrzewania silnika, ceny paliw, spalanie itd.) i różne inne (np. moja rodzinka - zarówno żona, jak i syn - miewa chorobę lokomocyjną i mówią, że drżenie diesla, nawet prawie niewyczuwalne w nowoczesnych, oni czują i to u nich przyspiesza i wzmacnia złe samopoczucie. Ja nie mam, więc muszę im wierzyć na słowo). A np. zapytajcie kolegę Fikusa, to wyjaśni, że diesel to dla wsioków, jeszcze do tego mocznik i kto go przekona, że jest inaczej? Po prostu trzeba zaakceptować inne zdania, proszę nie mylić tego z pełną zgodą i zmianą przekonań, ale chodzi też o sposób przekazywania swoich argumentów. Bo jeśli ktoś zaczyna pisać w sposób arbitralny i kategoryczny, to wiadomo, że nie będzie mowy, żeby to przekonało drugą stronę. Wręcz odwrotnie. W każdym razie mnie od razu nastawia wojowniczo i na anty. 3
Semtex93 Opublikowano 23 Października Opublikowano 23 Października (edytowane) 8 godzin temu, kenhor napisał(a): Widzisz i znowu sam sobie zaprzeczasz. Bo tu słusznie piszesz, że nikt nie jeździ z butem w podłodze na co dzień, szczególnie w mieście, ale już chętnie piszesz o autostradzie i 180-200 non stop i że na bank dojdziemy do różnicy 4l w spalaniu. No pewnie dojdziemy. Ale pokaż mi proszę tych, co to ciągle w Polsce jeżdżą w taki sposób... Amen. Każdy ma jakąś opinię, jestem w stanie przyjąć argumenty innych i też wierzę, że pewnie bez dociskania ten moment w dieslach czuje się bardziej. Ale jeździ mi się mega fajnie moją 40i, jest dynamiczna (wcale nie tylko w górnych obrotach), pali tyle, ile zakładałem, przy normalnym użytkowaniu w mieście jeździ się... no właśnie, chyba normalnie, a nie z butem wiecznie w podłodze, więc aż tak nie odczujemy tych różnic, żeby trzeba było naście stron na forum marnować na cięte dyskusje. Przy zakupie i wyborze diesel/benzyna wchodzi ileś rzeczy, każdy ma swoje przemyślenia w zależności od tego, jak zamierza użytkować auto (miasto, wokół komina czy głównie trasy i sporo km, a co za tym idzie np. dpf vs gpf, szybkość nagrzewania silnika, ceny paliw, spalanie itd.) i różne inne (np. moja rodzinka - zarówno żona, jak i syn - miewa chorobę lokomocyjną i mówią, że drżenie diesla, nawet prawie niewyczuwalne w nowoczesnych, oni czują i to u nich przyspiesza i wzmacnia złe samopoczucie. Ja nie mam, więc muszę im wierzyć na słowo). A np. zapytajcie kolegę Fikusa, to wyjaśni, że diesel to dla wsioków, jeszcze do tego mocznik i kto go przekona, że jest inaczej? Po prostu trzeba zaakceptować inne zdania, proszę nie mylić tego z pełną zgodą i zmianą przekonań, ale chodzi też o sposób przekazywania swoich argumentów. Bo jeśli ktoś zaczyna pisać w sposób arbitralny i kategoryczny, to wiadomo, że nie będzie mowy, żeby to przekonało drugą stronę. Wręcz odwrotnie. W każdym razie mnie od razu nastawia wojowniczo i na anty. Nie wiem w ktorym miejscu jazda 180-200 po autostradzie to but w podlodze… Ustawiasz tempomat i tyle Cie to obchodzi. Auto korzysta wtedy pewnie z 50 % siły, nie wiem dokladnie, nie sprawdzalem, ale nie jest to but w podlodze, wiec Twoj komentarz w moja strone zbedny. W przypadku autostrady chodzi o opory nadwozia X5 i to jest podstawowe miejsce gdzie bedzie blyszczal diesel wzgledem benzyny jesli chodzi o spalanie Edytowane 23 Października przez Semtex93
Big_daddy Opublikowano 23 Października Opublikowano 23 Października (edytowane) Jak dzieci w piaskownicy .. jednej chwali benzyne .. drugi diesla .. i każdy porównuje jabko do arbuza.. bo żeby obiektywnie to sprawdzić trzeba by było wziąść tak samo wyposażone, na takich samych oponach w trase gdzie jedzie jeden za drugi.. i to w dwie strony - jeden styl agresywny jeden styl gentel ... Ja powiem tak.. w firmie mamy x5 full przed LCI hybryde plug in i mamy x5 LCI 40D tez full, obie na r22, ale porównuje różne dni, rózne temperatury, rózny wiatr ... Poruszam się po autostradach często w trójkącie - Poznań, Berlin, Hamburg .. i raczej lekkiej nogi nie mam.. i... 1)Jeżeli jedziesz płynie, z dużyim prędkościami to hybryda plug in np na trasie Poznan - Berlin zje mi 12-13L, a Diesel 9l- 10 litrow 2) Jezeli pedal to the metal .. to plug in zje mi do 18l, a diesel do 13l .. I tak będę to powtarzał jak mantrę ... Chcesz jeździć benzyną, jeżdzisz płynie, spokojnie .. śmiało bierz PB lub ON .. różnicy w spalaniu za dużej nie będzie .. Jeżdzisz dużo, szybko, przypalają cię żelazkiem .. to jak by nie liczyć disel zje minimum 3litry mniej .. zeby skały srały ... Jedynie co dodam... 40D przez to że ma ciut mniejsza mase od hybryd plug in .. prowadzi lepiej się powyżej 200 km/h .. ale nadal uważam że x5 każda jest bardzo podatna na podmuchy i zawirowania powietrza.. i powyzej 180/190 trzeba sie pilnować.. bo potrafi przestawiac z pasa na pas .. 🙂 I plug in, jest świetnmy w mieście, ale na trasy masa, zabija .. Edytowane 23 Października przez Big_daddy 3
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 23 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 23 Października Ciekawe ile jeszcze razy kazdy dyskutant tutaj nawet nieświadomie potwierdzi, ze benzyna pali o 25-30% wiecej od porownywalnego diesla na co wskazuja dane producenta. Roznice spoza tego przedziału wskazuja na inny styl jazdy lub inne warunki na drodze.
Semtex93 Opublikowano 23 Października Opublikowano 23 Października 1 godzinę temu, Michael1916 napisał(a): Ciekawe ile jeszcze razy kazdy dyskutant tutaj nawet nieświadomie potwierdzi, ze benzyna pali o 25-30% wiecej od porownywalnego diesla na co wskazuja dane producenta. Roznice spoza tego przedziału wskazuja na inny styl jazdy lub inne warunki na drodze. Tak wlasnie wychodzi rowniez w teorii, gdzie olej napedowy to 15 % wiecej energii, a wyzsza sprawnosc silnika diesla to kolejne 15 %. 1
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 24 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Października 9 godzin temu, Semtex93 napisał(a): Tak wlasnie wychodzi rowniez w teorii, gdzie olej napedowy to 15 % wiecej energii, a wyzsza sprawnosc silnika diesla to kolejne 15 %. Dokładnie tak. Powiedzmy, że ta wyższa sprawnosc diesla to tak od 10 do 15% w zależności od silnika. Testy u producentow sa wykonywane w dokładnie tych samych warunkach i pod takim samym obciazeniem. Da się na tej podstawie precyzyjnie oszacowac różnice w zużyciu paliwa poszczególnych silników.
IronSzn Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października 38 minut temu, Michael1916 napisał(a): Dokładnie tak. Powiedzmy, że ta wyższa sprawnosc diesla to tak od 10 do 15% w zależności od silnika. Testy u producentow sa wykonywane w dokładnie tych samych warunkach i pod takim samym obciazeniem. Da się na tej podstawie precyzyjnie oszacowac różnice w zużyciu paliwa poszczególnych silników. Ale tego nikt nie neguje ze diesel pali mniej niz benzyna. Ale zwolennicy diesla w tym temacie probuja wykazac na sile roznice w spalaniu wyzsze niz te ktore pokazuja np raporty w apce bmw. Jak porównujemy spalania to przy 200 km/h 😜 ale jak osiągi to przy muskaniu gazu. Nie wiem z ilu raportow wychodzi srednie spalanie w apce bmw ale zakladam ze grupa jest wieksze niz dyskutujacych na tym forum. I jesli tam roznica jest na poziomie 2 litrow i srednie spalanie na poziomie 11 dla banzyny a 9 dla diesla to takie wartosci mozna uznac za reprezentatywne. I nie jest to roznica srednio 5 l jak ktos wczesniej probowal udowodnic. 1
Semtex93 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października (edytowane) 1 godzinę temu, IronSzn napisał(a): Ale tego nikt nie neguje ze diesel pali mniej niz benzyna. Ale zwolennicy diesla w tym temacie probuja wykazac na sile roznice w spalaniu wyzsze niz te ktore pokazuja np raporty w apce bmw. Jak porównujemy spalania to przy 200 km/h 😜 ale jak osiągi to przy muskaniu gazu. Nie wiem z ilu raportow wychodzi srednie spalanie w apce bmw ale zakladam ze grupa jest wieksze niz dyskutujacych na tym forum. I jesli tam roznica jest na poziomie 2 litrow i srednie spalanie na poziomie 11 dla banzyny a 9 dla diesla to takie wartosci mozna uznac za reprezentatywne. I nie jest to roznica srednio 5 l jak ktos wczesniej probowal udowodnic. Na tym polegają procenty, więc w niektórych przypadkach będziesz musiał zaakceptować różnicę 4 L lub więcej, przykro mi. Jezeli mowimy o roznicy 25-30 %, to średnio będzie to różnica 2.5 L / 100 - tak jak widać w wynikach społeczności (30d 8.6 L / 100, 40i 11.1 L / 100). Teraz to co ten wątek lubi najbardziej, czyli twarde dane wokół innego przypadku, czyli nie średniej, tylko jazdy szybkiej. W X5 30d jadąc 180 km/h na tempomacie spalanie wynosi 12.5 L / 100. Skoro już zgodnie ustaliliśmy, że różnica to 25 %, a więc 12.5 L / 100 stanowi 75 % spalania 40i, to benzyna spali 16.6 L / 100. Różnica 4.1 L / 100. No to teraz wisienka na torcie. Skoro wracamy do tego 200 km/h, to tam będzie już w okolicach 5 L. Tak jak tu juz ktos napisal. Szczególnie w przypadku X5: Jesli ogólnie jeździsz raczej wolno, dużo po mieście, a depniesz dosłownie okazjonalnie, to lepsza będzie benzyna. Jesli ogólnie jeździsz szybko albo bardzo szybko, głównie pod miastem albo po autostradach, to lepszy będzie diesel. Natomiast w przypadku serii 5 nie byłoby to takie oczywiste. Tam jest niższa waga, a przede wszystkim opory przy szybkiej jeździe są zupełnie inne. Skutek: spalanie w serii 5 tak nie skacze między dieslem a benzyną. Temat raczej wyczerpany. Edytowane 24 Października przez Semtex93 1
dddd1234 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października Semtex coś kiepsko z liczeniem u Ciebie 😛 100x = 12.5 125x = 15,625 to jest poprawne liczenie o 25% wiecej Przy Twoim liczeniu masz na okolo ponad 30% wiecej (100 od 75 jest wieksze nie o 25% tylko dokladnie o 33,(3)% więcej )
BigCactus Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października (edytowane) W dniu 22.10.2024 o 23:09, Semtex93 napisał(a): Jezdzisz prawie 2,5 tonowym suvem na zasadzie but w podłoge? Moze jeszcze od swiatel do swiatel 🤣, a hamulce wymieniasz w zwiazku z tym tak czesto jak zmieniasz opony letnie/zimowe. Coraz ciekawsze te teorie... Jak tak dalej pojdzie to za chwile sie okaze, ze jedyne sluszne to jest X5 M. Ktoś tu już pisał, że to tak jak by chcieć nauczyć słonia tańczyć. Jeśli czas 80-120km/h jest w 40i 50% krótszy niż w 30d to spokojnie możesz w 40i wcisnąć pedał gazu o te kilkadziesiat % mniej i wciąż będziesz na równi z 30d w trakcie manewru wyprzedzania - bo jak rozumiem jesteś przeciwnikiem korzystania z mocy samochodu i wciskania pedału mocno. A jeżeli wciskasz pedał gazu mniej to i różnica w spalaniu się zmniejsza. To, że w dieslu masz wrażenie wciskania w fotel (co jest problemem zresztą jak masz małe dzieci z chorobą komunikacyjną czego sam doświadczyłem) nie oznacza, że jest on dynamiczniejszy - co jasno pokazują dane. Liczy się moc i waga (jeśli oba samochody są turbo) a tu benzyna jest mocniejsza (+83 KM, +27,8%) i lżejsza (-130kg). Fizyka. 11 stron Twojego bzdurnego trollowania a cały temat zamyka się w tabelce spalania Micheal1916 i danych 40-120, 80-120 + przebieg momentu. Edytowane 24 Października przez BigCactus 1 1 1
Semtex93 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października 4 godziny temu, dddd1234 napisał(a): Semtex coś kiepsko z liczeniem u Ciebie 😛 100x = 12.5 125x = 15,625 to jest poprawne liczenie o 25% wiecej Przy Twoim liczeniu masz na okolo ponad 30% wiecej (100 od 75 jest wieksze nie o 25% tylko dokladnie o 33,(3)% więcej ) 12,5 / 16,6 = 0,75 Diesle spalają ok. 75 % tego co benzyny. Zmien kalkulator.
Semtex93 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października 3 godziny temu, BigCactus napisał(a): Jeśli czas 80-120km/h jest w 40i 50% krótszy niż w 30d to spokojnie możesz w 40i wcisnąć pedał gazu o te kilkadziesiat % mniej i wciąż będziesz na równi z 30d w trakcie manewru wyprzedzania - bo jak rozumiem jesteś przeciwnikiem korzystania z mocy samochodu i wciskania pedału mocno. A jeżeli wciskasz pedał gazu mniej to i różnica w spalaniu się zmniejsza. To, że w dieslu masz wrażenie wciskania w fotel (co jest problemem zresztą jak masz małe dzieci z chorobą komunikacyjną czego sam doświadczyłem) nie oznacza, że jest on dynamiczniejszy - co jasno pokazują dane. Liczy się moc i waga (jeśli oba samochody są turbo) a tu benzyna jest mocniejsza (+83 KM, +27,8%) i lżejsza (-130kg). Fizyka. 11 stron Twojego bzdurnego trollowania a cały temat zamyka się w tabelce spalania Micheal1916 i danych 40-120, 80-120 + przebieg momentu. Sam jestes trollem 🙂 Wrzuc to swoje X5 M czy kolegi X5 40i w 180 czy 200 km/h na autostradzie to zobaczymy jakie beda wyniki i co bedzie mialo znaczenie. Napisalem, ze jak trasy to diesel. Na trasie nikt nie rozkminia stopnia wcisniecia gazu, tylko liczy sie predkosc przelotowa.
Moderatorzy Rufio Opublikowano 24 Października Moderatorzy Opublikowano 24 Października 14 minut temu, Semtex93 napisał(a): Napisalem, ze jak trasy to diesel. Na trasie nikt nie rozkminia stopnia wcisniecia gazu, tylko liczy sie predkosc przelotowa. Na trasy lepiej sedan, coupe, combi. Tu masz przelotową 180kmh dla benzynowego 540i, po 40km pustej drogi. Podejrzewam, że podobna wyjdzie w X5 40d. Suv=miasto, jak dla mnie. Na autostradzie suv nie ma wartosci dodanej http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
Semtex93 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października 7 minut temu, Rufio napisał(a): Na trasy lepiej sedan, coupe, combi. Tu masz przelotową 180kmh dla benzynowego 540i, po 40km pustej drogi. Podejrzewam, że podobna wyjdzie w X5 40d. Suv=miasto, jak dla mnie. Na autostradzie suv nie ma wartosci dodanej To jest watek dot X5. Tak limo lepsze na trasy wiadomo. Tylko ze niektorzy albo wolą suva albo sa na niego skazani np z powodu problemow z kregoslupem.
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 24 Października Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Października 5 godzin temu, BigCactus napisał(a): Jeśli czas 80-120km/h jest w 40i 50% krótszy niż w 30d to spokojnie możesz w 40i wcisnąć pedał gazu o te kilkadziesiat % mniej i wciąż będziesz na równi z 30d w trakcie manewru wyprzedzania - bo jak rozumiem jesteś przeciwnikiem korzystania z mocy samochodu i wciskania pedału mocno. A jeżeli wciskasz pedał gazu mniej to i różnica w spalaniu się zmniejsza. To, że w dieslu masz wrażenie wciskania w fotel (co jest problemem zresztą jak masz małe dzieci z chorobą komunikacyjną czego sam doświadczyłem) nie oznacza, że jest on dynamiczniejszy - co jasno pokazują dane. Liczy się moc i waga (jeśli oba samochody są turbo) a tu benzyna jest mocniejsza (+83 KM, +27,8%) i lżejsza (-130kg). Fizyka. 11 stron Twojego bzdurnego trollowania a cały temat zamyka się w tabelce spalania Micheal1916 i danych 40-120, 80-120 + przebieg momentu. Co ty za glupoty piszesz?? To w dieslu wciskasz mniej gaz chlopie. Abys w benzie utrzymal tempo diesla musisz wiecej dodac a nie odjac. Wymyslacie nowa rzeczywistosc. Jak chcesz wyprzedzac to w 40d lekko dodajesz i jedzie a w dychawicznym b58 musisz dowalic aby sie pozbieral do kupy. Co ja roznymi autami nie jezdzilem.... Nie, jezdze, bo mam warsztat, kazda beemka na rynku. Benzyna jest super ale bez przesady, nie ten moment i nie to spalanie. 3
_holek Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października (edytowane) 1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a): Sam jestes trollem 🙂 Wrzuc to swoje X5 M czy kolegi X5 40i w 180 czy 200 km/h na autostradzie to zobaczymy jakie beda wyniki i co bedzie mialo znaczenie. Napisalem, ze jak trasy to diesel. Na trasie nikt nie rozkminia stopnia wcisniecia gazu, tylko liczy sie predkosc przelotowa. Jak tylko bede na pusto u naszych zachodnich sąsiadów i uda mi się zrobić taką średnią z przynajmniej 50 km to wrzucę. Choć generalnie to trudne bo u nich jakieś 40% autostrad jednak ma ograniczenia, duża część jest w remoncie albo stoi w korkach. Ale może gdzieś się da jechać te 200 km/h cały czas. W Polsce to jednak szkoda prawa jazdy. Chyba że jeździsz bez. Jakbys nie zrozumiał to w delikatny sposób chce Ci uzmysłowić, że jazda o której cały czas piszesz jest ekstremalnie trudna do wykonania, mocno niezgodna z prawem, bardzo niebezpieczna. Edytowane 24 Października przez _holek
Semtex93 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października (edytowane) 33 minuty temu, kkx5 napisał(a): Co ty za glupoty piszesz?? To w dieslu wciskasz mniej gaz chlopie. Abys w benzie utrzymal tempo diesla musisz wiecej dodac a nie odjac. Wymyslacie nowa rzeczywistosc. Jak chcesz wyprzedzac to w 40d lekko dodajesz i jedzie a w dychawicznym b58 musisz dowalic aby sie pozbieral do kupy. Co ja roznymi autami nie jezdzilem.... Nie, jezdze, bo mam warsztat, kazda beemka na rynku. Benzyna jest super ale bez przesady, nie ten moment i nie to spalanie. +1 Może kolega BigCactus trolluje, jak sam napisał :). Kolego BigCactus - w dieslu nie masz wrazenia wciskania w fotel, tylko to sie rzeczywiscie dzieje, wzgledem benzyny, bo na obrotach, ktore sa utrzymywane w codziennej jezdzie, czyli mowiac po polsku, na obrotach wlasciwie najnizszych mozliwych, ten diesel, ktorego tak nie lubisz, ma wiecej dostępnego ciągu, bo ma w niskich partiach wiecej momentu obr niz benzyna. Znow trzeba przytoczyc to co ktos juz tu pisał, ale widac nie pamietasz, wiec to zrobie. Gdy operujemy w niskich partiach, to diesel bedzie mial wiecej KM niz benzyna (w dieslu wyzszy moment obr x te same obroty co w benzynie). Edytowane 24 Października przez Semtex93 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się