Skocz do zawartości

LCI 3.0d vs 4.0d


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.10.2024 o 23:07, Ratm napisał(a):

Kurde to ja jakis zdrowo walniety musze byc bo zeby ponizej 12 zejsc to sie musze starac. Dzisiaj mi sie udalo na niedlugiej trasie zejsc do 9l ale jechalem caly czas na eko pro i praktycznie nie wyprzedzalem (tylko jakies zawalidrogi). Jak dla mnie 15l/100 do osiagniecia bez problemu na codzien i jakby mi nie bylo zal ze tyle kasy w powietrze leci to pewnie taka bym mial srednia (teraz mam srednia 12l od nowosci). Nawet 20l to nie jest wcale jakos bardzo duzo przy tym silniku, wystarczy troche dynamiczniej jezdzic (nawet nie koniecznie bardzo szybko, tylko po prostu dynamicznie).

Może masz wadliwy egzemplarz? 

X5 40i LCI, przebieg 10 tyś. Nigdy eco, zawsze comfort + sport i lubię depnąć:

 

34032.jpg

Edytowane przez tomekck
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, tomekck napisał(a):

Może masz wadliwy egzemplarz? 

X5 40i LCI, przebieg 10 tyś. Nigdy eco, zawsze comfort + sport i lubię depnąć:

 

34032.jpg

Zwroc uwage na wynik spolecznosci i juz widac, ze jezdzisz pod miastem bez korków / po krajówkach / jednak nie masz ciezkiej nogi ;p. 

Długoterminowo 11,1 L / 100 to taki wynik jakiego wlasnie bym sie spodziewal po X5 40i.

Swoją drogą, to mogłoby byc tutaj fajne porownanie, gdyby powstawiać takie screeny z apki dla każdego silnika X5 LCI i podejrzec wyniki społeczności.

Edytowane przez Semtex93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
6 godzin temu, tomekck napisał(a):

Może masz wadliwy egzemplarz? 

X5 40i LCI, przebieg 10 tyś. Nigdy eco, zawsze comfort + sport i lubię depnąć:

 

34032.jpg

Coś mało jak na X5 40i.

U mnie w 540i xdrive G31 jest 9.5

Użytkownicy 9.6

Czyli ten sam silnik X5 40i 540i kosztuje w SUVie 1,5 litra/100km.

Screenshot_20241022_163946_My BMW.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dorzucę dla porównania 40i z 6GT xdrive: 10.2 l/100 spalanie z community. 

U mnie trochę więcej, ale to wynika z stania w korkach, jazdy bez start-stop i dynamicznego przyspieszania. 
 

image.thumb.png.9905cad49f17897d05664d33e9c57382.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę 40d LCI 

Nie będę liczył, czy spalę litr więcej , czy mniej , po prostu jeżdżę dużo w trasy i lubię ten silnik. Nie będę się spierał, czy lepszy 40i , czy jakikolwiek inny. Kazdy kupuje wg. uznania. Miałem w F15 40d i byłem zadowolony. Z tego 40d jestem jeszcze bardziej zadowolony.

IMG_5998.jpeg

Edytowane przez lukasz822
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marchall napisał(a):

Moze ktos podac wynik spolecznosci dla 60i?

Kolega_holek wstawił zdjecie dot. pełnego M (preLCI?) i tam w społeczności było na zdjeciu 15.8 L / 100.

Chyba maciek_w wstawiał LCI M60i kilka stron temu i tam w społeczności było na zdjeciu 13.8 L / 100.
W ramach ciekawostki, dorzucę od siebie FL SQ8. Wynik ze zrobionych od nowości 9000 km wynosi 14.9 L / 100. Trochę jazdy na 4 cylindrach. Większa część zrobiona poza miastem. Jeżdżę nim wolniej niż poprzednim wozem tzn. M340i MH. Gdybym chciał jeździć "po staremu", to spokojnie byłoby 16.0-17.0 L / 100. Pijak wyjątkowego kalibru. Ciekawe jak źle w takim razie jest w RSQ8.

Pare postów wyżej tomekck wstawil zdjęcie dot. społeczności LCI 40i i tam 11.1 L / 100.

Przed chwilą lukasz822 wstawił społeczność LCI 40d i tam 9.2 L / 100.

Brakuje nam juz tylko LCI 30d. Obstawiam okolice 8.8 L / 100.

 

Edytowane przez Semtex93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem dane do tabelki https://docs.google.com/spreadsheets/d/10lhqrtimo9S6HM-yMd1L5KjYZL6ICB3FIu8OicTW-QM/edit?gid=89166828#gid=89166828 

Jak ktoś coś dorzuci jeszcze to uzupełnię tabelkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki buster12.

No to mamy 2.5 L roznicy 40i vs 30d, i to na długoterminowej średniej, czyli jazda mieszana - i ostra, i spokojna. Jezeli ktos lata tylko po autostradach, a nogę ma ciężką, to będzie te 4.0 L roznicy 40i vs 30d, a to juz sporo oraz przy okazji ma znaczący wpływ na zasięg.

Edytowane przez Semtex93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Dzieki buster12.

No to mamy 2.5 L roznicy 40i vs 30d, i to na długoterminowej średniej, czyli jazda mieszana - i ostra, i spokojna. Jezeli ktos lata tylko po autostradach, a nogę ma ciężką, to będzie te 4.0 L roznicy 40i vs 30d, a to juz sporo oraz przy okazji ma znaczący wpływ na zasięg.

A Ty ciągle swoje 🙂

wyszło globalnie 2,5 litra a Ty widzisz 4… Poza tym to nawet nie 2,5 tylko 1,9 bo porównujesz 4.0i z 3.0d a nie z 4.0d 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, _holek napisał(a):

A Ty ciągle swoje 🙂

wyszło globalnie 2,5 litra a Ty widzisz 4… Poza tym to nawet nie 2,5 tylko 1,9 bo porównujesz 4.0i z 3.0d a nie z 4.0d 😉

Bez tych kropek prosze, bo zaraz tu ktos wpadnie na forum i powie, ze 4.0 diesel jest w X5 :).

Porownuje 40i z 30d, bo sa zblizone cenowo i wiekszosc osob ma taki wlasnie dylemat, a nie 40i vs 40d.

Widze 4, bo napisalem o autostradzie i ciezkiej nodze, czyli predkosciach 180-200 km/h minimum. Tak, wtedy bedzie 4 L roznicy. Musisz to przeboleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Bez tych kropek prosze, bo zaraz tu ktos wpadnie na forum i powie, ze 4.0 diesel jest w X5 :).

Porownuje 40i z 30d, bo sa zblizone cenowo i wiekszosc osob ma taki wlasnie dylemat, a nie 40i vs 40d.

Widze 4, bo napisalem o autostradzie i ciezkiej nodze, czyli predkosciach 180-200 km/h minimum. Tak, wtedy bedzie 4 L roznicy. Musisz to przeboleć.

Czekaj czekaj - porównujesz silnik 381 KM z 298 KM? 🙂

Rownie dobrze możesz napisać że różnica w spalaniu przy 250 będzie wynosiła 6 litrów. A czekaj, nie będzie bo 30d jedzie góra 233 😉

Edytowane przez _holek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, _holek napisał(a):

Czekaj czekaj - porównujesz silnik 381 KM z 298 KM? 🙂

Rownie dobrze możesz napisać że różnica w spalaniu przy 250 będzie wynosiła 6 litrów. A czekaj, nie będzie bo 30d jedzie góra 233 😉

Równie dobrze moge napisac - czekaj czekaj porownujesz dość mizerne 540 Nm w benzynie do 670 Nm w dieslu? A moze lepiej zestawić 540 Nm w benzynie z 720 Nm w mocniejszym dieslu (Twoja sugestia 40i vs 40d)? No i co to wnosi do dyskusji? To mamy przestać porównywać już jednak benzyne do diesla w X5 czy czego bys oczekiwał?

Chyba czas zamknac caly ten watek na forum, bo ciezko juz do niego cos wiecej dodac :).

Edytowane przez Semtex93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale o co chodzi z tym momentem?

Przez chwile myslalem nad Alfa Stelvio QV 510KM.

Ale zaraz wg kultu Nm to bida na kołach,  tam tylko 600Nm. Toż to nie jedzie....

Pozatym przejedźcie się Alfa. Stwierdzicie, że prowadzenie BMW nie jest takie super. 

W BMW F83 M4 to wogole mam dramat jakieś liche 550Nm. Dobrze  że to wogole się rozpędza. 😛

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie rozumiem - raz pisze o jezdzie 200 km/h na autostradzie a potem, że jednak Nm ważniejsze. Mało tu konsekwencji 😉

W sumie to dobrze wiedzieć, że moje 625 kucy jest tylko minimalnie lepsze niż 352 kuce z 40d bo w końcu mam moment wyższy jedynie o 30Nm. A pewnie i tak ten z benzyny jest gorszy niż z diesla 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do codziennej jazdy... No jest. Powtarzam, f1 ma od groma kucy a do jazdy sie nie nadaje. Auta jezdza momentem nie moca. Moc jest na tor. 550d niszczy kazda emke w codziennym uzytkowaniu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jak tam chłopaki, odkryliście juz po kolejnych przepychankach na pare stron, że różnice w spalaniu miedzy omawianymi silnikami pokrywaja sie z danymi producenta? Tak jak pisałem mozna je wyrazić w %. Przekładajac te % na litry zużytego paliwa przy spokojnej jeździe bedzie to 2l a przy zapierd...niu 4l. Dalej bedziemy wyważać otwarte drzwi?

 

image.thumb.png.8636c8f12624c040b030ca7fe78ea048.png

Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 minut temu, kkx5 napisał(a):

Do codziennej jazdy... No jest. Powtarzam, f1 ma od groma kucy a do jazdy sie nie nadaje. Auta jezdza momentem nie moca. Moc jest na tor. 550d niszczy kazda emke w codziennym uzytkowaniu. 

Nie wiem czy podpisałbym się pod az tak radykalnym stwierdzeniem ale jak miałem w garażu jednocześnie 650ix 450KM i X5 M50d to w co dziennej jeździe X5 wydawał się dynamiczniejszy. Przy gazie w podłoge oczywiście SUV nie miał szans z 650i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.