Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Jeździłem - piszesz kompletne bzdury, bo tak było kiedyś jak porównywałes auta turbodiesel z wolnossącymi benzynami. Aktualnie 40i ma turbo i to twinscrool. Wciskając pedal gazu przy każdej prędkości 40i będzie szybsze od 40d. Jest także lżejsze. Zobacz dane na Zephers.

Jak wyżej - kompletna bzdura pokazująca, że nie jeździłeś w życiu 40i. 

Maksymalny moment obrotowy 40i to 1500-5200, a jaki jest 30d/40d?

Kolejna kompletna bzdura - mam wrażenie że kompletnie nie korzystałeś ze skrzyni BMW, gdzie nie ma laga jak w Audi.

Miałem G20 M340i MH przez 3 lata. Do tego ostatnio przejechałem się, w odstępie kilku dni, X5 G05 LCI 30d, 40d oraz 40i. Idź się nimi przejedź, to nabierzesz pokory do tego co piszesz. Może sobie mieć i tysiąc turbo, ale diesel dołem zawsze będzie mocniejszy i dlatego będzie rzadziej redukował albo wcale i dlatego będzie bardziej dynamiczny w normalnym scenariuszu, gdzie skrzynia wbija ósemkę i próbuje ją trzymać, żeby oszczędzać paliwo.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Ale po co piszesz takie niesprawdzone bzdury po raz kolejny. Poniżej konkretne dane:

40-140, 40i 7,9s a 40d 11,2s. Przecież to jest przepaść.

80-120, 40i 3s, 40d 4,6s. Kolejny raz czas +50%

30d, 40d to super silnik do SuV ale nie zakłamujmy rzeczywistości. Przy obecnych skrzyniach tak jak ktoś napisał wyżej, wciskamy pedal gazu i skrzynia sama reaguje. W BMW działa to super w odróżnieniu od np. od Audi (poza S). Jesli ktos potrzebuje zasięgu i oszczędności na paliwie to wybór jest prosty. Ale jeśli nie ma to kluczowego znaczenia to 40i oferuje bardzo dużo i jest stosunkowo oszczędne.

Skad Ty bierzesz te swoje czasy to nie wiem, chyba z tej smiesznej strony, ktora estymuje wyniki, a nie pochodzą one z prawdziwych pomiarów z jakiegos RaceBoxa itp. 

Jedyne wiarygodne zrodlo w tej dyskusji odnosnie osiagow to sa te filmy wstawione pare postow wyzej od tego goscia co nagrywa je chyba w Rumunii z Dragy albo czyms lepszym, kiedys na nie trafilem. Tam widac, ze 30d jest relatywnie blisko do 40i. Gdyby przetestował 40d byłyby jakies pomijalne roznice 40d vs 40i. I tu mowimy o testowaniu przyspieszenia, a nie jezdzie codziennej gdzie nie ma trybu Sport, nie ma launch control, nie ma pałowania na maksa, tylko liczy sie dynamika na pół gwizdka. W codziennej jezdzie 40d bedzie sprawialo lepsze wrazenie niz 40i, w tym nadwoziu.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
21 minut temu, kkx5 napisał(a):

Przestan... Masz w podpisie moderator..... 

 

Pamiętam jak prawie 20 lat kupiłem 320d E91

Zalogowałem się wtedy na forum.

W porównaniu do ówczesnych wolnossacych benzyn ten diesel to był przeciąg. Potem 530d, 330d. Naprawdę relacja spalanie/osiągi odczucia z jazdy byly super. 

Tylko ze teraz obecne benzyny zrobiły mega skok.

Turbo twin scroll i mhev zniewlowaly lag, szybkie skrzynie momentalnie redukują bieg, nie ma potrzeby momentu z dołu jak potrzebowaly diesle z zf6hp.

No i spadek spalania w benzynach jest olbrzymi. Gdzie 3 litrowe B58 palą średnio 9-11 litrów. N54/55 paliły 13 litrow-16.

W dieslach spadło że średnich 9 litrów w M57 do ok. 7-8 litrów w B57.

Mogę zgodzić się ciężki klockowaty SUV, lepiej pasuje tu diesel.

No i jest wrażenie jest żwawości diesla.

Ale to tylko wrażenie. 

 

 

  • Lubię to 5
Opublikowano
2 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Jeszcze raz zapytam jakie to

ma znaczenie przy nowoczesnym szybkim automacie? Gdzie ta jazda momentem daje zysk? W jakim zakresie predkosci diesel bedzie szybszy od benzyny?

Jeszcze raz odpowiem: nie musisz wkręcać za każdym razem do samej góry, jak chcesz mieć dobrą dynamikę.

Automat nie ma żadnego znaczenia, skoro i tak jedziesz na czerwone pole raz za razem. A 40d sobie na dole spokojnie miesza a tak jest szybsze od wszystkich innych aut.

Do rodzinnego auta / SUVa to atut, że nie zarzynasz silnika co chwila.

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, JarekR napisał(a):

Jeszcze raz odpowiem: nie musisz wkręcać za każdym razem do samej góry, jak chcesz mieć dobrą dynamikę.

Automat nie ma żadnego znaczenia, skoro i tak jedziesz na czerwone pole raz za razem. A 40d sobie na dole spokojnie miesza a tak jest szybsze od wszystkich innych aut.

Do rodzinnego auta / SUVa to atut, że nie zarzynasz silnika co chwila.

Myslisz ze przy codziennej jezdzie benzyna laduje caly czas pod czerwonym polem? 3.5-4 tys obrotow wystarcza w 40i zeby w stosunku do aut obok bylo juz szybko.

 

47 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Ostatnie dwa komentarze najlepiej to wszystko podsumowują.

nie najlepiej podsumowują tylko sa zgodne z Twoim zdaniem😉

 

moim zdaniem jak ktos nie patrzy na to jak auto jedzie to 30d. oszczędza przy zakupie i na spalaniu. 

 

40d drozszy i wolniejszy od 40i zacznie ekonomicznie byc uzasadniony dopiero powyzej 100 tkm.

Opublikowano
25 minut temu, IronSzn napisał(a):

Myslisz ze przy codziennej jezdzie benzyna laduje caly czas pod czerwonym polem? 3.5-4 tys obrotow wystarcza w 40i zeby w stosunku do aut obok bylo juz szybko.

 

nie najlepiej podsumowują tylko sa zgodne z Twoim zdaniem😉

 

moim zdaniem jak ktos nie patrzy na to jak auto jedzie to 30d. oszczędza przy zakupie i na spalaniu. 

 

40d drozszy i wolniejszy od 40i zacznie ekonomicznie byc uzasadniony dopiero powyzej 100 tkm.

W tym samym czasie jak Twoje 40i jeździ po miescie krecac sie do 3.5-4 tys obrotow, to 30d/40d robi to samo krecac sie do 2.5 tys obrotow. Oba nawet w tym trybie jezdzenia wyprzedzaja innych uczestnikow ruchu.

Najlepiej podsumowują, bo są tam wypisane kluczowe fakty. Te fakty zaprzeczają Twojej subiektywnej opinii, w której wszystkie kategorie wygrywa 40i. Rozumiem, ze wiesz lepiej zarowno od klientow (znacząca większość sprzedanych w ostatnim roku X5 to diesle) oraz od samego producenta, ktory jednak te silniki w gamie z jakiegoś powodu zamieścił.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

W tym samym czasie jak Twoje 40i jeździ po miescie krecac sie do 3.5-4 tys obrotow, to 30d/40d robi to samo krecac sie do 2.5 tys obrotow. Oba nawet w tym trybie jezdzenia wyprzedzaja innych uczestnikow ruchu.

Najlepiej podsumowują, bo są tam wypisane kluczowe fakty. Te fakty zaprzeczają Twojej subiektywnej opinii, w której wszystkie kategorie wygrywa 40i. Rozumiem, ze wiesz lepiej zarowno od klientow (znacząca większość sprzedanych w ostatnim roku X5 to diesle) oraz od samego producenta, ktory jednak te silniki w gamie z jakiegoś powodu zamieścił.

To normalne ze benzyna mając szerszy zakres użytecznych obrotów kreci sie wyzej. Zawsze tak bylo i pewnie bedzie. Ps wiecej w europie sprzedalo sie tesli y niz x5 tutaj tez wiekszosc ma racje? Biorąc po uwagę dane ze wszystkich rynkow to wiecej sprzedaje sie x5 w benzynie niz dieslu
 

w poprzednich postach tez byly kluczowe fakty ze benzyna jest szybsza tansza niz 40d itd ale uznajesz za kluczowe tylko subiektywna opinie dwoch uzykownikow piszacych ze do suva lepiej pasuje diesel. 
 

dla mnie najlepiej do suva pasuje mocne v8 wszystko inne to kompromis;) 

Edytowane przez IronSzn
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, IronSzn napisał(a):

To normalne ze benzyna mając szerszy zakres użytecznych obrotów kreci sie wyzej. Zawsze tak bylo i pewnie bedzie. Ps wiecej w europie sprzedalo sie tesli y niz x5 tutaj tez wiekszosc ma racje? Biorąc po uwagę dane ze wszystkich rynkow to wiecej sprzedaje sie x5 w benzynie niz dieslu
 

w poprzednich postach tez byly kluczowe fakty ze benzyna jest szybsza tansza niz 40d itd ale uznajesz za kluczowe tylko subiektywna opinie dwoch uzykownikow piszacych ze do suva lepiej pasuje diesel. 
 

dla mnie najlepiej do suva pasuje mocne v8 wszystko inne to kompromis;) 

Jak bierzesz pod uwage USA gdzie jest 400 mln mieszkancow i nie ma w ofercie X5 w dieslu, to tak, "wiecej sie sprzedalo benzyn" 🤣

40d ma zblizone osiagi do 40i. 30 KM mniej, ale za to około 200 Nm więcej. 0-100 zrobią w tym samym czasie, około 5.0-5.1 sek - tak wynika z pomiarów z gps, które widziałem w necie. 100-200 juz bedzie troche na korzysc benzyny, ale bez duzej roznicy.

Owszem, benzynowe V8 jest najfajniejsze do tego typu samochodu, jezeli ktos nie liczy pieniedzy.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
3 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Skad Ty bierzesz te swoje czasy to nie wiem, chyba z tej smiesznej strony, ktora estymuje wyniki, a nie pochodzą one z prawdziwych pomiarów z jakiegos RaceBoxa itp. 

Jedyne wiarygodne zrodlo w tej dyskusji odnosnie osiagow to sa te filmy wstawione pare postow wyzej od tego goscia co nagrywa je chyba w Rumunii z Dragy albo czyms lepszym, kiedys na nie trafilem. Tam widac, ze 30d jest relatywnie blisko do 40i. Gdyby przetestował 40d byłyby jakies pomijalne roznice 40d vs 40i. I tu mowimy o testowaniu przyspieszenia, a nie jezdzie codziennej gdzie nie ma trybu Sport, nie ma launch control, nie ma pałowania na maksa, tylko liczy sie dynamika na pół gwizdka. W codziennej jezdzie 40d bedzie sprawialo lepsze wrazenie niz 40i, w tym nadwoziu.

Testując X5 pre LCI 30d, 40d, 40i (333), 45e oraz LCI 30d uważam tak samo.
40d jeździ najlepiej na co dzień i najlepiej pasuje do SUVa. Brzmi również bardzo dobrze. Może to będzie kontrowersyjna opinia i na bazie YT, ale zdecydowanie lepiej od aktualnego V8 M60i, które zostało solidnie skastrowane z dźwięku vs M50i.

Jeśli stanie na kolejnym G20 najprawdopodobniej wezmę je właśnie w M340i, idealnie pasuje do charakteru auta i sposobu, w jaki będzie użytkowane.

  • Lubię to 2
  • Przykro mi 1
Opublikowano
22 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Tak czytam powyższe i sobie myślę, że trudno mi wyobrazić sobie realne warunki, w których dałoby się w 40i osiągnąć średnie spalanie na poziomie 17-18...

Kurde to ja jakis zdrowo walniety musze byc bo zeby ponizej 12 zejsc to sie musze starac. Dzisiaj mi sie udalo na niedlugiej trasie zejsc do 9l ale jechalem caly czas na eko pro i praktycznie nie wyprzedzalem (tylko jakies zawalidrogi). Jak dla mnie 15l/100 do osiagniecia bez problemu na codzien i jakby mi nie bylo zal ze tyle kasy w powietrze leci to pewnie taka bym mial srednia (teraz mam srednia 12l od nowosci). Nawet 20l to nie jest wcale jakos bardzo duzo przy tym silniku, wystarczy troche dynamiczniej jezdzic (nawet nie koniecznie bardzo szybko, tylko po prostu dynamicznie).

  • Lubię to 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, właczcie sobie podczas jazdy Sport Displays i zobaczcie ile srednio macie, przy normalnej jezdzie, mocy pod butem w dieslu a ile w benzynie a zrozumiecie czemu diesel jest dynamiczniejszy na co dzien.

Mam porownanie silnika 40i (znajomego) i mojego M50d. Rożnica w mocy maksymalnej to tylko 20KM. Na papierze moje 50d to tylko kilka dziesiatych sekundy lepiej do 100 od tej znakomitej skąd inąd benzyny. Przy zwykłej jeździe jednak wydaje się jakbyś w 50d miał "huragan" pod maską (50d) vs samochód o bardzo dobrych osiągach(40i). Start spod świateł, but w podłoge przy dowolnej prędkości i odchodze tej benzynie tylko minimalnie...

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Przy zwykłej jeździe jednak wydaje się jakbyś w 50d miał "huragan" pod maską (50d) vs samochód o bardzo dobrych osiągach(40i). Start spod świateł, but w podłoge przy dowolnej prędkości i odchodze tej benzynie tylko minimalnie...

jak to ladnie kolega powyzjej ujal: benzyna zapierdala, diesel wydaje sie ze zapierdala 😉 

  • Lubię to 3

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano (edytowane)

Cos w ten deseń. Aczkolwiek to wrazenie huraganu z czegos wynika i wg mnie z tego, ze ciąg potrzebny do wykonania zadania jest dostępny na prawie każde żądanie i szybciej niż w benzynie. Intensywnie, ale krótko :). W codziennej jeździe takie właśnie są potrzeby. 40d jest o tyle fajniejsze od 30d, że wyżej się kręci dając złudzenie jechania czyms miedzy typowym dieslem a benzyną. 30d ma sztucznie osłabioną górę, żeby było miejsce na 40d, które również korzysta z motoru o poj. 3.0 L.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam jeszcze, że przez całe "przedliftingowe" lata trwała na tym forum dyskusja na temat czy dopłata do 30d względem 25d jest uzasadniona! Grono użytkowników twierdziło, że 230KM pod maską X5 zapewnia dobre, zupełnie wystarczające osiągi. Teraz debatujemy czy 300KM się do czegoś nadaje czy dopiero okolice 400KM dają radę. Trzeba przyznać, że zdecydowanie idziemy w stronę rozwiązywania problemów pierwszego świata😉

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 2
  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
59 minut temu, Ratm napisał(a):

jak to ladnie kolega powyzjej ujal: benzyna zapierdala, diesel wydaje sie ze zapierdala 😉 

Nie do końca zrozumiałeś moją wypowiedź. Bardziej chciałem zwrócić uwagę, że przy takiej zwyczajnej jeździe masz pod butem w porównywanych przeze mnie silnikach 200-250KM w dieslu i 150-200KM w benzynie. Do tego diesel ma wiecej Nm przy 1200RPM niż benzyna w peaku. Dopiero przy pełnym ogniu benzyna pokazuje pazur. Do sportu benzyna do ciężkiego suva diesel. Amen.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Sorry, Panie i Panowie, ale tego się już czytać nie da 😂 8 stron tego samego mięsa, a wątek jest w zasadzie 30d vs 40d 🤦🏻‍♂️

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak jeden z drugim nie potrafi odroznic momentu obrotowego od mocy to wychodza takie bzdety. Auta uzytkowe jezdza momentem, auta sportowe jezdza moca. Jesli tak nie jest i trzymamy sie benzyny, to zapraszam aby przejechac sie e90 330i (3.0i r6, wolnossak) oraz f30 330i (2.0i turbo), przeciez to e90 to zamula strasznie, dlaczego? Uzytkowo brakuje momentu od dolu ale gora, no gora jest, ogien spod swiatel... To samo tyczy sie 40d vs 40i, no b58 z tym smiesznym 500NM zamula strasznie vs b57 670nm, ale spod swiatel tak, to idzie, na krajowce tez goni... z butem w podlodze. Do 50d to nawet nie porownuje, tam prawie 800nm... 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Nie do końca zrozumiałeś moją wypowiedź. Bardziej chciałem zwrócić uwagę, że przy takiej zwyczajnej jeździe masz pod butem w porównywanych przeze mnie silnikach 200-250KM w dieslu i 150-200KM w benzynie. Do tego diesel ma wiecej Nm przy 1200RPM niż benzyna w peaku. Dopiero przy pełnym ogniu benzyna pokazuje pazur. Do sportu benzyna do ciężkiego suva diesel. Amen.

"Do sportu benzyna do ciężkiego suva diesel." -> To bym jeszcze uzupełnił o "do ciężkiego suva warunkowo benzynowe V8 TT, które na dole oferuje moment taki jak w dieslach R6, a na górze błyszczy wysoką mocą benzyny". 2 w 1. Tylko że okupione spalaniem, ktore mało kto długoterminowo zaakceptuje. Nawet jesli nie bedzie chodzilo o pieniadze, to z pewnoscia odczuwalny bedzie ograniczony zasięg.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Koledzy sprawa jest tutaj prosta: chcesz auto na wieś albo jako narzędzie pracy - bierz diesla. Oczekujesz auta premium lub do miasta: co najmniej 40i. 
Miejcie odwagę przyznać, że klekot, dpf i dolewki mocznika nie są premium. 

Edytowane przez Fikus
  • Haha 4
Opublikowano

Ja od siebie dodam jeszcze jedno spostrzeżenie - jeśli chcemy porównywać podobne osiągi 40i i 30d/40d to jedna rzecz 'rzuciła mi się w ucho' - mianowicie benzyna jest dużo głośniejsza, ponieważ kręci się bardzo wysoko, paradoksalnie diesel jest przyjemniejszy (mniej drażniący) dla ucha przy dynamicznej jeździe jeśli nie zależy nam na dźwięku benzynowego r6, a po prostu względnej ciszy. Słychać to również na filmikach, które ktoś wcześniej wrzucił w tym wątku. Możliwe, że w miejskim toczeniu benzyna jest cichsza, ale jakoś nie było to dla mnie zauważalne - oba silniki są bardzo ciche lub wygłuszenie jest bardzo dobre.

Opublikowano

nie zgodzę się z tym, że benzyna jest głośniejsza.... jak napisał wyżej @JarekR, potwierdzam z autopsji, że w kabinie silnika V8 nie słychać w ogóle, a z zewnątrz brzmi jak jakaś 4-cylindrowa benzyna w aucie budżetowym... totalna załamka 😞

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

W tym segmencie tylko SQ7/SQ8 TFSI brzmi. Praktycznie na każdym filmie po premierze X5 LCI, wspominali, ze M60i nie brzmi. Z tego względu poszedłem po V8 do Audi, mimo że wolałbym BMW z różnych względów.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@maciek_w zaznaczyłem, że chodzi o 40i. Sam póki co mam jeszcze V8 i rzeczywiście zgoda - w ogóle nie słychać, a jeśli nawet to bardzo przyjemnie. Natomiast to V8 ma potężny moment obrotowy od dołu i w codziennej, spokojnej jeździe silnik chodzi na niskich obrotach - ma po prostu ogromny zapas mocy i momentu.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.