Skocz do zawartości

LCI 3.0d vs 4.0d


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Średnia to roznica na całości eksploatacji a nie w 1 punkcie przy 200 km/h na autostradzie. Ale i przy 200km/h zaryzykuję ze nie będzie 5 l różnicy.

nadal nie wiem co myśleć o tezie „uzytkowo diesel jedzie lepiej” co tzn lepiej? Naciskasz gaz albo hamulec w automacie. Jak stojąc na światłach jeden jest w dieslu drugi w benzynie kto odjedzie szybciej? Kto zrobi szybciej wyprzedzanie na krajowce? Albo kto szybciej wróci do prędkości przelotowej. A autostradzie po wyprzedzaniu tira?

czy nasz na mysli „dupohamownie” ? 

 

 

Edytowane przez IronSzn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, JarekR napisał(a):

1. Różnica 5 litrów przy dynamicznej jeździe. Więcej też możliwe. Jak ktoś ma różnicę tylko 3 litry między 40i a 40d to najlepiej do jego potrzeb pasuje silnik… 25d😉

2. Jest różnica pomiędzy koniecznością ciągnięcia auta wysoko a nie. Użytkowo 40d jedzie lepiej. Na stoperze wykorzystując maksymalny potencjał 40i będzie szybsze (przy czym wtedy trzeba zapomnieć o spalaniu poniżej 15, będzie to raczej 17-18).

3. Na złotówki bym nie przeliczał przy tej wartości aut. Nie w przypadku tej marki i tego modelu.

4. Teoretycznie dźwięk z głośnika (w 40i też jest) słaba sprawa. W praktyce, tak jak to zostało zrobione, gdy wsiadasz do 30d bez opcji tego „wydechu”, czujesz jakbyś jechał wykastrowanym autem. Ja polecam. 

5. Najprawdopodobniej będę zamawiał lada dzień B58, ale… w zupełnie innej budzie niż klocek X5/X7. 

6. Jeśli auto jeździ wyłącznie po mieście - jasne. Wtedy 40i zdecydowanie. Przy swoim obecnym użytkowaniu (specyficzne, bo z małym dzieckiem jeżdżę teraz delikatnie i super płynnie a trasy dużo krótsze) też 40i miałoby większy sens.
Ale jeśli ktoś użytkuje X5 standardowo (50+% km przebiegu w trasie) to diesel się zdecydowanie tu broni - ten napęd praktycznie nie ma słabych stron w X5/X7 i z całkowitą pewnością (bo jeździłem prawie wszystkim z tego segmentu) jest najlepszy na rynku.

7. Jeśli komuś pasuje bardziej 40i to trzeba brać 40i. To całkowicie oczywiste 🙂 30d (też fajny silnik) dla odmiany odradzam, skoro jeszcze można mieć jeszcze lepsze 40d.

Pozytywne jest to, że nie ma tu złego wyboru.

A jezdziles GLE 450d lub amg 53. Jak wrazenia vs 40d? Ciekaw jestem opinii bo powaznie rozwazam jako alternatywa do obecnego x5 40d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chyba w tych rozważaniach bierzecie "stare" X5 40i.

Przecież teraz B58 po technical update ma 40 KM więcej i 90 Nm więcej.

Dodatkowo ma palić mniej.

Przecież ten 380KM X5 40i robi co chce ze starym X5 40i i 40dZrzutekranu(28).thumb.png.4080cb7229e9a6f52f5d754aba6c2114.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Jezdzilem 540i i pomimo ze na autostradach i eskach bylo mocno nie przepisowo to srednia z kilkudziesieciu tysiecy km byla 10l. To daily a nie auto torowe, wiekszosc czasu jedziesz tak jak warunki pozwalaja. Mam nadzieje ze w tym tygodniu odbiore swoje x5. Chętnie na trasie zrobie dokumentacje ze spalania

Ja miałem w 540dT spalanie koło 12 z 20 kkm. Auto na dużo pozwalało 🙂

W X5 40d mam niższe, mimo większej masy i gorszej aerodynamiki. Spokojniej jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marchall napisał(a):

A jezdziles GLE 450d lub amg 53. Jak wrazenia vs 40d? Ciekaw jestem opinii bo powaznie rozwazam jako alternatywa do obecnego x5 40d

GLE 400d jeździłem (bez mild hybrid). Bardzo dobre wrażenia. Jak nie lubię Mercedesów przez ich absurdalne offsety kierownicy (nie jest zamontowana prosto), tak w GLE jest to prawie niewyczuwalne. Auto bardziej nastawione na komfort, ale reakcje na gaz, układ kierowniczy, skrzynia, zawieszenie - wszystko super. GLE SUV udany model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rufio napisał(a):

Chyba w tych rozważaniach bierzecie "stare" X5 40i.

Przecież teraz B58 po technical update ma 40 KM więcej i 90 Nm więcej.

Dodatkowo ma palić mniej.

Przecież ten 380KM X5 40i robi co chce ze starym X5 40i i 40dZrzutekranu(28).thumb.png.4080cb7229e9a6f52f5d754aba6c2114.png

Potwierdzam, jeździłem jeszcze 333 KM w 540i, X5 40i i X5 45e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Średnia to roznica na całości eksploatacji a nie w 1 punkcie przy 200 km/h na autostradzie. Ale i przy 200km/h zaryzykuję ze nie będzie 5 l różnicy.

nadal nie wiem co myśleć o tezie „uzytkowo diesel jedzie lepiej” co tzn lepiej? Naciskasz gaz albo hamulec w automacie. Jak stojąc na światłach jeden jest w dieslu drugi w benzynie kto odjedzie szybciej? Kto zrobi szybciej wyprzedzanie na krajowce? Albo kto szybciej wróci do prędkości przelotowej. A autostradzie po wyprzedzaniu tira?

czy nasz na mysli „dupohamownie” ? 

 

 

To co pisałem wcześniej, nie musisz każdorazowo przechodzić przez wysokie obroty, silnik jeździe bez wysiłku a i tak jest szybko.

Porównywanie osiągów przy maksymalnym obciążeniu nie jest adekwatne do sytuacji drogowych. 

W aucie o tak dużej bezwładności, ten mocny dół wydaje się być bardziej istotny niż maksymalne osiągi dostępne przy wyższych obrotach.

Jak korzystasz z tych osiągów (a tak zakładam, skoro porównujesz osiągi przy maksymalny dognitaniu) to będzie nawet więcej niż 5 litrów. Powyżej 200 na 100% będzie więcej. Przy bardzo dynamicznej jeździe ciągnąć do samej góry przy każdym przyspieszeniu - również.

Edytowane przez JarekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Auta jezdza momentem nie moca. Benzyne musisz wkrecac a diesla nie. Pojezdzij 40i i 40d. 

Jeszcze raz zapytam jakie to

ma znaczenie przy nowoczesnym szybkim automacie? Gdzie ta jazda momentem daje zysk? W jakim zakresie predkosci diesel bedzie szybszy od benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, _holek napisał(a):

To moje X5M z 20k nalotem. 

IMG_8969.png

U mnie trochę mniej. To są, rzecz oczywista, średnie z wielu przejazdów i nic nie mówią o chwilowym spalaniu w jakiś szczególnych warunkach. Na przykład, jazda 200 km po autostradzie sprawia, że w baku jest wir, a na wyświetlaczu wyskakują liczby powyżej 20/100. Tylko to są chwilowe sprawy. Wklejałem już w innych wątkach przykłady dłuższych tras (np Wawa-Wro), gdzie przy średnich rzędu 130-140 wychodziło średnie spalanie ok 13. I cały czas zastanawiam się, czy/dlaczego X5 40i może palić tyle samo... Strzelam, że co najmniej 2 litry powinno być oszczędniejsze od M60i. Ile pali 40d? Zgaduję, że musiałoby to być 8-9/100, aby 40i znalazło się gdzieś w środku przedziału między 40d, a M60i

Byłbym jakimś turbo hipokrytą zarzucając cokolwiek silnikowi 40d. Miałem dwa samochody z jego wcześniejszymi wcieleniami (535d i 740d) i oba były zachwycające w kwestii "zbierania się z dołu" i oszczędnego obchodzenia się z paliwem przy dużych prędkościach. Irytował mnie klekot, ale może to poprawili w obecnej generacji

Jak już ktoś powyżej powiedział, w przypadku X5 nie ma złego wyboru silnika. Wszystko sprowadza się do tego, co kto lubi / potrzebuje / może

 

WhatsApp Image 2024-10-13 at 13.40.26.jpeg

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 3

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, IronSzn napisał(a):

Rozumiem zachwyt nad momentem z dolu w manualu. Ale we wspolczesnym automacie? Naciskasz gaz i auto robi te np 80-140 i czy moment jest nizej czy wyzej jakie to ma znaczenie. Liczy sie czas w jakim to zrobi

Naciskasz gaz i w dieslu jedziesz, a w benzynie czekasz na redukcje i dopiero jedziesz, najprosciej rzecz ujmujac.

Chyba ze akurat robisz pomiary i w trybie manualnym wybrales sobie optymalny bieg do przyspieszania. Wtedy naciagniesz rzeczywistosc i benzyna zniszczy diesla. Jednak nie jest to scenariusz z zycia codziennego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, IronSzn napisał(a):

Jeszcze raz zapytam jakie to

ma znaczenie przy nowoczesnym szybkim automacie? Gdzie ta jazda momentem daje zysk? W jakim zakresie predkosci diesel bedzie szybszy od benzyny?

W zakresie uzytkowym, od 1000-2500. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na szybkość i płynność skrzyni w BMW, trudno uznać powyższe zachowanie benzyny za jakiś problem. Wszystko trwa jakieś ułamki sekund (redukcja + przyspieszenie)  

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Do tego masz strzał momentu z miękkej hybrydy.

Nawet mam wrażenie że pod wzgędem odejścia przez chwilę szybsze jest 540i 333KM z mhev niż M4 2016rok  431KM z DKG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IronSzn napisał(a):

Średnia to roznica na całości eksploatacji a nie w 1 punkcie przy 200 km/h na autostradzie. Ale i przy 200km/h zaryzykuję ze nie będzie 5 l różnicy.

nadal nie wiem co myśleć o tezie „uzytkowo diesel jedzie lepiej” co tzn lepiej? Naciskasz gaz albo hamulec w automacie. Jak stojąc na światłach jeden jest w dieslu drugi w benzynie kto odjedzie szybciej? Kto zrobi szybciej wyprzedzanie na krajowce? Albo kto szybciej wróci do prędkości przelotowej. A autostradzie po wyprzedzaniu tira?

czy nasz na mysli „dupohamownie” ? 

 

 

Jak stoisz na swiatlach - szybciej odjedzie diesel, po jakims czasie benzyna go przejdzie. Chyba ze bedziesz dwoma stal na aktywnym launch control i benzyna sie napompuje oraz ruszy z wyzszych obrotow niz zwykle.

Na krajowce - 40d zmiecie 40i. Zaryzykowalbym stwierdzenie, ze liczac od mysli w glowie kierowcy do zakonczenia manewru 30d bedzie na rowno z 40i. Po prostu 30d prawdopodbnie nie zredukuje albo zredukuje mniej biegow i szybciej odjedzie.

Autostrada po wyprzedzaniu tira - to zalezy czy widzac ze tir sie chowa przyszykujesz odpowiednio wczesniej nizszy bieg czy nie. Jesli tak, to benzyna odjedzie.

Edytowane przez Semtex93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maciek_w napisał(a):

Zważywszy na szybkość i płynność skrzyni w BMW, trudno uznać powyższe zachowanie benzyny za jakiś problem. Wszystko trwa jakieś ułamki sekund (redukcja + przyspieszenie)  

Ale trwa. Wiec skoro juz tak dokladnie chcemy zbadac sprawe, to trzeba to wziac pod uwage. Benzyna jest szybsza kiedy startuje z odpowiednich obrotow. W zyciu codziennym te wszystkie auta leniwie kreca sie w okolicach 1500-2000 obr/min. BMW ma dobra reakcje na gaz i dobra skrzynie, ale fizyki nie oszukasz i redukcja iles tam trwa, nie wiem 0,5-1,0 sek. To teraz odejmij to od 40i i prawdopodobnie bedzie blisko do 30d, w codziennym zyciu, nie na torze wyscigowym.

To dlatego w dupohamowni diesel wydaje sie szybszy i bardziej zwinny, bo z poczatku wszystko tam sie szybciej dzieje. Jednoczesnie po chwili euforii przychodzi moze nie rozczarowanie ale juz brak euforii i wtedy ogladasz benzyne ktora Cie mija i odjezdza. Tylko ze to jest scenariusz wyscigow i cisniecia na maksa. Ile razy w ciagu ostatnich miesiecy jechales na maksa? Poza autostrada nie widze takich miejsc. Ja mimo benzynowego V8 TwinTurbo moze pare razy. A i to sie nudzi bo ile razy mozna palowac na autostradzie i rzucac wszystkimi pasazerami.

 

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Auta jezdza momentem nie moca. Benzyne musisz wkrecac a diesla nie. Pojezdzij 40i i 40d. 

Jeździłem - piszesz kompletne bzdury, bo tak było kiedyś jak porównywałes auta turbodiesel z wolnossącymi benzynami. Aktualnie 40i ma turbo i to twinscrool. Wciskając pedal gazu przy każdej prędkości 40i będzie szybsze od 40d. Jest także lżejsze. Zobacz dane na Zephers.

22 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Naciskasz gaz i w dieslu jedziesz, a w benzynie czekasz na redukcje i dopiero jedziesz, najprosciej rzecz ujmujac.

Chyba ze akurat robisz pomiary i w trybie manualnym wybrales sobie optymalny bieg do przyspieszania. Wtedy naciagniesz rzeczywistosc i benzyna zniszczy diesla. Jednak nie jest to scenariusz z zycia codziennego.

 

Jak wyżej - kompletna bzdura pokazująca, że nie jeździłeś w życiu 40i. 

18 minut temu, kkx5 napisał(a):

W zakresie uzytkowym, od 1000-2500. 

Maksymalny moment obrotowy 40i to 1500-5200, a jaki jest 30d/40d?

3 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Ale trwa. Wiec skoro juz tak dokladnie chcemy zbadac sprawe, to trzeba to wziac pod uwage. Benzyna jest szybsza kiedy startuje z odpowiednich obrotow. W zyciu codziennym te wszystkie auta leniwie kreca sie w okolicach 1500-2000 obr/min. BMW ma dobra reakcje na gaz i dobra skrzynie, ale fizyki nie oszukasz i redukcja iles tam trwa, nie wiem 0,5-1,0 sek. To teraz odejmij to od 40i i prawdopodobnie bedzie blisko do 30d, w codziennym zyciu, nie na torze wyscigowym.

Kolejna kompletna bzdura - mam wrażenie że kompletnie nie korzystałeś ze skrzyni BMW, gdzie nie ma laga jak w Audi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Jak stoisz na swiatlach - szybciej odjedzie diesel, po jakims czasie benzyna go przejdzie. Chyba ze bedziesz dwoma stal na aktywnym launch control i benzyna sie napompuje oraz ruszy z wyzszych obrotow niz zwykle.

Na krajowce - 40d zmiecie 40i. Zaryzykowalbym stwierdzenie, ze liczac od mysli w glowie kierowcy do zakonczenia manewru 30d bedzie na rowno z 40i. Po prostu 30d prawdopodbnie nie zredukuje albo zredukuje mniej biegow i szybciej odjedzie.

Autostrada po wyprzedzaniu tira - to zalezy czy widzac ze tir sie chowa przyszykujesz odpowiednio wczesniej nizszy bieg czy nie. Jesli tak, to benzyna odjedzie.

 Ale to nie manual tylko automat ktory ogarnie sobie bieg szybciej niz czlowiek i 60-100, 80-120 

x5 40i 60-100 2.8 sekundy. 80-120 3.53 sekundy.  0-100 5.09 sekundy 0-60 2.37 sekundy 1/4 mili 13.53 (

x5 30d 60-100 3.2 sekundy. 80-120 3.99 sekundy.  0-100 5.56 sekundy 0-60 2.44 sekundy 1/4 mili 13.94 (

)

X5 40d nie znalazlem takiego pomiaru ale dla g01 m40d wychodzi 60-100 2.8 sekundy. 80-120 3.48 sekundy.  0-100 5.05 sekundy 0-60 2.22 sekundy 1/4 mili 13.40 (

a roznica wagi g05 do g01 to wg roznych zrodel 200-300 kg wiec w x5 bedzie gorzej

 

gdzie to „Zmiecie” . mylicie dupohamownie z rzeczywistymi wynikami

Po za tym jak depniesz w dieslu to tez skrzynia redukuje wiec doliczanie jakis czasow na redukcje to bzdura.  

 

 

 

Edytowane przez IronSzn
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Jak stoisz na swiatlach - szybciej odjedzie diesel, po jakims czasie benzyna go przejdzie. Chyba ze bedziesz dwoma stal na aktywnym launch control i benzyna sie napompuje oraz ruszy z wyzszych obrotow niz zwykle.

Na krajowce - 40d zmiecie 40i. Zaryzykowalbym stwierdzenie, ze liczac od mysli w glowie kierowcy do zakonczenia manewru 30d bedzie na rowno z 40i. Po prostu 30d prawdopodbnie nie zredukuje albo zredukuje mniej biegow i szybciej odjedzie.

Autostrada po wyprzedzaniu tira - to zalezy czy widzac ze tir sie chowa przyszykujesz odpowiednio wczesniej nizszy bieg czy nie. Jesli tak, to benzyna odjedzie.

Ale po co piszesz takie niesprawdzone bzdury po raz kolejny. Poniżej konkretne dane:

40-140, 40i 7,9s a 40d 11,2s. Przecież to jest przepaść.

80-120, 40i 3s, 40d 4,6s. Kolejny raz czas +50%

30d, 40d to super silnik do SuV ale nie zakłamujmy rzeczywistości. Przy obecnych skrzyniach tak jak ktoś napisał wyżej, wciskamy pedal gazu i skrzynia sama reaguje. W BMW działa to super w odróżnieniu od np. od Audi (poza S). Jesli ktos potrzebuje zasięgu i oszczędności na paliwie to wybór jest prosty. Ale jeśli nie ma to kluczowego znaczenia to 40i oferuje bardzo dużo i jest stosunkowo oszczędne.

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ty moze w koncu zrozumiesz ze nie masz wcisnac gazu aby jechac. Wstawiacie wciaz jakies porownania przy max bucie. Tak jezdzisz autem jeden z drugim? Uzytkowo x5m50i zamula strasznie wiec gdzie tu jeszcze 40i. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile tam jest w b58? 500NM? To gdzie to do momentu b57, nawet w podstawie 30d. Silnik b58 jest genialny ale bez przesady. Nie robic mi tu z niego jakiegos demona, tak po prostu nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kkx5 napisał(a):

A ty moze w koncu zrozumiesz ze nie masz wcisnac gazu aby jechac. Wstawiacie wciaz jakies porownania przy max bucie. Tak jezdzisz autem jeden z drugim? Uzytkowo x5m50i zamula strasznie wiec gdzie tu jeszcze 40i. 

A co mamy wciskac jak nie gaz zeby jechac? O czym Ty mowisz? Masz powyżej dane ze w kazdym zakresie predkosci diesel jest wolniejszy. A odczucia to co innego niz wartosci liczbowe. Przy coszienniej jezdzie zadne. Tych aut nie wykorzystuje 100% mozliwosci to oczywiste ale porownac realnie mozna wlasnie takie wartosci jak powyzej. Bo co chcesz porownywac przyspieszenie przy pedale / przepustnicy otwartej na 30-50%? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W dieslu nie wciskamy gazu, no bo akustyka jest mocno średnio.

Wtedy mamy mentalną blokadę,  żeby nie wciskać gazy. Może tu jest sedno problemu.

Nie wciskamy gazu w benzynie z przyzwyczajenia.

Ja tam lubię w benzynie gaz do dechy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.