IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia (edytowane) 28 minut temu, kkx5 napisał(a): Masz cos nie tak z autem. 520d spalajace wiecej niz 550d. A ile ma palic 2 litrowy diesel goniony 180-220? Wszystko ok z autem bylo. jak sie serio jeździ lewym pasem to auto na trasie wciaga wiecej niz w miescie Edytowane 30 Sierpnia przez IronSzn
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia Chcesz powiedziec ze 540i gonione 180-220/h pali 11,2l/100km?!
IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia 32 minuty temu, Michael1916 napisał(a): Chcesz powiedziec ze 540i gonione 180-220/h pali 11,2l/100km?! 11-12 zaleznie od wiatru. Srednia z trasy 166-170 sprawdzone kilka razy
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia Nie wiem co powiedziec zeby Cie nie urazic ale tyle pali 840d przy takich predkosciach...
IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia 7 minut temu, Michael1916 napisał(a): Nie wiem co powiedziec zeby Cie nie urazic ale tyle pali 840d przy takich predkosciach... Nie urazisz mnie, wiem ile mi auto paliło. Nie wierzysz? Sprobuj 😉 https://i.postimg.cc/CMrhLTgb/IMG-6200.jpg 540i potrafi tez tak. Ale po co? Tak samo kupie x5 z zalozeniem jezdzenia normalnie a nie o kropelce, przy tej cenie zakupu/opon/ ubezpieczenia to roznica na paliwie to juz pikuś 1
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia Przestan, 220km/h i 11.2...w b58. Badzmy powazni i zdecydowanie rozsadni.
IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia 2 minuty temu, kkx5 napisał(a): Przestan, 220km/h i 11.2...w b58. Badzmy powazni i zdecydowanie rozsadni. Napisałem jaka srednia z trasy i jaki zakres predkosci a nie ze 220 na tempomacie. Tak jak wspomnialem to moje doswiadczenia z 540i z 3 lat jezdzenia mozesz podzielic sie swoimi
Moderatorzy Rufio Opublikowano 30 Sierpnia Moderatorzy Opublikowano 30 Sierpnia 2 godziny temu, Michael1916 napisał(a): Chcesz powiedziec ze 540i gonione 180-220/h pali 11,2l/100km?! Trochę więcej. Tu po 40km jazdy. Trzeba się pogodzić z faktem, że jak na osiągi B58 pali mało. Nie kupowac za wszelką cene diesla. Choc do X5 moze lepiej http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
Zasłużeni forumowicze słonik40 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia Z mojej praktyki 20d, 30i, 40i to benzyna może zbliżyć się spalaniem do diesla ale przy płynnej jeździe, jak będzie dużo dynamicznych przyspieszen z gazem w podłogę to i w 30i potrafi podejść pod 20l/100. Diesel lepiej znosi tzn mniej pali przy kick downach.
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia No cos ty, trzeba sie pogodzic z faktem, ze n57/b57 jak na osiagi, pali bardzo malo. Benzyna jezdzisz inaczej bo wiesz ze wpierda...wiec jedziesz spokojnie, dieslem masz to w pompie i gonisz. Bylo tak od zawsze, jest nadal i bedzie. Jeszcze nie wymyslil perpetum mobile aby PB bylo blisko sprawnoscia ON. 3
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 30 Sierpnia 4 minuty temu, słonik40 napisał(a): Z mojej praktyki 20d, 30i, 40i to benzyna może zbliżyć się spalaniem do diesla ale przy płynnej jeździe, jak będzie dużo dynamicznych przyspieszen z gazem w podłogę to i w 30i potrafi podejść pod 20l/100. Diesel lepiej znosi tzn mniej pali przy kick downach. Dokladnie tak jest.
Semtex93 Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia Moze po prostu ciezka noga i 520d nie dawalo za bardzo rady. Wielokrotnie widzialem, ze 3.0 przy dynamicznej jezdzie, predkosci typu 200+ spala mniej niz 2.0
IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Opublikowano 30 Sierpnia Duzo teorii, ale czy nikt na forum nie ma x5 30d/40d/40i? zeby zrobic te 10 km przy predkosci 140-160-180 km i wrzucic wynik z komp? warto byloby rozmiar kol dodac i rodzaj opon(letnie/zimowe)
Zasłużeni forumowicze słonik40 Opublikowano 31 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 31 Sierpnia Stała jazda z określoną prędkością to są warunki bardziej laboratoryjne, mogą zdarzyć się sporadycznie przy bardzo małym ruchu ale przeważnie masz dużo zamulaczy wjeżdżających na lewy pas z prędkością 100-120km/h i musisz zwolnić a później znowu przyspieszyć.jeden będzie to robił z gazem w podłodze drugi bardzo delikatnie. Aby test był realny 2 osoby z różnymi silnikami i najlepiej tymi samymi felgami musiały by się umówić i jechać jeden za drugim utrzymując tą samą odległość. Ja podtrzymuję zdanie z postu kolegi wyżej. Diesel dużo więcej wybacza wciskanie gazu w podłogę niż benzyna co w benzynie często zachęca do spokojniejszej jazdy.
buster12 Opublikowano 31 Sierpnia Opublikowano 31 Sierpnia Kiedyś zapisałem sobie wartości z trasy z powrotu znad morza. 30d, 22 cale, tryb comfort, w środku 2+1 średnio zapakowani. Hel > Gdańsk, cykl mieszany (korek, miasto, obwodnica, itd): 7,7 Gdansk > nowy dwór mazowiecki ~300km (ciągła jazda S, Ruch umiarkowany, prędkość 150+, głównie koło 160-170): 9,1 Gdansk > centrum Warszawy (z uwzględnieniem przebudowy/swiatel na wysokości nowego dworu i miasta wieczorowa pora): 8,7 Średnia z całości 440km trasy: 8,5
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 1 Września Zasłużeni forumowicze Opublikowano 1 Września W dniu 30.08.2024 o 21:20, kkx5 napisał(a): Dokladnie tak jest. W dniu 30.08.2024 o 21:15, słonik40 napisał(a): Z mojej praktyki 20d, 30i, 40i to benzyna może zbliżyć się spalaniem do diesla ale przy płynnej jeździe, jak będzie dużo dynamicznych przyspieszen z gazem w podłogę to i w 30i potrafi podejść pod 20l/100. Diesel lepiej znosi tzn mniej pali przy kick downach. W dniu 30.08.2024 o 21:20, kkx5 napisał(a): Dokladnie tak jest. Dyskusja o spalaniu konczy sie tym co zawsze czyli przebijaniem sie na wyniki i porownywaniem nieporownywalnych warunkow poszczegolnych tras przy odmiennym stylu jazdy. Żadna benzyna nie bedzie palic tyle samo co diesel bo ma 15% mniej energii w każdym litrze paliwa! Nawet jakby sprawnosc silnikow benzynowych była taka sama jak diesli ( a przeciez nie jest!) to i tak minimalnie 15% roznica pozostanie
Moderatorzy Rufio Opublikowano 1 Września Moderatorzy Opublikowano 1 Września Dokładnie jest tak jak mówisz. Co do kosztów w 540i przez rok, przejechałem 27 tys km i spaliłem paliwa za 17 tys złotych. Nawet jak będzie 20% kosztów to jest to 3,5 tys zł. Ważeniejsze było ile auto straciło na wartości. Wg ubezpieczyciela utrata wartosci przez rok na polisie AC to 20 tys złotych. Ale katalogowo było 440 tys, teraz wg eurotaxu 270 tys. A patrzenie czy to będzie na paliwie 3 czy 7 tys więcej mało istotne. Z perspektywy kosztów relatywnie tanie było C63 6,2 litra pojemności. Co z tego, że dużo paliło, Jak utrata wartości była nieduża. 2 http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 1 Września Zasłużeni forumowicze Opublikowano 1 Września W tej klasie samochodow to kosztowo diesel od dłuzszego czasu przestał sie opłacac. Samą dopłatę to diesla w stosunku do porownywalnej mocowo benzyny ciezko odrobic. Doliczajac wieksze koszty serwisu i obecnie, wyglada na to, że wiekszą utrate wartosci diesla to pozostaje tylko kwestia wiekszego zasiegu i charakterystyki diesla ktory w suvie typu X5, jak dla mnie, sprawdza sie lepiej. Jest to jednak kwestia gustu. Jeździłem ostatnio kolegi X5 40i 381KM i trudno powiedzieć żeby tenu silnikowi czegoś brakowało. Osiągi bardzo dobre, kultura pracy wręcz wzorowa. Trudno by mi było teraz zdecydować czy 40i czy 40d. Możliwe, że wybrałbym 40i bo zwyczajnie tańszy. 1
Marchall Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września Zeby byla opcja 100 l baku. Lubie miec komfort duzego zasiegu po zalaniu do pelna 1
_holek Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września 5 godzin temu, Marchall napisał(a): Zeby byla opcja 100 l baku. Lubie miec komfort duzego zasiegu po zalaniu do pelna I po co Ci to? Poruszasz się po bezkresnych pustyniach i preriach? Walisz bez nawet paru minut przerwy trasy po 12 godzin? Ja u siebie muszę zalać co 3-5 godzin - akurat aby zrobić siku i rozprostować kości. 1
Marchall Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września 4 godziny temu, _holek napisał(a): I po co Ci to? Poruszasz się po bezkresnych pustyniach i preriach? Walisz bez nawet paru minut przerwy trasy po 12 godzin? Ja u siebie muszę zalać co 3-5 godzin - akurat aby zrobić siku i rozprostować kości. Bo tak lubię, chłopcze 1
_holek Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 9 godzin temu, Marchall napisał(a): Bo tak lubię, chłopcze Czyżby ktoś tu musiał sobie coś kompensować?
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 2 Września Zasłużeni forumowicze Opublikowano 2 Września Ten kto nie lecial po bezkresach Europy i nie musial tankowac w DE za €2 i nie stal w kolejkach, nie wie jak pomocny jest duzy bak paliwa. Stawanie na potrzeby fizjologiczne to nie to samo co stawanie na tankowanie paliwa. 3
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 2 Września Zasłużeni forumowicze Opublikowano 2 Września Dodałbym do tego koniecznosc analizy czy na nowym odcinku autostrady sa juz stacje i czy napewno dojade do nastepnej. Tankowanie przed wyjazdem w trase i powrot do domu bez rozglądania sie za paliwem jest bardzo komfortowy.
Marchall Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września 2 godziny temu, _holek napisał(a): Czyżby ktoś tu musiał sobie coś kompensować? Twoj post kompletnie nic nie wniosł do dyskusji, a jego formuła nie była zbyt uprzejma w moim kierunku, tak więc mogłeś go sobie darować. BTW nikogo nie interesuje czy na stacji szczasz, srasz, czy walisz co 3 godziny. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się