maciek_w Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 3 godziny temu, Marchall napisał(a): Przed podjeciem decyzji jezdzilem najpierw 40i i potem 40d. Po tym tescie od razu wiedzialem ze 40d. Odczuwalnie bardziej dynamiczna jazda niz 40i. Dla mnie odczuwalnie lepiej sie zbiera i dawal mi duzo wiecej funu niz 40i. Mimo ze na papierze do 100 maja podobne staty. Kultura pracy 40d naprawde na wysokim poziomie jak na dizla. Mowie o wersji przed lift, po lifcie troche podniesli moc wiec moze jest lepiej. Dla mnie wazny komfort to ze jak zaleje to moge jechac 800-1000km. Oczywiscie to subiektywna opinia No to problemu z wyborem nie ma. Najważniejsze, abyś Ty wiedział, co Ci w duszy gra i z którym motorem będzie Ci bardziej po drodze Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszcom Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Spalanie po 32000km w 30d to 7.5l. W benzynie miałbym napewno z 5l więcej bo nie jeżdżę jakoś wybitnie eko. Także dizel za wspomniany fan oraz spalanie póki co wygrywa. Jeśli będzie mi dane powtórzyć zakup za kilka lat to wybiorę 40d. Ponoć to jest istna katapulta także jak forsa się zgadza to warto. Jak zamawiałem swoje X6 to nie dało się wybrać 40d jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IronSzn Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Nie zgodzę się. Kilka razy zdarzyło mi sie jezdzic w jednej budzie dieslem i benzyna i nigdy przy podobnym stylu jazdy nie bylo różnicy rzedu 5l. 2-3 l max( roznica pomiedzy g31 520xd a 540ix w g30 bylo 2.4l na odcinku 60 tkm) roznica pomiedzy x3 2.0d a 20i 1.8 l. Czekam jeszcze na swoje x5 ale zakladam ze w stosunku do g30 bedzie 2 l wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 26 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IronSzn Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 28 minut temu, Michael1916 napisał(a): Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy. Tez kiedys bylem „wyznawca” diesla. Na szczęście spróbowałem benzyny większej niz 2 l. I zdecydowanie to o czym mówisz w rzeczywistości wyglada inaczej. Ja to sprawdzilem osobiscie majac „ te same” auto w opcji benzyna i diesel. Jezdzac do pracy ta sama trasa i trzymając te same prędkości na eskach i autostradach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 26 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia No i co sie okazało? Paliły tyle samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderatorzy Rufio Opublikowano 27 Sierpnia Moderatorzy Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 12 godzin temu, Michael1916 napisał(a): Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy. Teoria słuszna. Ale X5 40i jest tańszy o 20 tys. Moim zdaniem silnik 3.0 B58 spala niewiele jak na benzynę. Jest mega postęp względem N55. Zresztą mam 540i G31 xdrive i średnie spalanie po 50 tys kmod wyjazdu z salony na komputerze to 9,6 litra. To ile spali porównywalne 540d?? Max 2 litry mniej. A moze wyjdzie 1,5litra, szczególnie, że diesel nie lubi krótkiej jazdy miejskiej, zimny diesel dużo pali Dla porównania co prawda w M4 poprzedniej generacji S55, mam średnie spalanie 12,5 litra. Co prawda ma 100 koni więcej. http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IronSzn Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 10 godzin temu, Michael1916 napisał(a): No i co sie okazało? Paliły tyle samo? Nie ale bylo to 1-2 l roznicy a nie 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Semtex93 Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia (edytowane) 7 godzin temu, Rufio napisał(a): Teoria słuszna. Ale X5 40i jest tańszy o 20 tys. Moim zdaniem silnik 3.0 B58 spala niewiele jak na benzynę. Jest mega postęp względem N55. Zresztą mam 540i G31 xdrive i średnie spalanie po 50 tys kmod wyjazdu z salony na komputerze to 9,6 litra. To ile spali porównywalne 540d?? Max 2 litry mniej. A moze wyjdzie 1,5litra, szczególnie, że diesel nie lubi krótkiej jazdy miejskiej, zimny diesel dużo pali Dla porównania co prawda w M4 poprzedniej generacji S55, mam średnie spalanie 12,5 litra. Co prawda ma 100 koni więcej. Wg mnie tu jest blad w rozważaniu. G31 to auto niskie, na autostradzie ma niskie opory. Gdy wezmiemy X5 i bedziemy chcieli po autostradzie pojechac 180-200 kmh, to okaze sie, ze wcale to nie bedzie roznica 2 L miedzy X5 40i a X5 30d/40d. Obstawiam min. 4 L. Edytowane 27 Sierpnia przez Semtex93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderatorzy Rufio Opublikowano 27 Sierpnia Moderatorzy Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 37 minut temu, Semtex93 napisał(a): Wg mnie tu jest blad w rozważaniu. G31 to auto niskie, na autostradzie ma niskie opory. Gdy wezmiemy X5 i bedziemy chcieli po autostradzie pojechac 180-200 kmh, to okaze sie, ze wcale to nie bedzie roznica 2 L miedzy X5 40i a X5 30d/40d. Obstawiam min. 4 L. Trzeba wziąć na testy. Ale SUVy, to auta nie na autostradę. Spalanie przy średniej 180kmh w 540i G31 to 11.7 l/100km Ale Podsumowując X5 względem G31. X5: 1)droższy 2)więcej pali 3)aerodynamika cegły, jest głośniej 4)waga 400kg więcej, gorsze osiągi, większe zuzycie hamulców opon 5)droższe opony Plusy X5 1) wyżej zawieszony możemy jeździć po kraweznikach 2)trochę większy bagaznik, 3)lepsza wartość rezydualna. 1 http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek_w Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Z jednym z powyższych minusów X5 będę polemizował. Wg mnie, moje X5 jest cichsze wewnątrz od siódemki, którą jeździłem wcześniej (2021, LCI, 740d). Mówię o wszystkich odgłosach: praca silnika, szum wiatru, szum opon Różnica w odgłosach pracy silnika prawdopodobnie związana jest z tym, jaki mam/miałem silnik. Benzynowe V8 vs. rzędowy 6-cyl diesel -- dzięki Bogu, zgodnie z intuicją, benzyna pracuje dużo bardziej kulturalnie i cicho. Do tego stopnia, że serio podejrzewam BMW o perwersyjne wysyłanie podprogowego przekazu "Twoim następnym samochodem będzie elektryk". Tak samo cicho w środku (ja silnika nie słyszę), taka sama fala momentu obrotowego, tak samo mały przebieg między tankowaniem/ładowaniem 😅 Szumy wiatru w siódemce denerwowały mnie bardzo i nawet pisałem o tym na forum. Tam miałem standardowe szyby, a w X5 mam te "akustyczne" i różnica na korzyść X jest kolosalna. Żadnych innych zabiegów związanych z wyciszeniem wnętrza nie robiłem, zatem sama buda X musi być dość dobrze zaprojektowana i zrobiona, skoro te grubsze szyby dają tak duży efekt W kwestii kół pewnie jest podobnie - po prostu komuś chciało się zaprojektować samochód dobrze wyciszony. Inaczej nie umiem tego wyjaśnić. W X5 opony słyszę dokładnie tak samo, jak w siódemce (co znaczy, że w X koła muszą być de facto lepiej wyciszone, bo skoro w aucie jest ciszej dzięki grubszym szybom, wszystkie inne "hałasy" stają się wyraźniej zauważalne i ... przez to podświadomie odbierane jako głośniejsze) Ergo, złego słowa nie dam powiedzieć na wyciszenie X5 Denerwują za to stuki i skrzypienie różnych elementów. Ja naliczyłem już co najmniej 3 świerszcze (w przednich drzwiach i jednym z tylnych słupków)... Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Big_daddy Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia (edytowane) Fajny filmik jest porownywania spalania zwyklej 5 z 3.0 pb vs x5 z dieselem. x5 z 3.0 pb przy dynamicznej jezdzie w trasie spali zdecydowanie wiedej (tak do 4 litrow) vs 3.0 diesel i to wynika z czystej fizyki. w duzym uproszczeniu. Jak masz zamiar jezdzic wiecej w miescie, krotki dystanse i trzymac sie plus minus ograniczen to 3.0 pb bedzie ok. Jak masz ciezsza noge , glownie trasy i lubisz depnac to 3.0 d bedzie duzo lepsze…i roznica w zakupie ( po rabatch +/- 16 tys pln full opcja) zostanie zjedzona w 20-30 tys km i diesel staje sie lepszy. Edytowane 27 Sierpnia przez Big_daddy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderatorzy Rufio Opublikowano 27 Sierpnia Moderatorzy Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Filmik potwierdza do latania w trasie Suvy są nieekonomiczne. Przy 200kmh 40d X5 pali więcej od 540i. Aż jestem zaskoczony. http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 28 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia W ostatnich 7 latach miałem 4 BMW. 640i coupe RWD, 650i gran coupe Xdrive, X5 G05 M50d i 840d gran coupe xdrive. Nie wchodzac w szczegoły trasa, miasto, zima czy lato średnie ( co najmniej z kilkudziesieciu tys km) spalania przedstawiały sie tak. 640i - 12,2l/100km 650i - 16l/100km X5 M50d - 9,7l/100km 840d - 8,2l/100km Jeszcze wczesniej 520d RWD generacji F10 ze spalaniem 7,3l/100km. Wszystko mi sie jakby zgadza. To znaczy teoria z praktyką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Big_daddy Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 15 godzin temu, Rufio napisał(a): Filmik potwierdza do latania w trasie Suvy są nieekonomiczne. Przy 200kmh 40d X5 pali więcej od 540i. Aż jestem zaskoczony. Opory powietrza. Nic innego. Ale to przy 200, w przypadku jazdy do 160 to x5 wgrywa. suvy maja byc wygodne i lepiej izolowac nasz od nawierzchni. Ale nadal nie rozumiem suva takiego jak x5m po co slonia uczyc latac… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Semtex93 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia W zakresie 160-200 kmh X6 moze miec sporo korzystniejsze spalanie od X5. Nizej dach i bardziej opływowy tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipo12 Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kingu Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Godzinę temu, filipo12 napisał(a): Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍 Super, to mniej niż wersja z silnikiem 25d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElGringo Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2 godziny temu, filipo12 napisał(a): Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍 A można wiedzieć przy jakiej średniej prędkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamsoner Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 5 godzin temu, filipo12 napisał(a): Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍 ja również pokonałem podobną trasę Polska-Włochy w sierpniu i przy 3000km i prędkościach również do 150km/h (jedynie w Niemczech ciut szybciej) średnia wyszła 9,5l w silniku 40i. Rodzina 4 osobowa, samochodów załadowany na maxa ale bez bagażnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipo12 Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 4 godziny temu, ElGringo napisał(a): A można wiedzieć przy jakiej średniej prędkości? W komp średniej prędkości nie mogę znaleźć ale nie oszczędzałem auta jak nie było korku ta praktycznie cały czas lewym pasem więc zazwyczaj tak 130-150 a czasami i więcej. 48 minut temu, kamsoner napisał(a): załadowany na maxa ale bez bagażnika miałem na myśli sam bagażnik załadowany po dach - nie miałem bagażnika dachowego. Nie wykluczone że u mnie kolejny to będzie właśnie benzyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_holek Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia W dniu 28.08.2024 o 13:42, Big_daddy napisał(a): Ale nadal nie rozumiem suva takiego jak x5m po co slonia uczyc latac… Ja tam nie rozumiem takiego słonia z silnikiem od kosiarki ale nauczyłem się już dawno, że nie muszę wszystkiego rozumieć 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia W dniu 29.08.2024 o 08:26, filipo12 napisał(a): Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍 No to dla porownania z mojej podrozy po Europie 840d na dystansie 3000km przywiozłem wynik 6,5l/100km podrozujac tylko w dwie osoby. Jak to poza Polska jazda w miare zgodnie z przepisami + odcinki w Polsce ( jazda z Warszawy wiec z 700km polskimi autostradami było) bardzo szybko. Znow wiec wszystko sie jakby zgadza. Spalanie w trasie za granica ok. 6l/100km i zasieg 1100 - 1200km😲. Tankowałem za granica raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IronSzn Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia (edytowane) 520xd trasa Szczecin-Zamość 9,4 l 540ix trasa Szczecin - Zamość 11,2 l x3 2.0i trasa Szczecin- Warszawa 11.8 l ja mam takie porównania, styl jazdy podobny, moze 540i momentami bylo troche szybciej x5 ma spory bak wiec zasięg wyjdzie podobnie jak wcześniej Edytowane 30 Sierpnia przez IronSzn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 30 Sierpnia Zasłużeni forumowicze Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Masz cos nie tak z autem. 520d spalajace wiecej niz 550d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się