Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Marchall napisał(a):

Przed podjeciem decyzji jezdzilem najpierw 40i i potem 40d. Po tym tescie od razu wiedzialem ze 40d. Odczuwalnie bardziej dynamiczna jazda niz 40i. Dla mnie odczuwalnie lepiej sie zbiera i dawal mi duzo wiecej funu niz 40i. Mimo ze na papierze do 100 maja podobne staty. Kultura pracy 40d naprawde na wysokim poziomie jak na dizla. Mowie o wersji przed lift, po lifcie troche podniesli moc wiec moze jest lepiej. Dla mnie wazny komfort to ze jak zaleje to moge jechac 800-1000km. Oczywiscie to subiektywna opinia

No to problemu z wyborem nie ma. Najważniejsze, abyś Ty wiedział, co Ci w duszy gra i z którym motorem będzie Ci bardziej po drodze

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Spalanie po 32000km w 30d to 7.5l. W benzynie miałbym napewno z 5l więcej bo nie jeżdżę jakoś wybitnie eko.

 Także dizel za wspomniany fan oraz spalanie póki co wygrywa. Jeśli będzie mi dane powtórzyć zakup za kilka lat to wybiorę 40d. Ponoć to jest istna katapulta także jak forsa się zgadza to warto. Jak zamawiałem swoje X6 to nie dało się wybrać 40d jeszcze.

 

Opublikowano

Nie zgodzę się. Kilka razy zdarzyło mi sie jezdzic w jednej budzie dieslem i benzyna i nigdy przy podobnym stylu jazdy nie bylo różnicy rzedu 5l. 2-3 l max( roznica pomiedzy g31 520xd a 540ix w g30 bylo 2.4l na odcinku 60 tkm) roznica pomiedzy x3 2.0d a 20i 1.8 l. Czekam jeszcze na swoje x5 ale zakladam ze w stosunku do g30 bedzie 2 l wiecej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy.

Opublikowano
28 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy.

Tez kiedys bylem „wyznawca” diesla. Na szczęście spróbowałem benzyny większej niz 2 l. I zdecydowanie to o czym mówisz w rzeczywistości wyglada inaczej. Ja to sprawdzilem osobiscie majac „ te same” auto w opcji benzyna i diesel. Jezdzac do pracy ta sama trasa i trzymając te same prędkości na eskach i autostradach

  • Moderatorzy
Opublikowano
12 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Roznica w spalaniu miedzy porownywalna mocowo benzyna a dieslem to ok.30%. 15% to roznica w kalorycznosci paliwa i drugie 15% ze wzgledu na wyzsza sprawnosc silnika diesla. Znaczaco wieksze badz mniejsze roznice w spalaniu to zasługa innego stylu i warunkow jazdy.

Teoria słuszna.

Ale X5 40i jest tańszy o 20 tys.

Moim zdaniem silnik 3.0 B58 spala niewiele jak na benzynę.

Jest mega postęp względem N55.

Zresztą mam 540i G31 xdrive i średnie spalanie po 50 tys kmod wyjazdu z salony na komputerze to 9,6 litra.

To ile spali porównywalne 540d?? Max 2 litry mniej. A moze wyjdzie 1,5litra, szczególnie, że diesel nie lubi krótkiej jazdy miejskiej, zimny diesel dużo pali

Dla porównania co prawda w M4 poprzedniej generacji S55, mam średnie spalanie 12,5 litra. Co prawda ma 100 koni więcej.

 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Rufio napisał(a):

Teoria słuszna.

Ale X5 40i jest tańszy o 20 tys.

Moim zdaniem silnik 3.0 B58 spala niewiele jak na benzynę.

Jest mega postęp względem N55.

Zresztą mam 540i G31 xdrive i średnie spalanie po 50 tys kmod wyjazdu z salony na komputerze to 9,6 litra.

To ile spali porównywalne 540d?? Max 2 litry mniej. A moze wyjdzie 1,5litra, szczególnie, że diesel nie lubi krótkiej jazdy miejskiej, zimny diesel dużo pali

Dla porównania co prawda w M4 poprzedniej generacji S55, mam średnie spalanie 12,5 litra. Co prawda ma 100 koni więcej.

 

Wg mnie tu jest blad w rozważaniu. G31 to auto niskie, na autostradzie ma niskie opory. Gdy wezmiemy X5 i bedziemy chcieli po autostradzie pojechac 180-200 kmh, to okaze sie, ze wcale to nie bedzie roznica 2 L miedzy X5 40i a X5 30d/40d. Obstawiam min. 4 L.

Edytowane przez Semtex93
  • Moderatorzy
Opublikowano
37 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Wg mnie tu jest blad w rozważaniu. G31 to auto niskie, na autostradzie ma niskie opory. Gdy wezmiemy X5 i bedziemy chcieli po autostradzie pojechac 180-200 kmh, to okaze sie, ze wcale to nie bedzie roznica 2 L miedzy X5 40i a X5 30d/40d. Obstawiam min. 4 L.

Trzeba wziąć na testy.

Ale SUVy, to auta nie na autostradę. Spalanie przy średniej 180kmh w 540i G31 to 11.7 l/100km

Ale Podsumowując X5 względem G31. 

X5:

1)droższy

2)więcej pali

3)aerodynamika cegły, jest głośniej

4)waga 400kg więcej, gorsze osiągi, większe zuzycie hamulców opon

5)droższe opony

 

Plusy X5

1) wyżej zawieszony możemy jeździć po kraweznikach

2)trochę większy bagaznik, 

3)lepsza wartość rezydualna.

 

20240315_110017.jpg

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jednym z powyższych minusów X5 będę polemizował. Wg mnie, moje X5 jest cichsze wewnątrz od siódemki, którą jeździłem wcześniej (2021, LCI, 740d). Mówię o wszystkich odgłosach: praca silnika, szum wiatru, szum opon

Różnica w odgłosach pracy silnika prawdopodobnie związana jest z tym, jaki mam/miałem silnik. Benzynowe V8 vs. rzędowy 6-cyl diesel -- dzięki Bogu, zgodnie z intuicją, benzyna pracuje dużo bardziej kulturalnie i cicho. Do tego stopnia, że serio podejrzewam BMW o perwersyjne wysyłanie podprogowego przekazu "Twoim następnym samochodem będzie elektryk". Tak samo cicho w środku (ja silnika nie słyszę), taka sama fala momentu obrotowego, tak samo mały przebieg między tankowaniem/ładowaniem 😅

Szumy wiatru w siódemce denerwowały mnie bardzo i nawet pisałem o tym na forum. Tam miałem standardowe szyby, a w X5 mam te "akustyczne" i różnica na korzyść X jest kolosalna. Żadnych innych zabiegów związanych z wyciszeniem wnętrza nie robiłem, zatem sama buda X musi być dość dobrze zaprojektowana i zrobiona, skoro te grubsze szyby dają tak duży efekt

W kwestii kół pewnie jest podobnie - po prostu komuś chciało się zaprojektować samochód dobrze wyciszony. Inaczej nie umiem tego wyjaśnić. W X5 opony słyszę dokładnie tak samo, jak w siódemce (co znaczy, że w X koła muszą być de facto lepiej wyciszone, bo skoro w aucie jest ciszej dzięki grubszym szybom, wszystkie inne "hałasy" stają się wyraźniej zauważalne i ... przez to podświadomie odbierane jako głośniejsze)

Ergo, złego słowa nie dam powiedzieć na wyciszenie X5

Denerwują za to stuki i skrzypienie różnych elementów. Ja naliczyłem już co najmniej 3 świerszcze (w przednich drzwiach i jednym z tylnych słupków)... 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)

Fajny filmik jest porownywania spalania zwyklej 5 z 3.0 pb vs x5 z dieselem.

 

 

x5 z 3.0 pb przy dynamicznej jezdzie w trasie spali zdecydowanie wiedej (tak do 4 litrow) vs 3.0 diesel i to wynika z czystej fizyki.

 

w duzym uproszczeniu. Jak masz zamiar jezdzic wiecej w miescie, krotki dystanse i trzymac sie plus minus ograniczen to 3.0 pb bedzie ok. Jak masz ciezsza noge , glownie trasy i lubisz depnac to 3.0 d bedzie duzo lepsze…i roznica w zakupie ( po rabatch +/- 16 tys pln full opcja) zostanie zjedzona w 20-30 tys km i diesel staje sie lepszy.

 

 

 

 

Edytowane przez Big_daddy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ostatnich 7 latach miałem 4 BMW. 640i coupe RWD, 650i gran coupe Xdrive, X5 G05 M50d i 840d gran coupe xdrive. Nie wchodzac w szczegoły trasa, miasto, zima czy lato średnie ( co najmniej z kilkudziesieciu tys km) spalania przedstawiały sie tak.

640i - 12,2l/100km

650i - 16l/100km

X5 M50d - 9,7l/100km

840d - 8,2l/100km

Jeszcze wczesniej 520d RWD generacji F10 ze spalaniem 7,3l/100km.

Wszystko mi sie jakby zgadza. To znaczy teoria z praktyką.

Opublikowano
15 godzin temu, Rufio napisał(a):

Filmik potwierdza do latania w trasie Suvy są nieekonomiczne.

Przy 200kmh 40d X5 pali więcej od 540i. Aż jestem zaskoczony.

 

 

 

Opory powietrza.  Nic innego. Ale to przy 200, w przypadku jazdy do 160 to x5 wgrywa.

 

suvy maja byc wygodne i lepiej izolowac nasz od nawierzchni. Ale nadal nie rozumiem suva takiego jak x5m po co slonia uczyc latac…

Opublikowano

Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍

  • Lubię to 4
Opublikowano
Godzinę temu, filipo12 napisał(a):

Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍

Super, to mniej niż wersja z silnikiem 25d

Opublikowano
2 godziny temu, filipo12 napisał(a):

Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍

A można wiedzieć przy jakiej średniej prędkości? 

Opublikowano
5 godzin temu, filipo12 napisał(a):

Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍

ja również pokonałem podobną trasę Polska-Włochy w sierpniu i przy 3000km i prędkościach również do 150km/h (jedynie w Niemczech ciut szybciej) średnia wyszła 9,5l w silniku 40i. Rodzina 4 osobowa, samochodów załadowany na maxa ale bez bagażnika.

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, ElGringo napisał(a):

A można wiedzieć przy jakiej średniej prędkości? 

W komp średniej prędkości nie mogę znaleźć ale nie oszczędzałem auta jak nie było korku ta praktycznie cały czas lewym pasem więc zazwyczaj tak 130-150 a czasami i więcej.

48 minut temu, kamsoner napisał(a):

załadowany na maxa ale bez bagażnika

miałem na myśli sam bagażnik załadowany po dach - nie miałem bagażnika dachowego. Nie wykluczone że u mnie kolejny to będzie właśnie benzyna

Opublikowano
W dniu 28.08.2024 o 13:42, Big_daddy napisał(a):

Ale nadal nie rozumiem suva takiego jak x5m po co slonia uczyc latac…

Ja tam nie rozumiem takiego słonia z silnikiem od kosiarki ale nauczyłem się już dawno, że nie muszę wszystkiego rozumieć 😉

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 29.08.2024 o 08:26, filipo12 napisał(a):

Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍

No to dla porownania z mojej podrozy po Europie 840d na dystansie 3000km przywiozłem wynik 6,5l/100km podrozujac tylko w dwie osoby. Jak to poza Polska jazda w miare zgodnie z przepisami + odcinki w Polsce ( jazda z Warszawy wiec z 700km polskimi autostradami było) bardzo szybko. Znow wiec wszystko sie jakby zgadza. Spalanie w trasie za granica ok. 6l/100km i zasieg 1100 - 1200km😲. Tankowałem za granica raz.

Opublikowano (edytowane)

520xd trasa Szczecin-Zamość 9,4 l

540ix trasa Szczecin - Zamość 11,2 l

x3 2.0i trasa Szczecin- Warszawa 11.8 l

ja mam takie porównania, styl jazdy podobny, moze 540i momentami bylo troche szybciej

 

x5 ma spory bak wiec zasięg wyjdzie podobnie jak wcześniej

 

 

 

Edytowane przez IronSzn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz cos nie tak z autem. 520d spalajace wiecej niz 550d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.