Zasłużeni forumowicze maja22 Opublikowano 24 Maja Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców : Różnica w spalaniu 300 vs 350 KM Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie tu mam moja konfigurację https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 24 Maja Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja Gratulacje w związku z wyborem - auto będzie super niezależnie od silnika (30d vs 40d) * Różnica w spalaniu będzie pomijalna, jeśli w ogóle jakakolwiek * Siedzenia na pewno nie te "zwykłe sportowe". Weź albo komforty, albo sportowe M (takie, jak na załączonym zdjęciu mam u siebie i są wygodniejsze od komfortów; ale niestety sporo kosztują). Uwaga: zastanów się dobrze, czy chcesz masaż - moja osobista opinia jest taka, że jest to rzadko używany gadżet o bardzo niskiej wartości dodanej, a ponadto mechanizm masażu zabiera miejsce w fotelu i przez to jest w nim mniej gąbki - ergo, fotel z masażem jest mniej wygodny od tego samego fotela bez masażu. Moja rada - weź komforty bez masażu, chyba, że starczy budżetu na fotele M (są bezapelacyjnie najlepsze z dostępnych w X5) * W kwestii tapicerki są bardzo podzielone opinie. U siebie mam Merino, bo musiałem - nie ma innej opcji na fotelach M. Na komfortach można spokojnie wziąć Sensafin - ponoć jest dużo lepsza od poprzedniej wersji. W dotyku super. Nie wiem, jak z trwałością - chyba jest za krótko na rynku, aby można było coś obiektywnie potwierdzić. Natomiast warto się zastanowić, czy w aucie "za pół bańki" warto oszczędzać kilka tys na skórze i wybrać sztuczne tworzywo... * Ja mam wersję V8 (4.4 litra) i spalanie średnie po Warszawie wychodzi mi na poziomie 13/100... szok. Myślę, że 40i będzie oszczędniejsze, a radość z jazdy benzyną vs. dieslem musisz ocenić sam. Wszystkie moje poprzednie BMW miały diesla (2.0 184 KM, 3.0 320 KM, 3.0 340 KM) i za każdym razem obiecywałem sobie "to już ostatni diesel"... ;). Nie lubię klekotu. Ale lubię wielki moment obrotowy od niskich obrotów. No i spalanie nie takie straszne. Będą tacy, którzy stwierdzą, że do SUVa nic poza dieslem nie ma sensu. Pytanie, czy szukasz auta na wskroś rozsądnego, czy auta z mniejszym lub większym pazurem Powodzenia w wyborach! 1 Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Godlike Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja 2 godziny temu, maja22 napisał(a): Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców : Różnica w spalaniu 300 vs 350 KM Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie tu mam moja konfigurację https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z Fajny setup... ale ja bym dobrał pakiet innowacji i asysty professional. Są ultra zajebiste, działają perfekcyjnie w BMW i znacznie wpływają na poziom bezpieczeństwa na długich trasach autostradowych. Przemyśl też czy do pneumatyki chcesz zostawić koła 20", będzie bardzo bujało, chyba, że szukasz takiego właśnie efektu 🙂
Zasłużeni forumowicze maja22 Opublikowano 24 Maja Autor Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja THX panowie MAM dużo aut i same benzyny dlatego szukam dla żony auto które będzie 70% miasto i 30% pozostałe drogi. Wiem ze benzyna lepiej pasuje do miasta tylko jak wiecie z kobietami jest.....wsiadasz do auta a tam rezerwa i krew człowieka zalewa. A sami też wiecie ze taki samochód jest najwięcej użytkowany Felgi czy kolor to tak dobiorę to na samym końcu .....choć mnie korci 20 cali bo znowu moja kobieta strasznie uszkadza felgi i bez szczelny sposób mówi t "....nie JA to musiałeś taki kupić ":(((( 13 litrów w M-ce po mieście super dobry wynik
mariuszcom Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja 30D - spalanie 7.6l po 24tys. km. Jeżdżę normalnie ale duży udział to trasa. 1
Kingu Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja 7 godzin temu, maja22 napisał(a): Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców : Różnica w spalaniu 300 vs 350 KM Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie tu mam moja konfigurację https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z Nie wiem jak jest na zwykłych, ale komforty są bardzo wygodne - ostatnio zrobiłem 6,5tys km w ciągu kilku dni i jestem pod wrażeniem wygody, żadnego zmęczenia sylwetki. Jedyne co to teraz chciałbym wentylację, bo ta skóra którą mam (Vernasca Ivory White) trochę się klei w lato. Z tego co dziś jeszcze powiedziałbym jak must have to adaptacyjne reflektory oraz aktywny asystent (nie mam niestety pro) bo to bardzo relaksuje w trasie lub przy jeździe w dłuższych korkach.
Zasłużeni forumowicze maja22 Opublikowano 24 Maja Autor Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja oo 7,6 to super wynik tak komforty sa bardzo dobre - w salonie mówili ze sportowe te podstawowe tez są wygodne i nawet często je biora
buster12 Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja Sam niedawno stałem przed podobnymi wyborami, więc moje osobiste wnioski. 30d vs 40d. 2 turbiny vs 3 turbiny (jak leci jedna to zabiera ze sobą 1-2 pozostałe). +50KM da się zrobić programem bez głębokiego modzenia. Jest jeszcze 40i, ale kultura pracy R6 diesla jest nieporównywalna do zwykłych klekotów R4, a częściej wykorzystasz moment diesla niż moc z benzyny. Ja wybrałem 30d. Fotele komfortowe to minimum. Trochę gorzej trzymają niż podstawowe sportowe, ale są ultra wygodne. Jedyne, które bym ew. rozważył to właśnie sportowe M - też łamią się w 18 czy tam 19 punktach, ale mają lepsze trzymanie. Sensafin vs Merino - osobiście wybrałem Sensafin ze względu na funkcjonalność (nie wygniata się jak skóra naturalna) i wygląd (Silverstone wygląda mega dobrze w porównaniu do ciepłej Ivory). W dotyku jest różnica, ale myślę, że to kwestia wyłącznie porównania obok siebie - np. w salonie. W użytkowaniu nie powinno być takiej różnicy. To nie Sensatec, który był tragiczny. Konfig bardzo fajny. Osobiście zastanowiłbym się nad klimatyzacją 4 strefową, tylko ze względu na fakt, że w przypadku klimatyzacji 3 strefowej, w tylnym rzędzie panel wygląda jak z taniej fabii 😁
Marchall Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja 2 godziny temu, buster12 napisał(a): Sam niedawno stałem przed podobnymi wyborami, więc moje osobiste wnioski. 30d vs 40d. 2 turbiny vs 3 turbiny (jak leci jedna to zabiera ze sobą 1-2 pozostałe). +50KM da się zrobić programem bez głębokiego modzenia. Jest jeszcze 40i, ale kultura pracy R6 diesla jest nieporównywalna do zwykłych klekotów R4, a częściej wykorzystasz moment diesla niż moc z benzyny. Ja wybrałem 30d. Fotele komfortowe to minimum. Trochę gorzej trzymają niż podstawowe sportowe, ale są ultra wygodne. Jedyne, które bym ew. rozważył to właśnie sportowe M - też łamią się w 18 czy tam 19 punktach, ale mają lepsze trzymanie. Sensafin vs Merino - osobiście wybrałem Sensafin ze względu na funkcjonalność (nie wygniata się jak skóra naturalna) i wygląd (Silverstone wygląda mega dobrze w porównaniu do ciepłej Ivory). W dotyku jest różnica, ale myślę, że to kwestia wyłącznie porównania obok siebie - np. w salonie. W użytkowaniu nie powinno być takiej różnicy. To nie Sensatec, który był tragiczny. Konfig bardzo fajny. Osobiście zastanowiłbym się nad klimatyzacją 4 strefową, tylko ze względu na fakt, że w przypadku klimatyzacji 3 strefowej, w tylnym rzędzie panel wygląda jak z taniej fabii 😁 :DD super uzasadnienie wlasnego wyboru dlaczego nie doplacilem do 40d:DD Mialem przez tydzien 30d jako auto zastepcze. Normalnie jezdze 40d. 30d naprawde fajnie jezdzi, ale tylko wtedy jak nie przesiadasz sie z 40d. Tez mialem te zagwozdke jak konfigurowalem silnik co Ty. I najbardziej nie zaluje 40d i systemow asystujacych ktorych w zastepczym nie bylo. Jak ktos lubi dizle w nie ma juz 50d w ofercie to 40d naprawde super goni. Zeby nie bylo, 30d tez jest bardzo dynamiczne, ale jak jezdziles tym i tym to wybor jest dla mnie oczywisty:D argument z upgradem mocy pomine:D
apzs Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Oj tak. Nigdy więcej błędu z 3-strefową klimatyzacją w BMW. W autach za 1-3 ceny X5, klima 3 strefowa jest elektronicznie sterowana, a tu pokrętła. Dodatkowo w 4-strefowej są nawiewy na słupkach B.
Zasłużeni forumowicze maja22 Opublikowano 25 Maja Autor Zasłużeni forumowicze Opublikowano 25 Maja Super porady dziękuje. Będą komforty i pakiet innowacji Ostatnie pytanie panowie: LISTWY ozdobne wewnątrz kabiny: Które są matowe/naturalne? nie chce mieć błyszczących bo się rysują
alekar Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Polecam tą listwę 4KT Listwy ozdobne drewno szlachetne antracytowo-brązowe Jest matowa i ma strukturę drewna.
Godlike Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Ja wlasnie z nich zrezygnowałem bo kolorem wpadają w brąz i z racji swojej naturalnej natury nie wiadomo na jakiś sęk można trafić 🙂 apropos klimy 4strefowej, 3strefowa te ma nawiewy w słupkach dla tylnego rzędu z tego co zauważyłem.
Tomasz73 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja 36 minut temu, Godlike napisał(a): Ja wlasnie z nich zrezygnowałem bo kolorem wpadają w brąz i z racji swojej naturalnej natury nie wiadomo na jakiś sęk można trafić 🙂 apropos klimy 4strefowej, 3strefowa te ma nawiewy w słupkach dla tylnego rzędu z tego co zauważyłem. Mam te listwy. Uważam, że nie wpadają w brązowy, raczej w szary. Są matowe i wyglądają super, nawet z sękami...w końcu to drewno.
Godlike Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Kurczę… a ja widziałem je tylko na zdjęciu i to słabym i wyglądały średnio… miałem je zamówione i aneksowalem umowę na czarne drewno w połysku.. ale jeszcze VIN chyba nie nadany bo salon się nie odzywał 🤔
Zasłużeni forumowicze kkx5 Opublikowano 25 Maja Zasłużeni forumowicze Opublikowano 25 Maja 18 godzin temu, buster12 napisał(a): 30d vs 40d. 2 turbiny vs 3 turbiny (jak leci jedna to zabiera ze sobą 1-2 pozostałe). 😁 30d to jedno turbo a 40d to dwie turbiny. Roznica jest kolosalna w kierunku 40d, zaden program tego nie nadrobi.
JarekR Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja 1. 30d vs 40d - tu jest duża różnica. jeśli w ogóle podnosisz ten temat, to znaczy, że 40d. miałem 30d ze zwykłym wydechem na teście i mnie nie przekonało w tak ciężkim nadwoziu. 2. tempomat adaptacyjny imho podstawa. ten do 210 (professional). 3. zwykły sport totalnie nie - porażka. wolę fotele M od komfortów (komforty mają niedostatki trzymania), ale w X5 możesz je spokojnie wybrać, jeśli auto nie będzie jeździć "torowo". są wygodne na dłuższa metę. do serii 5 G31 bym je zdecydowanie odradzał - wypadałem z nich jadąc dynamiczniej. trzeba pamiętać, że większe osoby nie zmieszczą się w fotel M, po prostu. za fotelem M jest też dużo mniej miejsca (mocno zabudowany) - trzeba pamiętać. sam bym nie rozważał sztucznej tapicerki (nowość = eksploatacja to niewiadoma), ale sensafin to chyba pierwsza generacja, która robi na mnie dobre wrażenie. 4. porównując 20" na zimę vs 22" lato - zdecydowanie wolę X5 na większym kole. na pneumatyce jest dalej bardzo komfortowo. 21" to minimum, żeby auto nie było pontonem. 5. Harmana brałbym obowiązkowo, podobnie jak adaptacyjne LED i Head Up. Uwagi pod kierowcę "szukającego BMW" w SUVie.
JarekR Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja W dniu 25.05.2024 o 16:49, kkx5 napisał(a): 30d to jedno turbo a 40d to dwie turbiny. Roznica jest kolosalna w kierunku 40d, zaden program tego nie nadrobi. jeśli dobrze kojarzę, od 2020 (mild-hybrid) nie ma już różnicy w tej kwestii. na jednej było 30d 265 KM. ale myślenie o kodowaniu nowego auta co najmniej dziwne a 40d będzie zdecydowanie lepszym wyborem do G05.
JarekR Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja W dniu 25.05.2024 o 08:41, maja22 napisał(a): Super porady dziękuje. Będą komforty i pakiet innowacji Ostatnie pytanie panowie: LISTWY ozdobne wewnątrz kabiny: Które są matowe/naturalne? nie chce mieć błyszczących bo się rysują 4KT Listwy ozdobne drewno szlachetne antracytowo-brązowe - chyba najlepiej pasują. Są jeszcze lipowe z otwartymi porami - ciekawe, mnie się podobały.
Godlike Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Z tą różnicą pomiędzy 30d i 40d chyba lekko dramatyzujecie 🙂 jak również na temat słabej dynamiki 30d. Tutaj nadal mówimy o okolicach 6s do 100km/h dla 30d, i stosunkowo niewielkiej różnicy w mocy/momencie/charakterystyce obu tych silników. Przecież tu nie mówimy o różnicy pomiędzy 25d, a M50d chociażby, czyli 240 vs 380KM, wtedy trudno się nie zgodzić. 30d na pewno wystarcza do sprawnego poruszania się zarówno w mieście jak i na autostradzie i nie można powiedzieć, że auto zamula. Jeździłem obiema wersjami demo, różnica jest oczywiście odczuwalna, ale w moim odczucia nie warta dopłaty 30k pln. Poruszając się w budżecie do 500k zdecydowanie wolałem dobrać asysty pro, 4letnią gwarancję, pakiet Mpro (większe hamulce) i kilka innych bajerów. Gdyby nie liczył kasy, wybrałbym pewnie 40i zamiast 40d, dopłacając mniej, ale godząc się na wyższe koszty eksploatacji. Oczywiście, gdy kasa nie gra roli, mocniejszym silnikiem zawsze przyjemniej się jeździ 🙂 Co do foteli sportowych (zwykłych) również bardzo źle je oceniacie. W salonie w nowym aucie są faktycznie nieco bardziej sprężyste. Tutaj też miałem zagwostkę bo zamówiłem właśnie sportowe, i chciałem aneksować zamówienie na komforty, ale przeczytałem na zagranicznych forach, że z czasem te fotele, tj. po kilku pierwszych tygodniach, układają się (w sensie Sensafin), i stają się prawie tak wygodne jak komforty, oczywiście mają ciut mniej regulacji, ale znacznie lepsze trzymanie boczne. Zostawiłem zatem fotele sportowe. Pytanie, czy ktoś z Was odebrał już LCI z fotelami Sportowymi i może to potwierdzić? Przesiadam się z serii 3 (fotele sportowe), więc sądzę, że dla mnie każdy fotel w G05 będzie i tak ogromnym upgradem. Co do reszty: Felga 21, Harman, asysty Pro.. łapka w górę 👍
JarekR Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Dla mnie zwykły fotel sportowy jest mocno niewygodny pod plecami. W żadnej tapicerce (ani poprzedniej Vernasce, ani bardziej miękkim Sensafinie), nowy czy używany mi nie leży. Natomiast gdybym był wyższy lub inaczej zbudowany, może przeszycia też układałyby mi się inaczej pod plecami. Fotel to jest indywidualna kwestia, trzeba się przymierzyć, pojeździć. Żeby dobrze wybrzmiało - 30d nie miało dla akceptowalnej dynamiki / odczuć. Przy jednak wysokim budżecie, jaki trzeba przeznaczyć na nawet najtańsze X5, nie byłem w stanie zaakceptować tak dużego kompromisu w dynamice (wcześniej użytkowałem 540dT). Liczby (konie, sekundy) tu nie miały najmniejszego znaczenia, dla mnie auto nie jeździło tak, bym chciał za nie aż tyle płacić. Nie było warte swojej ceny. 40d jeździ odczuwalnie lepiej - wreszcie akceptowanie - z tej perspektywy bardzo racjonalny argument o aż 30k dopłaty (btw w G31 to było tylko 14k katalogowo 530d vs 540d) nie miał znaczenia. Po prostu nie chciałem 30d niezależnie od ceny, bo nie spełniał oczekiwań. Moich - a każdy ma inne 🙂 Jednocześnie ciężka buda X5 ma na tyle ograniczeń, że nie czuję żadnej potrzeby czegoś więcej (typu M50i, które miałem do wzięcia w podobnym budżecie, czy wycofanego w 2020 M50d). Jakby było, pewnie bym się zastanowił, ale jak nie ma, nic mi nie brakuje. Znam osoby 100% zadowolone z 25d w X5. Wszystko kwestia indywidualna, gdzie kto znajdzie swój złoty środek🙂 Fajną alternatywą dla jeżdżących mniej / głównie po mieście / nie patrzących na zasięg jest 40i. Osobiście uwielbiam ten silnik. Wyceniony też korzystnie vs 30/40d. 2
Fikus Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja W dniu 24.05.2024 o 09:22, maja22 napisał(a): Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców : Różnica w spalaniu 300 vs 350 KM Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie tu mam moja konfigurację https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z
Fikus Opublikowano 28 Maja Opublikowano 28 Maja (edytowane) W dniu 24.05.2024 o 09:22, maja22 napisał(a): Panowie zamawiam X5 i pytania mam do was fachowców : Różnica w spalaniu 300 vs 350 KM Siedzenie sportowe vs komfortowe ? czy jest duża różnica w wygodnej pozycji ? czy oba maja elektryczne sterowanie? Skóra syntetyczna jest ok? mam w 440I indywidual i powiem że nie warte swojej ceny - są za delikatne i po 8 tys. km już są pomarszczone Zastanawiałem się nad wersja benzyny ale spalanie to 12-13 średnie nie miałem nowego ON dlatego pytam sie jakie macie spalanie tu mam moja konfigurację https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/c99iqo1z O ile jeszcze w pewnym stopniu potrafię zrozumieć wybór 40d, to już zastanawianie się nad wyborem między 30d a 40d jest dla mnie wręcz szokujące... Edytowane 5 Czerwca przez Ponta Proszę o zachowanie kultury wypowiedzi. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się