Skocz do zawartości

hamulce 4 vs 6-cio tłokowe


jaworq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mamy 2 typy hamulców w bmw m340i:

1. M Sport 348mm przód

2. M Performance z nacinanymi tarczami 374mm przód

Z tego co widzę na necie to klocki hamulcowe są praktycznie identyczne w obydwu wersjach. W M performance są po prostu ciut dłuższe. Jedyna różnica jest w zacisku który jest po prostu wizualnie dłuższy żeby zmieścić większą tarczę ale tam są takie same 4 tłoki. 

Pytanie brzmi: czy jest sens robić upgrade z 1 na 2? Czy te M Performance będą choć odrobinę lepiej hamowały? Czy lepiej zakombinować z hamulcami 6-cio tłokowymi z np F95 X5M które ponoć są plug-and-play na piastę w G20? To na pewno będzie lepiej hamować. Jedyny problem taki że ASO mi tego nie założy i trzeba by jakiegoś Mirka odwiedzić co może się różnie skończyć...

Niestety hamulce M Sport nie hamują a jedynie zwalniają ;D

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dołożę pytanie do tematu - czy ktoś wie jak projektowane/realizowane są systemy kontroli trakcji? Czy projektowane są na daną siłę hamowania, jaka może być w danym samochodzie przy danych tarczach/klockach? Czy może jednak na informację zwrotną z układu jezdnego?

Wyobraźmy sobie:

  1. algorytm zakłada, że ustawienie jakiejś tam wartości parametru daje siłę hamowania X, co prowadzi do ustabilizowania jazdy
  2. zmieniamy hamulce na takie, które przy tej samej wartości osiągają siłę 1,3 * X
  3. w rezultacie samochód nie stabilizuje toru jazdy, a destabilizuje.

Oczywiście pewnie w punkcie 3. następuje jakaś informacja zwrotna, że użyta siła jest zbyt duża, ale to może być już za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2024 o 21:16, jaworq napisał(a):

Cześć. Mamy 2 typy hamulców w bmw m340i:

1. M Sport 348mm przód

2. M Performance z nacinanymi tarczami 374mm przód

Z tego co widzę na necie to klocki hamulcowe są praktycznie identyczne w obydwu wersjach. W M performance są po prostu ciut dłuższe. Jedyna różnica jest w zacisku który jest po prostu wizualnie dłuższy żeby zmieścić większą tarczę ale tam są takie same 4 tłoki. 

Pytanie brzmi: czy jest sens robić upgrade z 1 na 2? Czy te M Performance będą choć odrobinę lepiej hamowały? Czy lepiej zakombinować z hamulcami 6-cio tłokowymi z np F95 X5M które ponoć są plug-and-play na piastę w G20? To na pewno będzie lepiej hamować. Jedyny problem taki że ASO mi tego nie założy i trzeba by jakiegoś Mirka odwiedzić co może się różnie skończyć...

Niestety hamulce M Sport nie hamują a jedynie zwalniają ;D

W F32 mam M Performance , a w G22 mam M Sport i te z F-ki są zdecydowanie lepsze , czuć że hamujesz, a te z G tak jak piszesz szału nie robią 😞. Może to też kwestia masy,  moja F-ka jest ok. 200 kilo lżejsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 06:23, rafaeelloo napisał(a):

To ja dołożę pytanie do tematu - czy ktoś wie jak projektowane/realizowane są systemy kontroli trakcji? Czy projektowane są na daną siłę hamowania, jaka może być w danym samochodzie przy danych tarczach/klockach? Czy może jednak na informację zwrotną z układu jezdnego?

Wyobraźmy sobie:

  1. algorytm zakłada, że ustawienie jakiejś tam wartości parametru daje siłę hamowania X, co prowadzi do ustabilizowania jazdy
  2. zmieniamy hamulce na takie, które przy tej samej wartości osiągają siłę 1,3 * X
  3. w rezultacie samochód nie stabilizuje toru jazdy, a destabilizuje.

Oczywiście pewnie w punkcie 3. następuje jakaś informacja zwrotna, że użyta siła jest zbyt duża, ale to może być już za późno.

imo trakcja opiera się o odczyty z prędkości kół a nie siły użytej do hamowania, ale teraz systemy są tak skomplikowane, że ręki sobie za to uciąć nie dam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 22:13, irek.k napisał(a):

W F32 mam M Performance , a w G22 mam M Sport i te z F-ki są zdecydowanie lepsze , czuć że hamujesz, a te z G tak jak piszesz szału nie robią 😞. Może to też kwestia masy,  moja F-ka jest ok. 200 kilo lżejsza .

dziękuję bardzo za info. Właśnie dostałem też info od jakichś typów z Wrocławia co zajmują się tuningiem itp że te M Performance powinny serio mocniej hamować bo są większe. Czyli klocek tam jest odpowiednio dłuższy chyba też. Ale nie sądziłem że aż taka różnica może być. Chyba się skuszę w takim razie na te M Performance heble. Montują je też do siódemek które ważą prawie 2,5 tony więc... może te hamulce serio hamują ;D

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Peka napisał(a):

imo trakcja opiera się o odczyty z prędkości kół a nie siły użytej do hamowania, ale teraz systemy są tak skomplikowane, że ręki sobie za to uciąć nie dam 🙂

Prędkość kół jak najbardziej. Bez tego nie da rady 🙂 Ale w jakiś sposób trzeba koło zatrzymać/zwolnić/przyblokować i pytanie jak wówczas wpływają inne hamulce na działanie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem przy zmianie ze standardowych na M Sport potrzebna jest wymiana serwa i kodowanie.

Czy przy wymianie z M Sport na M Performance trzeba zmieniać coś oprócz tarcz i zacisków? Potrzebne jest kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 4.06.2024 o 16:02, brt0z napisał(a):

Czy przy wymianie z M Sport na M Performance trzeba zmieniać coś oprócz tarcz i zacisków? Potrzebne jest kodowanie?

Nie jestem pewien co do kodowania, ale fizycznych części typu serwo nie trzeba zmieniać. Wyczytałem to w kilku odpowiedziach na bimmerpost.

Edytowane przez jaworq
  • Lubię to 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2024 o 17:26, jaworq napisał(a):

Nie jestem pewien co do kodowania, ale fizycznych części typu serwo nie trzeba zmieniać. Wyczytałem to w kilku odpowiedziach na bimmerpost.

Dzięki, w międzyczasie też u mechanika potwierdziłem, jutro zmieniam hamulce na M-pakiet (niebieskie, 348mm przód i 345mm tył).

Przy zmianie ze standardowych na M-pakiet mechanicznie wszystko czego potrzeba to tarcze, klocki, zaciski i czujniki. Co do reszty mogę dać znać po jutrzejszej wymianie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda, jestem bardzo zadowolony z efektu wizualnego i jeszcze bardziej zjakości hamowania! Jest dużo lepiej, hamulce są mocniejsze ale oprócz tego czuje jakby były bardziej przewidywalne, nie czuć tej gumowatości hamulców strandardowych.

Zmiana wymagała kodowania, potrzebne części to tarcze, zaniski, klocki i 2 czujniki zużycia klocków.

Do zmiany na zestaw M-performance (374mm, nawiercane tarcze) potrzebne są jeszcze tarcze kotwiczne i serwo z pompą hamulcową.

20240708_000536-COLLAGE.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.