Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kilka dni temu zamówiłem x5 40i więc za kilka miesięcy stanę się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem auta z bawarskim rodowodem. Mam jeszcze chwilę na zmianę konfiguracji i mam pewną wątpliwość, mianowicie pakiet x off Road. za 14400 dostajemy zabezpieczenie podwozia, kilka trybów do wyboru jazdy po nieutwardzonych drogach i... sportowy dyferencjał M, który to właśnie mocno mnie zastanawia. Nie będę użytkował auta w terenie ale często wyjeżdżam na narty i zastanawia mnie czy ten dyferencjał istotnie wpłynie na jazdę po zaśnieżonej autostradzie, na zakrętach zaśnieżonych górskich dróg. Innymi słowy czy jest sens dopłacać 14400 aby zyskać sportowy dyferencjał M i tryb jazdy snow? Czy daje to istotna różnicę w trakcji auta na śniegu ale również w optymalnych warunkach? Co mogę zyskać po dokupieniu tej opcji? Będę wdzięczny za Wasze opinie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano (edytowane)

Jeśli faktycznie jeździsz w kopnym śniegu imo lepiej zainwestować w dobre zimowe opony. Sam xdrive jest na tyle skuteczny, że poradzi sobie w większości zimowych warunków, nawet cięższych. Moim zdaniem ważniejsze w tym pakiecie są pneumatyka, specjalne tryby pracy i elektroniczna blokada dyfrow, być może jakaś opona M+S.. tego nie wiem. Moim zdaniem jeśli chcesz wydać kase tylko pod kątem wyjazdów w góry to nie ma sensu. Jeżdżę w góry co roku F34 z xdrive i jest znakomity, nigdy nie miałem żadnego problemy, pomimo że to niskie auto, w przeciwieństw do SUVow z dołączanym napędem, albo elektrycznie dołączaną drugą osia, z tego co widziałem 🙂 Ja bym brał ten pakiet tylko do naprawdę trudnego terenu.  Same dodatkowe osłony podwozia o tym świadczą.

Edytowane przez Godlike
  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeżdżę x3 g01 w górskie zimowe trasy i dobra opona + xdrive wystarczyły mi do tej pory. Fakt, nie mialem doświadczenia z blokadą dyferencjału, ale tak jak pisał kolega wyżej, wydaje mi się, że musiałbyś jeździć w naprawdę ciężkim terenie gdzie pojedyncze koła tracą kontakt z podłożem. 
 

 tylko tutaj założyli oponę do naprawdę ciężkiego terenu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie, jakie zawieszenie wybrałeś. W pakiecie offroadowym musisz mieć pneumatykę obu osi

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jest pneumatyka. Od oslony, trybów jazdy i blokady dyferencjału najbardziej interesuje mnie w tym pakiecie właśnie ten sportowy dyferencjal. Teoretycznie powinien mieć wpływ na ogólną trakcję auta w zakrętach gdzie optymalizuje różne prędkości obrotowe kół. Z tego co czytałem sam x drive to potrafi wyhamowując koło które ma gorszą przyczepność układem esp/dcs przenosząc więcej mocy na koło z trakcją… pytanie czy faktycznie można odczuć na zakrętach przy szybszej jeździe, po ośnieżonej autostradzie/krętej górskiej drodze obecność i działanie dyferencjału. Chodzi mi tylko o takie zastosowanie, nie mam zamiaru wjeżdżać autem za 500k i 22 feldze w krzaki 😁 

 

Opublikowano

Drodzy Koledzy, 

już nieaktualne… podjechałem do dealera i okazało się że po tyg od zamówienia samochód ma już vin i lada moment będzie produkowany. Już nie można zmieniać konfiguracji. Za dwa miesiące odbiór 🤗

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.