Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie klimy, falujace obroty.


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie pisze dziś z dwiema sprawami.

Silnik m52 podwójny vanos ,150 kuca LPG

Jak włączę klimę i jadę sobie równo 70km/h na przykład to co jakis czas ( wygląda jakby się kompresor załączał/rozłączał ) auto zachowuje się jakbym puścił gaz albo lekko dodał gaz. Jest to na tyle gwałtowne że potrafi szarpnąć lekko autem. Widać to też na ekknomizerze spalanie rośnie lub spada o około 2-3l l. Na benzynie mam wrażenie że mniej jest to odczuwalne.

Swoją drogą zastanawiam się czy ten kompresor nie siada. Odbiera dość sporo mocy auta gdy chodzi i wydaje taki dźwięk, czy to dźwięk kończącego się kompresora ? Klima jest świeżo nabita kompresor ładuje 20 bar

Kolejna sprawa: 

Odpalam auto po nocy. Odpala bez problemu tylko przez pierwsze 2 sekundy trzyma dość niskie obroty które po tym czasie lekko się podnoszą i wyrównują

Silnik chodzi równo powiedzmy 3 sekundy następuje takie zdławienie o 200-300 obr znowu chodzi równo i tak w kółko. Jak nagrzeje się do pierwszej kreski to już chodzi rowno jak amen w pacierzu. Co to może być czujnik temp wody ?? Jak wejde na liczniku w ten tryb testowy wydaje się że pokazuje ok temp w czasie jazdy waha się 97-92

.

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Odpala bez problemu tylko przez pierwsze 2 sekundy trzyma dość niskie obroty które po tym czasie lekko się podnoszą i wyrównują

silnik krokowy prosi o wymianę na nowy?

8 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Odbiera dość sporo mocy auta gdy chodzi i wydaje taki dźwięk

zdejmij pasek od kompresora, sprawdź sprzęgło i rolkę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to, że jak jest chłodno to odpala ładnie nie ma tego 2 sekundowego obniżenia obr.

Pasek klimy ostatnio wymieniłem. Rolka kręciła się bez żadnego oporu palcami. Można jakoś inaczej to sprawdzić ? 

Wydaje mi się, że łożysko to chyba nie będzie, jak na mój gust inaczej trochę łożysko brzmi. Generalnie ten dźwięk zaczął się tak po prostu z dnia na dzień. Klima cały czas była sprawna i nabita. 

Myślisz, że wymiana całego tego sprzęgła załatwi sprawę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Łożysko na sprzęgle sprężarki klimatyzacji pracuje gdy klimatyzacja jest wyłączona, więc odpada. Po włączeniu klimatyzacji łożysko staje, ponieważ sprzęgło spina koło pasowe z osią kompresora. Co nie zmienia faktu że sprężarka terkocze, po włączeniu klimy ruszają dwa łożyska w sprężarce i sześć tłoczków na mimośrodzie i to pewnie one tak hałasują, przynajmniej u siebie nie spotkałem takiego dźwięku. Ale czy sama jest winna dziwnej pracy ekonomizera i szarpnięć, czy problem leży gdzie indziej to trzeba szukać, zwłaszcza że piszesz o tych wahaniach obrotów. Chyba że samo sprzęgło się ślizga.

Silnik nie pokazuje żadnych błędów?

Jak dla mnie to trzeba podpiąć inpę i od zimnego rozruchu silnika, aż do gorącego podejrzeć  temperaturę płynu, powietrza i masę powietrza. Warto przynajmniej wyczyścić zawór wolnych obrotów o którym wspomniał 520I . Jesteś pewny że nie łapie gdzieś lewego powietrza? Jak masz program do gazu, to wystarczy podejrzeć podciśnienie z mapsensora. Zdrowy, szczelny silnik będzie miał podciśnienie około 0,7 bara i masę zasysanego powietrza na poziomie lekko ponad 10kg.

Na tę chwilę to zostawiłbym sprężarkę w spokoju, do póki nie będzie pewności że reszta jest ok. Jak włączysz długie światła i ogrzewanie szyby, to silnik sobie radzi? Poprawnie pracuje na wolnych?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Sprzęgło wymieniałem 10k km temu więc odpada.

Ogrzewanie szyby nadmuchu nie robią wrażenia na silniku chodzi równo. 

To falowanie występuje tylko do 1 kreski temperatury na liczniku powyżej jest ok.

Silnik jest raczej szczelny. Moc ma ok, spalanie też normalne. 

Ostatnio jak podłączyłem kompa to tylko lambda się wyświetlała ale to myślę że przez LPG. 

Na gazie i na benzynie chodzi tak samo dobrze - nie czuć nawet kiedy się przełącza. 

Może faktycznie krokowiec świruje zanim nie złapie lekko temperatury 

 

Co do tych szarpnięć musi to powodować sprężarka bo gdy klimę wyłączę to wszystko ustaje. Muszę też pojeździć chwilę dłużej na benzynie bo wydaje mi się że jest to wtedy jakoś mniej odczuwalne. Może na LPG jest wysyłany jakiś sygnał do kompa i dlatego tak jest. 

Muszę pojeździć na benzynie i dam znać jak się zachowuje. 

Co do samej sprężarki mówię dźwięk pojawił się z dnia na dzień mimo że cały czas był czynnik nie było żadnych wycieków.

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Miałem na myśli sprzęgło sprężarki, że być może przepuszcza, albo sama sprężarka stawia aż taki opór. Tylko że na filmie po włączeniu klimy pracuje jednostajnie, nic się nie dzieje takiego.Jedno jest pewne, że sprężarka nie powinna hałasować i aż tak mocno wpływać na obciążenie silnika. Chociaż 2,0 sporo traci na mocy po włączeniu klimy.

Chyba bym czekał, aż ta sprężarka posypie się do końca a wtedy po wymianie będzie wszystko wiadomo.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, AndrzejWxx napisał(a):

Co do tych szarpnięć musi to powodować sprężarka bo gdy klimę wyłączę to wszystko ustaje.

czyli krokowiec nie radzi sobie z niwelowaniem obciążenia spowodowanego przez włączenie klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, 520i napisał(a):

czyli krokowiec nie radzi sobie z niwelowaniem obciążenia spowodowanego przez włączenie klimy

Na to wychodzi, ale przy lewym powietrzu też sobie nie poradzi. Warto go przynajmniej wyczyścić, przesłona ma pracować bez zacięć.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Hmm

To jak jadę np równo 110 3000RPM i czuję te szarpnięcia przy włączonej klimie to może to być silnik krokowy ? Nawet gdy teoretycznie silnik jest rozpędzony ?

Dokładnie odczuwam to tak :

Gaz trzymam nieruchomo. Następuje szarpnięcie i auto zachowuje się jakbym lekko gaz odpuścił. Jeśli będę trzymał dalej gaz nieruchomo po chwili znów nastąpi szarpnięcie i auto wręcz zaczyna lekko przyspieszać.  

To wskazuje na krokowca ?

 

Dodano :

Swoją drogą patrzyłem na możliwości zakupu tego silniczka to słabo to wygląda. Jakieś samo NTY albo inne SKV ludziska piszą że to od nowości nie działa..

Jest jeszcze jakieś Vemo za około 300zl warte to coś ?

 

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie szukaj nowego zaworu tylko sprawdź i wyczyść stary jeżeli zachodzi taka potrzeba. Tak jak pisałem wcześniej, przesłona w zaworze ma chodzić płynnie bez zacięć, bo potem wychodzą właśnie dziwne skoki i wahania obrotów. Jak to wykluczysz to zostaje kompresor, który pewnie stawia zbyt duży opór. Choć jak dla mnie wymiana kompresora, bez podejrzenia wszystkich parametrów silnika w inpie trochę ryzykowna. Jak masz zamiar dłużej trzymać to auto, to trzeba sprawić sobie interfejs pod inpe. Dla ciebie wygodniej i taniej, bo podepniesz się w domu kiedy ci pasuje i zwróci się po pierwszym użyciu. A nam prościej postawić diagnozę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Który to rocznik, gniazdo diagnostyczne masz prostokątne w aucie czy okrągłe pod maską? Bo jeśli pod maską to potrzebujesz jeszcze przejściówki obd

Interfejs, ja mam taki

https://allegro.pl/oferta/interfejs-k-dcan-obd2-inpa-ista-ncs-winkfp-do-bmw-e-e36-e46-e60-e90-e65-15051482673#

Przejściówka na okrągłe złącze

https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-kabel-adapter-obd-ii-2-16pin-do-gniazda-bmw-20pin-8660626454

Jak nie znajdziesz programu, to podeślę linka na priv.

 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik i skrzynia (automat) w środku, cała reszta pod maską.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2024 o 21:38, AndrzejWxx napisał(a):

Swoją drogą patrzyłem na możliwości zakupu tego silniczka to słabo to wygląda. Jakieś samo NTY albo inne SKV ludziska piszą że to od nowości nie działa..

ja kupłem nowy na znanym chińskim portalu aukcyjnym... działa od miesiąca bez zarzutu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2024 o 17:01, piotr520 napisał(a):

Interfejs, ja mam taki

właśnie apropo interfejsu.....na moim starym komputerze działał inerfejs w kolorze niebieskim. gdy zmieniłem lapka na nowszy z win11, musiałem kupić interfejs srebrny, bo niebieski za czorta nie chciał gadać z tym kompem. Więc jeśli kupisz jakiś kolor i nie będzie działać, to pozostaje Ci kupić kabel w kolorze drugim....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem w czym jest problem z tymi interfejsami, mam też niebieski. Z galetto działa, łączy się ze sterownikiem, mogę czytać i wgrywać, ale z inpą nie chce działać i już. Może kwestia sterowników?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś podłączyć komputer i u zaufanego gazownika. Dobrze jednak wyczułem że Bunia na gazie jakaś słabsza jest. 

Były błędy dotyczące mieszanki, strasznie rozjechały się nastawy LPG. Spadło bardzo ciśnienie w instalacji prawdopodobnie coś z reduktorem.

Korekty sięgały około +25

Narazie zostało wszystko zresetowane i ustawione ponownie, za jakiś czas mam przyjechać na sprawdzenie i jeżeli znowu będzie źle to reduktor do wymiany.

Auto odzyskało moc i nie czuć już tak kiedy klima się załącza i rozłącza. 

Dalej są szarpnięcia przy dodawaniu odejmowaniu gazu jak i przy zmianie biegów ale to podejrzewam uszkodzone poduszki. 

Swoją drogą aż dziwne że takie korekty a Bunia nawet checka nie zapali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A w ogóle kontrolka check świeci? Może podłączona z kontrolką ładowania albo ciśnienia oleju. Łatwo sprawdzić, odepnij jakiś czujnik.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie byłem dziś sprawdzić dokładniej ta instalacje gazową i ona jest ok. 

Coś się dzieje z zapłonem w BMW bo jak stoi na luzie i się sezonie czuć zdławienie na LPG mocniej na benzynie mniej ale czuć. 

Podejrzewam że cewki albo świece mają już dość chociaż świece mają przejechane chyba 20000-25000

Wymienię cewki, świece oraz wyczyszcze przepustnice i sprawdzę silnik krokowy.

Cewki chce wziąć firmy Bremi, a jakie polecacie świece pod LPG ? Do tej pory miałem NGK BKR6EQUP ( 4 elektrody )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zostaw w spokoju cewki i znajdź lewe powietrze (już jedno auto miałem po takich niepotrzebych inwestycjach). Jeżeli chodzi o świece to ja stosuje dedykowane bosch.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Osobiście do gazu stosuję Denso ik20tt ze względu na możliwość regulacji przerwy. Ustawiam na 0,9 mam.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że lewego powietrza nie zaciąga. Na benzynie bez klimy przyspiesza dobrze chodzi rowniutko nie mam mu wtedy nic do zarzucenia. W przyszły weekend wyczyszcze przepustnice krokowca i wymienię świece. 

Narazie cewki zostawię w spokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.