Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Poniżej opiszę problem z którym nie może sobie żaden mechanik poradzić, może ktoś tutaj coś doradzi. Napiszę cały przebieg zdarzeń co się działo z samochodem, może ktoś coś podpowie  : )

 

Samochód: E61 535d M57

 

1.      Zaczęło się od tego, że samochód zaczął słabo kręcić i nie mógł odpalić, była próba odpalenia przez kable z drugiego samochodu ale nic to nie dało.

2.      Rozrusznik został zdemontowany i sprawdzony, był całkowicie sprawny

3.      Teraz mechanik który montował rozrusznik z powrotem POPELNIŁ BŁĄD, źle podłączył kable do rozrusznika i poszło zwarcie.

4.      „mechanik” podłączył prawidłowo rozrusznik

5.      Okazało się ze urwana była masa od samochodu ( ledwo się trzymała)

6.      Po wymianie masy, samochód zaczął kręcić ale nie odpalał

7.      Było podejrzenie że to POMPA CR więc została sprawdzona – SPRAWNA

8.      Kiedy samochód stał niesprawny w międzyczasie został wymieniony konwerter w skrzyni biegów.

9.      Okazało się całym winowajcą (kręci ale nie odpala) był spalony CPU, domyślam się ze to przez błąd przy podłączeniu rozrusznika, poszło zwarcie, i spaliło komputer

10.   Po wymianie komputera samochód w końcu normalnie odpalił !!!!!

 

I teraz się zaczyna najlepsze, bo dopiero teraz jest probłem:

Teraz samochód na zimnym silniku jeździ normalnie, jak tylko trochę się rozgrzeje zaczyna się dziwne buczenie i jest bardzo wysoka temperatura TŁUMIKA.

Została zrobiona próba przelewów wtrysków (2 oraz 5 dają 2x więcej od pozostałych)

Przy gwałtownym przyśpieszeniu samochód zaczął wpadać w tryb awaryjny i błąd BRAK CIŚNIENIA NA LISTWIE

Wymieniony został czujnik i zawór na listwie oraz zregenerowane wtryski.

BEZ ZMIAN.

Także pompa wstępna, pompa CR, listwa, wtryski wszystko jest sprawne.

Samochód ma wycięty DPF i jest on wyłączony w komputerze.

 

I zostaje problem, ze po kilkunastu kilometrach samochód zaczyna buczeć, mieć straszna wysoką temperaturę w układzie wydechowym a przy gwałtownym przyśpieszeniu wpada w tryb awaryjny z błędem brak ciśnienia na listwie.

 

Może ktoś ma jakiś pomysł na to ?

Opublikowano

Skoro Dpf wycięty to może z nowego sterownika też trzeba go wyprogramowac? Chyba że zostało to zrobione. Opisane objawy wskazują na załączanie procedury dopalania Dpf. 

Opublikowano

Tylko osoba która wgrywala sterowniki do nowego cpu twierdzi że wyprogramowala dpf.

 

Takie moje spostrzeżenie, nie wiem czy to ma znaczenie wydaje mi się że tak:

Jak podpinalem Iste D na starym komputerze to te drzewo sterowników było takie dość bardzo rozbudowane 

 

Jak on wgrał ten swoje sterowniki do całkiem nowego komputera bo tamten zostal spalony to te drzewo w iscie było całkiem inne, że tak powiem małe, 

Czyli sam sobie odpowiedziałem  na pytanie i to chodzi o komputer? Źle powygrywał? 

Przez komputer mogą dziać się takie rzeczy? Wyskakiwać może błąd ciśnienia na listwie i inne?

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.