Skocz do zawartości

550d


PAVKO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zakupu g31 powyżej 2l. Najchętniej widziałbym wersję 320KM albo 540i ale budżet może mnie ograniczać. Widzialem u handlarza 550d w bardzo niskiej cenie ( co oczywiście nie wróży nic dobrego) ale zastanawia mnie ten silnik- czy też tak padają w serii G jak to bylo w F??? Czy przebiegi pod 200tyś w 3 litrowych dieslach oznaczają np.wymianę rozrządu lub inne grubsze rzeczy czy to zostało poprawione??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, PAVKO napisał(a):

Witam, przymierzam się do zakupu g31 powyżej 2l. Najchętniej widziałbym wersję 320KM albo 540i ale budżet może mnie ograniczać. Widzialem u handlarza 550d w bardzo niskiej cenie ( co oczywiście nie wróży nic dobrego) ale zastanawia mnie ten silnik- czy też tak padają w serii G jak to bylo w F??? Czy przebiegi pod 200tyś w 3 litrowych dieslach oznaczają np.wymianę rozrządu lub inne grubsze rzeczy czy to zostało poprawione??

Generalnie to B57 jest na ten moment lepsze niż N57. Ale o N57 też kiedyś dobrze mówiono.

W G 50d ma 4 turbawki a nie 3.

To po prostu większe ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad roku widzę egzemplarz PL bezwyp. z bardzo małym przebiegiem za chyba małe pieniądze i nie może znaleźć kupca. Inny egzemplarz ale droższy i z większym przebiegiem za to wyposażenie po kokardy stoi co najmniej od poprzedniej zimy. Co ciekawe oba auta nie sprzedaly się nawet gdy były jeszwcze na gwarancji. Innych egzemplarzy też jest sporo np. jakiś z prawie nowym kompletnym silnikiem z turbinami. Nie wiem, może forumowicze handlujacy autami to wytłumaczą, bo model trudniej sprzedawalny np. od 550i sprowadzanych z USA, które są nieporównywalnie bardziej ryzykowne a osiagi mają takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sporo czynności serwisowych zaczyna się w takim aucie od wyjmij silnik. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 21.05.2024 o 10:35, mirkomz napisał(a):

Od ponad roku widzę egzemplarz PL bezwyp. z bardzo małym przebiegiem za chyba małe pieniądze i nie może znaleźć kupca. Inny egzemplarz ale droższy i z większym przebiegiem za to wyposażenie po kokardy stoi co najmniej od poprzedniej zimy. Co ciekawe oba auta nie sprzedaly się nawet gdy były jeszwcze na gwarancji. Innych egzemplarzy też jest sporo np. jakiś z prawie nowym kompletnym silnikiem z turbinami. Nie wiem, może forumowicze handlujacy autami to wytłumaczą, bo model trudniej sprzedawalny np. od 550i sprowadzanych z USA, które są nieporównywalnie bardziej ryzykowne a osiagi mają takie same.

Być może cena, a być może jakiś psikus w historii pojazdu.

Sprzedaż używanych aut przy okolicach 150-200k PLN dla aut klasy średnio-wyższej (niech będzie to te BMW)... jest ciężki.

Miałem auto używane na sprzedaż za 160k, Państwo pojechali do ASO na kontrole - wszystko OK, ale... jakoś tam pokątnie do nich doszło, że mogą dołożyć 40k i mieć nowe, na gwarancji. Co prawda nie seria 5, nie taki silnik, nie takie wyposażenie i w ogóle nie taki kolor i zupełnie inny samochód, ale mogą mieć nowe... i do tego jeszcze kredyt z atrakcyjnymi warunkami. 

Także jeszcze jeśli ktoś przy tych cenach nie oferuje faktury vat no to jest ciężko.

 

Nie rozumiem tylko ludzi którzy chcą fakturę vat marża - na co im to ? czym to się róźni od umowy kupna-sprzedaży? Te 2% to pomijam, bo mogę wyłożyć dla chcącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Być może cena, a być może jakiś psikus w historii pojazdu.

Sprzedaż używanych aut przy okolicach 150-200k PLN dla aut klasy średnio-wyższej (niech będzie to te BMW)... jest ciężki.

Miałem auto używane na sprzedaż za 160k, Państwo pojechali do ASO na kontrole - wszystko OK, ale... jakoś tam pokątnie do nich doszło, że mogą dołożyć 40k i mieć nowe, na gwarancji. Co prawda nie seria 5, nie taki silnik, nie takie wyposażenie i w ogóle nie taki kolor i zupełnie inny samochód, ale mogą mieć nowe... i do tego jeszcze kredyt z atrakcyjnymi warunkami. 

Także jeszcze jeśli ktoś przy tych cenach nie oferuje faktury vat no to jest ciężko.

 

Nie rozumiem tylko ludzi którzy chcą fakturę vat marża - na co im to ? czym to się róźni od umowy kupna-sprzedaży? Te 2% to pomijam, bo mogę wyłożyć dla chcącego.

Też nie rozumiem ludzi którzy kupują bez Fv auta powyżej 80k, ale tacy są . Znajomy który importuje rozbitki z USA wszystko przerzuca na vat marży. 

A co do silnika w 550d to jest to silnik specjalnej troski , jak n63, czyli prędzej czy później będzie wymagał solidnego wkładu . 2 czy 3 letnie auta z dużym silnikiem trzymają cenę , ale im dalej w las tym coraz mniej osób chce kupić takie auto . Za 120k PLN można mieć biedę 520xd która raczej nie była katowana i w razie czego remont silnika czy turbo  to będzie 30-40% tego co w większym silniku . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo przy większych przebiegach naprawy są pewne, każdy rozsądny kupujący wie że będą znacznie tańsze w R4 niż R6 czy o zgrozo V8, mojej 750d bym się bał jak ognia przy 100.000km+, ale przy 24.000km to był zakup z zamkniętymi oczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2024 o 22:24, kkx5 napisał(a):

Serwisuje pare sztuk 200tys+ bez zadnej awarii. Nikt bez kasy nie kupuje 550d, 550i, m5 itd.

W teorii tak tylko potem Ci nastolatkowie w furkach "wyciągniętych z przystanku" na łysych oponach na drzewach z nikąd się nie biorą 🤔

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2024 o 18:10, PAVKO napisał(a):

do kwoty 150tyś. zł

Wedle szybkiego rzutu oka na portal aukcyjny - musisz szykować bardziej 230-350k PLN na 540d.

Natomiast na 530d powinno starczyć na styk, ale dolicz jeszcze PCC 2%, ubezpieczenie = to kolejne 10k lekko. Ew. jakiś pierwszy grubszy przegląd to też parę tysięcy złotych, potencjalnie jeszcze opony.

Ciężko mi powiedzieć z czego wynika ta duża różnica cenowa między 30d a 40d, czy one się różnią czymś jeszcze poza dodatkową turbosprężarką? 

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W dniu 13.06.2024 o 18:10, PAVKO napisał(a):

do kwoty 150tyś. zł

Patrzyłem na ceny w Niemczech. Po doliczeniu akcyzy wyjdzie z 150 tys zl za 530d

540d to minimum 190-210 tys. zł. 

Mówimy tu o jakichś rozsądnych przebiegach. Do 140 tys km

 

 

polski-rynek-handlowo-uslugowy-wymogi-klienta-budzet-klienta.jpg

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś kupiłem auto - jedno z dwóch , które rozważałem- 540i lub D ( budżet za mały) i MB c43. Kompletnie inne wozy ale tak sobie zawęziłem poszukiwania, a glównym kryterium była moc :). W stajni BMW pozostaję z g05 a do 5tki może wrócę za jakiś czas. Na razie muszę poznać się z mercedesem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polift, wydech jest i wariat nie z tej ziemi ale trochę mi brakuje komfortu jak było w audi c7 , prawdopodobnie w g31. Zmienię jeszcze opony na zwykłe bo na runflatach to taczka okropna a ja już swój wiek mam i takie doznania wolałbym już mieć za sobą 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.