Skocz do zawartości

Awaria RDC po zmianie kół w G31


YeeahBunny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o poradę bardziej doświadczonych użytkowników. Po zmianie kół z 20" na 18" system RDC wywala błąd po dojściu do 49% w procesie pomiaru ciśnienia. Na ISTA pokazują się takie błędy jak na screenie. Byłem na wulkanizacji i wg wskazań komputera pomiarowego do czujników wszystkie 4 działają prawidłowo (komputer je odczytuje). Koła o dwóch szerokościach dlatego przód mam 245/45/18 a tył 275/40/18.

bledy 2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zmianę kół zrobiłeś w idrive ? Czujniki mają takie same nr jak stare ? Może mają inną częstotliwość i nie ma komunikacji między czujnikami a odbiornikiem.

Edytowane przez kris1973
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kris1973 napisał(a):

Zmianę kół zrobiłeś w idrive ? Czujniki mają takie same nr jak stare ? Może mają inną częstotliwość i nie ma komunikacji między czujnikami a odbiornikiem.

W kwestii numerów czujników obstawiam że nie. Częstotliwości mają dobre bo na wulkanizacji w komputerze diagnostycznym serwisant wybierał przed skanowaniem dokładnie model pojazdu i poprawnie je odczytało. Odbiornik działał poprawnie na felgach 20" i odczytywał parametry. Po zmianie kół na 18" wystąpił problem - nie zakładałem ich wcześniej, otrzymałem je od poprzedniego właściciela który miał na nich opony zimowe. 

IMG_0046.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do jakiej prędkości się rozpędziłeś podczas kalibracji?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@YeeahBunny Rozpędz się do większej prędkości. U mnie kalibracja przy tak niskiej prędkości też  nie chce pójść dalej. Dopiero powyżej chyba 80 dalej lecą procenty. Ja to robię w ten sposób. Jadę na główną,  zatrzymuje się, włączam reset i rozpędzam się do 100. Na odcinku kilkuset metrów mam 100% i koniec kalibracji. 

No chyba że faktycznie masz uwalony czujnik.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, feel_x napisał(a):

@YeeahBunny Rozpędz się do większej prędkości. U mnie kalibracja przy tak niskiej prędkości też  nie chce pójść dalej. Dopiero powyżej chyba 80 dalej lecą procenty. Ja to robię w ten sposób. Jadę na główną,  zatrzymuje się, włączam reset i rozpędzam się do 100. Na odcinku kilkuset metrów mam 100% i koniec kalibracji. 

No chyba że faktycznie masz uwalony czujnik.

Zrobiłem tak jak zapropowałeś. Doszło do 49% i po paru minutach wyświetla "Awaria kontroli ciśnienia opon (RDC)". Jaka jest szansa że padł nie czujnik a odbiornik w prawym tylnym nadkolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli wiesz już, że żeby poszło dalej musisz jechać szybciej. U ciebie wtedy wywala błąd. Jak na tamtych felgach było wszystko ok to raczej mało prawdopodobne że akurat w czasie wymiany walnęło przy kole. Ale żeby wiedzieć to na 100% musiałbyś założyć tamte koła i zrobić kalibracje. Obstawiam jednak na czujnik w feldze. 

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ustawieniach opon masz do wyboru rozmiar kół które masz założone , jeżeli tak to musisz tą opcję wybrać i przeprowadzić reset RDC , jeżeli nie masz takiej opcji to poprzedni właściciel na zimówkach jeździł z błędem ciśnienia opon bo wulkanizator sklonował czujniki z kół 20 na 18 +dwie szerokości i gotowy przepis na problem. Rozwiązanie przekodowanie samochodu na dwa rozmiary kół lub wkurzający błąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Dzisiaj dotarł nowy czujnik ciśnienia, udałem się na wulkanizację. Wymieniliśmy. Skasowałem ISTĄ poprzednie błędy. Upewniłem się, że w iDrive rozmiary kół i opon są prawidłowe i przystąpiłem do resetu. Pojeździłem chwilkę i sukces. Czujnika nie trzeba było kodować ani nic programować, sam zaskoczył. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Jak widać nie zawsze warto zaufać skanerowi do czujników, który wykazywał że czujniki są oimage.thumb.jpeg.cb4f842a1b132b79be3ce85ed52a5326.jpegk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.