Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Wymieniłem przednie nowe tarcze oraz klocki wraz z czujnikiem wszystko firmy TRW.

 

Na zestawie zrobiłem około plus minus 400 km większość jazda miasto przy bardzo delikatnych hamowaniu.

 

Czy według Was coś jest nie tak ze tak się docieraja te tarcze i zostaje taki grubszy pasek czy jeszcze potrzebuje więcej czasu aby się klocek ułożył ? 
 

poniżej zdjęcia :

 

 

IMG_8949.jpeg

IMG_8952.jpeg

IMG_8951.jpeg

IMG_8950.jpeg

Edytowane przez Pasjonat
Literówka
Opublikowano

Wymiana była robiona w serwisie który od lat specjalizuje się naprawa i serwisem tylko BMW i mini . Nic nie zgłaszali ze coś jest nie tak z tłoczkami przy wymienię oraz ja również nie zauważyłem żeby chodźmy klocki wcześniej piszczały przy starych klockach i tarczach 

Opublikowano

Z przednimi hamulcami niestety bywają problemy (w 2021 wprowadzono nowe jarzma, więc coś było / jest na rzeczy). Sprawdziłbym czy prowadnice wyczyszczone i nasmarowane (np. pastą Textar Ceratec). Niektóre klocki lubią się zacinać (np. ceramiczne Ate) i to też powoduje nierówne łapanie, korozję, wykwity na tarczach itd.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 18.05.2024 o 20:04, Knurr napisał(a):

 Niektóre klocki lubią się zacinać (np. ceramiczne Ate) i to też powoduje nierówne łapanie, korozję, wykwity na tarczach itd.

Czy to jest efekt klockow ate ceramic? Nigdy wczesniej sie z tym nie spotkalem. 

IMG_20240507_155013.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Czy to jest efekt klockow ate ceramic? Nigdy wczesniej sie z tym nie spotkalem. 

IMG_20240507_155013.jpg

Placki po korozji i ciemne smugi - wygląda znajomo choć tarcze jak widzę trochę inne. Do tego szum / łomot podczas hamowania.

Po swoich doświadczeniach spróbowałbym z innymi klockami albo dodatkowo przetoczyłbym tarcze żeby je wyrównać (zdarzają się jeszcze fachowcy którzy robią takie rzeczy).

Edytowane przez Knurr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tarcze Brembo tyl i ori przod. Ten sam efekt, wywalilem (mialem domysl ze cos nie tak z klockami) te ate i wstawilem Textara, czekam na info od klienta czy jest poprawa, okropny wlasnie lomot przy hamowaniu. Te placki tu akurat nie byly od rdzy, sa dokladnie w miejscu spawu/laczenia wewnatrz tarczy, tak jakby te miejsca, od klockow, sie przegrzewaly... 

Opublikowano
9 minut temu, kkx5 napisał(a):

Tarcze Brembo tyl i ori przod. Ten sam efekt, wywalilem (mialem domysl ze cos nie tak z klockami) te ate i wstawilem Textara, czekam na info od klienta czy jest poprawa, okropny wlasnie lomot przy hamowaniu. Te placki tu akurat nie byly od rdzy, sa dokladnie w miejscu spawu/laczenia wewnatrz tarczy, tak jakby te miejsca, od klockow, sie przegrzewaly... 

U mnie tarcza namiętnie korodowała (robiły się płytkie wżery) które później właśnie zamieniały się w takie białe placki.

W końcu wymieniłem tarcze (na takie same Zimmermany) tylko że z klockami Textar. Trochę trwało zanim się ułożyły (Zimmermany są chyba jednak twarde) ale obecnie po 15kkm przebiegu jest święty spokój.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moze byc to samo, wzery, ja to zobaczylem po dlugiej trasie, chlopak w NL robi, wiec bylo juz gladkie....tak czy siak, niezla lipa to ate. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.