Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Kingu napisał(a):

Czyli poprawione przepisy? Normalnie w urzędzie można zawnioskować o 3 tablicę na bagażnik?

No pewnie, a było inaczej? Jeśli nie masz oryginalnego haka od nowości, to po montażu jedziesz do SKP, jak wszystko jest ok, wystawiają ci papier, z tym do urzędu -> wniosek o 3-cią tablicę, wpis do dowodu i masz.

Opublikowano
18 godzin temu, kenhor napisał(a):

No pewnie, a było inaczej? Jeśli nie masz oryginalnego haka od nowości, to po montażu jedziesz do SKP, jak wszystko jest ok, wystawiają ci papier, z tym do urzędu -> wniosek o 3-cią tablicę, wpis do dowodu i masz.

Hak mam fabryczny, ale w dowodzie nie jest wpisany. To wymóg aby dostać trzecią tablicę?

Opublikowano
34 minuty temu, Kingu napisał(a):

Hak mam fabryczny, ale w dowodzie nie jest wpisany. To wymóg aby dostać trzecią tablicę?

Fabryczny od nowości? Tzn. że ktoś przegapił ten fakt, bo powinien być wpisany od razu do dowodu. Albo salon albo leasingodawca tego nie załatwił, w zależności jak było. Kolega ElGringo wyżej też napisał, że nie miał adnotacji i załatwiał przez leasing. Nie mam doświadczenia z kupnem nowego od razu z hakiem, ale adnotacja zawsze jest wymagana. Teraz jak poszukałem w sieci, to widzę, że to działa dokładnie tak samo, jakbyś sam dołożył, czyli jak opisałem wcześniej. Nie ma znaczenia, że wyjechał z hakiem z fabryki, trzeba klepnąć w SKP i później zrobić wpis, a po tym albo i w czasie wizyty wpisywania do dowodu wystąpić o trzecią tablicę. Bez wpisanego haka, myślę, że w urzędzie się przyczepią, choć spójności tutaj nie ma. A trzecią tablicę też w dowodzie odnotowują, że masz na bagażnik.

Tak ogólnie, w obecnej sytuacji, policja mogłaby Ci zabrać dowód, gdyby sprawdzili, że masz hak, ale nie masz go wpisanego. Wiem, że brzmi śmiesznie, ale takie są przepisy.

Opublikowano

Oj chyba nie jest tak z nowym. W poprzedniej X5 dokładałem hak i rzeczywiście po dołożeniu miałem wizytę w SKP i później adnotacja w dowodzie.

Teraz miałem fabrycznie i nie byłem w SKP a adnotację mam - czyli adnotacja w dowodzenie musiała być na podstawie homologacji albo jakiś dokumentów dealera.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Oj chyba nie jest tak z nowym. W poprzedniej X5 dokładałem hak i rzeczywiście po dołożeniu miałem wizytę w SKP i później adnotacja w dowodzie.

Teraz miałem fabrycznie i nie byłem w SKP a adnotację mam - czyli adnotacja w dowodzenie musiała być na podstawie homologacji albo jakiś dokumentów dealera.

Z fabrycznym hakiem w nowym aucie jest dokładnie tak samo jak z dokładanym - nie ma adnotacji w dowodzie, trzeba osobno wybrać się do SKP, wbić hak do dowodu a następnie do urzędu/leasingu po tablice.

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 2
Opublikowano
2 godziny temu, BigCactus napisał(a):

Oj chyba nie jest tak z nowym. W poprzedniej X5 dokładałem hak i rzeczywiście po dołożeniu miałem wizytę w SKP i później adnotacja w dowodzie.

Teraz miałem fabrycznie i nie byłem w SKP a adnotację mam - czyli adnotacja w dowodzenie musiała być na podstawie homologacji albo jakiś dokumentów dealera.

Zakładam, że dealer to załatwił, nie mają czasem SKP u siebie? Bo wtedy jest im łatwiej i szybciej. Komuś się chciało. Ale homologacja nie wystarcza. Zobacz, że koledzy tutaj, którzy też mają oryginał od nowości nie mają wpisu.

Opublikowano

Praktyka jest taka że Dealer nie wbija haka. Kupowałem u Zdunka, kupowałem w Radomiu, kupowałem w Inchcape i nigdzie nigdy nie miałem wbitego fabrycznie zamontowanego haka. Obecnie w X5 mam 3 tablice ale haka ciągle nie wbiłem więc da się w „odwrotnej” kolejności.

Opublikowano
10 godzin temu, kenhor napisał(a):

Zakładam, że dealer to załatwił, nie mają czasem SKP u siebie? Bo wtedy jest im łatwiej i szybciej. Komuś się chciało. Ale homologacja nie wystarcza. Zobacz, że koledzy tutaj, którzy też mają oryginał od nowości nie mają wpisu.

Być może tak było - odbierałem auto w Krakowie a jestem z Wrocławia i prosiłem od razu o 3 tablice. 

Opublikowano

Kurde, to ja tu sobie jeźdżę po Europie z przyczepką podpiętą pod fabryczny hak no i okazuje się że bezprawnie, ech to polskie piekiełko.

Czyli wybrać się na SKP po zaświadczenie i potem prosić leasingodawcę o wpis w urzędzie?

Opublikowano

Ja kupowałem w leasingu i dostałem od razu 3 tablicę, oraz wpis w dowodzie odnośnie haka i bagażnika.

Kupowałem w Lublinie w Bestauto.

Opublikowano
4 godziny temu, Kingu napisał(a):

Kurde, to ja tu sobie jeźdżę po Europie z przyczepką podpiętą pod fabryczny hak no i okazuje się że bezprawnie, ech to polskie piekiełko.

Czyli wybrać się na SKP po zaświadczenie i potem prosić leasingodawcę o wpis w urzędzie?

Tak jest. Nie tylko wpis, ale też trzecią tablicę. Dla małego pocieszenia - jako, że masz hak fabryczny, to nie musisz dodatkowo składać wniosku u leasingodawcy o zgodę na możliwość zamontowania :). Takie wymogi pojawiają się w umowie leasingowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BigCactus mam do ciebie pytanie. Jak sobie radzisz z zakorzenieniem 3-4 mtb na velospace? Też mam ten bagażnik i za każdym razem jak mam do włożenia więcej jak 2 rowery to muszę się nieźle nagimnastykować. Masz może jakąś fotkę? U mnie przez te bardzo szerokie kierownice to albo wadzi o kierownicę albo o siodełko które muszę obniżać co jest trochę słabe bo trzeba zabrać i klucz i jeszcze pastę do sztycy.

 

z fajnych rzeczy które posiada velospace to jest możliwość dokupienia składanej trumny od Thule. Wprawdzie narty się tam nie zmieszczą bo jest krótka ale kaski, buty etc i owszem no i jak trumna jedzie za autem to tak nie hałasuje co też jest plusem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A to ja zapytam o hak. Mam seryjny i zauważyłem, że jak jest rozłożony i wybudzam samochód wydaje dziwne jęczenie jakby z tyłu pod spodem auta. Taki dźwięk na dwa razy, raz głośniej, a raz ciszej. Jeśli tak jest schowany , to słychać to bardziej jako uruchomienie elektroniki , zassanie powietrza. Czy ktoś ma takie odgłosy ?

Opublikowano
2 godziny temu, lukasz822 napisał(a):

A to ja zapytam o hak. Mam seryjny i zauważyłem, że jak jest rozłożony i wybudzam samochód wydaje dziwne jęczenie jakby z tyłu pod spodem auta. Taki dźwięk na dwa razy, raz głośniej, a raz ciszej. Jeśli tak jest schowany , to słychać to bardziej jako uruchomienie elektroniki , zassanie powietrza. Czy ktoś ma takie odgłosy ?

hmm, nie zauważyłem. Na pewno nic nie słyszę jak jest schowany, ale na wakacjach przy ciągnięciu przyczepki też nic podejrzanego z tyłu nie było słychać. 

Opublikowano
W dniu 1.09.2024 o 19:28, Kingu napisał(a):

hmm, nie zauważyłem. Na pewno nic nie słyszę jak jest schowany, ale na wakacjach przy ciągnięciu przyczepki też nic podejrzanego z tyłu nie było słychać. 

Gdzies wyczytałem , że u niektórych też się takie dźwięki wydobywają, ale podobno jest to zależne od konfiguracji wyposażenia, bo wtedy poszczególne systemy się aktywują podczas wybudzania i Mogą wydobywać się dziwne dźwięki…

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Nie chciałem zakładać nowego tematu z moim pytaniem, więc podepnę się pod ten.

W dyskusji była rozmowa o bagażnikach na hak na 4 rowery, sam taki posiadam. Ostatnio jednak przeglądałem instrukcję swojego samochodu a tam jest napisane coś takiego:
"Możliwe jest użycie bagażnika rowerowego dla maksymalnie trzech rowerów."

Mam hak z naciskiem pionowym do 100 kg, zestaw bagażnik 21 kg + rowery, w dopuszczalnej masie do 66kg nie przekroczą wartości nacisku haka. 

Myślę, że dopóki będę mieścił się w limicie 100kg, to mogę spokojnie jeździć. Podejrzewam, że ograniczenie z instrukcji odnosi się do tego, że BMW aktualnie nie oferuje bagażników na 4 rowery.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Opublikowano
Godzinę temu, pulower napisał(a):

Witam,

Nie chciałem zakładać nowego tematu z moim pytaniem, więc podepnę się pod ten.

W dyskusji była rozmowa o bagażnikach na hak na 4 rowery, sam taki posiadam. Ostatnio jednak przeglądałem instrukcję swojego samochodu a tam jest napisane coś takiego:
"Możliwe jest użycie bagażnika rowerowego dla maksymalnie trzech rowerów."

Mam hak z naciskiem pionowym do 100 kg, zestaw bagażnik 21 kg + rowery, w dopuszczalnej masie do 66kg nie przekroczą wartości nacisku haka. 

Myślę, że dopóki będę mieścił się w limicie 100kg, to mogę spokojnie jeździć. Podejrzewam, że ograniczenie z instrukcji odnosi się do tego, że BMW aktualnie nie oferuje bagażników na 4 rowery.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Myślę, że samochód się nie dowie ile wieziesz rowerów. 

  • Haha 2
Opublikowano

Nawet nie wiedzialem ze jest taki zapis w instrukcji. Woze 3 lata 4 rowery i nic sie nie dzieje. Jakbym mial wozic 3 to trzeba byloby ciagnac zapalki w rodzinie kto bez roweru jedzie…

Opublikowano

Nacisk max 100kg jest pionowy a nie na dźwigni metrowej, takie zapisy w instrukcjach to dupochrony jak ktoś będzie nieogarnięty i na bagażniku na 4 rowery będzie woził jako ostatni elektryk 25kg jadąc szybko po dziurach. Ładuj rowery od najcięższego, nie szarp, omijaj dziury i będzie git. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.