Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro w G30 większości wystarcza 2.0d ze 150 konnym silnikiem to ja nie wiem po co komu bmw w ogóle produkuje auta powyżej 200 koni ? Przecież to dużo pali a i tak  mistrzowie kierownicy  wszystkich objada 100 konnym renówkami 😁

Opublikowano

Było wiele razy, motoryzacja to zjawisko psychologiczne które działa na nas pomimo iż znamy jego sposób działania. Do tego za dużo osób ma z tego pieniądze. Dlatego do automatycznego limitowania prędkości w autach np na podstawie GPS mamy jeszcze conajmniej z 10 lat (chociaż technologia będzie już w tym roku)

Opublikowano

Na szczescie kazdy ma wybor !!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fajnie że wyjaśniłeś Sonar.

Myślę że po to BMW produkuje różne silniki żeby każdy miał wybór a jeszcze ważniejsze jest to żeby uszanować wybór innych. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, s0nar napisał(a):

Tak, zwłaszcza w czwartki wieczorem w Gdańsku, gdy odbywają się uliczne wyścigi na Grunwaldzkiej 😉 Wszyscy grzecznie prawym pasem 🤣 Prawdę mówiąc czy czwartek czy poniedziałek, nie ma znaczenia. Śmigam różnymi pasami, omijam dziury, ale zdecydowanie dynamicznie i to najlepiej z pole position, żeby mnie nikt nie blokował na starcie. Gdybym miał zamulać prawym pasem to już chyba wolałbym jeździć rowerem. Albo gdybym musiał stać w korkach to już w ogóle dramat, po co w takim przypadku auto? Owszem, grzecznie jeżdżę z tego powodu, że np. używam kierunkowskazów (a podobno w BMW nie działają), przestrzegam w zasadzie wszystkich przepisów poza ograniczeniami prędkości, nikomu się nie wpierdzielam przed maskę czy to w mieście czy na autostradzie itp. itd. I serio, nikt mi nie powie, że tak samo mógłbym jeździć 518d, bo szybszym autem nie ma gdzie jeździć. Bzdura. Wszędzie można jeździć szybszym autem. I w mieście i na trasie tym bardziej.

Nie mógłbyś tak samo jeździć 518d - to prawda, ale nie każdy ma takie potrzeby. Ciągle mierzysz innych, swoją miarą. Nie każdy tego potrzebuje, serio. Też czasem lubie dynamiczniej pojechać choć nie mam czym (tylko R4) (530e po programie na ~400KM).

 

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano

Uuuu to jest chyba temat uszyty specjalnie na moją miarę. 🤩

318d w stocku nie jeździło, po prostu, przeskok po czipie był tak kolosalny, że trzeba to powiedzieć prosto z mostu. Jakaś dynamiczna jazda, chęć pokazania przewagi sportowej marki premium nad jakimś byle VAGiem, wyprzedzanie tira na krętej leśnej drodze na której nie ma wielu prostych - po prostu nie. W czasach gwarancji na auto trzeba było zdjąć koronę z głowy (przy biednym 318d to raczej była czapka klauna), i dać sobie z tym spokój, nie wychylać się z szeregu przeciętności.

Po gwarancji i czipie za 1200zł (320d dopłata z 15k? Za co ja się pytam, też mam dwie rury i turba, co nie?..) na 210 kucy z seryjnych 163 jakie pokazał wykres, niutów nie pamiętam ale musiało przybyć od groma, niebo a ziemia. Auto wcześniej dawało bardziej radość z samego posiadania bmw niż z jeżdżenia, a po czipie doszedł update dodający całkowitą radość z jazdy, auto zaczęło zarzucać tyłem także na suchym! Wyprzedzanie przestało być fatygą i ryzykownym wymagającym przygotowania przedsięwzięciem, deptasz i lecisz w nadświetlną, wersje 18d są pozbawione prawdziwej duszy bmw, jeśli nie można podnieść znacznie mocy w MHD to lepiej się tego nie tykać, życie macie jedno, po pierwsze szkoda je marnować na nudne słabe auta, a po drugie w podbramkowej sytuacji lepiej mieć zapas mocy, a więc i więcej możliwości uniknięcia nieszczęścia.

A siódemka.. magiczny obiekt na kółkach, radość z jazdy się podwoiła wraz z mocą, która wyprzedzanie tirów zamieniła w już całkowitą bułkę z masłem, a do tego doszły radości z luksusu, wygody, dźwięku silnika (który dwu-litrówki mają nie oszukujmy się żałosny). Ktoś komu wystarcza mniej musiałby trochę pojeździć czymś więcej i zmieniłby szybko zdanie, chyba że motoryzacja to kompletnie nie jego pasja.

PS. Średnie spalanie całkowite w trójce 80.000km 7,5l, siódemka teraz odebrana i od razu trasa 3500km Włochy nie przestrzegając ograniczeń tak jak i Włosi/Austriacy/Czesi - 7,3l.
Całkowite 28.000km 8,9l, poprzedni właściciel musiał mieć jeszcze cięższą nogę, powinno przy mnie spadać. Jeździłem jak tubylcy i z radarbotem więc mam nadzieję na brak korespondencji z ich Policji..

PS2. Jak myślicie że w Polsce jeżdżą jak wariaci, chamy, buraki, zderzak w zderzak, nie przestrzegają przepisów, ograniczeń, wymuszają, co drugie auto obite i przerysowane, to żeby to zobaczyć wybierzcie się do Włoch, nie wiem jak na tych wąskich dróżkach i parkingach udało mi się wrócić bez ryski.. Pozdro i życzę Wam takich samych prezentów jaki ja sobie zrobiłem z BNP na nadchodzącą trzydziestkę. 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, Markok napisał(a):

na 210 kucy z seryjnych 163 jakie pokazał wykres, niutów nie pamiętam ale musiało przybyć od groma

A więc 318d w G20 - to ma 150KM

Druga rzecz, że te 210KM to bym jeszcze ze dwa razy sprawdził. 318d ma mniej wydajne wtryskiwacze, które raczej nie pozwalaja na wyniki 200+

13 godzin temu, Markok napisał(a):

po pierwsze szkoda je marnować na nudne słabe auta, a po drugie w podbramkowej sytuacji lepiej mieć zapas mocy, a więc i więcej możliwości uniknięcia nieszczęścia.

Tak może powiedzieć każdy, który wspina się po drabince 316d->318d->318i->320i->320d->330d->340d->M3->M3C itp...

 

13 godzin temu, Markok napisał(a):

chyba że motoryzacja to kompletnie nie jego pasja

No właśnie. Są też tacy na forum, a nawet jak pasja, to po prostu... nie każdy musi mieć TOP TOPów. 

 

 

Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile to 318d jeździ po Polsce 🙂

Opublikowano

Jako że temat zamienił się w nic nie wnoszący nabijacz postów i subiektywnych opinii to i ja dodam zwoje 5 groszy . 518d w standardzie będzie lekko ospałe i mało dynamiczne . Jak auto po gwarancji albo chcesz zaryzykować to robisz program i sytuacja się znacząco poprawi, ale to kwestia subiektywna. Jak tos jeździł 530d lub czymś jeszcze mocniejszym to takie auto będzie dla niego mułem. Ja osobiście na codzień jeżdżę 520xd po programie i mi to wystarcza.  Mam starego klamota 650 z 4.4v8 ale to jest auto na niedzielę, raz że pali jak wściekła , 2 w mieście się przegrzewa i taka jazda męczy ten silnik , 3 prawko bym stracił w ciągu max tygodnia i byłbym gwiazda stop cham . Niestety taka moc na codzień mi nie potrzebna a wręcz za bardzo kusi . A wracając do tematu wypożycz auto 518d, pojezdzij, zobacz , każdy potrzebuje czegoś innego od auta . 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.05.2024 o 16:34, guzior2 napisał(a):

Dawniej były zachwyty nad E39 530d która sprint do 100 miała słabszy niż obecne 520d i trochę lepszy niż 518d lub E60 530d przed liftem która ma podobne osiągi jak G30 520d LCI i w tedy te 3 litrówki to jechały ale obecne 2.0 o zbliżonych osiągach to już nie jadą i strach wyprzedać 🤦‍♂️

Ps: A najlepsze że jak przyszedłem na to forum 15 lat temu to były podobne teksty w dziale E46 typu nie kupuj 320d bo to nie jedzie, bierz 330d bo to zap..... 😀

Na forum BMW Sport tak się oto kiedyś mówiło odnośnie spalania E36: 316i pali tyle samo co 318i, 318i prawie tyle co 320i, 320i podobnie jak 325i, a 328i to niemal to samo co 325i. Czyli wyszło na to, że spalanie 316i = 328i 😄

@sonar - Widzę, że możemy jeździć po tych samych ulicach, widziałem może dwie (czarne) M550i, ale nie wiem czy któraś to Twoja 🙂 Zazdro silnika, acz mój na ten moment i tak objeżdża wszystko, ale idealnie to chciałbym kiedyś mieć 540i 🙂

@mariusz-net: Od 2 miesięcy jeżdżę świeżo zakupioną G30 530xi i też miałem spore rozkminy co kupić. Rzucę może kilka swoich przemyśleń / podpowiedzi - sam ocenisz co z tego jest dla Ciebie przydatne.
1. Na samym starcie, na YT na kanale "felixiada" jest film jak gość testował G30 518d i próbował odpowiedzieć na pytanie czy da się tym jeździć - i generalnie się dało.

2. Zapewne kupujesz auto lekko używane. Nie wiem na ile patrzysz na aspekty finansowe, ale w jednym ze swoich wpisów wskazałeś, że finanse to jeden z powodów dla których bierzesz 518d zamiast 520d. 
3. W związku powyższym, weź pod uwagę, że:
- 520d jest na rynku najwięcej, a to oznacza większy wybór aut (możliwość dorwania dobrej oferty)
- 520d będzie miało lepsze "resale value". Taki samochód sprzedasz szybciej i w lepszej kasie niż 518d, którego mało kto chce jako auto używane za parę lat, bo:
--- nikt nie chce mieć "tego najsłabszego"
--- w każdym artykule będą tę wersję odradzali
- najczęściej 518d są skonfigurowane bardzo ubogo, co dodatkowo utrudnia odsprzedaż i powiększa stratę finansową
- 518d 2022-2023 lekko używane kosztują 180-200k
- w 520d łatwiej dorwiesz M-Pakiet, który również podbija wartość odsprzedaży (takie egzemplarze są bardziej poszukiwane)
- podobnie jest z xDrive'em (ja go osobiście nie potrzebowałem, ale wersji 530i praktycznie nie ma, więc mam 530i xDrive)

4. 520d kosztują 200-250k, ale z tego co widzę to da się znaleźć i to od dealera w tych dolnych widełkach, z xDrive'em, M-Pakietem, niedużym przebiegiem i fajnym wyposażeniem. 
5. Skoro jest aż tyle ofert na 520d, to możesz próbować ponegocjować, wybrać ofertę gdzie auto ma drugi komplet kół, ew. zmienione hamulce (oszczędność kasy)

Także trochę zabawy i możesz mieć adekwatne auto, w podobnej kasie, którą odzyskasz / zyskasz przy odsprzedaży, a które przez cały okres użytkowania jednocześnie zapewni Ci wyższy komfort użytkowania przy jednocześnie niemal identycznym spalaniu.

Ja już nauczyłem się, że prawie zawsze to te wyższe wersje mocowe są tymi bardziej pożądanymi.

Pamiętaj też, że nawet jeśli pojawi się możliwość stuningowania silnika, to ZAWSZE ori trzyma lepszą wartość, "factory tune" będzie tu lepszy. Innymi słowy, większość ludzi będzie wolała kupić oryginalne 520d niż porobione nie wiadomo jak i nie wiadomo przez kogo 518d.


Podsumowując, 518d brałbym tylko i wyłącznie wtedy gdy masz na to auto jakiś super deal (170-180k absolutny max), w dobrej opcji, praktycznie nowe, etc. I gdy naprawdę, ale to naprawdę jeździsz spokojnie i osiągi Ci nie robią. W każdym innym razie sięgnąłbym nieco głębiej do skarpety i wybrałbym 520d (lub z xDrive) -> polecam odcinek na kanale Global Motors jak konfigurowali taką 5tkę i właśnie mówili co warto wybrać aby później auto utrzymało jak najwyższą wartość odsprzedaży.

Piszę Ci o tym wszystkim bo sam wybierałem auto także m.in. pod tym kątem, jestem póki co zachwycony i stąd postanowiłem się podzielić swoimi spostrzeżeniami.
 

Edytowane przez MatiKosa

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

większość ludzi będzie wolała kupić oryginalne 520d niż porobione nie wiadomo jak i nie wiadomo przez kogo 518d.

I tak i nie, bo jak auto ma 200 tys km, to przy 518d silnik sobie delikatnie pyrkał, skrzynia nie wiedziala co to moment obrotowy - wiec sila rzeczy, bedzie mniej zuzyte.

Tak jak łancuchy rozrzadu w 525d N57 wytrzymywaly dluzej jak w 530d N57. 

Po prostu sprzedaz auta w Polsce to absurd. Za duzo znafcóf.

8 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

- najczęściej 518d są skonfigurowane bardzo ubogo, co dodatkowo utrudnia odsprzedaż i powiększa stratę finansową

Chyba nie, może zależy od rynku, ale z Belgii (tam mam dostęp) jest sporo doposażonych 518d - tylko tam brali to chyba ze względu na podatki, ale dopłacali do nappy, laserów itp.

Opublikowano

Ale Ty mówisz o aspektach technicznych - i tu masz rację. 

A ja mówię jak patrzy przeciętny klient - ori jest w cenie, mody nie bardzo. 

I mówiąc o wyposażeniu mówię głównie o autach z rynku polskiego. Jak ktoś bierze 518d to często są to flotówki, a wtedy liczą się koszty. W Belgii mogą mieć inaczej, ale tam są chyba jakieś kwestie związane z podatkiem od mocy, mówił o tym gość na kanale "prawdziwesamochody", gdzie 520d miała moc obniżoną jakoś do 165 PS. 

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

A ja mówię jak patrzy przeciętny klient - ori jest w cenie, mody nie bardzo. 

 

Tak, masz racje.

 

14 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

autach z rynku polskiego

Nie wiem, z reguły odradzam każdemu auta z rynku polskiego i sam takich unikam.

 

14 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

Jak ktoś bierze 518d to często są to flotówki

W Polsce chyba 80% nowych aut (dane wymyślone) to flotówki.

Opublikowano
W dniu 28.05.2024 o 07:58, luk_byd napisał(a):

I tak i nie, bo jak auto ma 200 tys km, to przy 518d silnik sobie delikatnie pyrkał, skrzynia nie wiedziala co to moment obrotowy - wiec sila rzeczy, bedzie mniej zuzyte.

Patrząc na moje spalanie w kręconym 318d i 750d, to z tym pyrkaniem tak nie za bardzo. Słabszy silnik ma ciężej (przynajmniej w dizlach, co także obserwuję po ciężarówkach czy maszynach budowlanych), a takiego stocka 18d to już w ogóle trzeba pałować żeby to jakoś jeździło. Choć nie wiem jak jeżdżą w Belgii, jeśli przepisowo to auta będą mniej wyżyłowane. Ale z tą Belgią jesteś w mniejszości, bo zdecydowana większość woli polskie auto z pełną historią, nie poucinaną przez Ahmeda jak łapy kongijczyków belgijskich za Leopolda Drugiego. Tu żarcik bo pewnie jest lepiej niż z autami z Niemiec, ale wciąż Polska > Reszta Świata. 😛

Opublikowano

Przy tych wszystkich dywagacjach o ķuniach co jedzie a co nie jedzie ... jedno przekroczenie powyżej 30 recydywa na 2 lata i wam 316i wystarczy :classic_laugh:

  • Haha 1
Opublikowano

Znowu mylicie predkosc z moca i wrazeniami z jazdy. 

Opublikowano
13 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Nie wiem, z reguły odradzam każdemu auta z rynku polskiego i sam takich unikam.

Miałem na myśli, że auto kupione w Polsce, często będą z salonów polskich, ale także i niemieckich. Mój egzemplarz przykładowo kupiłem w Polsce, ale pochodzi z rynku niemieckiego - pierwszy właściciel na to bardzo zwracał uwagę bo wiedział, że takie egzemplarze są zasadniczo najlepsze jakościowo i w razie gdyby chciał sprzedać auto w Niemczech (było też wystawione na mobile) - to to jest plus. Auta z Belgii nie widuję jakoś często. Ale potwierdźmy danymi z Otomoto.

Łączna ilość ofert wszystkich G30: 1,218
...z czego z Belgii: 35

Zatem auta z Belgii stanowią 2.87% wszystkich ofert G30 u nas. Cała reszta to już zagadywanie do ludzi sprowadzających takie auta albo jak to rzeczony prowadzący kanał na YT - kupują auta z licytacji ubezpieczalni czy tam poleasingowych. Oni ich mają setki jak nie tysiące, a ci kupują je zasadniczo bez oglądania - wiem, bo dzwoniłem gdy szukałem auta. Dzwoniłem też do Auto Bawaria Puławy, tu przynajmniej oglądają na żywo, ale z kolei na stację nie pojedziesz, a ja to z moją G30 zrobiłem.

I tak, zakupy flotowe w Polsce to 75-80% łącznej sprzedaży nowych samochodów. Dlatego nie ma co liczyć na rozsądną wersję wyposażeniową. 

Jestem ciekaw co wybrał autor, ale powtórzę się jeszcze raz: o ile nie dostał jakiegoś epickiego deala, to według mnie lepszym wyborem byłoby fajnie wyposażone 520d, ale też nie krytykuję, bo nowy, podwójnie doładowany turbodiesel B47 (zamiast jednego twin scrolla) zapewne lepiej realizuje swoją moc.

  • Lubię to 3

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za opinie. Kupiłem to 518d bo nowe z rocznika 2023 i w bardzo dobrej ofercie (aż ciężko uwierzyć = można zgadywać ile dałem 🙂 ). Liczę się z tym, że nie będzie to rakieta (ale z tego co piszecie dojade z pkt A do B). Chodzi to żeby ten minus nie przysłonił plusów (ładne, wygodne, nowe i w dobrych pieniądzach) 🙂

Edytowane przez mariusz-net
  • Lubię to 2
Opublikowano

Tyle się tutaj wszyscy nastukali w klawiatury że chyba nas teraz tak nie zostawisz ze spuszczonymi spodniami bez zdjęć/vinu i ceny, przecież nikt Cię nie rozpozna ani nic.. 😉
Gratulacje, będzie Pan zadowolony, jak nie te to może następne sobie sprezentujesz mocniejsze, ja o 318d sobie mówiłem że będzie u mnie miało dożywocie i nie chcę innego heh.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, mariusz-net napisał(a):

Dzięki za opinie. Kupiłem to 518d bo nowe z rocznika 2023 i w bardzo dobrej ofercie (aż ciężko uwierzyć = można zgadywać ile dałem 🙂 ). Liczę się z tym, że nie będzie to rakieta (ale z tego co piszecie dojade z pkt A do B). Chodzi to żeby ten minus nie przysłonił plusów (ładne, wygodne, nowe i w dobrych pieniądzach) 🙂

Założysz boxa, dodatkowo masz dwie suszarki, mild hybrid - wiec pewnie bedzie jezdzic do 100km/h jak 520d z 2017-2018 roku na jednej suszarce 🙂

Opublikowano
4 godziny temu, mariusz-net napisał(a):

Dzięki za opinie. Kupiłem to 518d bo nowe z rocznika 2023 i w bardzo dobrej ofercie (aż ciężko uwierzyć = można zgadywać ile dałem 🙂 ). Liczę się z tym, że nie będzie to rakieta (ale z tego co piszecie dojade z pkt A do B). Chodzi to żeby ten minus nie przysłonił plusów (ładne, wygodne, nowe i w dobrych pieniądzach) 🙂

Gratulacje zakupu! 🥳 Zdecydowanie pochwal się ile dałeś i jak auto wygląda. Obstawiam 170k. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Stawiam w ciemno na okrągło 200k, jak to ma dwie turbiny to fajnie, myślałem że jedna. Wymieniaj częściej olej w skrzyni bo pewnie będzie trochę bardziej ślizgane i tyle, z drugiej strony mniejszy moment obrotowy nie będzie mocno eksploatował elementów napędu 🙂

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, MatiKosa napisał(a):

Gratulacje zakupu! 🥳 Zdecydowanie pochwal się ile dałeś i jak auto wygląda. Obstawiam 170k. 

Prorok?! 🙂

Auto nowe, foliia na wyświetlaczach, 10 km przebiegu. Było 5. Wszystkie poszły jak ciepłe bułeczki. 

Edytowane przez mariusz-net
  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1
Opublikowano

za te pieniądze nie było co się zastanawiać octavia w dieslu więcej kosztuje 😄 

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.