Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

Mierzę  się właśnie z tematem dosyć znacznego poboru prądu przez moją  bmke , który w efekcie prowadzi do rozładowania akumulatora , nie zupełnie ale uniemożliwiającego uruchomienie samochodu..Problem wydarzył się stosunkowo niedawno . Może to jakaś koincydencja ale spaliła się żarówka xenon jednego reflektora i dodatkowo prawie równocześnie 2 żarówki halogenowe podświetlające ringi.Zginęly tez gdzies swiatla pozycyjne .Mierzyłem kilkakrotnie pobor prądu, na wyłączonym zapłonie i oto wyniki. Pobor pradu zmierzony multimetrem 4.42  A, odkryłem tez, że po wyjęciu bezpiecznika nr 4  pobór prądu spada do 0.39 A , natomiast po wyjęciu dodatkowo bezpiecznika nr 2 pobor prądu spada do wartości 0.2 A. Bezpieczniki 4 i 2 odpowiadają wg opisu pod w schowku za ( schebienwachanlage )  spryskiwacz szyb ,( może tam należy szukać przyczyny ) natomiast dodatkowo 4 jest jeszcze odp. Za jakies Bel. Innen / Gepäckr.. i to nie wiem co to jest .. Mam tu opis tylko  po niemiecku. Czy może ktoś z Szanownych Kolegów ma jakiś pomysł gdzie należy szukać usterki i jak sprawe rozwiązać, bo do tej pory nie miałem żadnego problemu. Czy może ktoś ma schemat elektryczny , co jest ewentualnie podpięte pod te bezpieczniki.. Zastanawiałem się też czy może być cos z rozrusznikiem ,ale z nie było nigdy problemu. Bede wdzięczny za wszelkie sugestie..

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F4 to moduł GM. Musisz zrobić mostek z miernika na klemie minusowej, potem przy otwartej klapie bagażnika zasymulować zamknięcie, odczekać 15 min, rozpiąć klemę i wtedy zobaczysz jaki jest prąd spoczynkowy. Powinien być mniej niż 50mA. Ewentualnie miernikiem cęgowym, ale nie wiem czy złapie tak mały prąd.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Moduł GM...?? To ten pod  schowkiem.. Ostatnio go wlaśnie wyciągałem i nie zauważylem nic niepokojącego . Jest jak fabrycznie nowy , chyba ze gdzies w jakims ukladzie jest jakies drobne zwarcie .. Samemu sie raczej tego nie da sprawdzić. Nie mieszkam w Polsce a tutaj to raczej tylko servis BMW , lecz nie jestem na tyle szalony żeby tam sie udać:)). U mnie na opisie  bezp. jest ,ze F4 to Scheibenwaschanlage  razem z F2 czyli spryskiwacz , pewnie silniczek pomki spryskiwacza..Zmierze jeszcze raz tak jak mowisz ale juz sprawdzalem kilka razy ze bez F4 pobor jest duzo mniejszy a juz bez F2 to ok 200mA. I tak mam caly czas odpiętą klemę od aku bo znowu bedzie problem , choc samochod stoi na razie nieuzywany...

Edytowane przez JERRY58
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, ten pod schowkiem. Schematy znajdziesz na WDS Online. Ja tam nie nie widzę nic innego na tym bezpieczniku poza modułem GM, może są jakieś niuanse dla konkretnego rocznika lub wersji silnikowej. Pompka spryskiwacza szyby jest zasilana z GM. Bezpiecznik F2 to pompka spryskiwaczy reflektorów, a dokładniej moduł sterujący tą pompką.

Edytowane przez Fuser
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

F2 spryskiwacze reflektorów, F4 moduł GM3. 0,2A to i tak dużo za dużo moim zdaniem problem jest gdzie indziej, po prostu te moduły się nie usypiają. Inpa i łącz się z każdym modułem w aucie, możliwe że nie połączysz się z tym z którym występuje problem.

Edytowane przez szumrak
  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
2 godziny temu, Fuser napisał(a):

Tak, ten pod schowkiem. Schematy znajdziesz na WDS Online. Ja tam nie nie widzę nic innego na tym bezpieczniku poza modułem GM, może są jakieś niuanse dla konkretnego rocznika lub wersji silnikowej. Pompka spryskiwacza szyby jest zasilana z GM. Bezpiecznik F2 to pompka spryskiwaczy reflektorów, a dokładniej moduł sterujący tą pompką.

Dzięki serdeczne . Tak F2 to pompka spryskiwaczy reflektorow , z pospiechu zjadłęm najważniejszy reflektor:)).Schematu na WDS nie moge znalezc , ale bede szukał..Zmierze sie z tym modułem i zobaczymy co wyjdzie.. 

Pozdrawiam

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, JERRY58 napisał(a):

Schematu na WDS nie moge znalezc

WDS Online, wybierasz model i z rozwijanego drzewka wyszukujesz odpowiedni moduł. Niestety trzeba wiedzieć w jakiej kategorii się znajduje. Jeśli znasz nazwę modułu to nad drzewkiem wpisujesz w wyszukiwarce, np. F2. Rozróżnia wielkość liter. Moduł GM to na schemacie A1. Potem na schemacie możesz klikać na zielone nazwy poszczególnych komponentów (np. złącza X......) i przenosi do powiązanych schematów lub zdjęć z lokalizacją w aucie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Fuser napisał(a):

WDS Online, wybierasz model i z rozwijanego drzewka wyszukujesz odpowiedni moduł.

Dzieki . Poszukam , Nazwe modelu znam wg opisu na obudowie , bo juz go raz wyciagałem ..Dzięki za obszerne wyjasnienie .. Nauka czyni cuda 🙂 . To zawsze kolejny krok do przodu.

MIłego dnia ... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstaluj na telefonie AWDS ze sklepu Play, schematy bedą pod reką.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
18 godzin temu, szumrak napisał(a):

Zainstaluj na telefonie AWDS ze sklepu Play, schematy bedą pod reką.

Dzieki , sprobuje zainstalować sobie , jak mówisz ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.