Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, mam mały problem z bmw, otóż zaczęło się od błedu:
65 NW_E - Fehler, wymieniłem czujnik położenia wałka ssącego, przy okazji zdjąłem kolektor, wymieniłem rurki odmy i rurę przepustnicy. Już nie było falowania obrotów, było czuć poprawę w mocy, lecz podłączając kompa wyskoczył:
104 Regelvanos mechanisch Auslass. Podmieniłem elektrozawory, z ssącego na wydech i odwrotnie. Pojawił się błąd:
106 Regelvanos mech. Auslass schwergaengig oder blockiert.
Mam pytanie, czy to zwiastuje problemy z vanosem? Mogą wymagać regeneracji? Czy raczej iść w stronę ustawienia rozrządu? Dodam, że silnik chodzi ładnie, nie słychać żadnych odgłosów z okolicy vanosów. Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam!

Opublikowano

W M54 vanos i tak trzeba zrobić, bo te oringi sie splaszczają i nie działa w calym zakresie. Prosta robota, tu masz instrukcje krok po kroku:

LINK

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowy czujnik położenia wałka oryginalny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W dniu 17.05.2024 o 09:04, bastaz napisał(a):

W M54 vanos i tak trzeba zrobić, bo te oringi sie splaszczają i nie działa w calym zakresie. Prosta robota, tu masz instrukcje krok po kroku:

LINK

Dzięki, a te zestawy z allegro dadzą radę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakładałem z allegro firmy Mehenker i zawsze ok, koszt około 170zl.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po regeneracji vanosow takie błędy:

104 Regelvanos mechanisch Auslass
106 Regelvanos mechanisch Auslass schwergaengig oder blockiert

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy samej wymianie uszczelniaczy ciężko coś tam skopać, a błędy pokazują na mechaniczne zablokowany vanos. Co tam zrobiłeś nie tak, to pewnie wiesz tylko ty. Bez ponownej rozbiórki i sprawdzenia czy wszystko jest poprawnie złożone raczej się nie obejdzie. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
1 godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Przy samej wymianie uszczelniaczy ciężko coś tam skopać, a błędy pokazują na mechaniczne zablokowany vanos. Co tam zrobiłeś nie tak, to pewnie wiesz tylko ty. Bez ponownej rozbiórki i sprawdzenia czy wszystko jest poprawnie złożone raczej się nie obejdzie. 

Nic nie skopałem właśnie, chyba pozostaje tylko pożyczyć blokady i rozrząd sprawdzić, bo nic sie nie zmieniło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Innego wyjścia nie ma. Tłoki normalnie pracowały po wymianie uszczelniaczy?

Masz podpiętą wtyczkę do elektrozaworu vanosu wydechowego?

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Tak, pracowały normalnie, elektrozawory wpięte. Przesyłam wartości z inpy. Na ssącym wartość referencyjna vanosa ssącego powinna wynosić 120, a jest 125. A na wydechu? 

IMG_20240605_132715.jpg

Edytowane przez adriann72
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie wygląda to tak, możesz jeszcze wykręcić elektrozawór vanosa wydechowego i sprawdzić czy tłoczek nr 4 swobodnie się porusza. Najlepiej go wyciąg i wyczyść. Tu jest jest pokazany tylko dla elektrozaworu ssącego, ale w obu jest to samo.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=11_7521

 

ScreenShot081.jpg

  • Lubię to 1
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ok, dziękuję za odpowiedź, w sumie przekładałem elektrozawór z ssącego na wydech, ale spróbuje przeczyścić ten na wydechu i dam znać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem rozrząd, był lekko przestawiony na wałku wydechowym, przy okazji założyłem nowy górny łańcuch, ustawiłem dzwonki od vanosa nastawnikiem i błąd jest dalej ten sam, vanosy stoją.

IMG_20240620_131501.jpg

IMG_20240620_131449.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A zawór vanosa sprawny?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Zawór sprawny, zdobyłem drugi nastawnik vanosa, założyłem i wszystko funkcjonuje, vanosy się poruszyły i odzyskał moc. Pewnie jakiś kanał olejowy był zatkany w tamtym vanosie. Dziękuję wszystkim za wszelkie sugestię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisząc zawór chodziło mi oczywiście o nastawnik 😉

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.