Skocz do zawartości

E39 530D Nie wkreca sie powyżej 3.5k RPM


Fiksu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc w znalezieniu problemu, E39 530D 2002r zazwyczaj nie chce się wkrecac powyżej 3,5k rpm przy czym kopci na czarno i telepie silnikiem. Czasem się wkreca i idzie prawie do końca obrotow aż nagle obroty spadną i nie ma siły dalej się rozpędzać, być może jest to w momencie zmiany biegu ( Automat )

Zauważyłem że im mniej gazu się wciśnie tym jest większa szansa na to że samochod przebije barierę 3.5k rpm.

N75 wymieniony na nowy

Czujnik cisnienia doładowania nowy

Samochod kupiłem z nową turbina która nie była regulowana, może tu leży problem ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Logi:

https://chomikuj.pl/Fiksu1901/logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już zrobiłeś takie logi to trzeba było zrobić wykresy z tych danych w funkcji obrotów to byś ładnie widział co się dzieje.

Odczytaj ciśnienie wstępne INPA, moduł DDE4, zakładka Analog 1, "pre-supply pressure". Ma być 4 bar, lub minimalnie niżej. Jak podczas przyspieszania spada do 3,5 bar to już jest za mało. Pompa progowa do wymiany.

10 godzin temu, Fiksu napisał(a):

N75 wymieniony na nowy

N75 to jest przetwornik z grupy VAG. Tutaj tylko oryginał jako Pierburg 11747796634. Inne nie działają prawidłowo. Wężyki podciśnienia założyć silikonowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach cisnienie około 3.9 bar, podczas przyspieszania spada do 3.5/3.3, wymienię pompę, wężyki i zaworek na oryginalny Pierburga i dam znać co wyszło. Dzięki za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zacznij od filtra. Może być tak zatkany, że dławi przepływ. Potem pompa progowa i wężyki podciśnienia. Przetwornik możesz zamienić z tym od EGR jeśli masz odłączony EGR, ale trzeba zwalić kolektor, żeby tam się dostać. Przy okazji sprawdzisz czy klapki zostały usunięte jeśli tam nie zaglądałeś jeszcze. Na przetworniku jest filterek ukryty pod prostokątną "czapką". Wypadałoby go wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, może być zmywacz do hamulców.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem:

-Filtr Paliwa

-Zaworek nowy Pierburg

-Pompa paliwa progowa

-Intercooler

Niestety dalej to samo, ciśnienie paliwa aktualnie to 3,9 bar na postoju i 3,6 bar podczas przyspieszania. W EGR zaślepiony jest przewód od chłodniczki spalin. Kolektora nie zdejmowałem, ale widziałem po zdjęciu węża od EGR, że jest trochę zawalony olejem/nagarem, więc będzie trzeba go wyczyścić, a klapki widać od spodu że są zaślepione.

Po wypięciu przewodu podciśnienia z przetwornika od turbiny samochód pracuje w całym zakresie obrotów, może coś z ciśnieniem doładowania?

Parę filmów żeby zobrazować sytuację, może się przydadzą.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, Fiksu napisał(a):

Po wypięciu przewodu podciśnienia z przetwornika od turbiny samochód pracuje w całym zakresie obrotów, może coś z ciśnieniem doładowania?

Jak doładowanie oczekiwanie jest 2,7, a turbina daje 0,9 to nie ma prawa jechać.

image.thumb.png.491726daa844742e513178ac15477e85.png

Widać, że najpierw ciśnienie rośnie, a potem spada do atmosferycznego, czyli nie pompuje w ogóle. Ja tak miałem przy zatkanych katach, najpierw ogień, a potem flak kompletny i czarny dym, ale u mnie nie było takich gwizdów. Tutaj strasznie gwiżdże, o tym nie wspominałeś. Albo turbina kaput, albo gdzieś jest dziura w dolocie - pęknięty kolektor ? 

13 godzin temu, Fiksu napisał(a):

ciśnienie paliwa aktualnie to 3,9 bar na postoju i 3,6 bar podczas przyspieszania.

Na razie bym tak zostawił. Ciśnienie chwilowe przy dużym obciążeniu 3,6bar jeśli dobrze pamiętam to według instrukcji jest jeszcze do przyjęcia. Jakiej firmy pompę dałeś ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, problemem była źle wyregulowana turbina, po wydłużeniu sztangi od zmiennej geometrii samochód zaczął normalnie wkręcać się na obroty i teraz idzie jak pocisk 😄

Jednak na pewno będę dalej szukał nieszczelności w dolocie

Teraz pytanie przy jakich obrotach powinno wstawać turbo? Aktualnie jest to coś około 2k rpm

I drugie pytanie, zadane ciśnienie doładowania to 2.7 Bar, co w momencie w którym samochód będzie zbliżał się do tych wartości, a czujnik ciśnienia doładowania będzie do 2.5 ( Bo do tylu chyba mierzą ?)

W dniu 10.06.2024 o 11:10, Fuser napisał(a):

 Na razie bym tak zostawił. Ciśnienie chwilowe przy dużym obciążeniu 3,6bar jeśli dobrze pamiętam to według instrukcji jest jeszcze do przyjęcia. Jakiej firmy pompę dałeś ? 

Pompa jest firmy Magnetii Marelli, aczkolwiek docelowo będzie Pierburg. Zerknę jeszcze do zaworka zwrotnego paliwa. Pozdrawiam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Fiksu napisał(a):

Teraz pytanie przy jakich obrotach powinno wstawać turbo? Aktualnie jest to coś około 2k rpm

Tak mniej więcej będzie

15 godzin temu, Fiksu napisał(a):

I drugie pytanie, zadane ciśnienie doładowania to 2.7 Bar,

Na pewno zadane ? Jeśli tak to ktoś przesadził z programem. Będziesz miał przeładowanie co grozi uszkodzeniem, np. kolektora. 

15 godzin temu, Fiksu napisał(a):

Pompa jest firmy Magnetii Marelli, aczkolwiek docelowo będzie Pierburg.

Na Magneti zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy i nadal działa poprawnie. W dwóch autach. Pierburg to już od dawna cośtam-Automotive i różne są opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Fuser napisał(a):

Na pewno zadane ? Jeśli tak to ktoś przesadził z programem.

Stwierdziłem to na podstawie jednego z poprzednich postów.

W dniu 10.06.2024 o 11:10, Fuser napisał(a):

Jak doładowanie oczekiwanie jest 2,7, a turbina daje 0,9 to nie ma prawa jechać.

 

7 godzin temu, Fuser napisał(a):

Na Magneti zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy i nadal działa poprawnie. W dwóch autach. Pierburg to już od dawna cośtam-Automotive i różne są opinie.

W takim razie zostaje Magnetii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Fiksu napisał(a):

Stwierdziłem to na podstawie jednego z poprzednich postów.

W dniu 10.06.2024 o 11:10, Fuser napisał(a):

Jak doładowanie oczekiwanie jest 2,7, a turbina daje 0,9 to nie ma prawa jechać.

 

Fakt, ja to pisałem :classic_smile: Z jakiegoś powodu nie zwróciłem uwagi na wartość. W programie standardowym doładowanie będzie około 2,2 bar. Co prawda nie jestem ekspertem, ale według moich informacji nie ma sensu takie żyłowanie powietrza, bo problemem w tych silnikach jest brak paliwa, a nie powietrza. Owszem, na wykresie wyjdzie chwilowo 250KM czy coś około, ale wykres mocy/momentu robi się coraz bardziej ostry czyli moc w wąskim zakresie obrotów. Ja bym podjechał do tunera, żeby to ogarnął, może podreguluje turbinę tylko cały osprzęt musisz mieć sprawny. Jak się okaże, że np. dolot nie jest szczelny, a potem go uszczelnisz po programie to się wszystko zmieni.

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.