Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Od kiedy kupiłem swoją E61, zastanawia mnie pojawiające się i znikające klekotanie silnika. Mechanicy mówią, że "ładnie klekocze" i nie widzą problemu, silnik generalnie pracuje dobrze, ma moc, nie kopci itd, ale jednak jak słyszę na mieście inne sztuki z tym silnikiem, to moja zdecydownie potrafi klekotać głośniej. Przypomina mi stare dobre diesle z mercedesowskich taksówkarskich W124 😉 Tak więc szukam punktu zaczepienia i liczę na pomoc bardziej doświadczonych.

Ale do rzeczy, czyli jak to moje klekotanie się zachowuje. Dla przypomnienia: 525d M57 177KM, automat. DPF i EGR na miejscu

  • na biegu jałowym w trybie P klekot jest cichy (raczej taki jak powinien być)
  • po wrzuceniu na D i R klekot robi się głośniejszy (na zimnym silniku trochę, a na rozgrzanym dużo głośniejszy)
  • czasem np. w korku klekot stopniowo cichnie kiedy stoję w miejscu dłużej. Ale nie zawsze, bo czasem nie cichnie wcale
  • w czasie wypalania DPF klekot jest najcichszy, może nawet cichszy do tego na biegu jałowym, nawet na wbitym D i R
  • w każdych warunkach podniesienie obrotów (nawet nieznaczne) powoduje że klekot znika
  • i na koniec najlepsze: w niektóre dni klekocze głośniej, w inne dni ciszej 😄 Czyli najfajniejszy rodzaj "usterki"

Tak to wygląda. Gnojówkę tankuję tylko na markowych stacjach i wersje "premium". Jak wspomniałem wyżej, błędów brak, korekty niewielkie. Teoretycznie wszystko ładnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.