Skocz do zawartości

ZCS - generowanie kodów i dodawanie nowego wyposażenia


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dla odświeżenia i usystematyzowania, żeby mieć to w jednym miejscu, jakby koledzy eksperci podzielili się wiedzą jak się generuje nowe kody.

Program ZEKO, uruchamiam na osobnym kompie bezpośrednio z USB na MS-DOS, żeby płynniej działało. Mam coś takiego i co dalej ?

IMG_20240510_135157.thumb.jpg.f633f4a81e83633796c557e6fe5c9631.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciężko na szybko wytłumaczyć jak to obslugiwać, bo trzeba z programem spędzić kilka godzin. Całość uzupelnia jeszcze SA decoder. Jak masz swoje ZCS to w głównej części wpisujesz nadwozie, datę produkcji, typ, Vin. Dajesz F8 przechodzisz na dół i wpisujesz zcs, ponownie F8. Powracasz do głównej części tabulatorem przesuwasz na wyposażenie i wciskasz chyba F2 otwiera się lista i wybierasz. Niektóre opcje są zależne od aktualnego wyposażenia, rocznika, silnika itp. na sam koniec przeskakujesz F8 na doł i spowrotem na gorę i masz nowe kody. Wyskoczy jakiś błąd ale dajesz ok i wszystko działa. Program można bez problemu odpalić na win xp.

Fuser daj Vin i ZCS

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, szumrak napisał(a):

Fuser daj Vin i ZCS

Muszę pokonać sam :classic_tongue: Jeszcze się nie poddałem.

Trochę ogarnąłem, jest postęp. Wpisujemy model (E39), datę produkcji (nie znam dnia, przyjąłem 01-10-2001) oraz typ (u mnie DP91 - wziąłem z realoem). Potem tak jak pisałeś - F8 przeskakujemy na dół i wpisujemy aktualne kody ZCS sczytane z auta poprzez NCS. U mnie to jest:

GM 5C910000 K

SA 20000880040484 8

VN 5012000882 L

Przeskakujemy F8 na górę, i pojawiają się aktualne kody wyposażenia w sekcji OC/CC. Tabulatorem przechodzimy na koniec i w wolnym polu wpisujemy kod wyposażenia, które dołożyliśmy lub wybieramy z listy klawisz F2. Przeskakujemy następnie F8 na dół i mamy zaktualizowane kody ZCS. Nie dotykałem w ogóle VIN.

IMG_20240510_192907.thumb.jpg.f712606ae808baa8517b59c62267ca55.jpg

Dopisałem czujnik deszczu RLS jako 0521. Można wyszukać co się zmieniło :classic_smile:. Nowe kody wpisałem na sucho do NCS poprzez  [Enter ZCS], podajemy VIN, nowe kody bez cyfry/litery kontrolnej na końcach, ptaszek przy Calculate Checksum i pojawia się lista modułów z dołożonym wyposażeniem. Faktycznie jest teraz RLS.

Co jeszcze zauważyłem w ZEKO, na rozwijanej liście F2 można dodać tylko to wyposażenie zaznaczone czerwoną czcionką. Chciałem dołożyć S248 Steering wheel heater i S249 Multifunction f steering wheel ale oba są na żółto i po przeskoczeniu F8 wyposażenie znika z listy 😒 Trochę dziwne, MFL nie można dodać ? To przecież była popularna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co kojarzę to

SA 00000000000100 

byla dla diesla i 520i , ale na czym polega różnica, to do końca nie rozumiem.

Zakodować moduł MFL pewnie można w starszym aucie, w nowszym ten moduł nie istnieje, pewnie o to chodzi.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Próbowałem różnych kombinacji. Wziąłem model i typ z początku produkcji i te same opcje są na liście cały czas na żółto. Po dodaniu i przeskoczeniu F8 znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest jeszcze powiązane z numerem GM a dokładniej z pierwszymi czterema cyframi, jakieś wersję specjalne, wersja M. Wszystko jest w plikach inpy, stąd biorę opcje a sprawdzam w zeko czy wchodzi.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A probowaleś dodatkowo tutaj coś poszukać odnośnie MFL? Tak samo listę otwierasz. 

Screenshot_2024-05-10-21-58-11-864_com.android.chrome-edit.jpg

Fuser w swoim ori ZCS w SA chyba zgubiłeś 40 

SA 20000880040"40"484 8

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
39 minut temu, szumrak napisał(a):

Fuser w swoim ori ZCS w SA chyba zgubiłeś 40

Fakt. U mnie jest OK, źle tutaj przepisałem. Jesteś czujny :)

Godzinę temu, Fuser napisał(a):

Co jeszcze zauważyłem w ZEKO, na rozwijanej liście F2 można dodać tylko to wyposażenie zaznaczone czerwoną czcionką.

W katalogu C:\ncsexper\daten są pliki tekstowe *.000 to samo jest w ZEKO. W pliku E39ZST.000 jest lista wszystkich opcji wyposażenia z kluczami GM, SA, VN, które należy do aktualnych ZCS dodać szesnastkowo lub odjąć. Opcja MFL S249A ma same zera, dlatego znika, bo nie zmienia wartości ZCS 🤣 W programie ZEKO te opcje są oznaczone na żółto.

Dobra, to teraz mi powiedzcie jak zaprogramować te nowe kody w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpalasz ncs expert, profil dam manipulator czy jakoś tak. Kody wpisujesz ręcznie, lub odczytujesz z np licznika. Cafasz, ponownie dajesz zcs ale tym razem ręcznie i tylko edytujesz te co odczytało. Łączysz przez licznik, wybierasz że chcesz zakodować wybrany moduł. Wskazujesz EWS, change job, zcs schriben, execute job. Najlepiej teraz wyłączyć ncs expert i uruchomić ponownie. Tym razem odczytujesz zcs z ews (powinny być już poprawione) i łączysz się przez ews. Wybierasz licznik i tak samo zcs schriben. Po tym wszystkim możesz przekodować całe auto, ale jak masz coś pozmieniane typu kierunki przy zamykaniu/otwieraniu itp to nie ma sensu. Wybierz który moduł chcesz kodować np RLS change job, SG codieren, execute job. Od tej pory będzie on ustawiony pod twoje auto.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Fuser napisał(a):

 

W katalogu C:\ncsexper\daten są pliki tekstowe *.000 to samo jest w ZEKO. W pliku E39ZST.000 jest lista wszystkich opcji wyposażenia z kluczami GM, SA, VN, które należy do aktualnych ZCS dodać szesnastkowo lub odjąć.

Właśnie stąd biorę klucze, ale wtedy jeszcze nie miałem programu zeko i nie mogłem zrozumieć jak to jest sumowane, a jest to bardzo proste ale trzeba było dojść do tego.

Co do kodowania nowych kluczy to robię według tego

Kodowanie nowych kluczy ZCS

Otwieramy program NCS Expert

Klikamy “File” -> “Load Profile”

Wybieramy “ExpertMode” -> [OK]

Klikamy F1  [VIN / ZCS / FA]

Klikamy F3 [ZCS / FA f. ECU]

Wybieramy [E39], nastepnie [OK]

Wybieramy moduł prze który się łączymy KMB(IKE) lub EWS klikamy [OK]

Mamy odczytane klucze ZCS(GM SA VN) i pełny numer VIN.

Klikamy F1 [Enter ZCS], wybieramy model [E39] zatwierdzamy [OK]

Pojawi się okno z naszym numerem vin, klikamy [OK] nie zaznaczając opcji [Calculate Checksum]

Po tym pojawi się nastęne okno ze starymi kluczami ZCS, wpisujemy nowe klucze.

Jeżeli macie nowe klucze policzone z cyfrą kontrolną to nie zaznaczacie opcji [Calculate Checksum].

Natomiast jesli klucze są bez cyfry kontrolnej wtedy trzeba zaznaczyć [Calculate Checksum].

Następnie klikamy [OK] i F6 [Back]

Teraz musimy zapisać nasze nowe klucze w module EWS i liczniku KMB(IKE)

Klikamy F4 [Change ECU] wybieramy KMB(IKE)

Klikamy F2 [Change job] wybieramy “ZCS_SCHREIBEN”

Klikamy F3 [Execute job] i licznik zakodowany nowymi kluczami.

 

To samo robimy dla EWS.

Klikamy F4 [Change ECU] wybieramy EWS

Klikamy F2 [Change job] wybieramy “ZCS_SCHREIBEN”

Klikamy F3 [Execute job] i moduł EWS zakodowany.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To chyba jeszcze nie wszystko. Tu chyba na innym forum pisałeś

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=172062

i Cursor  dopisał, że ZCS_SCHREIBEN tylko wpisuje kody, ale, żeby zakodować trzeba użyć SG_CODIEREN. Czyli rozumiem, że wpisujemy ZCS do EWS przez KMB (IKE) oraz odwrotnie, a potem wybieramy dołożony moduł, żeby go zakodować. 

11 godzin temu, szumrak napisał(a):

Wybierz który moduł chcesz kodować np RLS change job, SG codieren, execute job. Od tej pory będzie on ustawiony pod twoje auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No tak, dołożony moduł musimy zakodować po aktualizacji zcs. Po prostu przeleć go pustym plikiem Man.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.