Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

w mojej 318Ci od jakiegoś czasu zauważyłem, że szybko pojawia się ubytek czynnika chłodniczego - klimę mogę nabić początkiem wakacji i chłodzi dobrze przez prawie rok aż do momentu, gdy zaczyna syczeć przy włączaniu a chłodu jest coraz mniej. Poprosiłem mechanika o sprawdzenie szczelności i powiedział, że najwięcej tego barwnika UV widzi przy kompresorze i osuszaczu. Wg. niego z miejsca do wymiany przynajmniej kompresor (najchętniej by wszystko wymieniał :D), ale moje pytanie brzmi - czy to faktycznie może być wina samego kompresora/osuszacza? Czy faktycznie konieczna jest wymiana tych elementów? Czy nieszczelność można usunąć w inny sposób? Jak pisałem wcześniej, klima po nabiciu działa jak należy, więc osobiście nie uważam, że nieszczelność wynika z nieprawidłowego działania kompresora.

Opublikowano

Szczelność barwnikiem to sprawdzało się wiele lat temu. Nie używa się barwnika bo to zabójstwo dla kompresorów.

Jedź do kogoś co zajmuje się typowo klimatyzacją. Ja do sprawdzania szczelności używam azotu z wodorem tzw. hydrogen. Do tego jest wykrywacz, chwila moment i wyciek znaleziony. Najlepsza metoda

Napisz skąd jesteś bo mam trochę znajomych z branży w Polsce 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.