Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamontowałem czujnik deszczu/świateł. Ktoś poprowadzi jak zakodować ? Trzeba wygenerować nowe kody wyposażenia ? Wersja LCM III B.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ołkeej. Czyli trzeba czy nie trzeba generować nowe ZCS ? Znalazłem jeszcze podobny temat

I nie zgadza mi się

WISCHERPOTI ( WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING ) - aktiv

STANDRUECKSCHALTUNG ( WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED ) - aktiv

, bo na tej rosyjskiej stronie te opcje są nicht_aktive :classic_unsure:

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie trzeba kodować te opcję, w czwartek dopiero mogę sprawdzić, czy trzeba coś dopisać do kluczy. Co do wpisów, skoro jedni tak a drudzy odwrotnie, to zostaje przetestować.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie spieszy się :classic_cool:

Tak myślę, że trzeba dokodować RLS, żeby móc ewentualnie zmieniać parametry, bo inaczej NCS nie będzie widział. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak masz czujnik z E39 lub E53 to to upartego nie musisz kodować, trzeba zrobić inicjalizację. Jak czujnik z E46 to musisz zcs wpisać i puścić go pustym plikiem man inaczej nie będzie działał. Trzeba zmienić te 2 opcje. Inpą trzeba zrobić inicjalizację. LCM w wersji IIIB lub IV.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik jest od E39, ale podstawka nie. Jest ta z przezroczystym szkiełkiem czujnika od świateł, bo oryginalną fioletową niestety zepsułem. W drugim aucie też jest ta inna podstawka i mam wrażenie, że światła zapalają się zbyt późno.

IMG_20240410_170615.thumb.jpg.abe417ae299af22a2ea61b80e0f534bc.jpg

W ustawieniach powinny być opcje, żeby zmienić czułość, ale jak czujnik nie będzie na liście to chyba się tam nie dostanę. PaSoft to ugryzie ? W weekend zobaczę czy RLS współpracuje. LCM jest III B.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W sumie pasoftem nie próbowałem się z nim łączyć więc nie wiem. Poszukam w zdjęciach może znajdę zcs z rls to wpiszesz sobie najwyżej moje z ręki i zmienisz w ncs to co potrzebujesz. W zcs nie mam rls na stałe bo wymaga to podbicia PU czyli rocznika samochodu na koniec produkcji więc przy kodowaniu całego auta ncs wymaga modułów z końcówki produkcji i wali błędami.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdziłem na szybko. Pasoft nic konkretnego nie oferuje w kwestii RLS/AIC poza "unit restart" oraz "read/write memory".

4 godziny temu, szumrak napisał(a):

W zcs nie mam rls na stałe bo wymaga to podbicia PU czyli rocznika samochodu

Aha. U mnie powinno zadziałać, rocznik 10/2001. Najpierw pozmieniam w LCM i GM, żeby sprawdzić jak to żyje. W czujniku mam bąbelka. Być może czeka mnie kolejny montaż żelka.

Zastanawia mnie jeszcze co zmienia WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING)

To drugie STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) rozumiem jako przejście pracy ciągłej na przerywaną po zatrzymaniu auta, ale co te opcje mają do RLS wspólnego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę rozkminiłem RLS, pomógł NCS Dummy, dotyczy GM3.

WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING) - aktywacja potencjometru do funkcji zmiany długości czasu interwału pracy wycieraczek, 

STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) - przejście na pracę przerywaną po zatrzymaniu samochodu. Jest jeszcze opcja powiązana, 3sek lub 5sek na postoju.

Obie opcje w Dummy mają dopisek WITHOUT RAIN SENSOR czyli mają sens jak nie ma czujnika deszczu i wtedy można dać Active. Jak czujnik deszczu jest obecny to po przełączeniu tych funkcji na Active zostaje zignorowany.

W LCM zmieniamy AUTOM_FAHRL_STEUERG na Active i to jest logiczne - następuje zakodowanie LCM'a na przełącznik z dodatkowym położeniem na światła automatyczne.

Wracając do czujnika deszczu to niestety nie działa, nie wykrywa wody 😒. Podejrzewam, że problemem jest powietrze między szybą, a żelkiem centralnie na jednym z czujników.

IMG_20240506_170953.thumb.jpg.8b04cca1567e8bee62a921b56f49bb36.jpg

Przy pomocy igły w większości to usunąłem, ale bardziej nie dałem rady.

IMG_20240506_173029.thumb.jpg.76559bf1997417c1fe27edf19e398588.jpg

Mam go rwać ? Mam jeszcze trzy sztuki tylko robota upierdliwa. Jak poprawnie przykleić bez powietrza ? Nie można deaktywować tego jednego czujnika ? Jak będę miał dostęp do drugiego auta to podejrzę w NCS jakie tam są opcje. INPA pokazuje takie oto wartości

status.thumb.jpg.9ec8a38233e41f093f743e6aa9a2d3ef.jpg

Pierwsze dwa nie wiem co oznaczają. Domyślam się, że Current Section of Measurements to są sygnały z sekcji czujników deszczu, nr 1 odstaje od pozostałych. Co prawda on potem spadł na 206, ale to nic nie zmienia. Czy te wartości powinny się zmieniać po wykryciu deszczu ? U mnie nic takiego się nie dzieje. Inicjalizacja czujnika nic więcej nie daje. 

Tutaj dalsza część

status2.thumb.jpg.58497a4bc1b6357ba28b47da18125954.jpg

Pierwsze cztery u góry to czujniki od świateł i to przynajmniej działa. Po całkowitym zakryciu spada do zera i światła się zapalają. Potem mamy temperaturę, chyba w stopniach Fahrenheita, co by się zgadzało 95F=35C. Ostatnie cztery nie zmieniają się, nie wiem co to jest.

Dla sprostowania, czujnik jest od E83 z 2009 roku jeśli to coś zmienia.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To dużo zmienia bo e83 to to samo co e46, musisz ncs przekodować.

Kuźwa nie mam tych zdjęć, były na tel który pewnego dnia postanowił się nie włączyć.

Mam jednego screena i też będzie dobrze. Z ręki wpisz zcs, nadwozie ustaw na E53 Vin wpisz swój i zcs że screena. W ten sposób połączysz się z RLS i przekodujesz pustym plikiem. Po tym zabiegu powinien działać.

IMG_20200822_013512.jpg Jak chcesz to podaj Vin i zcs to wygeneruje dla ciebie nowe kody.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z tego co mi wychodzi, to dodanie do klucza tej opcji powinno załatwić sprawę, dla auta od 09 2001

GM 00000000

SA 0000000000100000

VN 0000000000

 

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jak chcesz to podaj Vin i zcs to wygeneruje dla ciebie nowe kody.

Bardzo chętnie :classic_smile: Jutro sczytam i podeślę. Może przy okazji razem z MFL jeśli tam też są jakieś opcje w NCS.

16 minut temu, piotr520 napisał(a):

Z tego co mi wychodzi, to dodanie do klucza tej opcji powinno załatwić sprawę, dla auta od 09 2001

GM 00000000

SA 0000000000100000

VN 0000000000

Nie pamiętam co się z tym robiło. @szumrak mi to tłumaczył przy okazji TCU, ale to było kilka lat temu...

W międzyczasie dla porównania ustawienia z drugiego auta RLS, który tam jest od urodzenia. INPA faktycznie podaje tutaj E39/E53, a w tamtym czujniku jest E46 i Mini. Jakby co to mogę odczytać z niego jakieś potrzebne dane. 

status1530D.thumb.jpg.2c688cb9c5f3cc066c04de035b6cff70.jpg

status2530D.thumb.jpg.8064aec6342fe7d80ca5deafd1f2f3ab.jpg

I dostępne opcje w NCS. Pewnie chodzi o tę ostatnią pozycję dla czujnika deszczu E46 lub E39.

image.thumb.jpeg.9ff2f650726d19fe6aca78513d9cde3c.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tam chyba trzeba jeszcze rocznik podbić.

 

Tak ta ostatnia funkcja dla E39 ma być wert 1 a dla e46 wert 2, albo odwrotnie 😉

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ogarniasz za co odpowiadają te wszystkie opcje wyżej od czułości świateł ? Kolejna zagadka...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jakiego roku masz auto?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, Fuser napisał(a):

A ogarniasz za co odpowiadają te wszystkie opcje wyżej od czułości świateł ? Kolejna zagadka...

Nie bawiłem się tym, zakodowałem do serii i według mnie działa idealnie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Fuser napisał(a):

10/2001

To kod powinien wejść bez problemu, żeby sprawdzić nie musisz się nawet łączyć z autem, na sucho wpisujesz w ncs kody tak jakbyś chciał zmienić zcs, i przed zapisaniem kodów wyświetlą ci się wszystkie opcje. Wystarczy w kodzie SA dodać 1 do siódmej cyfry. Do siódmej licząc od prawej bo tak wygodniej 😂, nie liczymy znaku sumy kontrolnej.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, piotr520 napisał(a):

Wystarczy w kodzie SA dodać 1 do siódmej cyfry. Do siódmej licząc od prawej bo tak wygodniej 😂, nie liczymy znaku sumy kontrolnej.

Wyrzucam ostatni znak w GM, SA oraz VN. Dodaję 1 na 10 pozycji od lewej, "checksum" i dalej mam te same opcje 🤨

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znaczy że nie zadziała, a niby powinien od tej daty. Pozostaje tak jak pisze szumrak, wpisać kody z nowszego auta. Ale wklej swoje kody , zobaczę jak po dopisaniu innych opcji.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Powinno działać, bo czujnik deszczu i świateł jest od 09/2001

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DP91-EUR-10-2001-E39-BMW-525d&diagId=61_5800#61356923954

Pewnie coś źle robię.

Może inaczej. Osobny temat, bo jak sam tego nie ogarnę to następnym razem znowu nie będę wiedział o co kaman.

 

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jeszcze kod dla diesla i 520i ale dopiero jutro będę w domu żeby to sprawdzić 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OK, zatem opcja S521A dopisana. Po przekodowaniu empty.man WISHERMOTOR_RSK wskoczyło na wert_01, INPA pokazuje teraz czujnik od E39/E53, wycieraczki automatyczne działają :classic_cool: Obawiałem się, że będzie kiszka w związku z resztkami powietrza pod jedną fotokomórką, ale całe szczęście na tę chwilę nie muszę go wyrywać. Co prawda poziom tego jednego czujnika jest na full, być może nie pracuje, ale wycieraczki reagują na oprysk wodą. Wskazania point of wiping over sensor 1 oraz 2 też są na maksimum. Nie wiem co to oznacza. Pozostały testy podczas deszczu.

Na koniec ciekawostka. Jeżdżąc drugim autem z RLS zauważyłem, że czasami podczas deszczu zapalają się światła mijania. Myślałem, że to na skutek zachmurzenia podczas opadów. Jednak nie. Potwierdziłem to teraz trzykrotnie. Auto w pełnym słońcu, światła na auto, pierwsza pozycja kluczyka w stacyjce, gra radyjko. Opryskujemy czujnik po każdorazowym powrocie wycieraczek symulując intensywny deszcz i po około 1-2 min zapalają się światła pozycyjne. Oczywiście gdy na drugiej pozycji to mijania. Po ustaniu "deszczu" nie zaobserwowałem, żeby światła same zgasły, czekałem 5 minut. Gasną natomiast po wyłączeniu wycieraczek.

Taka sytuacja :classic_wink:

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i pięknie, nie było aż tak strasznie 😜

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.