Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

czym różnią się te dwa pakiety systemów asystujących?

W konfiguratorze napisane jest jedno, w jednym salonie mówią drugie, a w kolejnym jeszcze co innego.

Dodatkowo w jednym salonie powiedziano mi, że niektóre funkcje pakietu professional nie działają u nas.

Opublikowano (edytowane)

bierz Professional   na pewno ma asystenta jazdy w korku , choćby z powodu tej funkcji brałbym w ciemno, raz czy dwa też auto zaczęło mi hamować jakiś jakiś dzieciak na rowerku szybko zbliżał się z podporządkowanej ( ten ruch poprzeczny ) w skrajnym przypadku jak ktoś wymusi i się zagapisz można ograniczyć lub uniknąć przykrego dzwona

a z tym nie działaniem funkcji .. wynika to z uregulowań prawnych w danych krajach i po przekroczeniu granicy automatycznie auto wł lub wył pewne funkcje , choć ja pojąć nie mogę dlaczego we Włoszech czy Holandii ostrzeżenia do zbliżania się do znaku stop lub  z drogą z pierwszeństwem  jest aktywne a w Polsce nie,  dla mnie to absurd 

Edytowane przez Woytas
Opublikowano

Ja rozumiem to tak, że Professional ma:

- highway assist, czyli jazdę na L3 autonomiczności do bodajże 130km/h, ale... nie działa w Polsce

- rozpoznawanie świateł i automatyczne zatrzymywanie na czerwonym, ale... nie działa w Polsce

- trzymanie się pasa ruchu, gdy jedziesz w korku (mam to nawet w obecnym X1 z 2017 i działa świetnie, ale jest aktywne tylko na ekspresówkach). W Plus masz tylko adaptacyjny tempomat, a kierownicę zawsze trzymasz Ty

Ja zamówiłem Professional licząc, że w Polsce odblokują kiedyś przynajmniej to rozpoznawanie świateł. Przydatne zwłaszcza, gdy się zagapisz na zielonym, a kulturalny kierowca z tyłu już na Ciebie trąbi 😉 

Aha no i niezależnie od tego, co wybierzesz, w pakiecie masz upierdliwe ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości, które na szczęście można wyłączyć z kierownicy, ale trzeba to robić po każdym uruchomieniu auta. Taka kolejna regulacja EU...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Patent dla przyszłych posiadaczy - trzeba włączyć nawigacje na cały ekran na ok 10 minut i później AR już działa ca;y czas 🙂 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w sumie do pakietu Professional względem plus to dopłata niecałe 5000 tyś

Czyli żeby sam trzymał się passa i korygował sam tor jazdy trzeba mieć  Professional

Opublikowano
Godzinę temu, ryb55 napisał(a):

chyba jest jeszcze rozpoznawanie zielonego/czerwonego swiatla

Z tego, co kojarzę, ten najwyższy pakiet asystentów ma również asystenta jazdy w korku, który sam rusza i zatrzymuje się. Dodatkowo jest również asystent zmiany pasa - wystarczy włączyć kierunkowskaz i auto samo zmienia pas.  Podobno rozpoznawanie czerwonego i zielonego światła u nas nie działa. 
Jazda autonomiczna działa w Niemczech.  

Opublikowano

Tak mi się wydaję, dlatego zamówiłem PLUS 🙂, ale kto nie ma PLUS to nawet nie ma adaptacyjnego tempomatu więc warto o tym pamiętać!

Opublikowano
1 godzinę temu, kivlov napisał(a):

Tak mi się wydaję, dlatego zamówiłem PLUS 🙂, ale kto nie ma PLUS to nawet nie ma adaptacyjnego tempomatu więc warto o tym pamiętać!

Ja a akurat nie bralem nawet plus, bo mam uczulenie na tempomaty 🙂

Opublikowano

Również nie dołożyłem nawet plus z powodu aktywnego tempomatu którego nie lubię używać. Byłem pozytywnie zaskoczony że nie dopłacając nic, mogę wrócić do zwykłego tempomatu.

Jeśli miałbym zdecydować się na dodatkowe opcje to ze względu na asystenta jazdy w korku który pewnie byłby przydatny bardzo na mieście ale trzeba dobrać Profesional... Konfiguracja w pakietach jest dobrze przemyślana... dobrze dla producenta, nie dla nas.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
5 godzin temu, ohfckme napisał(a):

Drodzy, czy przy systemach plus, nie pro, tempomat ma funkcje stop & go?

Nie, tylko w wersji pro. 

Opublikowano

Wydaje mi się, że wprowadzasz kolegę w błąd. Ja korzystam u siebie z tempomatu i ma funkcję „stop end go”. Posiadam pakiet asystent plus i to działa. Kiedy widzę korek przede mną wciskam tempomat i samochód sam się zatrzymuje i później sam rusza. Kiedy stoisz dłużej niekiedy wymaga inicjacji gazem aby ruszył do ustawionej prędkości. Więc na 100% wystarczy mieć plus  w G60. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 minut temu, pawelo9 napisał(a):

no to rusza sam czy trzeba inicjowac gazem? bo to jest zasadnicza roznica, ma jechac sam bez ingerencji kierowcy 🙃 

W G30 miałem tak, że w przypadku dłuższego postoju trzeba było delikatnie nacisnąć gaz lub przycisk na kierownicy w celu reaktywowania tempomatu. Jak w nawigacji widział że jest korek, to ruszał sam nawet po dłuższym czasie (ale po postoju dłuższym niż kilkadziesiąt sekund już nie). Generalnie to jest chyba jakiś rodzaj zabezpieczenia i tak ma raczej być.

Opublikowano
44 minuty temu, pawelo9 napisał(a):

no to rusza sam czy trzeba inicjowac gazem? bo to jest zasadnicza roznica, ma jechac sam bez ingerencji kierowcy 🙃 

Rusza sam, niezależnie od czasu postoju, jeśli kamera wykryje / system uzna, że patrzysz na drogę przed siebie. Jeśli natomiast uzna, że nie ( patrzysz w bok lub.... kto wie co tam jest w algorytmie ) to trzeba zainicjować ponownie. U mnie jest tak, że jak patrzę na drogę to rusza sam, a jak się rozglądam to nie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.