Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Mam pyanie pewnie dla wielu banalne - przy wymianie kół na w warsztacie nie byli w stanie przykręcić spowrotem jednej śruby. Zanim zacznę kombinować z piastą chciałem sprawdzić czy świeża śruba nie wejdzie po prostu. Zamówiłem z ASO nową śrubkę pod mój konkretny vin ale śruba ma zupełnie inny stożek. Czy mimo to można ją bezpiecznie wkręcać? Jak w innym razie znaleźć identyczną śrubę?

srubka.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śruba po lewej ma łeb kulisty, a po prawej stożkowy.

Może felgi nie są od tego auta?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pokaż te felgi. Prawa śruba to OE BMW do starszych generacji, lewa jakiś wynalazek.

Opublikowano (edytowane)

Wszystkie śruby masz takie jak ta po lewej? Albo poprzedni właściciel zmienił śruby (z niewiadomych przyczyn), albo na warsztacie, czy jakieś wulkanizacji podczas chociażby sezonowej wymiany kół na stanowisku obok robili Mercedesa i pomieszali śruby (MB ma śruby z kulistym łbem).

 

Poza tym na zdjeciu ewidentnie widać inny gwint śruby. Rozmiar gwintu w F30 to M14x1,25, ta po lewej wygląda bardziej na M14x1,5, dlatego pewnie był problem z jej wkręceniem, a jeśli ktoś wcześniej (o zgrozo) używał pneumata do ich wkręcenia, to nawet nie zwrócił uwagi na inny gwint, bo klucz sobie z nim "poradził". Zdecydowanie śrub z innym gwintem nie można wkręcac i na pewno nie jest to bezpieczne. 

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano

Gwint na piaście do sprawdzenia/przegwintowania przed próbą zakręcenia kolejnej śruby a być może i piasta do wymiany i dopiero można zakręcać nową śrubę.

@KucaQ nawet używając pneumata czujesz że śruba nie wkręca się tak jak powinna i coś jest nie tak, tylko kompletny ignorant wymusza wkręcenie śruby na tak zwanego "chama".

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pełna zgoda, ale wszyscy wiemy, że takowych ignorantów nie brakuje. Może to był stażysta, świeżak, albo po prostu w takim pośpiechu kręcił śruby, że jak poczuł opór, to tylko podkręcił klucz, żeby tylko dokręcić śrubę 😉

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ktoś użył nie tej szpilki. Teraz gwint pewnie nie pasuje pod normalną, standardową dla BMW.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.