Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Samochód z 2014 r., F31 320i, silnik N20, przebieg 182 000 km. Mam go od nowości.

Od dwóch tygodni borykam się z następującym problemem, który częściowo udało mi się zdiagnozować.

Mianowicie po przejechaniu kilkunastu kilometrów gdy na wskaźniku temperatura oleju przekroczy mniej więcej 80 stopni wyskakuje komunikat: "Napęd - jedź wolno". Silnik zaczyna się trząść. Szczególnie to czuć na postoju na światłach. Drżenie czuć przyspieszaniu. Natomiast przy zwalnianiu ustępuje.

Podłączyłem komputer z ISTA do gniazda. Mam błąd następującej treści: Kod błędu: 0x112401 "Injector, cylinder 4, activation: Line disconnection"

Po zgaszeniu silnika i przeczekaniu kilku godzin (aż silnik ostygnie) auto normalnie odpala i jeździ bez problemu. Silnik się nie trzęsie. Dopiero jak nabierze temperatury awaria powraca i tak za każdym razem.

Olej wymieniany zawsze od nowości co 10 000-12 000 km. Wiem bo mam auto od nowości. Rozrząd wymieniany był przy 100 000 km

Mam umówioną wizytę w serwisie w drugiej połowie maja z uwagi na długie kolejki, ale nie wiem na co się przygotować. Podejrzewam że może coś nie łączy na stykach cewek. Drugie podejrzenie to awaria wtryskiwacza.

Póki co na razie do wizyty w serwisie mogę co najwyżej jeździć autem wokół komina po okolicy dopóki nie rozgrzeje się silnik.

Przejrzałem forum w nadziei na znalezienie podobnych objawów, ale nie na trafiłem na nic podobnego.

Jeżeli będę po wizycie w serwisie wiedział więcej, to na pewno się z Wami podzielę informacjami.

Najgorszy dla mnie scenariusz to zakup 4-ech wtryskiwaczy.

Edytowane przez darosso
Opublikowano

Dzisiaj coś mnie podkusiło żeby zajrzeć pod osłonę silnika i okazało się że dodatkowy wtyk obok gniazda zasilania cewki na czwartym cylindrze był mniej więcej na 0,5 cm niedociśnięty. Wcisnąłem go do końca i dodatkowo przeczyściłem styki na pozostałych gniazdach. Zrobiłem test i rozgrzałem na drodze silnik do ponad 90 stopni. Tryb awaryjny silnika już nie występował. Nie mam jeszcze 100% pewności, ale niebawem jazdę w trasę i potwierdzę czy to była ta przyczyna.

Opublikowano

Potwierdzam. Dociśnięcie wtyczki obok gniazda zasilania cewki skutecznie rozwiązało problem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.