Skocz do zawartości

Problemy z diagnostyką/sterownikiem E53 3.0D 2002


Kamilonss

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry
Mam pewien problem z diagnostyką mojego pojazdu. BMW E53 3.0D 184KM 5-biegowy automat 2002r. 
Historia auta jest dość ciekawa ,ale też długa więc postaram się mocno streścić. Po zakupie samochodu okazało się ,że jest problem z odczytem komputerowym tego pojazdu. Nie możliwa była komunikacja za pomocą popularnych narzędzi diagnostycznych tj. Delphi DS , Bosch KTS, kostki OBD z neta, oryginalna ISTA itd. Udało się wreszcie auto odczytać za pomocą ISTA dostępnej w Internecie (ISTA-D). Mimo kolorowego drzewka sterowników komputer połączył się i odczytał kody błędów itd. Niestety na stałe był zapisany błąd komunikacji z sterowaniem skrzyni biegów. Sprawdzone zostały zasilania ,bezpieczniki itd. jednak sama diagnoza nie wykazała nic konkretnego. Po tym sukcesie spróbowałem raz jeszcze połączyć się z oryginalna ISTA z najnowszym oprogramowaniem. Udało się. Drzewko jeszcze bardziej kolorowe, tym razem brak komunikacji z DDE, DSC, GWS. Jednak na oryginalnym oprogramowaniu możliwa jest jakakolwiek diagnostyka skrzyni biegów. Niestety coś kosztem czegoś i już w funkcjach serwisowych/strukturze funkcjonalnej brakuje cyfrowego sterownika DDE 😞 Oczywiście liczne błędy z komunikacji z sterownikiem, po wejściu w jeden z nich pojawia się taki komentarz (załącznik) . Dodam tylko ,że auto w pełni sprawne , brak objaw jakichkolwiek, odpala , porusza się bez problemu, wydaje się po prostu sprawne. Sprawdzałem dodatkowo sterowniki za pomocą ISTA-P. Program z góry zakłada "wymianę" DDE oraz GWS, nie dając możliwości programowania/kodowania. 

Proszę o pomoc w sprawie. Czy takie akcje z góry zwiastują wymianę sterownika ? 
Z góry dziękuje za każdy komentarz i każdą sugestię. 

Pozdrawiam 

440277431_1116940459617331_2529030229251650857_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdzę jeszcze przekaznik, masy i zasilania dokręcone i sprawdzone. Właśnie średnio rozumiem te wpisy FA I jak mogę ewentualnie sprawdzić czy sterownik był "grzebany"?

Dziękuję oczywiście za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za pomocą NCS expert odczytaj ZCS z licznika i EWS.

  • Dziękuję 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.