Skocz do zawartości

Szarpanie przy zmianach biegów i dodawaniu /ujmowaniu gazu


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie mija 2 rok z E39. Chciałbym się w końcu zabrać za szarpanie przy zmianie biegów. 
 

Wymieniłem komplet sprzęgła na Luk, dwumasy nie wymieniałem. Wydaje mi się że 2mas jest ok, silnik jak chodzi na wolnych obrotach to nie czuć żadnych wibracji, tak samo jakbym chciał przyspieszać z niskich obrotów nie niosą się żadne drgania po aucie .

Problemem jest to że gdy zmienię bieg i puszczam sprzęgło zawsze występuje dość mocne szarpnięcie, w każdym innym aucie potrafię zmieniać biegi że nawet nie czuć kiedy zmieniam bieg w BMW zawsze jest szarpnięcie. Tak samo jak jadę no na 3jce i nagle dodam gazu znowu jest szarpnięcie, i to samo jak nagle puszczę gaz  

Czy to mogą być poduszki skrzyni albo silnika ? Dodam że mimo że na aucie nie czuję wibracji to podczas pracy na jałowym lekko drga drążek. 
 

Dodatkowo niewiem czy to może mieć coś wspólnego ale gdy zmieniam biegi to jest takie uczucie jakbym wbijał biegi przez kręcące się zębatki jakby sprzęgło ciągnęło ale nie jest to zgrzyt zębatek  Wchodzą te biegi jakby z takim oporem  

Co śmieszne załóżmy ze stoję na światłach. Wrzucony luz. Wciskam sprzęgło wrzucam 1 z tym takim oporem ale gdy bez puszczania sprzęgła wrzucę luz i znowu 1 to wchodzi pięknie, ale gdy tylko puszcze sprzęgło znowu będzie wchodził bieg z oporem

olej w skrzyni wymieniłem z 75W90 bo taki był wlany na ATF mimo ze to skrzynia z nalepką MTF  

Nie sądzę by były to synchronizatory bo jeżdzę już tak 2 lata i ani gorzej ani lepiej. 

 

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 godziny temu, AndrzejWxx napisał(a):

Tak samo jak jadę no na 3jce i nagle dodam gazu znowu jest szarpnięcie, i to samo jak nagle puszczę gaz  

Szukałbym usterki w pracy silnika. Dodatkowo efekt będą potęgować luzy w przeniesieniu napędu. Sprzęgło masz załączone więc w tym procesie nie odgrywa roli. 

22 godziny temu, AndrzejWxx napisał(a):

Czy to mogą być poduszki skrzyni albo silnika ?

Pewnie tak, jak są pourywane. 

22 godziny temu, AndrzejWxx napisał(a):

uczucie jakbym wbijał biegi przez kręcące się zębatki jakby sprzęgło ciągnęło ale nie jest to zgrzyt zębatek

Sprzęgło mimo rozłączenia może nadal minimalnie trzymać i będzie taki efekt. Wysprzęglik uszkodzony lub zapowietrzony układ, nie wycofana do końca tarcza przed założeniem, krzywa tarcza, zatarte łożysko prowadzące w wale. Miałem podobne objawy. Niestety LUK jest z niższej półki. Po wymianie na SACHS'a kultura pracy się poprawiła.

22 godziny temu, AndrzejWxx napisał(a):

Wciskam sprzęgło wrzucam 1 z tym takim oporem ale gdy bez puszczania sprzęgła wrzucę luz i znowu 1 to wchodzi pięknie, ale gdy tylko puszcze sprzęgło znowu będzie wchodził bieg z oporem

To samo co powyżej plus wyeksploatowana skrzynia. Olej 75W90 jest do mechanizmu różnicowego, skrzynia nie ma łatwego życia z takim gęstym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dwa lata temu zmieniałem skrzynię w e46 córki. Objaw to problem z wrzuceniem jedynki po odpaleniu silnika. Niestety zacząłem podobnie jak ty, od wymiany sprzęgła, co było nietrafione. Też mi się wydawało, że jakby sprzęgło trzymało przy wbijaniu pierwszego biegu, pomagało wrzucenie najpierw trójki, a potem nie puszczając sprzęgła dopiero jedynkę. Uczucie takie jakby haczyła, jakby skrzynia nie do końca była wysprzęglona. Jeżeli reszta biegów na luzie wchodzi bez problemu, a problem występuje tylko na jedynce, to masz problem ze skrzynią.

Co do montażu nowego sprzęgła, to docisk raczej był wyposażony w blokadę, a jeżeli nie to trzeba go wstępnie napiąć i cofnąć samoregulatory.

 

ScreenShot025.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fuser napisał(a):

Niestety LUK jest z niższej półki. Po wymianie na SACHS'a kultura pracy się poprawiła.

To ciekawe bo 90% zdemontowanych przeze mnie sprzęgieł miało loga LUK i marke auta w którym było zamontowane czasem trafia się Denso ale tylko w Japończykach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

U mnie to haczenie jest na każdym biegu. U mnie z tymi biegami to raczej podejrzewam sam mechanizm wybieraka. Bo nawet na wyłączonym silniku na każdym biegu czuć takie klikanie jakby trzymanie przy wrzucaniu. Wydaje mi że wybierak nie trafia idealnie gdzie trzeba. 
Myślę że gdyby to była skrzynia to już by się rozsypała bo jeżdżę tak już 3 lata i nie jest ani lepiej ani gorzej. 
 

p.s też wydawało mi się że LUK to raczej wyższa półka jak sachs czy valeo

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze co wymieniłem, to komplet naprawczy lewarka, koszyk nr 3 , tuleja lewarka nr 14 i podkładki nr 5, nic się nie zmieniło.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=25_0009

Następnie komplet sprzęgła a na końcu skrzynia.

Łożysko oporowe też zmieniłeś?

Pewnie jak zmieniałeś sprzęgło, nie podmieniłeś tego dinksa nr 6

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=21_0140

 

O ile przy pewnych długościach milimetr nie ma znaczenia 😂, to tu akurat ma, a wielu o tym elemencie zapomina.

Żeby zaoszczędzić roboty i kosztów , to poszedłbym w używany wysprzęglik.

 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Ten dynks to niewiem czy wymieniony bo osobiście tego nie składałem. 
 

Wysprzeglik myślę że jest ok  bo wsteczny wchodzi bez problemu i nie czuć cze skrzynia się kręci. 
 

Pozatym na postoju przy wyłączonym silniku to klikanie czy jak to nazwać też występuje. Wygląda to dokładnie tak :

Zaparkuje auto, silnik off. Wrzucam 3jke wchodzi z klikiem, daje na luz i 3jka wchodzi już bez tego kliku dam luz wrzucę 4ke dam na luz 3jka już znowu z klikiem 

Skrzynia raczej jest ok. Nie wyje na żadnych biegach, jak zmieniam biegi bez sprzęgła to też synchronizatory pracują ok nic nie zgrzyta

Tak to wygląda ;

 

Edytowane przez AndrzejWxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To normalne zachowanie skrzyni na wyłączonym silniku że w ten sposób wchodzą biegi. Tu wszystko jest ok. Zrozumiałem że z jedynką jest dość mocny problem na światłach, bo jeżeli tylko z jednym biegiem to wtedy skrzynia jest problemem. Jak dla mnie to nie da się uniknąć powtórnego zdjęcia skrzyni. Zrobić reset docisku i wymienić ten trzpień. Wiem że łatwo pisać bo to koszta,ja akurat robiłem to sam, ale innego rozwiązania nie widzę. Nic tu więcej mądrego nie wymyślę. Mogę tylko dodać, że olej spuszczony ze starej skrzyni był dosłownie czarny i walił spalenizną. 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

wydawało mi się że LUK to raczej wyższa półka jak sachs czy valeo

Trzy lata szarpałem się ze skrzynią po wymianie dwumasy, kompletu sprzęgła i tych pozostałych "dynksów", łożysk oporowych, itp.  Miałem nawet tak, że podczas odpalania potrafiło autem szarpnąć do przodu jak był na jedynce mimo wciśniętego sprzęgła, szczególnie w zimne dni. Oprócz tego problemy właśnie z wrzucaniem jedynki na postoju, szarpanie przy ruszaniu, drgania pedału sprzęgła, drgania lewarka na dwójce, a żeby było łatwiej to te usterki nie były powtarzalne. Nigdy jednak nie miałem żadnych zgrzytów. Mechanik (tylko BMW), który się podjął naprawy stwierdził, że sprzęgło do końca nie wysprzęgla, bo ma wadę i brakuje paru milimetrów, jak się zagrzeje jest lepiej, na zimnym gorzej. Twierdził, że na LUK'a mają więcej reklamacji niż na Sachs'a. Może poprzedni fachowiec źle założył LUK'a, tego nie wiem, w każdym razie większość problemów minęła po tej naprawie. Potem jeszcze zmieniłem olej na ATF i tak minęło 30k km. Czasem, bardzo rzadko, zdarzy się, że nie mogę wbić jedynki, wtedy na luz, puszczam sprzęgło i potem już jedynka wchodzi prawidłowo. To już raczej zużyta skrzynia, tak samo wibracje lewarka na dwójce, które są od kiedy mam to auto, a zrobiłem 75k km, ale problem się nie pogarsza więc to olałem.

Może być jeszcze kwestia łapy. Nie wiem jak w BMW, ale są marki, że się krzywi lub pęka. Wtedy też będzie brakować luzu przy wysprzęgleniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.