Skocz do zawartości

BMW E60 530i M54B30 2004r. problemy z układem chłodzenia.


EXtreMe6999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, E60 M54B30, czy po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na wolnych obrotach powinien być przelew do zbiornika, w sensie czy ładny strumień powinien lecieć?
Od tygodnia walczę z układem wodnym, wymieniłem już termostat, czujnik temperatury wyjścia z chłodnicy, korek zbiorniczka, dzisiaj wymontowałem pompę wody, myślałem, że może ma pęknięty wirnik czy coś innego, nic bardziej mylnego… pompa z 2022 roku, żadnych luzów na ośce, nie huczy ani nic, wirnik też cały, także założyłem ją z powrotem.
Układ odpowietrzałem z 3 razy, pytanie na ile skutecznie?
Jest jakaś procedura odpowietrzania na przykład za pośrednictwem INPY i dodatkowej elektrycznej pompki wody?
Proszę o pomoc, gdyż już pomysły mi się kończą…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powinien być przelew do zbiornika na wolnych obrotach, strumień ładny, prosty bez powietrza.

Wygląda na to, że skoro 3 razy odpowietrzałeś i nie leci płyn wężem przelewowym to układ nie jest odpowietrzony.

Z tego co wiem nie ma odpowietrzników, należy nalać płyn do zbiornika, uruchomić silnik i obserwować strumień jak nie ma powietrza dolewasz, żeby był między min, a max zakręcasz i tyle. 

Jak odpowietrzasz to masz auto w pozycji poziomej? Wymieniałeś jakiś element układu chłodzącego i teraz odpowietrzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, madseason napisał(a):

A jaki jest problem?

Jakieś dziwne skoki temperatury na postoju, nawet do 107 stopni momentami, twardy gruby wąż, ten na prawo od termostatu, brak przelewu na wolnych obrotach. Przy trzymaniu jej na 1500 RPM przez kilka minut przelew ładny strumień i temperatura bez żadnego zawahania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartek-1992 napisał(a):

Tak, powinien być przelew do zbiornika na wolnych obrotach, strumień ładny, prosty bez powietrza.

Wygląda na to, że skoro 3 razy odpowietrzałeś i nie leci płyn wężem przelewowym to układ nie jest odpowietrzony.

Z tego co wiem nie ma odpowietrzników, należy nalać płyn do zbiornika, uruchomić silnik i obserwować strumień jak nie ma powietrza dolewasz, żeby był między min, a max zakręcasz i tyle. 

Jak odpowietrzasz to masz auto w pozycji poziomej? Wymieniałeś jakiś element układu chłodzącego i teraz odpowietrzasz?

Jak wyjąłem tą dodatkową elektryczną pompkę wody i sprawdzilem, to jest zepsuta, myślę, że to mogło być przyczyną wszystkich moich problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.