Skocz do zawartości

Stukanie na zimnym silniku po odpaleniu


areqq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Po takim postoju zajrzyj do podstawy filtra oleju, odkręć pokrywę i sprawdź czy jest olej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, areqq napisał(a):

Dzisiaj akurat odpaliła bez stukania o 9 a stała od wczoraj od godziny 13

I to by potwierdzało moją teorię bo gdy silnik stsnie tak że krzywka nie naciska popychacza i zawór jest zamknięty to nie wyciśnie z niego oleju a jak krzywka naciska na osłabiony popychacz to spręzyna zaworu wyciśnie z niego olej i po odpaleniu trzeba chwilę odczekać aż pompa oleju napełni go znowu olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie oleju póki co zero stuków zalałem motul x cess 5w40. Jeszcze pytanie ile oleju powinno być w silniku zlałem coś lekko ponad 6l wlalem 6.1l i poziom był na połowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

6,5l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, areqq napisał(a):

Po zmianie oleju póki co zero stuków zalałem motul x cess 5w40. Jeszcze pytanie ile oleju powinno być w silniku zlałem coś lekko ponad 6l wlalem 6.1l i poziom był na połowie 

Tak, taki zabieg często pomaga ale tylko do momentu aż olej się zużyje, bardzo częsty przypadek w Oplach przy zalaniu niewłaściwego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem dość dziwna sytuacje. Po nocnym postoju przed jazda stwierdziłem, że sprawdzę jaki jest poziom oleju. Wyciągnąłem szabelkę i się okazuje że stan oleju był o pare cm więcej niż powinien być, bo aż na metalowym pręcie. Wytarłem szabelkę i włożyłem i od razu wyciągnąłem i stan był lekko ponad górne wcięcie. Dziś to samo samochód stał bez odpalania cała noc i cały dzień o 18 postanowiłem to znów sprawdzić i sytuacja się powtórzyła przy wyciąganiu szabelki aż z niej kapał olej wiec wytarłem i włożyłem i poziom był normalny. Przed wymiana oleju taki problem nie występował. I dodam jeszcze że kontrolki gasną prawidłowo około sekundy po odpaleniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poziom oleju sprawdza się 5 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika. W takich warunkach zapewne będzie max więc idealnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie skąd się bierze ten olej który nachodzi na szabelkę, poza tym wydaje mi się że szabelkę jest ciężej wyjąc niż wcześniej, tak jakby podczas stygnięcia silnika przez cała noc coś powoduje, że szabelka wydaje się być przyssana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.