Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupę, wiem że temat obszerny, chciałem się zapytać czy jest jakaś prosta możliwość sprawdzenia czy coś nie kradnie prądu w aucie?

Chodzi o to że tydzień temu padł mi akumulator. Ma on około 6 lat jakieś słabej marki. Wziąłem go na prostownik i ładowałem całą noc, po naładowaniu miał 12,38 v . Założyłem do Auta i odpalił, jeździłem w sobotę ale nie za długo. No i dziś t.j w czwartek nawet nie zaaregowal na otwarcie drzwi pilotem. 

Pytanie czy to jego koniec, czy coś może zaczęło kraść prąd, rozumiem że bmka ciągle coś pobiera , ale czy w takim stopniu

Opublikowano (edytowane)

Akumulator po naładowaniu powinien trzymać 12,8-13,0 v. Warto sprawdzić akumulator specjalnym testerem, który pokazuje procentowy stan zdrowia akumulatora oraz prąd jaki potrafi oddać. Po podłączeniu do auta napiecie na pewno jeszcze bardziej spadło, być może poniżej 12v.

Edytowane przez Pioczes
Opublikowano

Może się nie usypiać lub wybudzać co jakiś czas i pobierać prąd znacznie większy niż powinna i rozładowywać akumulator. . Warto sprawdzić pobór prądu na postoju z wykorzystaniem miernika

Opublikowano (edytowane)

Na YT są filmiki jak w prosty sposób sprawdzić prostym miernikiem pobór prądu. Otwierasz bagażnik, ryglujesz ręcznie w nim zamek i zamykasz samochód z pilota. Czekasz aż się uśpi, w przypadku e60 jest to nawet 30 minut do pełnego uśpienia. Sprawdzasz pobór na klemie minusowej. Szczegóły znajdziesz w filmikach na yt. Z własnego doświadczenia powiem Ci że to akumulator ma już dość. 6 Lat to i tak długo wytrzymał, to nie fabryczne akumulatory które potrafią tak jak w moim przypadku wytrzymać nawet 13 lat.  Wspomniałeś o napięciu po naładowaniu 12,38 to zdecydowanie za mało. Jeśli chcesz się upewnić to podjedź do sklepu gdzie zajmują się stricte sprzedażą akumulatorów gdzie zrobią odpowiedni test sprawności.

Edit

Czy zdarzało Ci się wcześniej, że kasowało ci się wskazania komputera pokładowego, godzina/ data przy odpalaniu?? Jest to jeden z symptomów kończącego powoli swój żywot akumulatora. Tak było w moim przypadku.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano

Aku do wymiany nie kręć na siłę bo poblokujesz moduły i będzie problem . Nowy akumulator zgodny z wyposażeniem nie musi być BMW i zakodowanie go do samochodu programem diagnostycznym

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.