Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spoko, tel miałem F30 328i 10lat, 160kkm, żadnej awarii na fabrycznym... wymiany co 15kkm. Dość fajny silnik mimo błędów wieku młodzieńczego ale przez to miałem rozrząd free od BMW przy ok. 80tyś km.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, bambaryla napisał(a):

A ja na złość wszystkim planuję przejechać 300k bez żadnej awarii silnika na fabrycznym oleju 🙂

2 godziny temu, bambaryla napisał(a):

Chodziło mi o ten co zaleca producent ale wymieniany jest regularnie 🙂

Myślę że regularna (dość częsta wymiana) jest tu kluczem. Mogę to potwierdzić na własnym przykładzie (pomijam temat ekstremalnego silnika '4.4 V8 w M50i- na forum są osoby co 3x zmieniły na gwarancji więc czy to tylko przez olej?). Mam taki sam plan (z wymianami co 8-10 kkm)🙂

 

W moim staruszku Accordzie z B22N1  mam ponad 310kkm na blacie i zero problemów  z silnikiem (odpukać). Pomimo sporego przebiegu ładnie pali, równo chodzi. Nie będę rozpisywał się o przebojach z ASO(na pierwszej wymianie po 2,5kkm)  ale wtedy zmieniłem ASO i zdecydowałem że będę przepłacał za olej  OE Honda C2 0W-30 (chyba Castrol)- wymiany co ok 17-19kkm (interwały 20kkm w/g kompa). Oczywiście doktoryzowałem się z tematu olejowego ale przez problem gwarancji i niechęci ASO do obcego materiału zrezygnowałem z własnego oleju. Od 7-8 lat jeździ na Motul 8100 EcoClean C2 0W-30 z wymianą co 10-12kkm. 

Dodam że auto sporo jeździło po autostradach zapakowane pod korek z boxem na dachu lub 2-3  rowerami więc nie było łatwo.  Olej C2 to "Fuel Save" a jednak taki Honda zaleca (oczywiście nie wyklucza innych jak C3). 

 

 

Edytowane przez mike_G31
Opublikowano

@derlysy

Wyciaganie wnioskow z jedngo przypadku jest malo wiarygodne. Rownie dobrze moglbys rzucic raz moneta i stwierdzic, ze zawsze na niej wypada orzel, bo to na niej wypadlo podczas tego jedynego rzutu. Zeby podejsc do tego tematu na powaznie nalezaloby wykonac testy roznych kombinacji parametrow, ktore chcesz przetestowac i na duzej liczbie samochodow, aby otrzymac dostatecznie waskie przedzialy ufnosci. Wynikami takich badan na pewno dysponuja firmy motoryzacyjne i te produkujace oleje, ale watpie, zeby sie chcieli tym podzielic. Jesli chceilibysmy ich przechytrzyc to musielibysmy np. stworzyc serwis, gdzie uzytkownicy dzieliliby sie informacja o swoich usterkach i o sposobie eksploatacji swoich samochodow. Wtedy uzytkownicy sami zbudowaliby sobie takie statystyki po pewnym czasie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, kapitan.szpunt napisał(a):

@derlysy

Wyciaganie wnioskow z jedngo przypadku jest malo wiarygodne. Rownie dobrze moglbys rzucic raz moneta i stwierdzic, ze zawsze na niej wypada orzel, bo to na niej wypadlo podczas tego jedynego rzutu. Zeby podejsc do tego tematu na powaznie nalezaloby wykonac testy roznych kombinacji parametrow, ktore chcesz przetestowac i na duzej liczbie samochodow, aby otrzymac dostatecznie waskie przedzialy ufnosci. Wynikami takich badan na pewno dysponuja firmy motoryzacyjne i te produkujace oleje, ale watpie, zeby sie chcieli tym podzielic. Jesli chceilibysmy ich przechytrzyc to musielibysmy np. stworzyc serwis, gdzie uzytkownicy dzieliliby sie informacja o swoich usterkach i o sposobie eksploatacji swoich samochodow. Wtedy uzytkownicy sami zbudowaliby sobie takie statystyki po pewnym czasie.

Uważasz mnie za debila rozumiem. Myślisz że na podstawie tego jednego przypadku opieram swoje tezy ? Przecież nie trzeba być geniuszem interentu bo wiedzieć jak te jednostki się sypią. Zwłaszcza przedliftowe. Nie trzeba być geniuszem by śledzieć np. profil Sportmaila. To są fachowcy bo przerobili setki takich awarii i motorów. Ale nie lepiej jak kolega @s0nar opierać się o fachowców z aso 😄 

Opublikowano
9 godzin temu, kapitan.szpunt napisał(a):

@derlysy

Wyciaganie wnioskow z jedngo przypadku jest malo wiarygodne. Rownie dobrze moglbys rzucic raz moneta i stwierdzic, ze zawsze na niej wypada orzel, bo to na niej wypadlo podczas tego jedynego rzutu. Zeby podejsc do tego tematu na powaznie nalezaloby wykonac testy roznych kombinacji parametrow, ktore chcesz przetestowac i na duzej liczbie samochodow, aby otrzymac dostatecznie waskie przedzialy ufnosci. Wynikami takich badan na pewno dysponuja firmy motoryzacyjne i te produkujace oleje, ale watpie, zeby sie chcieli tym podzielic. Jesli chceilibysmy ich przechytrzyc to musielibysmy np. stworzyc serwis, gdzie uzytkownicy dzieliliby sie informacja o swoich usterkach i o sposobie eksploatacji swoich samochodow. Wtedy uzytkownicy sami zbudowaliby sobie takie statystyki po pewnym czasie.

Dokładnie tak 😀

Opublikowano
10 minut temu, macste napisał(a):

Dokładnie tak 😀

Dodam jeszcze jedno na koniec. Takie grupy istnieją o silnikach V8 nie tylko polskie ale i niemieckie i angielskie. Mnóstwo zdjęc, mnóstwo opisów. To że ograniczacie się tylko do tego forum które i tak jest martwe to już nie mój problem. Ba są kanały na YouTube gdzie są testy przepracowanych olejów czy to 5w30 czy 10w60. Oczywiście akurat te kanały można brac ciut z przymrużeniem oka bo jaka firma olejowa więcej posmaruj to ten olej będzie najlepszy. Wiedzy w necie jest mnóstwo. Wystarczy się tym interesować i poświecić ciut czasu. Ale jak czytam tu mistrza forum że dla niego auto pana Janusza to nie przykład a aso jest the best to ręce opadają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No Panowie, jesli ktos twierdzi, ze olej 0w30 shella z aso, lepiej badz równie dobrze chroni silnik b58/n63 niz Full Pao z minimalna iloscia polepszaczy Ravenola Rup 5w40, chyba wszystkie rozumy stracil i nigdy silnika nie rozbieral. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
44 minuty temu, kkx5 napisał(a):

No Panowie, jesli ktos twierdzi, ze olej 0w30 shella z aso, lepiej badz równie dobrze chroni silnik b58/n63 niz Full Pao z minimalna iloscia polepszaczy Ravenola Rup 5w40, chyba wszystkie rozumy stracil i nigdy silnika nie rozbieral. 

Dlatego skończyłem dyskusje kolego bo po co.

Opublikowano
37 minut temu, derlysy napisał(a):

Full Pao

a to magiczne Full Pao napędzane z kolei przez dystrybutorów / sprzedawców olejów  na jakie konkretnie różnice w parametrach się przekłada ?  Konkretne wartości a nie opowieści o cudowności

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Producenci maja w pompie co wam sie stanie z silnikiem, jak na gwarancji to wymieniaja, jak po, ty wymieniasz, to raz, dwa, zejscie na 0w30, 0w20 to nie dla ochrony silnika tylko "planety", zejscie z c3 na c2 tak samo. Dochodzi jeszcze koszt, zalej miliony silnikow PAO a zalej GTLem z shella. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
22 minuty temu, Rufio napisał(a):

Ciekawe.

Mam instrukcję do BMW M4 F82 silnik S55.

Wg niemieckiej instrukcji wymgany OW30 LL04 

Wg USA wymagany OW40 LL01 , alternatywnie OW30.

W żadnym momencie nie ma mowy o 5W30 czy 5W40

No popatrz. Ci co leją 10w60 więc samobójcy 😉 ale fakt. Aso mówi więc tak musi być 🙂 walka z wiatrakami. Jak z tymi co przez x lat twierdzili że w skrzyni nie wymieniamy oleju bo aso tak twierdzi. Jakoś od 2 lat zmieniło się podjeści i na tym też kroją kasę. Póki ktoś nie ma takiego motoru poza gwarancją do końca będzie laikiem w tym temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Woytas napisał(a):

a to magiczne Full Pao napędzane z kolei przez dystrybutorów / sprzedawców olejów  na jakie konkretnie różnice w parametrach się przekłada ?  Konkretne wartości a nie opowieści o cudowności

To sobie sprawdz temp scinania, nie piszcie glupot w postaci, jak nigdy 100 stopni nie widzialem, gdzie? Na korbie je widzisz? Tam jest spokojnie blisko 200 stopni. Wachaliscie kiedys stary olej w Pb, pachnie benzyna. Z tego 0w30 robi sie 0w20  po 2000km. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja to nawet wierzę że te drogie oleje są lepsze, pytanie o ile lepsze. Mój samochód nie służy do celów ani wojskowych ani motorsportowych gdzie każdy 1% przewagi może przełożyć się na być lub nie być. Firmy motoryzacyjne mają DANE, coś co jest absolutnie najważniejsze. Może np zmienili dostawcę oleju kiedyś na lepszego i zarabiali 1EUR mniej na każdej wymianie w serwisie a po 3 latach okazało się że suma zaoszczędzona na awariach gwarancyjnych jest mniejsza niż miliony stracone na droższym oleju?

bez danych to wróżenie z fusów

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Woytas napisał(a):

a to magiczne Full Pao napędzane z kolei przez dystrybutorów / sprzedawców olejów  na jakie konkretnie różnice w parametrach się przekłada ?  Konkretne wartości a nie opowieści o cudowności

Konkretne wartości.  Sprawdź  lepkość oleju 0w30 i 5w40 przy 100 stopniach, przy 120  😉 wnioski do analizy własnej.

Edytowane przez derlysy
Opublikowano
55 minut temu, derlysy napisał(a):

Konkretne wartości.  Sprawdź  lepkość oleju 0w30 i 5w40 przy 100 stopniach, przy 120  😉 wnioski do analizy własnej.

to może Ty lepiej sprawdź 😁  kilka postów wyżej na przykładzie Motula OW30 i 0W40 przy 150 stopniach  ..... różnica to 3 % 

Opublikowano
52 minuty temu, Woytas napisał(a):

to może Ty lepiej sprawdź 😁  kilka postów wyżej na przykładzie Motula OW30 i 0W40 przy 150 stopniach  ..... różnica to 3 % 

11 % między motulem 0w30 a Rupem 5w40.

 

Opublikowano
Teraz, derlysy napisał(a):

11 % między motulem 0w30 a Rupem 5w40.

Dla mnie lejcie co tam chcecie. Każdy niech dba na swój sposób. Jego auto jego portfel. Będzie aso kazało lać 0w20 😄

 

 

Opublikowano
W dniu 24.04.2024 o 23:14, macste napisał(a):

Hej, docieranie już prawie zakończone. Do 1,5tyś starałem się delikatnie jak mówi książka... Dzisiaj podczas 350km trasy na S8 już wyżej po obrotach (przebieg 1700km) coby go rozruszać. Procedury startu jeszcze nie było i raczej nie będę fanem...

Chcę wymienić olej po ok. 2 może 3tyś km. Wymianę raczej zrobię w ASO Inchcape we Wrocku ale raczej przywiozę swój olej i filtr oleju. Pytanie jaki olej leją teraz w ASO do 340i (typ, norma)? Generalnie skłaniałbym się do tego co w ASO, styl jazdy raczej spokojny jak na to auto 😀

Co myślicie? Możecie polecić dobrego sprzedawcę? 

Wracając do sedna tematu. W instrukcji powinineś mieć wymienione oleje:

image.thumb.png.ba89fa594be42e389da924aeec5ca9c2.png

Środkowy to 0W20 więc temat do odpuszczenia. LL19FE to następca LL04 także taki powinni zalać, LL12FE leją do S58. LL19FE i LL12FE to 0w30. Ja po dotarciu przyjechałem do ASO z LL19FE.

Sam się zastanawiam czy nie lepiej jest przejść na jakieś 5w40 docelowo.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, derlysy napisał(a):

Uważasz mnie za debila rozumiem. Myślisz że na podstawie tego jednego przypadku opieram swoje tezy ? Przecież nie trzeba być geniuszem interentu bo wiedzieć jak te jednostki się sypią. Zwłaszcza przedliftowe. Nie trzeba być geniuszem by śledzieć np. profil Sportmaila. To są fachowcy bo przerobili setki takich awarii i motorów. Ale nie lepiej jak kolega @s0nar opierać się o fachowców z aso 😄 

Nigdzie nie nazwalem cie debilem, jesli tak to odebrales to przepraszam. Odnosnie meritum, to nawet w tej odpowiedzi popelniasz blad logiczny. Polega on na tym, ze nie mowisz nic o tych autach co NIE przyjezdzaja do tego warsztatu. Jesli przyjezdzaja do niego glownie samochody uszkodzone w powazny sposob, a rzesza tych, w ktorych sie nic nie dzieje tam nie przyjezdza, to sila rzeczy probka samochodow jaka zobaczy ten warsztat bedzie przekrzywiona wzgledem calej populacji. Pokusze sie nawet o stwierdzenie, ze wyspecjalizowany warsztat, ktory jest powszechnie uwazany jako dobry, bedzie czesciej widzial powazne awarie, bo chyba z powazna rzecza nie pojedziesz do Janusza, ktory jeszcze bardziej samochod popsuje?

Inny obrazowy przyklad: jesli ktos sie urodzil w biednej rodzinie, i znajomi rodziny to tez ludzie biedni to czy powinien wyciagnac wniosek, ze wszyscy albo wiekszosc ludzi jest biedna?

Zebym mogl wyciagac jakies wiarygodne wnioski chce miec dane, ktore beda wygladac mniej wiecej tak:

<unikalny identyfikator auta> <jaki przebieg> <stan auta na moment z danym przebiegiem> <jaki olej> <jak eksploatowane auto> ... <jeszcze inne cechy, ktore moga byc istotne> ...

Zauwaz, ze auta z ktorymi sie nic nie dzialo tez musza byc uwzglednione w powyzszych danych. Wtedy na podstawie tego moge sobie szacowac korelacje pomiedzy np. olejem a danym rodzajem awarii.

Dam ci jeszcze przyklad z ostatnich lat. Jakis czas temu podczas pandemii bylo glosno o amantadynie jako o przypuszczalnie skutecznym leku na COVID. Po przeprowadzeniu rzetelnych badan klinicznych (czyli zrobieniu wlasnie takiej tabelki jak podalem wyzej) wyszlo, ze lek jednak nie wykazuje zadnej skutecznosci.

I na koniec, ja nawet nie mowie, ze masz racje albo nie. Mowie, ze poprostu tego nie wiem, bo nie mam wystarczajacych informacji zeby moc to ocenic.

Edytowane przez kapitan.szpunt
Opublikowano

Każde forum przerabiało temat olei. 

Ja mam takie podejście - na gwarancji zalewam to co proponuje producent, po też. Nie upalam auta na torze, a to co dostanie w palnik to i cywilny olej zniesie. Tylko nie wymieniam go co 30000 tylko co 10, maks 15.....

A jak auto mając 10 czy 15 lat klęknie w zakresie silnika, to póki co nie moje zmartwienie...

Opublikowano

Ja mam od 2 lat m340i i wymieniam olej co równo 10k km + doratcie na 1500km. Używam ravenol rup 5w40. Za każdym razem w ASO słyszę "to ta zadbana bmk'a". Raczej ciężko dyskutować z faktem, że lepszy olej dłużej trzyma swoje właściwości. Wiadomo nie jest to gigantyczna różnica, ale kto wie ile procent różnicy wystarczy żeby być na granicy wytrzymałości silnika a ile żeby go uratować. To samo z laniem paliwa, m performance to jednak trochę mocniejsze silniki i lać coś poniżej 98 to słaby pomysł.

Opublikowano
 

Parametry  techniczne:

Właściwości   Jednostka Dane Badanie zgodnie z
Kolor     żółtobrązowy  
Gęstość przy 20 oC kg/m³ 846,0 DIN 51757
Lepkość przy 40 oC mm2/s 87,5 DIN 51562
  przy 100 oC mm2/s 14,3 DIN 51562
Index lepkości VI     169 DIN ISO 2909
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,9 ASTM D5481
Lepkość CCS przy -30oC mPa*s 4510 ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV)  przy -35oC mPa*s 21.300 ASTM D4684
Temperatura płynięcia     -51 DIN ISO 3016
Test Noack (odparowanie)   % M/M 6,0 ASTM D5800
Temperatura zapłonu (COC)   oC 244 DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa)   mg KOH/g 8,3 ASTM D2896
Zawartość popiołów   % 0,8 DIN 51 575
Opublikowano

Po wszystkich wywodach i informacjach w poście. 

Czy olej Ravenol rup 5w40 pomaga głównie zachować lepsze właściwości smarowania w wysokich temperaturach czyli przy "ostrym" traktowaniu auta gdzie temp. oleju dochodzi do 120°C? Jakiś dodatkowy argument "za" poza ciut lepszą "metryką" i masą oh i ah wypisywanych na forach przez nerdów? Mam dodatkową chłodnicę oleju (M-tech) więc nie wierzę abym kiedykolwiek dobił nawet chwilowo do 120°C temp. oleju.

Jak się to przekłada w drugą stronę czyli odpalanie na zimnym silniku? Czy aby tu nie jest gorzej vs std serwisowy rzadszy olej?

Z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi 😀 Potrzebuję argumentów coby nie korzystać z "darmowego" oleju serwisowego...

Pełna zgoda w przypadku traktowania auta na torze... lub codziennej jeździe "binarnej". Chociaż M340i w serii na tor i do katowania to raczej słaby pomysł. To tylko szybka, sportowa i niestety ciężka limuzyna. Jak wsiadłem po czasie do lżejszego o 300kg 328i to od razu poczułem lekkość... Mały OT.

Opublikowano

Apropos temperatury oleju to zdarza mi się pojechać trochę bardziej agresywnie po autostradzie czy po mieście i jeszcze nigdy nie przekroczyłem 110 stopni. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.