Skocz do zawartości

Nowe M340i jaki lać olej silnikowy? Wasze sugestie?


macste

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widziałem więcej jak 106°C ale fakt że jeszcze go nie testowałem dłużej w SportPlus no i temp. zewnętrzne jak na razie dość niskie. Zobaczymy gorącym latem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na oficjalne dane tego RUP-a  to takie placebo :classic_laugh: ... po parametrach to tam raptem kilka % różnicy  w stosunku do normalnego 0W30 :classic_biggrin:

Trzeba poprostu interwały  skrócić o połowę niż cudować z tymi olejami i za to silnik podziękuję najbardziej 

A jak się czyta ten marketingowy bełkot z opisów 

"Ze względu na specjalną mieszaninę wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością  baz PAO"

jpd ... miś koralgol na spitsbergenie mieszał w kotle :classic_laugh::classic_laugh::classic_laugh:

 

Edytowane przez Woytas
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

Witajcie. Pozwolę sobie zadać pytanie w tym wątku. Jak rocznie robię około 5 tys kilometrów to olej wymienię co ile czasu aby było dobrze? 

Każdy powie co innego, ale generalnie 10-15 tysięcy lub co rok, w zależności od tego, co będzie pierwsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.05.2024 o 22:05, macste napisał(a):

Nie widziałem więcej jak 106°C ale fakt że jeszcze go nie testowałem dłużej w SportPlus no i temp. zewnętrzne jak na razie dość niskie. Zobaczymy gorącym latem...

Raczej nie zobaczysz więcej, ja wjeżdżałem na stelvio pass przy ponad 30C i 24C na górze i temp oleju była stabilna jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że poza torem więcej niż 110°C będzie ciężko uzyskać. Myślę że sprawę mamy rozwiązaną 0W30 z ASO jest wystarczającym olejem (tylko jak uczynić coby zawsze lali wramach service inclusive 0W30 a nie 0W20...). Oczywiście RUP Ravenol jest lepszy przy sporcie i tyle w temacie 😀 Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, siwyZS napisał(a):

Raczej nie zobaczysz więcej, ja wjeżdżałem na stelvio pass przy ponad 30C i 24C na górze i temp oleju była stabilna jak nic.

Stelvio moje marzenie. Często jestem w Dolomitach latem ale nie udało mi się zahaczyć tej przełęczy. Fakt że jest parę innych czy to w Niemczech czy Austrii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
34 minuty temu, macste napisał(a):

Też mi się wydaje że poza torem więcej niż 110°C będzie ciężko uzyskać. Myślę że sprawę mamy rozwiązaną 0W30 z ASO jest wystarczającym olejem (tylko jak uczynić coby zawsze lali wramach service inclusive 0W30 a nie 0W20...). Oczywiście RUP Ravenol jest lepszy przy sporcie i tyle w temacie 😀 Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Dlaczego tak sadzisz? Dlaczego aso 0w30? Jak to nie ma zadnej roznicy co lejesz, to lej to co jest najtansze na rynku. Przeciez twierdzicie ze ochrona taka sama a dobre oleje to marketing. Prosze dac mi merytoryczna, z wykresami i badaniami, dlaczego aso a nie cos tanszego. Czekam.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od razu swoim klientom to zaproponuje... chlopaki z forum pisza ze nie istotne co wleje w b58, ochrona taka sama wiec po co przeplacac, tylko mam jedno do was pytanie: co mam odpowiedziec gdy sie klient zapyta: Krzysiek, masz pewnosc ze ten olej ochroni moj silnik..? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie twierdzi że ochrona taka sama. Jak klient chce najlepszy olej sprzedaj mu droższy Ravenol, który zapewnia lepsza ochronę w ekstremalnych temperaturach i przy okazji więcej zarobisz. To co wspólnie wydedukowaliśmy to fakt, że przy standardowym użytkowaniu auta i częstszych wymianach oleju silnik B58 będzie żył długo. Tyle i tylko tyle.

Jak masz wyniki innych badań, które jasno wskazują że przy std. traktowaniu auta np. olej Ravenol jest zauważalnie lepszy i zdecydowanie wydłuży czas życia silnika to chętnie poczytam. Jak napisałem chętnie zapłacę za lepszy olej ale nie tylko dlatego że miejskie legendy i ciut lepsze parametry na papierze tak mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeciez placisz wiecej za olej w aso, ja sie pytam, dlaczego? 

Kogo masz na mysli wspolnie wydedukowalismy? Przeciez sa osoby co twierdza inaczej. 

Co oznacza std uzytkowanie auta? M340i std, to chyba do 320d sie tyczy. 

Nie zarabiam na sprzedazy oleju, to klient placi za "lepszy" olej. 

Wyniki badan? Jakie? Mozesz polegac tylko na slowach osob ktore w tym siedza, rozbieraja silniki, maja cala mase info. To info jest takie ze najwiecej awarii maja auta pod "opieka" serwisu bmw. 

Ja nikogo nie namawiam na Ravenol, Motul, Castrol itp itd, ale niech mi nikt nie pisze glupot ze olej Shella w aso to dobry olej bo tak po prostu nie jest. Rozebralem mase silnikow i cos o tym wiem. Najgorsze padla to te serwisowane w aso. Niestety. Czy wam sie to podoba czy nie.  

Pare uwag, piszecie ze nigdy nie widzialem 120° i takie tam. Pytalem wielokrotnie, gdzie? Na korbie masz odczyt? 

Norma fe17 fe19 do czego zostala stworzona? Ekologia. Nic wiecej. Nie ma to nic wspolnego z ochrona silnika. 

Problemem nowej generacji silnikow PB b38/48/58 oraz N63 (od gen2 2016+) nie sa panewki, sa tloki i tuleje, zniszczone przez sadze/karbon, a skad jest sadza na tloku? No chyba nie z benzyny, ze spalonego, slabej jakosci oleju. 

Tyle w temacie. Niech kazdy leje co uwaza ale patrzec na to obiektywnie, sa oleje gorsze od aso, sa rowne aso, sa znacznie lepsze od aso. W kazdym aspekcie jazdy uzytkowania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

N63, przebieg 129tys, juz ten nowszy, serwis aso od nowosci 0w30. 

IMG_20230804_130750.jpg

IMG_20230802_184534.jpg

IMG_20230802_171307.jpg

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kkx5 napisał(a):

 

Problemem nowej generacji silnikow PB b38/48/58 oraz N63 (od gen2 2016+) nie sa panewki, sa tloki i tuleje, zniszczone przez sadze/karbon, a skad jest sadza na tloku? 

... a egr to Ci pewnie podtlenek azotu do spalania ładuje 😀

Nikt nie neguje , że jak ktoś chce to niech leje lepszy olej i nie zaszkodzi tylko patrząc po parametrach to nie przekłada się to na jakiś skok jakościowy raptem kilka % i przy jeździe nietorowej można to uznać za nieistotne , ważne aby zmienić olej częściej ... a już całkowicie nie mieszałbym w to cen oleju w aso bo go można kupić znacznie taniej i sporą część osób wynienia olej w połowie interwałów na własną ręke

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, Woytas napisał(a):

... a egr to Ci pewnie podtlenek azotu do spalania ładuje 😀

 

To chyba nie rozumiesz do czego jest egr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciebie nie bede oswiecal, za duzo juz takich bylo, po sposobie wypowiedzi wnioskuje ze jestes jednym z tych co nic nie wiedza ale chca cos tam sobie na forum udowodnic chca, nie ma tresci, jest tylko proba zaczepki, jak w ostatnim zdaniu. Z profilu wynika ze masz 2.0d wiec nie wiem po co tutaj sie udzielasz.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie to ma znaczenie co mam w profilu i czym jeżdżę , wszystko zawsze sprowadza się do wiedzy i rozmienia zachodzących procesów ...  ale sadza na tłoku to znowu zły olej .... innych powodów pan inżynier już nie potrafi dostrzec ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie fascynuje, dlaczego ludzie sami sobie nakładają ograniczenia w pojmowaniu rzeczywistości. Panowie... szkoda na to czasu. Wsiadajmy w nasze bunie i cieszmy się nimi 😀 Miłego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.