Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, przy okazji przeglądu podali mi że okładziny z tyłu są cienkie i lada moment zaświeci się komunikat. Czy okładziny z tyłu są cieńsze? Wydaje mi się, że główna siła hamowania to przód.

Opublikowano

W autach z auto hold tylne klocki często schodzą szybciej.

Słyszałem też o teorii że przy pracy aktywnego tempomatu auto potrafi hamować głównie tyłem (chociaż to nie teoria z BMW 😉 ).

Opublikowano

Temat już był parę razy przerabiany tutaj na forum. Klocki z tyłu zużywają się znacznie bardziej niż przód + jeśli używasz auto hold + tempomat to jeszcze bardziej przyspiesza ich zużycie.
Na moim przykładzie: G20 318i + zwykłe hamulce (tak więc nie jest to demon prędkości) zrobiłem prawie 100 tysięcy km i w tym czasie wymieniałem klocki 3 razy. przy 27 tysiącach, potem po 54 tysiącach i przy 92 tysiącach. Po drugiej wymienianie z ciekawości przestałem używać tempomatu i jeździłem tylko na limiterze - żywotność zwiększyła się jak widać o 8 tysięcy kilometrów 🙂
Tarcze przód/tył + klocki przód wytrzymałyby pewnie jeszcze trochę, ale zmieniłem cały układ na ten M Sportowy i zobaczymy ile teraz wytrzymają klocki na tyle.
Te klocki na tyle są wielkości kluczyka do samochodu... 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może już było to poruszane ale nie znalazłem, pewnie źle zadałem pytanie wyszukiwarce. Dziękuję za wyczerpującą informację, ja w swojej G20 318i "nie demon" dojeżdżam do 40tyś km - czyli całkiem nieźle jak na jazdę w zasadzie po mieście z auto hold. Dawno temu w E90 też 318i zrobiłem na klockach prawie 90 tyś. km w tych samych warunkach, różnica że w manualu.

Opublikowano

Witam, ja w moim 318d (G21) przy przebiegu 66 tyś. mam oryginalne. Nie używam tempomatu, rzadko auto hold, 50% jazdy na autostradach- w granicach 150-160 km/ (jak się da), gdzie nieraz trzeba mocniej przyhamować. Wszystko zależy od stylu jazdy. Przy dynamicznej będą hamulce wcześniej zużyte.

Opublikowano
21 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Temat zużycia klocków jest taki sam jak zużycia paliwa, jednemu wystarczy 30k a drugiemu na 60k klocków tak samo jak jednemu spali 4 litry s drugiemu 12 litrów z tym samym silnikiem.

Zgadzam się. Ja mam właśnie 25 tyś zrobione od nowości i klocki tylne są na wykończeniu, auto z włączonym auto holdem i zwykłym tempomatem. 

Opublikowano
47 minut temu, l.nicram napisał(a):

Jeśli komuś komunikat o wymianie wyskakuje przed 25k to można w ASO wymienić je na gwarancji za darmo 🙂

Jesteś pewny? Zawsze pisze w różnych instrukcjach ze zuzycie klocków i tarcz nie podlega gwarancji. Ja w seacie skończyłem tylne klocki koło 20k km i musiałem normalnie zapłacić.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano (edytowane)

Jestem pewny, to info z ASO. Choć temat przerabiałem 2 lata temu. Jeśli dobrze pamiętam to tutaj na forum jest ktoś kto dwa razy wymieniał klocki na gwarancji. Tak jak napisałem wcześniej ten temat był już poruszany w innym wątku.

EDIT:
znalazłem 🙂
 

 

Edytowane przez l.nicram
Opublikowano

Czemu właściwie autohold wpływa negatywnie na klocki? Przy wyłączonym autohold tak samo trzeba w automacie trzymać nogę na hamulcu stojąc w korku czy na światłach. Nie wiem czy wiele osób zatrzymując się na minutę przełącza skrzynię w tryb 'P' 

Opublikowano (edytowane)

Mam to samo. Hamulce zwykle, 318i. 24k km sie zbliza i wlasnie wyskoczylo info ze tylne klocki do wymiany za 4500km. Troche cyrk, no ale jezdze dosyc dynamicznie glownie miasto.

 

 

Edytowane przez yan_rab
Zle uzyty cytat
Opublikowano
48 minut temu, Bl1nk napisał(a):

Czemu właściwie autohold wpływa negatywnie na klocki? Przy wyłączonym autohold tak samo trzeba w automacie trzymać nogę na hamulcu stojąc w korku czy na światłach. Nie wiem czy wiele osób zatrzymując się na minutę przełącza skrzynię w tryb 'P' 

Auto hold trzyma tylko tylnymi klockami, nie używa przodu, stąd różnica. Aktywny tempomat używa głównie tyłu do hamowania.

Opublikowano

A czemu zużywa klocki? Bo to nie działa 0/1 że jak wciśniesz gaz to ciśnienie w układzie hamulcowym od razu puszcza klocki, w domyśle musi być odpowiedni moment obrotowy aby auto hold umożliwił ruszenie auta.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy a na jakie klocki wymienić tylne oryginały, może nic nie kombinować tylko do ASO?

Opublikowano

Ori albo textar - nic innego. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odnosnie wymiany klockow zuzytych przed 25000km w ramach akcji serwisowej. W aso powiedzieli mi ze to dotyczy tylko samochodow wyprodukowanych do jakiejstam daty - chyba 2019r i nie dotyczy modeli touring.

no a wycena za wymiane klockow tyl + czujnik po rabacie 10% to 1625 zl… ktos moze sie podzielic innymi wycenami w aso?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.