Skocz do zawartości

co musze wymienic przy zmianie motoru ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to znowu ja :norty: zdwcydowalem sie na przekladke silnika moj to 1.6 m40 a chce wlozyc 1.8is jak radzili koledzy z forum m42 lub m44 no i w zwiazku z tym mam pare pytan czy przeplywka moze zostac ???kompa raczej musze wymienic tak ??? no czy cos jeszcze a czy skrzynia bedzie pasowala bez zadnych problemow ???a jak tak to do jakiego roku powinienem kupic ten motor zeby wsjo bylo w pozadku ??? :doh: :doh: prosze o pomoc
Opublikowano
JA kiedys sie tez przymierzalem sie do takiej przerobki i nadal mam to w zapasie jakby obecny motor padl. Z tego co ogladalem to skrzynia powinna pasowac i do m42 i m44 a co do silnika to im nowszy tym lepszy z tym ze m44 trudno znalezc. Co do przeplywki to nie pamietam ale kompanapewno wymienisz. Pozdro
Opublikowano
dzieki za odpowiedz :cool2: czekam na dalsze informacje :?: bo jutro udaje sie po zakup silnika i musze go zaraz motowac nie. ma auta niema pracy :cry2:
Opublikowano

Skrzynia może i pasuje ale ma inne przełożenia !

Najlepiej wymienić wszystko , czyli kompletny silnik z elektryką , skrzynie , wał , dyfer.

Opublikowano
bedzie troche wolniejszy ale to mi nie przeszkadza chodzi o to czy reszta pasuje .A co z elektryka wszystko bede musial wyciagnac czy cos zostaje tz.przy silniku ???? :?
Opublikowano

w kwestii przelozen to czy jezeli zostawimy skrzynie i dyfer od m43 1,6

zapakjemy 1,8 is nie bedziemymieli lepszych przyspieszen kosztem predkosci max , moj comact 1,6 staje na 180 km/h

Opublikowano

Skrzynia jest taka sama te same numery komputer musisz zmienić , jest inny numer przepływomierza( ja dogadałem się ze sprzedającym że zamieniliśmy się przepływomierzami ) weź silnik z wiązką kompletną, cewkami -włożysz i odpalisz bez problemu jedynnie to inaczej musisz zamontować zbiorniczek na płyn wspomagający i jeszcze bym zapomniał o jednym zamień się jeśli będziesz mógł górą filtra powietrza- ten od is jest minimalnie krótszy w miejscy montowania przepływomierza i będzie problem z założeniem.

Najlepiej kup komplet u jednego sprzedawcy i żeby był blisko -zawsze można o czymś zapomnieć np o uchwycie do mocowania cewek :wink: Reasumując przełożyłem m40 na m42 bez problemów wszystko chodzi nie ruszałem mostu i innych bajerów -których polecają inni ( najlepiej sprawdzać numery części i porównać

Opublikowano
sorry o jakie cewki chodzi to ile ich jest .to cale okablowanie przy silniku musze zdjac tak ? tam pod skrzynka z bespiecznikami tez musze odlaczyc ?? a tak wogule to dzieki bardzo za pomoc irade :cool2: :clap: :cool2:
Opublikowano
Silnik kupiłem z wiązką kabli od silnika . Cewki (4szt.)są po lewej stronie na kielichu ( patrząc od przodu -prościej po tej stronie co zbiornik spryskiwacza szyb) nieraz przykryte plastkową osłoną, nieraz nie. Zobacz sobie np na allegro silniki w samochodzie jak są zamontowane to zobaczysz lub ew. wpisz w wyszukiwarkę cewka do bmw.Silnik kosztował mnie 2500 poprostu auto jest potrzebne mi codziennie i nie miałem czasu szukać i czekać. Najpierw chciałem kupić sam blok ( u mnie poszedł) ale licząc koszty robocizny i " czy po tym zabiegu wszystko będzie ok- mechanik -a zarazem kolega - doradził zeby wziąść lepiej silnik bo będzie mniej kosztowała robocizna i co cały silnik to cały a nie składak. I jeszcze jedno ten co sprzedawał silnik - sprzedaje też inne części- polecał mi is mówił ze będę zadowolony i się nie mylił. Teraz sam to doceniłem. Były silniki ( wolałem z osprzetem) tańsze ale ja wolałem szykać jak najbliżej domu. Jeżeli miałem kupić np za 2000 i gonić 150 km w jedną stronę to razem 300km a jeszcze musiałbym pożyczyć autko + przyczepkę to mi się nie opłacało ( może zarobiłbym 100). I jak już wspominałem niema tak że wszystko weźmie się za pierwszym razem ja jezdziłem jeszcze 2 razy po pierdoły.No i sprzedający był super np przepływomierz mój miał inny numer więc poprostu zamieniliśmy sie nimi - cewki też dał mi 2 więcej abym sprawdził czy są ok.( też drugi komplet kabli w.napięcia) i po podłączeniu silnika oddałem mu dwie niepotrzebne.Robocizna po znajomości za założenie silnika + moja pomoc ( 1,5 dnia)250 zł.Jeszcze raz kupując silnik to brać go razem z wiązką elektryczną do niego. Auto odpaliło od strzału idealnie. Silnik pomimo 220 000 km chodzi jak pszczółka równiutko. no i teraz mogę powiedzieć że autko jeździ a nie toczy się. :dance:
Opublikowano
a mam pytanko co z tlumnikiem bedzie pasowal czy w ktoryms momecie musial bym cos zmienic ?czy jak wyjme muj silnik z lolektorem to po wsadzeniu tego 1.8 bedzie wszystko spoko ?
Opublikowano
Ja kupując silnik miałem rure obciętą ok 10 cm za sondą lambda tak więc w tym miejscu obciołem swoją rure i dospawałem - ogólnie niebyło z tym problemu ( jeżeli wspawasz tak jak ja to też obejdzie sie bez bolu)
Opublikowano
moim zdaniem nie powinno byc problemu jezeli do 1.6 m40 mozna wlozyc 1.8is to do m43 dlaczego nie? ta sama buda podejzewam ze mocowanie silnika tez to samo chyba ze ze skrzynia moglby byc problem ale nie jestem na 100% pewien...pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.